abonnement Unibet Coolblue
pi_153902197
En:
Hierdoor is het minder geschikt om dagen te bewaren

Naar:
Hierdoor is het minder geschikt om meerdere dagen te bewaren.

--

Je kan eventueel nog wat specifieker/duidelijker zijn.
  zondag 28 juni 2015 @ 15:40:50 #102
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153903708
Dank voor alle input! :) ^O^

Boven de bakkerij woont een alleenstaande moeder met haar kindjes. Ik geloof dat ze uit Bulgarije komen. Ze hebben het niet zo breed. Oma is momenteel op visite. Zij stond zaterdag bij onze deuropening, maar durfde niet naar binnen. Ze sprak geen woord Nederlands, maar wees naar boven dat ze daar verbleef. Ik gaf haar een sneetje maanzaadbrood om te proeven. Niet veel later stond één van de kinderen beneden om te vragen wat zo'n brood kostte. Met die informatie ging hij weer naar boven en uiteraard kwam er niemand terug. Tegen het einde van de middag hebben we aangebeld en ze een maanzaadbrood gegeven dat over was. Dat werd dankbaar aangenomen.

Vanmorgen stond het buurjongetje voor de deur. Of we ook open waren. Gezegd van niet, maar dat ik nog wel brood van de vorige dag had en of ze thuis ook een oven hadden. Nee, ze hadden geen oven. Maar hij liet zijn zakgeld zien en zei dat hij een klein broodje voor zichzelf wilde en wat dat dan kostte. Ik heb hem een klein lunchbroodje gegeven en hem een symbolisch bedragje laten betalen. Hij was de deur nog niet uit of hij zette zijn tanden in het brood.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153903975
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:40 schreef Isegrim het volgende:
Dank voor alle input! :) ^O^

Boven de bakkerij woont een alleenstaande moeder met haar kindjes. Ik geloof dat ze uit Bulgarije komen. Ze hebben het niet zo breed. Oma is momenteel op visite. Zij stond zaterdag bij onze deuropening, maar durfde niet naar binnen. Ze sprak geen woord Nederlands, maar wees naar boven dat ze daar verbleef. Ik gaf haar een sneetje maanzaadbrood om te proeven. Niet veel later stond één van de kinderen beneden om te vragen wat zo'n brood kostte. Met die informatie ging hij weer naar boven en uiteraard kwam er niemand terug. Tegen het einde van de middag hebben we aangebeld en ze een maanzaadbrood gegeven dat over was. Dat werd dankbaar aangenomen.

Vanmorgen stond het buurjongetje voor de deur. Of we ook open waren. Gezegd van niet, maar dat ik nog wel brood van de vorige dag had en of ze thuis ook een oven hadden. Nee, ze hadden geen oven. Maar hij liet zijn zakgeld zien en zei dat hij een klein broodje voor zichzelf wilde en wat dat dan kostte. Ik heb hem een klein lunchbroodje gegeven en hem een symbolisch bedragje laten betalen. Hij was de deur nog niet uit of hij zette zijn tanden in het brood.
Ik vind dit soort "klanten" altijd gevaarlijk. :P Natuurlijk is het heel lief enzo en aandoenlijk om daar brood te geven. Alleen op 1 of andere reden gaan dit soort verhalen als een lopend vuurtje en moet je oppassen dat er straks niet allerlei figuren voor de deur staan voor het brood dat over is.

Het blijft business he :P
hardcoholic
  zondag 28 juni 2015 @ 15:56:18 #104
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153904033
Dat valt in dit geval wel een beetje mee denk ik. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153904427
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:40 schreef Isegrim het volgende:
Dank voor alle input! :) ^O^

Boven de bakkerij woont een alleenstaande moeder met haar kindjes. Ik geloof dat ze uit Bulgarije komen. Ze hebben het niet zo breed. Oma is momenteel op visite. Zij stond zaterdag bij onze deuropening, maar durfde niet naar binnen. Ze sprak geen woord Nederlands, maar wees naar boven dat ze daar verbleef. Ik gaf haar een sneetje maanzaadbrood om te proeven. Niet veel later stond één van de kinderen beneden om te vragen wat zo'n brood kostte. Met die informatie ging hij weer naar boven en uiteraard kwam er niemand terug. Tegen het einde van de middag hebben we aangebeld en ze een maanzaadbrood gegeven dat over was. Dat werd dankbaar aangenomen.

Vanmorgen stond het buurjongetje voor de deur. Of we ook open waren. Gezegd van niet, maar dat ik nog wel brood van de vorige dag had en of ze thuis ook een oven hadden. Nee, ze hadden geen oven. Maar hij liet zijn zakgeld zien en zei dat hij een klein broodje voor zichzelf wilde en wat dat dan kostte. Ik heb hem een klein lunchbroodje gegeven en hem een symbolisch bedragje laten betalen. Hij was de deur nog niet uit of hij zette zijn tanden in het brood.
O+

Voor de buren is het anders dan de hele wijk. Leuk juist. En maakt toch ook blij om zo'n kind blij te maken.

Ik ben opgegroeid in een straat in Gouda waar meerdere stroopwafelbakkers zaten. Je verhaal doet me hieraan denken. Ik ging ook bij een bakkerij vaak langs voor "kapotte" stroopwafels die afgekeurd waren voor de verkoop. Vaak riepen ze ons ook en gaven ze een zak snippers of een wafel. Uiteraard kochten mijn ouders ook vaak genoeg pakjes wafels en snippers. Die mensen vonden dat ook gewoon erg leuk, die kindjes in de straat (woonden niet veel gezinnen in die winkelstraat).
Ik denk daar altijd nog met heel veel plezier aan terug. Zijn van die leuke dingen uit je jeugd.
  zondag 28 juni 2015 @ 16:26:23 #106
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153904739
Precies. :) En het zijn inderdaad onze directe buren, die mag je best iets toestoppen af en toe. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153905437
Leuk om zo het contact met de buurt te houden!

Nog even over die tekst: mij is nu niet duidelijk hoe je het brood het beste kunt invriezen. Moet dat aan één stuk of verdeel je het vooraf in stukken/sneetjes die je uithaalt als je ze nodig hebt?
De vraag kwam bij mij op en misschien bij meerderen.

Bevroren brood snijden lijkt me niet handig, ik vries mijn gesneden broden nu ook altijd meteen in en haal de sneetjes eruit die ik nodig heb,
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 28 juni 2015 @ 17:29:01 #108
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153906103
Kan beide, maar net of je het beetje bij beetje wilt eten of op een later moment ineens. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153906954
Wat doen jullie zelf eigenlijk met overgebleven brood?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 28 juni 2015 @ 18:12:01 #110
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153906982
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:10 schreef Isabeau het volgende:
Wat doen jullie zelf eigenlijk met overgebleven brood?
Thuis? Roosteren. Of met kaas onder de grill.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 28 juni 2015 @ 18:12:24 #111
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153906989
Oh en aan het paard geven.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153907134
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:12 schreef Isegrim het volgende:
Oh en aan het paard geven.
Luxe brood voor een paard 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 28 juni 2015 @ 18:31:31 #113
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153907262
quote:
17s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Luxe brood voor een paard 8-)
Het is dan ook niet zomaar een paard! O+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153907585
Lijkt me perfect om lekkere tosti's mee te maken :9

Oh en O+ @ buurjongetje..
  zondag 28 juni 2015 @ 18:59:25 #115
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153907651
Ja, maar dan wel met een paninigrill want ze passen niet in een tosti-ijzer. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153907728
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:59 schreef Isegrim het volgende:
Ja, maar dan wel met een paninigrill want ze passen niet in een tosti-ijzer. :P
'klapgrilltosti's' zijn sowieso het lekkerste.. bijna vaste prik hier in het weekend ;) Kopen we speciaal een maisbrood van de 'oudbrood' kar bij de bakker voor :9 :9
  zondag 28 juni 2015 @ 19:09:07 #117
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153907851
Net nog een brood verkocht. :D We lieten even de bakkerij zien aan LHO zijn ouders, kwam er iemand langs of we nog brood hadden. Nou, we hadden nog eentje over van wat we vanmorgen voor het Pijnackerplein Bluegrass Festival hadden gebakken. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153911904
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:22 schreef Isegrim het volgende:
Hoewel het heel verleidelijk is, raden we je aan om het brood niet aan te snijden als het nog warm is. Pas als het volledig is afgekoeld, heeft het zijn optimale vochtbalans bereikt. En wat houdt dat dan in? Ik snap 't zelf wel, maar wat korte extra uitleg is misschien wel handig :) 'waardoor het langer lekker vers blijft' oid?

Als je ons brood verdeeld over meerdere dagen wilt opeten, kun je het 't beste luchtdicht verpakken, bijvoorbeeld in een ziplock-zakje. De knapperige korst verdwijnt dan weliswaar, maar het brood verliest minder vocht en blijft als geheel langer vers. uitleg over zachtere korst en daar meteen weer iets positievers tegenover zetten, ^O^ Een onaangesneden brood kun je prima 'oppiepen' in de oven (een minuut of 5 op 180 graden). Invriezen is ook goed mogelijk. hier is voor mij het woord oppiepen of iets in die richting wel goed, dan is het duidelijk dat het niet puur om het opwarmen gaat, maar weer iets verser laten smaken

Omdat ons brood geen toevoegingen bevat, wordt het sneller droog dan een fabrieksbrood. Als het droog is geworden, kun je het bijvoorbeeld roosteren of bij de soep eten. Er zijn ook veel recepten waarbij je oud brood gebruikt, zoals broodpudding, Toscaanse broodsoep en wentelteefjes. Vraag ons gerust om tips!
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:03 schreef obolos het volgende:

[..]

Een aangepaste tekst. Zomaar als voorbeeld, gebaseerd op je eigen tekst.

Jeroen bakt brood- tips

Snijden van het brood
Zodra het brood volledig is afgekoeld wordt de optimale vochtbalans bereikt. Dit is het beste moment om het brood te snijden. Hier vind ik de originele tekst beter, dat geeft meteen de indruk dat je iets heel lekkers hebt gekocht waar je moeilijk vanaf kan blijven :)

Bewaren van het brood.
Het brood van Jeroen bakt brood is het lekkerste op de dag van aankoop. Het brood bevat geen toevoegingen. Hierdoor is het minder geschikt om dagen te bewaren. 3 korte zinnetjes, loopt niet zo lekker imo Wil je het toch proberen 'minder geschikt' en vooral 'proberen', dit woord zou ik niet gebruiken, dan klinkt het alsof het bij voorbaat al geen kans van slagen heeft, bewaar het dan luchtdicht, bijvoorbeeld in een ziplock-zakje. Het brood verliest zo minder vocht en blijft iets weer een woord wat ik niet zou gebruiken, 'iets' langer vers klinkt alsof er morgen al schimmel op staat als je pech hebt :P langer vers. Het brood kan op de dag van aankoop worden ingevroren. Een onaangesneden brood kan eventueel in de oven worden opgewarmd (ongeveer 5 minuut op 180 graden).

Bood over?
Er zijn veel recepten waarbij je ons brood kunt gebruiken, zoals Toscaanse broodsoep, wentelteefjes en broodpudding. Maar ook geroosterd of bij een kom soep. Vraag ons gerust om tips!
Even de dingen eruit gepikt die mij meteen opvielen. Ik vind de oorspronkelijke tekst vriendelijker en duidelijker, en die geeft wat meer het idee dat je als mens bij een ander mens, gezellig iets lekkers koopt ipv bij een bedrijf. Ik zou dus voor de eerste tekst gaan, maar dan iets aangepast en evt nog wat meer de focus op het positieve ipv, even simpel gezegd, droog brood :)
  maandag 29 juni 2015 @ 09:56:49 #119
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153920909
Pfff wel kapot na drie dagen keihard werken. Gelukkig kan ik morgen op mijn werk uitrusten. :+ Fysiek in elk geval. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153922651
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 09:56 schreef Isegrim het volgende:
Pfff wel kapot na drie dagen keihard werken. Gelukkig kan ik morgen op mijn werk uitrusten. :+ Fysiek in elk geval. :D
Als het goed is went dat vanzelf, ik slaap er in ieder geval altijd goed bij.
  maandag 29 juni 2015 @ 12:18:14 #121
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153923050
Ja, het is vooral wennen om de hele dag te staan. Ik heb een grotendeels zittend beroep, dus mijn lijf is dat niet gewend. Maar is alleen maar gezond! :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153924358
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het is dan ook niet zomaar een paard! O+
Een paard dat goed gevoerd is met luxe brood, zorgt denk ik ook wel voor extra lekkere paardenbiefstukjes. :9~
  maandag 29 juni 2015 @ 13:56:08 #123
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153924881
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:29 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Een paard dat goed gevoerd is met luxe brood, zorgt denk ik ook wel voor extra lekkere paardenbiefstukjes. :9~
Ons paard is niet consumptiegeschikt. Hij is een keer behandeld met een middel dat hem voor de rest van zijn leven ongeschikt voor menselijke consumptie maakt. Helaas.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153932783
Bevroren brood is prima te snijden hoor.
Ik (of eigenlijk de vrouw) smeert zondagavond altijd 30 boterhammen voor mij.
Die komen uit de vriezer, worden gesmeerd en dan dan schuin doorgesneden.
En dat gaat perfect met een groot scherp broodmes.

Overigens gaan ze dan in 5 pakketjes weer de vriezer in, en elke dag neem ik er 1 mee.

Uiteraard gaan we ook over op Jeroen brood binnenkort :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 29 juni 2015 @ 19:08:52 #125
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_153932829
Je hebt toevallig ook een rijtjeshuis in een Vinexwijk, 14% stationwagen en een golden retriever? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')