Hoe bedoel je, "blijft hij constant hangen"?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:07 schreef Bolters het volgende:
Om te installeren moet ik dan de iMac herstarten maar dan blijft hij constant hangen. Ook dat werkt dus niet.
Nou, dan heeft hij de updates gedownload en moet ik herstarten. Wanneer ik dan op herstarten doe wordt het scherm even blauw en vervolgens gaat hij terug naar de normale achtergrond van het bureaublad, maar dan zijn alle pictogrammen en menubalken weg. Ik kan dan niks meer doen, behalve de powerknop ingedrukt houden tot de iMac helemaal uit is. Wanneer ik hem dan weer aanzet, moet ik de updates opnieuw downloaden en herhaalt bovenstaande zichzelf dus.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, "blijft hij constant hangen"?
Tijdens het booten blijft hij hangen? Wat doe je dan? Power-knop tijdje inhouden en opnieuw opstarten, net zolang tot hij volledig opstart?
Dat is ook logisch, dat zit pas in de combo update van 10.6.8. Updates zal je via Software Update moeten doen. Maar als je Mac een hogere versie van OS X aan kan is dit wel aan te raden, voor 10.6 worden geen nieuwe updates meer uitgebracht waardoor je systeem kwetsbaarder is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:48 schreef Bolters het volgende:
En de App Store is ook nergens te vinden..
Klinkt als een verrotte schijf, o.i.d.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:48 schreef Bolters het volgende:
gaat hij terug naar de normale achtergrond van het bureaublad, maar dan zijn alle pictogrammen en menubalken weg. Ik kan dan niks meer doen
quote:Op een Mac Pro, iMac, Mac mini en Xserve
De SMC van een op Intel gebaseerde Mac Pro, iMac en Mac mini alsook van Xserve opnieuw instellen:
Schakel de computer uit.
Koppel het netsnoer los.
Wacht vijftien seconden.
Sluit het netsnoer aan.
Wacht vijf seconden en druk vervolgens op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.
Maar dan loopt hij dus vast, dat is een beetje het probleemquote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, dat zit pas in de combo update van 10.6.8. Updates zal je via Software Update moeten doen. Maar als je Mac een hogere versie van OS X aan kan is dit wel aan te raden, voor 10.6 worden geen nieuwe updates meer uitgebracht waardoor je systeem kwetsbaarder is.
Het is de iMac van m'n vader en die had er allemaal rare dingen meegedaan. Was de snelste en op het oog makkelijkste manier om gewoon alles eraf te gooien en opnieuw te installeren.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:33 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Klinkt als een verrotte schijf, o.i.d.
Wat was de reden dat je 'm terug wilde zetten naar fabrieksinstellingen?
Ik kan ze niet vinden iigquote:Op zaterdag 27 juni 2015 23:48 schreef kaassouffle het volgende:
Voor App Store moet je Snow Leopard idd updaten.
Als Software Update niet werkt kun je soms ook nog updates via t web downloaden vanaf de Apple site. Weet ff niet of alle oude updates er ook nog op staan.
Via het appeltje probeer ik dus te updaten, maar na het downloaden moet hij herstarten om te installeren en dan loopt 'ie dus vast. Dat is dus helaas geen optie.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:22 schreef n8n het volgende:
a) onder het appeltje linksboven kan je nog steeds je Mac updaten, alleen dan op de pre-app store manier
b) met de update heb je ook de app store, zo kan je een updaten naar de nieuwste versie die je Mac aan kan
c) volgende keer: gebruik de restore-partitie op de harde schijf in plaats van de dvd, de dvd installeert de aanschaf-versie, de restore partitie de huidig geïnstalleerde (dan kan je a en b overslaan).
Verder, doe een SMC-reset, al is de kans aanwezig dat je schijf rot is.
[..]
Dan hang je er een externe aan of je gooit er een nieuwe in.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:43 schreef Bolters het volgende:
[..]
Via het appeltje probeer ik dus te updaten, maar na het downloaden moet hij herstarten om te installeren en dan loopt 'ie dus vast. Dat is dus helaas geen optie.
Zal ook SMC eens proberen straks. Wat als de schijf verrot blijkt te zijn?
Maar als ik die wil installeren krijg ik ook steeds een melding dat 'ie die niet kan installeren...enig idee hoe dat kan?quote:Op zondag 28 juni 2015 10:46 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
https://support.apple.com/kb/DL1399?locale=en_US
Maar hoe komt een schrijf verrot en hoe kan ik dat zien?quote:Op zondag 28 juni 2015 13:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan hang je er een externe aan of je gooit er een nieuwe in.
Schijven "slijten" tijdens gebruik en op een gegeven moment kunnen ze de vuilnisbak in. Soms wat eerder, soms wat later.quote:Op zondag 28 juni 2015 17:04 schreef Bolters het volgende:
[..]
Maar hoe komt een schrijf verrot en hoe kan ik dat zien?
Dit is wss een hele domme vraag - ik ben hier totaal niet in thuis - maar waar vind ik zo'n installer dan?quote:Op zondag 28 juni 2015 17:33 schreef nietzman het volgende:
Download gewoon een nieuwe installer van het recentste OS wat je mac kan draaien. Dit is maar aankloten.
En waar vind ik dat diskutilities?quote:Op zondag 28 juni 2015 18:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Schijven "slijten" tijdens gebruik en op een gegeven moment kunnen ze de vuilnisbak in. Soms wat eerder, soms wat later.
Diskutilities van je OS heeft wel een optie om de schijf te controleren.
Programma's ---> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogrammaquote:
Sorry voor de late reactie, maar ik was even een paar dagen weg. Hij blijft dan echt hangen, ook na een uur is er niks veranderd..quote:Op zondag 28 juni 2015 20:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Programma's ---> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma
Maar als hij blijft hangen, blijft hij echt hangen of komt hij weer terug als je bijvoorbeeld 15 minuten wacht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |