abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 13 juli 2015 @ 18:59:20 #26
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_154306735
Ik vond er weinig mis mee, met deze film. Ik heb me uitstekend vermaakt en stoorde me ook niet aan het romantische subplotje, want dat had weinig om het lijf.

Het heeft weinig zin om dit deel te vergelijken met deel 1 omdat iedereen toen nog weinig gewend was qua special effects en vele van ons het zagen als jonge kinderen waardoor het ook nog eens nostalgisch gekleurd wordt. Voor de nieuwe generatie zal deze film ongetwijfeld vergelijkbare gevoelens oproepen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_154307526
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:59 schreef Mike het volgende:
Ik vond er weinig mis mee, met deze film. Ik heb me uitstekend vermaakt en stoorde me ook niet aan het romantische subplotje, want dat had weinig om het lijf.

Het heeft weinig zin om dit deel te vergelijken met deel 1 omdat iedereen toen nog weinig gewend was qua special effects en vele van ons het zagen als jonge kinderen waardoor het ook nog eens nostalgisch gekleurd wordt. Voor de nieuwe generatie zal deze film ongetwijfeld vergelijkbare gevoelens oproepen.
Die zijn toch ook allang gewend aan CGI? Dat deel kan de film niet op leunen.
  Moderator maandag 13 juli 2015 @ 19:45:11 #28
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_154308522
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Die zijn toch ook allang gewend aan CGI? Dat deel kan de film niet op leunen.
Ik denk het toch wel. Je ziet nu dat een grote groep mensen de film meerdere keren gaat kijken en de film staat nu al in de top 4 aller tijden en is voorlopig nog niet uit de bioscopen. Ook het dino-speelgoed vliegt weer de winkels uit. Om de een of andere reden hebben dino's een grote aantrekkingskracht op jonge mensen en in deze film krijgen ze er een flinke hoeveelheid voorgeschoteld.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_154309253
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:45 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik denk het toch wel. Je ziet nu dat een grote groep mensen de film meerdere keren gaat kijken en de film staat nu al in de top 4 aller tijden en is voorlopig nog niet uit de bioscopen. Ook het dino-speelgoed vliegt weer de winkels uit. Om de een of andere reden hebben dino's een grote aantrekkingskracht op jonge mensen en in deze film krijgen ze er een flinke hoeveelheid voorgeschoteld.
Volgens mij is de film vanaf 12 jaar, dus dino speelgoed staat hier los van lijkt me.

Top 4 is gewoon de hele hype, zowel jong als oud wilde hem zien, wachtte er jaren op, maar daarom kan de film nog wel erg tegen vallen.
  Moderator maandag 13 juli 2015 @ 20:27:31 #30
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_154309950
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Volgens mij is de film vanaf 12 jaar, dus dino speelgoed staat hier los van lijkt me.

Top 4 is gewoon de hele hype, zowel jong als oud wilde hem zien, wachtte er jaren op, maar daarom kan de film nog wel erg tegen vallen.
Dat kan dus voor de die hard Jurassic Park fan gelden die misschien net zoveel had verwacht als van de Steven Spielberg-film(s), maar over het algemeen zijn bezoekers heel tevreden. Alleen al het feit dat veel mensen meerdere keren gaan kijken is daar toch wel een indicatie voor.

Een site als CinemaScore (http://www.cinemascore.com/) peilt bij de bezoekers wat ze van een film vinden en Jurassic World heeft daar een 'A', wat altijd ook een hint is voor goede mond-tot-mond reclame. De Metascore van Metacritic staat op 7.0 en het IMDB-cijfer op 7.4 Allemaal toch tekenen dat de gemiddelde bezoeker het naar z'n zin heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mike op 13-07-2015 20:35:00 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_154311052
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:27 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat kan dus voor de die hard Jurassic Park fan gelden die misschien net zoveel had verwacht als van de Steven Spielberg-film(s), maar over het algemeen zijn bezoekers heel tevreden. Alleen al het feit dat veel mensen meerdere keren gaan kijken is daar toch wel een indicatie voor.

Een site als CinemaScore (http://www.cinemascore.com/) peilt bij de bezoekers wat ze van een film vinden en Jurassic World heeft daar een 'A', wat altijd ook een hint is voor goede mond-tot-mond reclame. De Metascore van Metacritic staat op 7.0 en het IMDB-cijfer op 7.4 Allemaal toch tekenen dat de gemiddelde bezoeker het naar z'n zin heeft.
IMDb moet je ff afwachten totdat iedereen de film ziet, ik beschouw de korsub mensen niet zo die-hard als bios gangers, maar toch mensen die de film eerder een hoog cijfer geven :P
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:18:32 #32
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154323981
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:59 schreef Mike het volgende:

Het heeft weinig zin om dit deel te vergelijken met deel 1 omdat iedereen toen nog weinig gewend was qua special effects en vele van ons het zagen als jonge kinderen waardoor het ook nog eens nostalgisch gekleurd wordt. Voor de nieuwe generatie zal deze film ongetwijfeld vergelijkbare gevoelens oproepen.
Behalve dat deel 1 meer suspense kende en dit deel gewoon non-stop dinosaurusen op je afvuurt tot het te druk wordt om er nog om te geven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_154324278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:18 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Behalve dat deel 1 meer suspense kende en dit deel gewoon non-stop dinosaurusen op je afvuurt tot het te druk wordt om er nog om te geven.
Het was een beetje Training Day vs. Crank inderdaad.

Al vond ik Crank alsnog leuker dan JW.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:32:48 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154324301
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:18 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Behalve dat deel 1 meer suspense kende en dit deel gewoon non-stop dinosaurusen op je afvuurt tot het te druk wordt om er nog om te geven.
Precies dit dus, ik had liever een spannende opbouw gezien en meer achtergrond. Deze film is echt gemaakt voor stompzinnige Amerikanen met de gemiddelde aandachtsspanne van een broodrooster.
Don't let my username fool you...
pi_154348583
Jezus, is dit die kaskraker.... Vond er weinig aan. Het origineel kan nog jaren mee zo te zien. Die dino's zagen er nog mooier uit en de sfeer was 100x beter dan deze nieuwe film.
  PR en moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 01:32:43 #36
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154405484
Beetje tegenvaller.
Vond 'm wel mooi gemaakt en ook leuke referenties naar JP1. Maar man, boordevol uitgekauwde cliché's, weinig vernieuwends, matige climax en matig einde. Ook zo veel ondoordachte 'moviemissers' dat 't ergerlijk werd, zoals toevallig lucifers bij je hebben nu je ze toevallig even broodnodig hebt, die magischerwijs ook nog werken nadat je volledig onderwater gezwommen hebt? :N

Leuk voor in het rijtje, maar ze hadden er meer van kunnen maken.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 01:37:40 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154405596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:32 schreef Metalfreak het volgende:
Deze film is echt gemaakt voor stompzinnige Amerikanen met de gemiddelde aandachtsspanne van een broodrooster.
Dit idee kreeg ik er ook bij ja :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_154408213
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:18 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Behalve dat deel 1 meer suspense kende en dit deel gewoon non-stop dinosaurusen op je afvuurt tot het te druk wordt om er nog om te geven.
Ja suspense was wat ik voornamelijk miste en CGI is heel ver tegenwoordig maar animatronics komt toch echter over. Scène met die stervende Dino was dan ook meest intense.
pi_154416787
Ja dat bewees toch wel dat ze in het volgende deel veel meer animatronics mogen gebruiken. Snap niet dat in sommige scenes de cgi zo mooi was (de gebouwen, park, Indomminus) en andere scenes waaedeloos (raptors bij introductiescene van Owen)
  vrijdag 17 juli 2015 @ 16:09:47 #40
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_154417106
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:56 schreef Xan21 het volgende:
Ja dat bewees toch wel dat ze in het volgende deel veel meer animatronics mogen gebruiken. Snap niet dat in sommige scenes de cgi zo mooi was (de gebouwen, park, Indomminus) en andere scenes waaedeloos (raptors bij introductiescene van Owen)
Waarschijnlijk omdat de cgi door meerdere studio's werd gedaan.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_154419861
Geen idee of het de bedoeling was, maar alles zag er als miniatuurtjes uit. Bracht mij wel een aantal maal uit de film.
pi_154419886
Vond ik niet... bij lotr is het vele malen erger
pi_154420046
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:27 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja suspense was wat ik voornamelijk miste en CGI is heel ver tegenwoordig maar animatronics komt toch echter over. Scène met die stervende Dino was dan ook meest intense.
In de originele film lieten ze toch acteurs rondlopen in rubberen pakken waarbij ze met behulp van wat simpele mechanica de pootjes lieten bewegen? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154425770
Yes!

  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:42:56 #45
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_154429749
Jurassic World
Heb de afgelopen tijd niet meegemaakt dat de reacties op een film zo verschillend zijn als bij de nieuwe film uit de Jurassic Park stal. Dan zit er maar één ding op: het zelf gaan checken.
Zoals tegenwoordig wel vaker het geval is zagen de trailers goed uit maar omdat ik het niet zo op reboots,remakes en sequels heb was ik nogal huiverig. Na afloop blijkt dat deels terecht te zijn.
Het mag duidelijk zijn dat dit vierde deel in de franchise het niet haalt bij de eerste, op alle gebieden. Om te beginnen met de dialogen: die zijn veel te vaak veel te corny, vaak met plaatsvervangende schaamte tot gevolg. De karakters zijn niet interessant en te voorspelbaar en is het verhaal op zich gewoon niet interessant genoeg. Ook zijn de effecten vreemd genoeg niet zo goed als in de eerdere delen. Zeker tegen het einde ziet het er soms echt niet uit.
Wel is het mooi dat een groot gedeelte van de originele soundtrack gebruikt. Het geeft dan ook een heerlijk gevoel wanneer die bekende tonen voor het eerst te horen zijn.
Het is, kortom, allemaal niet heel erg slecht maar anders dan zijn illustere voorganger is dit deel toch echt meer iets dat je moet zien als een leuk tussendoortje van het hap-slik-weg-niveau.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:50:50 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_154430021
Top review hoor. 10/10. Would read again.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_154435135
Hilarisch! :p
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:40:50 #49
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_154444066
haha hoe komen ze erop :)
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:14:13 #50
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_154445191
quote:
Haha wow, wat een details ook :D
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')