Voor veel sporten hebben ze prima commentatoren in dienst, die er meer en beter over kunnen vertellen dan hun tegenhangers bij de publieke omroep. Voor bijvoorbeeld voetbal niet, maar dat kun je ook niet verwachten als je het moet opnemen tegen de NOS, Ziggo en Fox.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 07:04 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik kijk eigenlijk al jaren niet meer naar Eurosport. Vervelende commercial breaks, matige commentatoren en meestal is zo'n evenement nog wel ergens anders te bekijken. Ik kan niet zeggen dat ik vooruit kijk naar dit nieuwe tijdperk voor de Spelen.
Bij de sporten die ik bovengemiddeld volg was dat een paar jaar geleden niet zo. Werden er heel veel fouten gemaakt. Maar wellicht is daar wel een kwaliteitsslag gemaakt. Zoals gemeld, kijk ik al een paar jaar niet meer. Zou niet eens weten waar de zender zit bij Ziggo. Er zijn overigens zo veel meer manieren om sport te kijken behalve via de NOS.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Voor veel sporten hebben ze prima commentatoren in dienst, die er meer en beter over kunnen vertellen dan hun tegenhangers bij de publieke omroep. Voor bijvoorbeeld voetbal niet, maar dat kun je ook niet verwachten als je het moet opnemen tegen de NOS, Ziggo en Fox.
quote:Na Ziggo Sport is ook Eurosport van Amsterdam naar het Mediapark verhuisd. Beide sportzenders maken in Hilversum gebruik van faciliteiten van NEP The Netherlands.
Eurosport maakte jaren gebruik van een kantoorpand in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Hier voorzag de sportzender – onderdeel van Discovery Communications – de internationale feed van Nederlands commentaar. Tevens was de redactie in dit pand gevestigd. Alle activiteiten van Eurosport zijn naar het Mediapark in Hilversum verplaatst. In het gebouw van NEP The Netherlands heeft Eurosport de beschikking over vier productiekamers, vijf voice booths en redactie- en kantoorruimte. Ook worden alle zelf door Eurosport voor de Nederlandse markt gemaakte programma’s vanaf nu op het Mediapark gemaakt.
Ja, echt niet. Eén grote sport verkrachten is wel weer genoeg voor de komende 10 jaar.quote:
Ze zullen toch echt keuzes moeten gaan maken. Ze komen nu al in de problemen doordat de grote pijlers wielrennen/wintersporten/motogp/snooker/voetbal/tennis/.../ door elkaar lopen. Andere sporten waar ze pre-Discovery veel aandacht voor hadden komen ook al in de verdrukking op dit moment.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:24 schreef borisz het volgende:
ES heeft met Discovery achter zich een grote zak geld om rechten in te kopen. Zie OS en nu ook een groot Wielerpakket.
En ze liggen op de loer om nog meer in te kopen. Ze willen de F1 en vanaf 2019 zou dat kunnen. Via John Malone hebben ze een goede ingang.
Het zal er van afhangen hoeveel mensen toch overstag gaan en de Player nemen. Dat zullen er echt wel (aanzienlijk) meer zijn, maar of het genoeg is om de kosten van al die extra rechten terug te winnen vraag ik me ook ernstig af ja.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:44 schreef wimderon het volgende:
Ik geloof overigens nooit dat de weg die ze nu ingeslagen zijn winstgevend is.
MotoGP doen ze anders prima.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, echt niet. Eén grote sport verkrachten is wel weer genoeg voor de komende 10 jaar.
Zie liever alles naar Ziggo Sport gaan, Eurosport zie ik nog altijd als een zender waar kwantiteit voor kwaliteit gaat.
Ik denk dat dit juist winstgevend is. Ze gaan van goede content aanbieden van sporten die nergens anders aandacht krijgen omgeslagen naar pure commercie, allemaal ten koste van de kijker.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:44 schreef wimderon het volgende:
Ik geloof overigens nooit dat de weg die ze nu ingeslagen zijn winstgevend is.
Ik heb toch echt andere geluiden gehoord. Kan zijn dat het verbeterd is, maar alsnog.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
MotoGP doen ze anders prima.
Hun on-track gedeelte is beter dan F1 bij Ziggo.
Maar zonder kijkers blijven adverteerders weg.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist winstgevend is. Ze gaan van goede content aanbieden van sporten die nergens anders aandacht krijgen omgeslagen naar pure commercie, allemaal ten koste van de kijker.
Mensen die willen kijken, kijken toch wel. Is nou niet zo dat er erg veel keuze is.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar zonder kijkers blijven adverteerders weg.
Is misschien ook per land verschillend. In België en Nederland (dankzij onze zuiderburen) zijn we wat betreft wielrennen erg verwend. Als je in Duitsland en Engeland woont ben je denk ik erg blij met Eurosport.
quote:Op zondag 5 maart 2017 13:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zal er van afhangen hoeveel mensen toch overstag gaan en de Player nemen. Dat zullen er echt wel (aanzienlijk) meer zijn, maar of het genoeg is om de kosten van al die extra rechten terug te winnen vraag ik me ook ernstig af ja.
Dat de inkomsten uit de player en 'reclame' ook maar enigszins in de buurt komen om de kosten van de rechten te dekken geloof ik helemaal niks van, in ieder geval zeker niet de dure rechten die ze nu allemaal aan het aankopen zijn. Mevrouw van Zetten uit Tiel kijkt alleen naar de grote evenementen en waarschijnlijk ook alleen als het niet via allerlei abonnementen of players hoeft. Om alleen al de Olympische rechten terug te verdienen moeten ze iets van 25 miljoen jaarabonnementen op de player verkopenquote:Op zondag 5 maart 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist winstgevend is. Ze gaan van goede content aanbieden van sporten die nergens anders aandacht krijgen omgeslagen naar pure commercie, allemaal ten koste van de kijker.
En zie hier, het begint dus al. Allerlei rechten veel te duur binnenhalen, daarmee grote sier maken en vervolgens toch maar even meer dan de hoofdprijs vragen waar de klant mogelijk de dupe van wordt.quote:Discovery en Eurosport mogelijk uit aanbod CanalDigitaal en Online.nl
De kans bestaat dat alle zenders van Discovery Networks binnen enkele dagen uit het zenderaanbod van alle M7 Group-aanbieders verdwijnen.
In Nederland gaat het om de aanbieders CanalDigitaal en Online.nl. In België zijn TV Vlaanderen en TéléSAT eigendom van M7 Group. Ook in Tsjechië (Skylink), Duitsland (M7 Deutschland) en Oostenrijk (HD Austria) dreigt einde van de distributie van alle zenders van Discovery Networks. Oorzaak is moeizame onderhandelingen over een nieuwe distributieovereenkomst voor deze zenders. De huidige overeenkomst loopt aan het einde van deze maand af.
Buitenproportioneel
M7 Group stelt dat de vraagprijs voor de uitzendrechten die Discovery Networks in de nieuwe overeenkomst wil bedingen buiten proportie is. De nieuwe distributieovereenkomst die M7 Group met Discovery Networks onderhandelt, heeft betrekking tot alle zenders van deze zendergroep. Dit zijn onder meer de zenders Discovery Channel, Animal Planet en Eurosport. Stopzetting van de doorgifte van deze zenders is reëel als M7 Group en Discovery Networks niet voor 1 mei tot een akkoord over een nieuwe overeenstemming zijn gekomen.
Verdubbeling
M7 Group stelt dat Discovery Networks meer dan het dubbele van het bedrag dat nu betaald wordt in de nieuwe overeenkomst als doorgiftevergoeding voor de zenders vraagt. Hans Troelstra, CEO van M7 Group, stelt dat dit bedrag de waarde van de zenders overstijgt en dus volledig buiten proportie is. M7 Group merkt daarnaast zelfs een dalende belangstelling voor de zenders van Discovery Networks op. Discovery Networks ziet in het binnenhalen van de dure uitzendrechten voor de komende edities van de Olympische Spelen een rechtvaardiging in de veel hogere doorgiftevergoeding van de zenders.
Gelijkwaardige zenders
Mochten Discovery Networks en M7 Group daadwerkelijk geen nieuwe overeenkomst weten te bereiken dan heeft M7 Group voor alle aanbieders een back-up scenario achter de hand. De bandbreedte die vrijkomt door het wegvallen van de zenders van Discovery Networks wordt in dat geval gebruikt voor de doorgifte van nieuwe zenders die gelijkwaardig aan de zenders van Discovery Networks zijn. De vrijgekomen bandbreedte wordt dan niet alleen gebruikt voor de toevoeging van nieuwe zenders, maar ook voor het opwaarderen van bestaande zenders naar HD-kwaliteit.
Moeizame onderhandelingen
In Europa zijn onderhandelingen tussen Discovery Networks en tv-aanbieders de laatste maanden altijd een moeizaam steekspel. Daarbij vraagt Discovery Networks stelselmatig een veel hogere doorgiftevergoeding voor de zenders met als belangrijkste argument het kopen van de uitzendrechten van de Olympische Spelen. In onder meer Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk dreigde het stoppen van de distributie van de Discovery Network-zenders. In sommige gevallen was ook een tijdelijke doorgiftestop. In alle gevallen wisten onderhandelende partijen uiteindelijk tot een compromis te komen.
Ook alleen maar omdat ES hoopt dat er mensen blijven hangen bij de Player.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:36 schreef borisz het volgende:
Onderhandelingen mislukt dus.
Mensen in de regio kunnen een maand lang gratis de Player krijgen --> http://www.totaaltv.nl/ni(...)-voor-klanten-delta/
Dat valt eigenlijk helemaal nog niet zo tegen. Schijnbaar ben ik een uitzondering.quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:14 schreef franklop het volgende:
Vrijdag; 142.000
Zaterdag 162.00/195.000 (programma er vlak na had 195.000, maar volgens mij liep de etappe nogal uit)
Zondag 177.000
Maandag 38.000 (rustdag, vast herhaling van iets)
Dinsdag 171.000
Kan helaas even geen cijfers van voorgaande jaren vinden om te vergelijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |