abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:33:41 #1
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153968025
Ik heb een auto en af en toe ruik een bandlucht. Het is niet dat ik de handrem erop heb staan. En het is ook niet een hele sterke lucht. Maar er is iets niet goed lijkt me.
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:43:10 #2
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_153968291
Nee dat kijkt mij ook niet nee :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_153971891
Olie uit het blok wat op de katalysator lekt?
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:54:24 #4
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153977684
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:21 schreef pvdplanet het volgende:
Olie uit het blok wat op de katalysator lekt?
Zou het dan niet constant moeten zijn? Kan ik de motor kap open doen en dan zoeken waar de katalysator zit en kijken of het daar lekt? Ik heb er niet heel veel verstand van maar het is een oude auto dus ik kan nog vrij duidelijk de verschillende onderdelen zien zitten.
Ik dacht trouwens dat de katalysator ergens in de uitlaat zat, maar die zit dus onder de motor begrijp ik? De auto is uit 85 ik weet ook niet of katalysatoren toen al gebruikelijk was?
pi_153978306
Laat er nou eerst even iemand naar kijken die er wél wat verstand van heeft. Brandlucht van smeulende bedrading ruikt heel anders dan die van olie, welke weer compleet anders is dan de lucht van een vastzittende rem of verbrande koppeling..
pi_153978338
Ik zou er maar naar laten kijken als jou was, straks ontploft dat ding op de snelweg :')
Niet Fokken met mij.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:36:08 #7
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153978819
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:16 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik zou er maar naar laten kijken als jou was, straks ontploft dat ding op de snelweg :')
Dat valt ook wel weer mee hoor. Het is maar af en toe laatst 2 uur mee gereden en had 2 keer dat ik iets verdachts rook eventjes.
pi_153978854
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:36 schreef borbit het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee hoor. Het is maar af en toe laatst 2 uur mee gereden en had 2 keer dat ik iets verdachts rook eventjes.
Nou goed, als jij het zegt. Die lucht hoort er in ieder geval niet te zijn dus er zit iets verkeerd. Kan je er maar beter ff naar laten kijken door iemand die er verstand van heeft.
Niet Fokken met mij.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:39:15 #9
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153978884
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:14 schreef DonJames het volgende:
Laat er nou eerst even iemand naar kijken die er wél wat verstand van heeft. Brandlucht van smeulende bedrading ruikt heel anders dan die van olie, welke weer compleet anders is dan de lucht van een vastzittende rem of verbrande koppeling..
Ik vind het wel fijn om in ieder geval te proberen zelf het probleem te vinden. Ik vond de lucht een beetje wat weghebben van een oude boormachine. Ik heb er 1 en als je erin kijkt door het rastertje zie je een soort kleine vonkjes. Zover ik weet is dat omdat de koolstof borstels vies/ versleten zijn.
Dus ik zou zelf snel die kant opdenken.

Ik had ook iets gevonden over versleten koppel platen, misschien dat dat iets is? Het was de eerste keer dat ik in een automaat reed. Ik rook het toen ik aan het verschil tussen de P en de D stand probeerde. Dus ik zat wel wat te schakelen. En heb toen in P en in D geprobeerd de auto een klein stukje aan te duwen. Toen wist ik dus ook het verschil.
2de keer was ik aan het file rijden op de snelweg als ik het goed onthouden heb.

Sowieso echt niet relaxed om in een automaat te rijden.
pi_153979071
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:39 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn om in ieder geval te proberen zelf het probleem te vinden.
De kans dat dat ding spontaan in de fik vliegt is daaraan ondergeschikt? :{
quote:
...Ik vond de lucht een beetje wat weghebben van een oude boormachine. Ik heb er 1 en ls je erin kijkt door het rastertje zie je een soort kleine vonkjes. Zover ik weet is dat omdat de koolstof borstels vies/ versleten zijn.
Dus ik zou zelf snel die kant opdenken.

Ik had ook iets gevonden over versleten koppel platen, misschien dat dat iets is? Het was de eerste keer dat ik in een automaat reed. Ik rook het toen ik aan het verschil tussen de P en de D stand probeerde. Dus ik zat wel wat te schakelen. En heb toen in P en in D geprobeerd de auto een klein stukje aan te duwen. Toen wist ik dus ook het verschil.
2de keer was ik aan het file rijden op de snelweg als ik het goed onthouden heb.
No offence, maar je hebt er echt geen enkel verstand van zo te zien.
quote:
Sowieso echt niet relaxed om in een automaat te rijden.

wederom fout.
pi_153979124
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:46 schreef DonJames het volgende:

De kans dat dat ding spontaan in de fik vliegt is daaraan ondergeschikt? :{
Dit jah, TS :')
Niet Fokken met mij.
pi_153979132
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:39 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn om in ieder geval te proberen zelf het probleem te vinden. Ik vond de lucht een beetje wat weghebben van een oude boormachine. Ik heb er 1 en als je erin kijkt door het rastertje zie je een soort kleine vonkjes. Zover ik weet is dat omdat de koolstof borstels vies/ versleten zijn.
Dus ik zou zelf snel die kant opdenken.


Sowieso echt niet relaxed om in een automaat te rijden.

Vonken ioneseren de lucht en onstaan verbinding die die lucht geven. Je zou eens aan de dynamo kunnen denken, daar zitten ook koolborstels in die kunnen slijten.

Startmotor kan ook, maar als die aangrijpt tijdens het rijden is hett gauw gedaan ermee.

Verder kan overslag (vonken) onstaan bij slechte ontstekingsdelen, zoals rotte bougiekabels. Of zijn de verbindingen bij de accu of zekeringkast slecht.
.
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:00:10 #13
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153979407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

De kans dat dat ding spontaan in de fik vliegt is daaraan ondergeschikt? :{

[..]

No offence, maar je hebt er echt geen enkel verstand van zo te zien.

Ik denk niet dat de motor spontaan in de fik vliegt als er een paar seconden een raar luchtje uit de motor komt. Ik wil graag een beetje weten hoe een motor werkt, dus kijk ik liever zelf als je het niet erg vind. Ik heb ook een oud motortje in mijn bootje, daar heb ik weleens wat vervangen dus een klein beetje begrip heb ik wel. Dat wil ik graag uitbreiden. Daar lijkt mij dit subforum een geschikte plaats hiervoor. Als het beter in het klustopic kan mag het topic natuurlijk verplaatst worden.

quote:
[..]

wederom fout.
Ik heb er pas 1 keer in gereden maar tot nu toe vind ik een schakel auto persoonlijk fijner. Misschien denk ik er over een tijdje heel anders over. Ik had ook sterk de neiging om met mijn linker been op de rem te duwen als ik ging stoppen waardoor mijn rechtervoet tegen het gaspedaal kwam. Maar dat was er na 10 minuten wel uit.
Het is ook een oude auto waarschijnlijk is een modern automaat een stuk beter. Maar goed het is ook een beetje eigen voorkeur denk ik. Vraag me het over een maand nog eens misschien ben ik dan wel om. :)
pi_153979545
Ja zo'n oude automaat is vaak wel sloom en grijpt niet zo lekker aan.

Bij een oude auto kan er ook weleens een vloeistof (uit de bak, stuurbekrachtiging, remsysteem) wegdruppelen en verbranden.
.
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:05:38 #15
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153979560
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:49 schreef Fer het volgende:
die lucht geven. Je zou eens aan de dynamo kunnen denken, daar zitten ook koolborstels in die kunnen slijten.
Ja ik heb wel eens een kapotte dynamo (alternator?) gehad. Ik kan me van toen niet meer een specifieke geur herinneren. Het lampje ging gewoon aan op het dashboard. Ik zelf denken als het de dynamo verantwoordelijk zou zijn voor de geur het meer constant zou moeten zijn? Het was maar 2 keer heel kort.

quote:
Startmotor kan ook, maar als die aangrijpt tijdens het rijden is hett gauw gedaan ermee.
Dat lijkt me echt niet goed maar zou je dat niet moeten voelen/ horen?

quote:
Verder kan overslag (vonken) onstaan bij slechte ontstekin
Zou je dat moeten kunnen zien als je de Bougies eruit haalt?
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:07:13 #16
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153979605
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:49 schreef Fer het volgende:

Verder kan overslag (vonken) onstaan bij slechte ontstekingsdelen, zoals rotte bougiekabels. Of zijn de verbindingen bij de accu of zekeringkast slecht.
Kan ik de bougie kabels doormeten met mijn multi meter? Als die rot is zou ie minder goed moeten geleiden stel ik me zo voor?
pi_153979955
Bougiekabels kun je testen door in het donker met b.v. een plantenspuit wat water te vernevelen over die kabels (en ook de bobine, de verdeler en bobinekabel). Hoor of zie je vonken dan die vonkende onderdelen vernieuwen.

N.B: Over welke auto hebben we het eigenlijk? (Merk, type, motor, bouwjaar 1985?)
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:02:36 #18
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153980991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:19 schreef oldford het volgende:
Bougiekabels kun je testen door in het donker met b.v. een plantenspuit wat water te vernevelen over die kabels (en ook de bobine, de verdeler en bobinekabel). Hoor of zie je vonken dan die vonkende onderdelen vernieuwen.

N.B: Over welke auto hebben we het eigenlijk? (Merk, type, motor, bouwjaar 1985?)
Audi 80, "84 motor weet ik niet precies, hij drinkt benzine.
pi_153992073
Was het niet gewoon buitenlucht?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:03:24 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154000899
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:41 schreef DieselTank het volgende:
Was het niet gewoon buitenlucht?
Zou ook kunnen. Moet nog een paar keer rijden om dat uit te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')