Daar moet je afspraken over maken. Het maakt het voor de kleine teams ook mogelijk punten te scoren. Als je 2 dagen vóór de race, ná de 2e vrije training laat weten of het systeem aan gaat tijdens de race (100% zekerheid, 0% zekerheid hoe lang deze aangaat), dan kan iedereen er rekening mee houden en eventueel trainen in het laatste kwartier van VT3 (ik zeg maar wat, maar dat had je vast al door). Gok je op een complete natweerafstelling of op een half/half afstelling ? Veel of iets minder downforce.. De grotere teams hebben meer data en speeltjes om hier beter mee overweg te gaan. De kleine teams iets om mee goed te gokken en ineens in de punten te rijden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt er ook de wedstrijd mee manipuleren. Stel de leider heeft 5 seconden voorsprong. Je zet de sprinklers op het moment dat die de pit-ingang passeert. De nr. 2 ziet de sprinklers aangaan en duikt meteen de pits in, en wint de race omdat de leider 14 seconden verliest op de snel nat wordende baan.
Zal wel leuke discussies en een BNW-topic opleveren.
Nouja, zo dacht ik in het begin ook wel, maar achteraf.. denk ik dit nog de beste kunstmatige spanning is die we kunnen wensen. Beter dan het DRS verhaal zelfs (ook niet zo moeilijk) of uitlaat opzet stukjes om motoren luider te laten klinken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:53 schreef Schunckelstar het volgende:
Dit soort kunstmatige spanning moet je toch niet willen
dan nog liever optocht-races
Ik kan er nog steeds niet bij dat er mensen zijn die denken dat je hier instant spanning of competitie mee krijgt. De regels waren vroeger vrijer. En toen zat je met tientallen seconden tussen P1 en P2 en verder. De enige spanning die je had was dat de leider zijn motor plofte.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:34 schreef Rossdale het volgende:
Uhm nee, geen kunstmatige onzin. Er zijn al veel te veel regels en afspraken. Ik heb liever minder regels, het liefst alleen algemene richtlijnen voor het ontwerp van de auto (lxbxh restrictie, min en max gewicht etc) en regels ter bevordering van de veiligheid. Laat de teams het voor de rest zelf allemaal maar uitzoeken.
Ik vraag me uberhaupt af hoeveel er mee te winnen valt. Okee, dan kun je met één reis twee races zien. Hoeveel mensen zullen dat uberhaupt doen, denken ze? Het zou mij verbazen als dat aantal de 4 cijfers haalt. Je moet ook behoorlijk veel spaargeld hebben wil je je dat kunnen veroorloven.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:14 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of er meer bezoekers komen als de race in september gehouden wordt.
Al die dingen die je noemt zijn dingen waarvan ik vind dat ze de sport langzaamaan vermoordenquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja, zo dacht ik in het begin ook wel, maar achteraf.. denk ik dit nog de beste kunstmatige spanning is die we kunnen wensen. Beter dan het DRS verhaal zelfs (ook niet zo moeilijk) of uitlaat opzet stukjes om motoren luider te laten klinken.
Als ik de site van Bernax zo bekijk zijn die sims ook niet heel wat.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:00 schreef Dimachaerus het volgende:
... En dan kiezen ze F1 2014 uit als 'sim'
Wat zijn een beetje competitieve tijden f2014 op monza dan?quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik de site van Bernax zo bekijk zijn die sims ook niet heel wat.
Maargoed, ik was evengoed gegaan als ik wat had kunnen oefenen, want ik had wel bij de eerste 25 gezeten op zeker.
Er is nergens bekend gemaakt in de media welke sims en software er zou staan en ik denk niet dat veel mensen er achterheen gegaan zijn zoals ik om dat even uit te zoeken zodat ze er voordeel uit konden halen. Plus ik ben natuurlijk heel goed.
Al sla je me dood. Ik wilde afgelopen weekend en deze week elke avond een paar uurtjes rijden, maar dat komt er door mijn vinger niet van helaas en toen dacht ik dan kan ik net zo goed de info even delen hier die ik achterhaald had en niet in de media geweest is.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:06 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Wat zijn een beetje competitieve tijden f2014 op monza dan?
Bronquote:Promoter Tavo Hellmund and financier James Carney head US-based investment group looking to buy a Formula 1 team.
There’s a good chance that North America will have two, not one, Formula 1 teams on the grid in 2016, Motorsport.com can reveal.
Gene Haas's plans for a Ferrari-affiliated team entry next year are well advanced, but a group of investors headquartered in the United States are actively attempting to buy an existing team in a bid to also join the grid.
The group is headed by New York financier James Carney, and Austin businessman Tavo Hellmund, who developed the Circuit of the Americas track and cut the deal with Bernie Ecclestone to bring F1 back to the country.
More recently, Hellmund has spearheaded the return of F1 racing to Mexico City after a 23-year absence, when the Mexican Grand Prix returns to the calendar at the renovated Autodromo Hermanos Rodriguez November 1.
Neither Hellmund nor Carney could be reached for comment, but a representative of Carney’s confirmed there was interest, though declined to say which team the consortium was focused on.
Sources have suggested it is the British-based Manor team, which is currently controlled by Irish businessman Stephen Fitzpatrick, founder of Ovo Energy.
The team, with drivers Will Stevens and Roberto Merhi, is currently pegged to the back of the grid - using an updated 2014 chassis and last year's Ferrari engine.
It originally entered the sport in 2010 as Virgin Racing, and the team’s major highlight – a ninth-place finish by driver Jules Bianchi at Monaco to secure it tenth place in last year's constructors' championship – was later followed by an enormous low with Bianchi’s crash, which left him in a coma.
Prize money concern?
The team missed the final three races of 2014 due to financial reasons and its future was in doubt for much of the winter.
But Fitzpatrick rescued the team from bankruptcy, although it is believed that he is now looking for a financial boost from a new partner or to sell it completely.
The Carney-Hellmund led effort reportedly is seeking majority control of a team.
The situation is complicated by F1's prize-money structure which means only the top ten teams are guaranteed prize money.
The arrival of Haas next year means there will be 11 teams, although stipulations in bilateral agreements relating to prize money means teams must finish in the top ten for two out of three years before they qualify for payments.
That means Manor is guaranteed top ten income - worth around $40 million - until the end of 2017 at least.
It will need a step up in performance, or a change to F1's prize-money structure, to ensure it keeps earning after that date.
Haha wtf.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:16 schreef nils7 het volgende:
Ooit eens mee gedaan (in 2002) met zo iets van Vodafone, gratis de Efteling in
Toen heel de dag bovenaan gestaan (eerste prijs was toch VIP tickets voor Spa).
Aan het eind van de dag, wanneer ik niet meer kon rijden "reed" er opeens iemand sneller.
Maar ze lieten mijn tijd staan en ik kreeg snel een goodie pakket van Nance.
Daarna stond mijn tijd online met iemand anders naam...
Het voelde als vuil spel, zeker toen ik thuis nog een goodie pakket kreeg
Anyways nog wat nieuws Nils? Ja zeker!
Two U.S. teams on the F1 grid in 2016? It could happen
[..]
Bron
quote:Williams practice nose cone causes a stir
Formula 1 fans and insiders were scratching their heads in confusion this week when they spotted a radical Williams nose.
The British team posted to Twitter a photo of a factory worker preparing sidepod bodywork for the forthcoming Hungarian grand prix.
But – initially unspotted by many glancing viewers – in the upper corner of the photo was the front end of the Mercedes-powered FW37, featuring a bizarre nose with an apparently gaping hole at the tip.
“Will it be used in Hungary?” Auto Motor und Sport correspondent Tobias Gruner wondered. “Is it even legal?”
When he contacted the Grove team for confirmation, the answer was less spectacular than the flurry of speculation it had sparked.
“It is not a new nose for racing, but a ‘dummy nose’ for pitstop practice in the factory,” Gruner revealed.
Het ziet er totaal niet gestroomlijnd uit, het oefenen met de neus verwisselen gaat puur om de bevestigingspunten. En deze kunnen ze door dat lelijke gat ook nog ophangen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:27 schreef Geralt het volgende:
Waarom zou je oefenen met een neus die er anders uit ziet dan the real deal?
Ik geloof dat verhaaltje niet zo.
Uiteraard, maar oefenen bij een sport waar het om duizendste van een seconde kan gaan doe je het best met een zo authentiek mogelijke situatie lijkt me.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:51 schreef Meike26 het volgende:
het oefenen met de neus verwisselen gaat puur om de bevestigingspunten.
quote:Kimi Raikkonen, Ferrari, Shanghai International Circuit, 2015Kimi Raikkonen will lose his Ferrari seat to Valtteri Bottas in 2016, according to Italian newspaper Corriere dello Sport.
The report claims Ferrari will not take up its option on Raikkonen, which expires at the end of the month, and will pay Williams £8.35 million (¤12 million) for their driver. Former Williams test driver Felipe Nasr, who currently races for Sauber, is tipped as a replacement for Bottas.
Bottas made his grand prix debut in 2013 and has finished on the podium seven times, including in Canada this year.
Raikkonen won the world championship for Ferrari in 2007 but had his contract cut short in 2009, when he was replaced by Fernando Alonso. He rejoined the team at the start of last season.
Raikkonen was recently voted F1’s most popular driver in a poll of over 200,000 fans conducted by the GPDA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |