FOK!forum / General Chat / Vandaag besteld, morgen in huis... maar niet heus
Mark_nlzondag 28 juni 2015 @ 14:34
Het komt bij mij vrij vaak voor dat ik iets bestel via een webshop waarbij er staat vermeld "Vandaag voor 22:00 besteld? Morgen in huis", maar dat ik toch 3 of 4 dagen op mijn bestelling moet wachten.
Dat zijn dan voornamelijk de webshops die hun artikelen laten bezorgen door PostNL.
(bol.com, kaartwereld, greetz)

Bestelde kaartjes komen met enige regelmaat helemaal niet aan, wat ik extra vervelend vind, want ik ga natuurlijk niet bij ieder besteld kaartje aan de ontvanger vragen of hij/zij mijn kaartje wel gekregen heeft. Alsof ik naar een bedankje zit te vissen, daar begin ik niet aan.

Stevast als ik hierover klaag bij de klantenservice krijg ik te horen dat zij afhankelijk zijn van PostNL en er dus niets aan kunnen doen.

Nu vraag ik mij af, is het echt zo simpel? Zij doen mij toch die belofte? dan moeten zij er ook voor zorgen dat ze die belofte nakomen?
dimmakzondag 28 juni 2015 @ 14:38
Donderdag nieuwe schoenen besteld om 20:00, de volgende dag om 14:00 om mijn voeten. Bij mij lukt het wel altijd! ^O^
Mark_nlzondag 28 juni 2015 @ 14:40
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:38 schreef dimmak het volgende:
Donderdag nieuwe schoenen besteld om 20:00, de volgende dag om 14:00 om mijn voeten. Bij mij lukt het wel altijd! ^O^
Bij sommige webshops gaat het vaak wel goed, maar bij een aantal webshops ook té vaak niet en daar stoor ik mij aan. Beloof het dan niet!
hoaszondag 28 juni 2015 @ 14:46
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:40 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Bij sommige webshops gaat het vaak wel goed, maar bij een aantal webshops ook té vaak niet en daar stoor ik mij aan. Beloof het dan niet!
Dan moet je ze dat duidelijk maken en korting eisen, het is 2015 man ik bestel trouwens bijna niets meer in Nederland maar laat het gewoon gratis bezorgen uit Engeland, Duitsland of China
Mark_nlzondag 28 juni 2015 @ 14:52
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:46 schreef hoas het volgende:

[..]

Dan moet je ze dat duidelijk maken en korting eisen, het is 2015 man ik bestel trouwens bijna niets meer in Nederland maar laat het gewoon gratis bezorgen uit Engeland, Duitsland of China
Vanuit China duurt het vaak zo lang... en met garantie is het wel veel gedoe als je iets in het buitenland hebt besteld
hoaszondag 28 juni 2015 @ 14:57
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:52 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Vanuit China duurt het vaak zo lang... en met garantie is het wel veel gedoe als je iets in het buitenland hebt besteld
Daar is de prijs ook naar.
BrandXzondag 28 juni 2015 @ 14:57
Met bol heb ik echt nooit problemen. Altijd volgende dag binnen (AH afhaalpunt doe ik altijd zodat ik het na mn werk kan ophalen)
ems.zondag 28 juni 2015 @ 15:05
Heb ik ook een paar keer gehad. Ik dien dan altijd gewoon een klacht in om vervolgens nooit meer iets bij de winkel in kwestie te bestellen.
The_Vervezondag 28 juni 2015 @ 15:44
Gebeurt vaak bij PostNL naar mijn idee. Al verschillende bestellingen (Bol, Bart Smit) die steevast een dag 'te laat' aankomen.

Overigens zijn we wel erg verwend in Nederland met 24uurs levering. Als ik het goed heb is in Duitsland 48uur de standaard.
defokkingfokerzondag 28 juni 2015 @ 15:44
Sneakerdistrict zelfde dag nog in huis :o _O_

Moet je wel in Amsterdam wonen.
GwaiLowzondag 28 juni 2015 @ 16:30
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:44 schreef defokkingfoker het volgende:
Sneakerdistrict
Moet je t wel ophalen :P
defokkingfokerzondag 28 juni 2015 @ 16:32
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:30 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Moet je t wel ophalen :P
Nop.. Als je het voor 12 uur (kan het mis hebben) besteld wordt het bezorgd per fiets _O_

Geldt alleen voor Amsterdam dacht ik
GwaiLowzondag 28 juni 2015 @ 16:34
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:32 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Nop.. Als je het voor 12 uur (kan het mis hebben) besteld wordt het bezorgd per fiets _O_

Geldt alleen voor Amsterdam dacht ik
Aaah oke, zag het niet staan op de website. Zou wel nice zijn!
BaardaapAdzondag 28 juni 2015 @ 17:04
Het scheelt nogal
- waar je woont (hoe randstedelijker hoe sneller)
- waar de webshop is gevestigd
- wat voor soort iets je bestelt
- op welke dag je bestelt (met het weekeinde geldt 'de volgende dag' niet en voor de gewone post - kaartjes - is er geen bezorging op maandag)

Maar :{w online een kaartje bestellen, dat is toch snurglpibbel! Dan kan je beter gewoon een e-card sturen of een gekocht kaartje of desnoods iets printen.
#ANONIEMzondag 28 juni 2015 @ 17:19
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:46 schreef hoas het volgende:

[..]

Dan moet je ze dat duidelijk maken en korting eisen, het is 2015 man ik bestel trouwens bijna niets meer in Nederland maar laat het gewoon gratis bezorgen uit Engeland, Duitsland of China
En lekker onze economie naar de donder helpen, lutser. ;)
#ANONIEMzondag 28 juni 2015 @ 17:21
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:57 schreef BrandX het volgende:
Met bol heb ik echt nooit problemen. Altijd volgende dag binnen (AH afhaalpunt doe ik altijd zodat ik het na mn werk kan ophalen)
Bol is voor diverse producten ook tussenleverancier voor andere webshops. Je bestelt bij Bol, maar pakketje wordt verstuurd door webshopje in Friesland bijvoorbeeld. Kan daardoor ook langer duren.
BrandXzondag 28 juni 2015 @ 17:23
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bol is voor diverse producten ook tussenleverancier voor andere webshops. Je bestelt bij Bol, maar pakketje wordt verstuurd door webshopje in Friesland bijvoorbeeld. Kan daardoor ook langer duren.
ja klopt, dat heb ik een keer aan de hand gehad, waardoor (bij een bestelling van meerdere producten tegelijkertijd) ik niet meer kon kiezen voor een afhaalpunt.

heb de bestelling toen geannuleerd.
Juup©zondag 28 juni 2015 @ 17:23
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:34 schreef Mark_nl het volgende:
Het komt bij mij vrij vaak voor dat ik iets bestel via een webshop waarbij er staat vermeld "Vandaag voor 22:00 besteld? Morgen in huis", maar dat ik toch 3 of 4 dagen op mijn bestelling moet wachten.
Dat zijn dan voornamelijk de webshops die hun artikelen laten bezorgen door PostNL.
(bol.com, kaartwereld, greetz)

Bestelde kaartjes komen met enige regelmaat helemaal niet aan, wat ik extra vervelend vind, want ik ga natuurlijk niet bij ieder besteld kaartje aan de ontvanger vragen of hij/zij mijn kaartje wel gekregen heeft. Alsof ik naar een bedankje zit te vissen, daar begin ik niet aan.

Stevast als ik hierover klaag bij de klantenservice krijg ik te horen dat zij afhankelijk zijn van PostNL en er dus niets aan kunnen doen.

Nu vraag ik mij af, is het echt zo simpel? Zij doen mij toch die belofte? dan moeten zij er ook voor zorgen dat ze die belofte nakomen?
Geheel met de klacht, PostNL bezorgd vaak dingen niet. Greetz e.d. doen niet moeilijk, die sturen de kaart gewoon nog een keer opnieuw, en dan maar hopen dat de kaart wel (en natuurlijk te laat) aankomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 28-06-2015 17:32:29 ]
Juup©zondag 28 juni 2015 @ 17:25
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:52 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Vanuit China duurt het vaak zo lang... en met garantie is het wel veel gedoe als je iets in het buitenland hebt besteld
Afgelopen week 3 dagen _O_ Nog nooit zo snel iets uit China bezorgd gekregen, was deze maal wel via Airmail stond er op de bubbeltjesenvelop. Van mij mogen ze het altijd via Airmail i.p.v. via de boot versturen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 28-06-2015 17:32:52 ]
Juup©zondag 28 juni 2015 @ 17:30
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:57 schreef BrandX het volgende:
Met bol heb ik echt nooit problemen. Altijd volgende dag binnen (AH afhaalpunt doe ik altijd zodat ik het na mn werk kan ophalen)
Zoals ik in een ander topic al aangaf, 2 dvd's besteld de ene dvd was niet de volgende dag maar een dag daarna binnen en op de andere wacht ik nu al 3 werkdagen :') Bol geeft aan dat alles netjes verstuurd is en dat het probleem niet bij hun ligt zeg maar.
NewHorizonzondag 28 juni 2015 @ 17:59
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:04 schreef BaardaapAd het volgende:
met het weekeinde geldt 'de volgende dag' niet

Wel bij o.a. CoolBlue ^O^. Topservice.
#ANONIEMzondag 28 juni 2015 @ 21:24
Bij mij gaat het meestal wel goed.
Toevallig is het laatst een keer misgegaan via Mediamarkt, en toen had ik het dringend nodig en heb ik nog zelf moeten gaan halen... en dat was best eng :'(
Mark_nlmaandag 29 juni 2015 @ 00:31
quote:
99s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Geheel met de klacht, PostNL bezorgd vaak dingen niet. Greetz e.d. doen niet moeilijk, die sturen de kaart gewoon nog een keer opnieuw, en dan maar hopen dat de kaart wel (en natuurlijk te laat) aankomt.
Ja maar dat weet ik dus niet, of m'n kaartje aankomt. Ik ga de ontvanger daar ook niet naar vragen, dat lijkt op vissen naar een bedankje en daar heb ik een hekel aan. Ik wil er gewoon op kunnen vertrouwen dat mijn kaartje (op tijd) bezorgd word.
Snap ook niet hoe dat zovaak mis kan gaan, zóvaak kan een kaartje toch niet zoekraken?
Krijg weleens het idee dat ze het met opzet doen, dat ze een bestelde kaart gewoon helemaal niet maken...
Klagen bij PostNL heeft geen zin, die doen toch helemaal niets met klachten.

Maar eh, mag een webshop zich daar achter verschuilen? "wij kunnen er niets aan doen, we zijn afhankelijk van de bezorger"
jeroen25maandag 29 juni 2015 @ 03:27
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:31 schreef Mark_nl het volgende:
Maar eh, mag een webshop zich daar achter verschuilen? "wij kunnen er niets aan doen, we zijn afhankelijk van de bezorger"
Als zij beloven dat iets er de volgende dag is dan moeten zij er voor zorgen dat het er ook de volgende dag is.
En als hun huidige bezorger dit niet kan waarmaken dan zoeken ze maar een andere bezorger.
Of ze houden op met beloven dat iets de volgende dag geleverd wordt.