Zou het dan niet constant moeten zijn? Kan ik de motor kap open doen en dan zoeken waar de katalysator zit en kijken of het daar lekt? Ik heb er niet heel veel verstand van maar het is een oude auto dus ik kan nog vrij duidelijk de verschillende onderdelen zien zitten.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:21 schreef pvdplanet het volgende:
Olie uit het blok wat op de katalysator lekt?
Dat valt ook wel weer mee hoor. Het is maar af en toe laatst 2 uur mee gereden en had 2 keer dat ik iets verdachts rook eventjes.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:16 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik zou er maar naar laten kijken als jou was, straks ontploft dat ding op de snelweg
Nou goed, als jij het zegt. Die lucht hoort er in ieder geval niet te zijn dus er zit iets verkeerd. Kan je er maar beter ff naar laten kijken door iemand die er verstand van heeft.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:36 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee hoor. Het is maar af en toe laatst 2 uur mee gereden en had 2 keer dat ik iets verdachts rook eventjes.
Ik vind het wel fijn om in ieder geval te proberen zelf het probleem te vinden. Ik vond de lucht een beetje wat weghebben van een oude boormachine. Ik heb er 1 en als je erin kijkt door het rastertje zie je een soort kleine vonkjes. Zover ik weet is dat omdat de koolstof borstels vies/ versleten zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:14 schreef DonJames het volgende:
Laat er nou eerst even iemand naar kijken die er wél wat verstand van heeft. Brandlucht van smeulende bedrading ruikt heel anders dan die van olie, welke weer compleet anders is dan de lucht van een vastzittende rem of verbrande koppeling..
De kans dat dat ding spontaan in de fik vliegt is daaraan ondergeschikt?quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:39 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om in ieder geval te proberen zelf het probleem te vinden.
No offence, maar je hebt er echt geen enkel verstand van zo te zien.quote:...Ik vond de lucht een beetje wat weghebben van een oude boormachine. Ik heb er 1 en ls je erin kijkt door het rastertje zie je een soort kleine vonkjes. Zover ik weet is dat omdat de koolstof borstels vies/ versleten zijn.
Dus ik zou zelf snel die kant opdenken.
Ik had ook iets gevonden over versleten koppel platen, misschien dat dat iets is? Het was de eerste keer dat ik in een automaat reed. Ik rook het toen ik aan het verschil tussen de P en de D stand probeerde. Dus ik zat wel wat te schakelen. En heb toen in P en in D geprobeerd de auto een klein stukje aan te duwen. Toen wist ik dus ook het verschil.
2de keer was ik aan het file rijden op de snelweg als ik het goed onthouden heb.
wederom fout.quote:Sowieso echt niet relaxed om in een automaat te rijden.
Dit jah, TSquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:46 schreef DonJames het volgende:
De kans dat dat ding spontaan in de fik vliegt is daaraan ondergeschikt?
Vonken ioneseren de lucht en onstaan verbinding die die lucht geven. Je zou eens aan de dynamo kunnen denken, daar zitten ook koolborstels in die kunnen slijten.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:39 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om in ieder geval te proberen zelf het probleem te vinden. Ik vond de lucht een beetje wat weghebben van een oude boormachine. Ik heb er 1 en als je erin kijkt door het rastertje zie je een soort kleine vonkjes. Zover ik weet is dat omdat de koolstof borstels vies/ versleten zijn.
Dus ik zou zelf snel die kant opdenken.
Sowieso echt niet relaxed om in een automaat te rijden.
Ik denk niet dat de motor spontaan in de fik vliegt als er een paar seconden een raar luchtje uit de motor komt. Ik wil graag een beetje weten hoe een motor werkt, dus kijk ik liever zelf als je het niet erg vind. Ik heb ook een oud motortje in mijn bootje, daar heb ik weleens wat vervangen dus een klein beetje begrip heb ik wel. Dat wil ik graag uitbreiden. Daar lijkt mij dit subforum een geschikte plaats hiervoor. Als het beter in het klustopic kan mag het topic natuurlijk verplaatst worden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
De kans dat dat ding spontaan in de fik vliegt is daaraan ondergeschikt?
[..]
No offence, maar je hebt er echt geen enkel verstand van zo te zien.
Ik heb er pas 1 keer in gereden maar tot nu toe vind ik een schakel auto persoonlijk fijner. Misschien denk ik er over een tijdje heel anders over. Ik had ook sterk de neiging om met mijn linker been op de rem te duwen als ik ging stoppen waardoor mijn rechtervoet tegen het gaspedaal kwam. Maar dat was er na 10 minuten wel uit.quote:[..]
wederom fout.
Ja ik heb wel eens een kapotte dynamo (alternator?) gehad. Ik kan me van toen niet meer een specifieke geur herinneren. Het lampje ging gewoon aan op het dashboard. Ik zelf denken als het de dynamo verantwoordelijk zou zijn voor de geur het meer constant zou moeten zijn? Het was maar 2 keer heel kort.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:49 schreef Fer het volgende:
die lucht geven. Je zou eens aan de dynamo kunnen denken, daar zitten ook koolborstels in die kunnen slijten.
Dat lijkt me echt niet goed maar zou je dat niet moeten voelen/ horen?quote:Startmotor kan ook, maar als die aangrijpt tijdens het rijden is hett gauw gedaan ermee.
Zou je dat moeten kunnen zien als je de Bougies eruit haalt?quote:Verder kan overslag (vonken) onstaan bij slechte ontstekin
Kan ik de bougie kabels doormeten met mijn multi meter? Als die rot is zou ie minder goed moeten geleiden stel ik me zo voor?quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:49 schreef Fer het volgende:
Verder kan overslag (vonken) onstaan bij slechte ontstekingsdelen, zoals rotte bougiekabels. Of zijn de verbindingen bij de accu of zekeringkast slecht.
Audi 80, "84 motor weet ik niet precies, hij drinkt benzine.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:19 schreef oldford het volgende:
Bougiekabels kun je testen door in het donker met b.v. een plantenspuit wat water te vernevelen over die kabels (en ook de bobine, de verdeler en bobinekabel). Hoor of zie je vonken dan die vonkende onderdelen vernieuwen.
N.B: Over welke auto hebben we het eigenlijk? (Merk, type, motor, bouwjaar 1985?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |