abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153854064

quote:
Blatter herkozen als voorzitter van FIFA na terugtrekken prins Ali

Sepp Blatter is vrijdag herkozen als FIFA-voorzitter op het congres van de wereldvoetbalbond in Zürich. De 79-jarige Zwitser versloeg zijn enige tegenstrever prins Ali Bin Al-Hussein bij een stemming van de 209 leden van de FIFA. Blatter kreeg na de eerste stemronde 133 stemmen, tegenover 73 voor prins Ali. Eigenlijk was er daarna een tweede stemronde nodig, maar prins Ali besloot zich terug te trekken.

Blatter is al voorzitter van de bond sinds 1998 en begint aan zijn vijfde termijn van vier jaar. "Ik wil prins Ali bedanken", aldus Blatter in zijn overwinningsspeech. Een staande ovatie viel hem ten deel. "Hij was een uitdager die een zeer goed resultaat heeft behaald. Hij had ook kunnen zeggen: kom op, we doen een tweede ronde."

Blatter zei zijn hoge leeftijd (79) geen probleem te vinden. "Er zijn mensen van 50 jaar die er oud uit zien.Ik ga niets veranderen aan het WK, daarvoor is dat toernooi te belangrijk", kondigde Blatter verder aan. Hij pleitte voor een betere vertegenwoordiging van continenten in de FIFA-commissies.

Teleurstelling
De herverkiezing van Blatter betekent een teleurstelling voor de Europese bond UEFA, waarvan de leden bijna allemaal achter prins Ali stonden. Blatter lag bij veel Europese landen onder vuur vanwege diverse corruptieschandalen waarmee de FIFA te maken heeft gehad onder zijn leiding.

Volgens de FBI hebben negen FIFA-leden zich sinds de jaren negentig voor meer dan 145 miljoen euro verrijkt. Zeven van hen werden woensdag op last van de Amerikaanse geheime dienst gearresteerd. Tegelijkertijd startte de Zwitserse justitie een onderzoek naar de toewijzing van de komende WK's.

Blatter kon bij de geheime stemming zeer waarschijnlijk wel rekenen op steun uit Afrika en bijna heel Azië, samen al goed waren voor ruim 90 van de 209 stemmen.
quote:
Crisisoverleg bij FIFA na schandaal - Platini wilde Blatter weg hebben

FIFA-baas Sepp Blatter heeft vanmiddag op het hoofdkantoor in Zürich een spoedoverleg gehouden om te praten over het grootschalige corruptieschandaal bij de wereldvoetbalbond. Hij sprak daar met de voorzitters van zes continentale bonden, zo meldt persbureau Reuters. Ook de voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA, Michel Platini, was daarbij aanwezig. Voorafgaand aan de ontmoeting riep Platini Blatter op om zijn functie neer te leggen.

Over de inhoud van het overleg wilde een woordvoerder tegenover Reuters niets kwijt, afgezien van dat er over "de huidige situatie" wordt gesproken. Het komt zelden voor dat de FIFA een spoedoverleg organiseert. Tegelijkertijd is ook de top van de Europese voetbalbond UEFA bijeen.

Naast de twee mannen - Jeffrey Webb van de CONCACAF (Noord- en Midden-Amerika) en Eugenio Figueredo van de Zuid-Amerikaanse bond - werden nog zeven medewerkers van de bond opgepakt. Dat schandaal kwam voor Blatter op een slecht moment, aangezien morgen op het FIFA-congres een gooi wil doen naar een nieuwe termijn als FIFA-voorzitter.

Ook UEFA in conclaaf
Ook op de burelen van de UEFA werd vanmiddag druk overlegd. De leiders van de 53 Europese voetbalbonden waren daar sinds 12.30 uur in gesprek over een gezamenlijke strategie tijdens het congres. Zojuist werd bekend dat de Europese bond de verkiezingen bij de FIFA niet zal boycotten, zoals eerder op de dag even ter sprake kwam.

Bart Hinke
Van Praag: geen boycot UEFA, wel grote meerderheid van Europese landen voor prins Ali morgen bij verkiezing FIFA-president. #fifa #uefa 1 uur geleden

De bond zou dat dreigmiddel overwegen om de verkiezingen te vertragen. De UEFA wil dat de FIFA nog een half jaar wacht voordat de volgende voorzitter wordt gekozen. Sommige landelijke bonden binnen de UEFA zouden wel weer direct willen stemmen. De Nederlandse UEFA is daar een van, zo liet directeur Bert van Oostveen vanmiddag weten.

Stemmen op de concurrent
Wel zullen veel van de Europese bonden stemmen op Blatters concurrent tijdens de verkiezingen, prins Ali Bin Al-Hussein. Dat is de enige overgebleven kandidaat, nadat Luis Figo en de Nederlandse Michael van Praag zich eerder deze maand terugtrokken uit de strijd. De verwachting was tot gisteren dat prins Ali weinig kans maakte.

Inmiddels denkt de prins veel meer stemmen te kunnen verzamelen, stelt van Oostveen. Op de Aziatische bonden hoeft hij waarschijnlijk niet te rekenen: die lieten eerder vandaag weten dat ze nog altijd Blatter steunen, ook al zijn ze "teleurgesteld en verdrietig" over het schandaal van gisteren.

Bart Hinke
Van Oostveen: prins Ali zegt veel stemmen te kunnen halen, 'aantal komt in de buurt van benodigde 105', liet Jordaanse prins doorschemeren.

Platini vroeg Blatter ontslag te nemen
Tijdens een persconferentie na de UEFA-bijeenkomst stond UEFA-voorzitter Michel Platini de pers te woord. Hij sprak onder meer over de aanstaande verkiezingen voor het presidentschap van de FIFA. Platini riep op alle bonden wereldwijd op om te stemmen voor de Jordaanse prins Ali: "Een zeer, zeer grote meerderheid van de bonden zal stemmen voor Prins Ali. De mensen hebben er genoeg van."

Verder beschreef Platini een ontmoeting die hij gisterenochtend had met Blatter, waarin hij hem direct vroeg op te stappen. "Ik zei tegen hem: Sepp, we zijn samen begonnen om de FIFA beter te maken. Nu vraag ik je ontslag te nemen, zo kan het niet langer."

Sinds 1998 aan de macht
De druk op Sepp Blatter is sinds gisterochtend flink toegenomen, als gevolg van het onderzoek van de Amerikaanse FBI en de Zwitserse justitie. De gearresteerde FIFA-officials zouden zich, samen met nog vijf anderen, volgens de FBI voor zo'n 145 miljoen euro hebben verrijkt. Tegelijkertijd maakte de Zwitserse justitie een onderzoek bekend naar de toewijzing van de WK's van 2018 en 2022. Sepp Blatter behoort momenteel niet tot de verdachten in het onderzoek. Hij is al sinds 1998 voorzitter van de wereldvoetbalbond.
quote:
Blatter viert zege: we gaan verder

Sepp Blatter heeft, nadat bekend werd dat hij ook de komende vier jaar voorzitter van de FIFA is, een overwinningsspeech gegeven. De 79-jarige Zwitser werd herkozen, omdat uitdager prins Ali bin Al-Hussein zich terugtrok ondanks dat hij er een tweede stemronde had uitgesleept.

"Prins Ali heeft een heel goed resultaat gehaald. Hij had makkelijk kunnen zeggen, laten we verder gaan. Misschien had ik meer stemmen gehaald. Ik bedank u dat u mij geaccepteerd heeft. De komende vier jaar heb ik het commando over de de boot FIFA", vertelde Blatter, die naar eigen zeggen aan zijn laatste termijn gaat beginnen.

Blatter kreeg in de eerste ronde 133 stemmen. Prins Ali moest het doen met 73 stemmen. Drie stemmen werden ongeldig verklaard. De Jordaniër maakte kort na de uitslag bekend de strijd te staken, omdat hij geen hoop meer had op een zege. Blatter uitte respect voor zijn uitdager, maar vierde voornamelijk zijn overwinning.

"We gaan verder"
"We moeten werken. We gaan verder. We moeten werken aan andere dingen die we voor FIFA moeten doen in de toekomst. Vier jaar geleden had ik veel problemen op te lossen en daagde ik u uit. Dat doe ik nu niet", vervolgde Blatter zijn speech.

"We moeten een betere vertegenwoordiging van de verschillende confederaties hebben. We hebben vrouwen nodig. We moeten meer doen. Ook in onze competities. Ik kom niet aan het WK, want dat is daar te belangrijk voor", benadrukte de 79-jarige Zwitser, die al sinds 1998 aan de macht is.

"We moeten meer respect geven aan bijvoorbeeld het continent Oceanië. Ze hebben namelijk maar één plaats. Daar moeten we iets aan doen. Is niet goed voor de solidariteit in het voetbal. Ik neem de verantwoordelijkheid om FIFA terug te brengen. Ik ben ervan overtuigd dat we dat kunnen."

Blatter heeft daar zo zijn redenen voor. "Ik ben een gelovig man. Ik zei God, Allah, of in welke geest we ook geloven zal ons helpen de FIFA terug te brengen. Ik beloof u dat ik aan het eind van mijn termijn een robuuste FIFA overdraag."

Leeftijd
Blatter sloot zijn toespraak af met een paar grappen. "Leeftijd doet er niet toe. Er zijn vijftigers die er oud uitzien", waarop er veel gelach uit de zaal kwam. "Ik wist niet dat er zoveel vijftigers in de zaal zaten", was Blatters reactie daarop.

"Dames en heren, zoals ik aan het begin al zei: ik mag u, ik hou van mijn baan. Ik ben graag onder u. Ik ben niet perfect, maar dat is niemand. Dank voor uw vertrouwen. Let’s go FIFA! Hup FIFA!"
quote:
Verklaring KNVB: KNVB blijft vechten voor betere FIFA

Na afloop van een democratisch proces is het gebruikelijk dat je de winnaar feliciteert. Voor de KNVB is dit moeilijker dan ooit. Voor de vijfde keer is Sepp Blatter verkozen als FIFA-president. De KNVB is al jaren fervent voorstander van fundamentele verandering binnen FIFA. In het bestuur, in het leiderschap, in de fundamenten. Voor ons is het moeilijk te accepteren dat de meerderheid gestemd heeft op een persoon wiens campagne uit niets meer bestond dan een statement dat de afgelopen zestien jaar met hem aan het roer een voorbeeld zijn van hoe hij verder wil. Het zijn precies deze zestien jaar die onze voorzitter Michael van Praag ertoe bewogen hebben zelf deel te nemen aan de presidentsverkiezingen.

We hebben deze slag misschien verloren, maar dit proces is nog lang niet voorbij. Terwijl FIFA wordt geplaagd door verwarring en bezoedeld door corruptie, zullen we blijven vechten voor een betere FIFA. Voor een FIFA waarbij ontwikkeling van het voetbal op de eerste plek komt in plaats van de FIFA zelf. We zullen onverminderd strijden voor voetbal voor eenieder. We zien ernaar uit om samen met andere vooruitstrevende landen bijeen te komen om de toekomst van FIFA en onze rol daarin te bespreken. Om te beginnen op 6 juni in Berlijn, bij een bijeenkomst van alle UEFA-lidstaten.
OostveenBert twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 19:59:35 73 weldenkende bonden. Europa zal zich in ieder geval beraden over hoe verder. Dit systeem kan zo niet doorgaan. Teleurstellend dit. reageer retweet
De volledige aanklacht van 27 Mei
De verklaring van Chuck Blazer
  vrijdag 26 juni 2015 @ 12:58:46 #2
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_153854195
Maar gaat ome Sepp nu wel of niet verder?
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:25:26 #3
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_153985211
quote:
Blatter: ik kom in de hemel

Nee, hij heeft niets fout gedaan. Is een eerlijk mens. En komt dan ook absoluut in de hemel. Sepp Blatter, de scheidend voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA, heeft weer eens zijn schone geweten benadrukt in een interview met het Duitse tijdschrift Bunte.

De 79-jarige Zwitser vindt zichzelf niet corrupt en meent dat hij na zijn dood in de hemel komt. "Als mensen mij ervan beschuldigen dat ik corrupt ben, dan vraag ik mij af of ze de betekenis van dat woord kennen. Mensen die mij ervan beschuldigen dat ik corrupt ben, horen thuis in de gevangenis.''
Corruptie

Blatters organisatie ligt zwaar onder vuur vanwege omkoping tot in de hoogste regionen. Veertien officials van de wereldbond zijn door justitie in de Verenigde Staten beschuldigd van corruptie. Blatter blijft bij hoog en laag volhouden dat hij er niets mee te maken heeft. "Ik sta open voor kritiek, maar als mensen mij corrupt noemen omdat de FIFA corrupt is, schud ik mijn hoofd.''

Blatter zegt dat zijn geloof hem door de moeilijke tijd heeft geholpen. "Ik ben een religieus mens en ik bid ook. Ik bezit een gouden kruis dat is gezegend door paus Franciscus. Ik kom na mijn dood ook in de hemel. Ik geloof namelijk niet dat er een hel bestaat."
:') :') :')
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:29:08 #4
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_153985304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:25 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Om de boel daarna over te nemen in het hiernamaals zeker.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_153985408
Met Blatter in de hemel word zelfs God corrupt.
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:35:56 #6
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_153985470
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:33 schreef Scrummie het volgende:
WK 2026 in de Hel :Y)
pi_153985575
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:35 schreef Dekatria het volgende:

[..]

WK 2026 in de Hel :Y)
Met vuurlijn technologie _O_
  Trouwste user 2022 donderdag 2 juli 2015 @ 10:18:56 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_153998744
De Verenigde Staten heeft officieel gevraagd om de uitlevering van zeven FIFA-officials. Die zitten al sinds eind mei vast in Zwitserland, na een reeks arrestaties op Amerikaans verzoek. Woensdagavond kwam het uitleveringsverzoek binnen, aldus de Zwitserse justitie donderdag.

De officials werden op de vooravond van de voorzittersverkiezing bij de wereldvoetbalbond opgepakt in de Zwitserse stad Zürich. Daar zitten ze vast, in afwachting van hun uitlevering. Ze worden verdacht van grootschalige omkoping en fraude. De verdachten zouden vanaf de jaren negentig voor meer dan 150 miljoen dollar aan steekpenningen hebben aangenomen in ruil voor toewijzing van toernooien en voor het verkrijgen van uitzendrechten en sponsordeals.

Het zevental zal voor de rechter verschijnen om daar gehoord te worden. Vanaf donderdag hebben ze veertien dagen om te reageren op het uitleveringsverzoek. Die termijn kan met twee weken worden verlengd, daarna bepalen de Zwitsers 'binnen enkele weken' of de officials naar de VS worden gestuurd.

Het zevental bestaat uit Jeffrey Webb, een van de vicevoorzitters van de wereldvoetbalbond, José Maria Marin (voorzitter van de Braziliaanse voetbalbond) en de FIFA-leden Eduardo Li (Costa Rica), Eugenio Figueredo (Uruguay), Julio Rocha (Nicaragua), Costas Takkas (Kaaimaneilanden) en Rafael Esquivel (Venezuela). Ze kunnen overigens in beroep gaan tegen het eerste besluit van de Zwitserse justitie bij een hogere rechter. Mocht ook het besluit van die rechter hen niet zinnen, dan kunnen ze nogmaals beroep aantekenen bij de hoogste federale rechtbank van Zwitserland. Het verdict dat daar wordt geveld, is definitief.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_153998822
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:33 schreef Scrummie het volgende:
Ik denk dat God dan even een telefoontje met beneden voert( Lucifer) om Blatter daar te stallen. ;)

Resort Heaven is vol geboekt en Hotel Hell heeft nog genoeg plaats.
  Trouwste user 2022 zondag 5 juli 2015 @ 18:10:15 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_154092010
Frankrijk en Duitsland hebben politieke druk uitgeoefend om ervoor te zorgen dat het WK van 2022 in Qatar wordt gehouden. Dat zegt Sepp Blatter, de scheidend voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA, zondag tegen de Duitse krant Welt am Sonntag.

Oud-president Nicolas Sarkozy van Frankrijk en zijn Duitse ex-collega Christian Wulff zouden hebben ingegrepen voordat de toewijzing aan Qatar in december 2010 bekend werd gemaakt. ,,Sarkozy en Wulff probeerden de Franse en Duitse stemgerechtigden te beïnvloeden. Daarom hebben we nu een WK in Qatar."

De Duitse voetbalbond zou van Wulff hebben moeten stemmen voor Qatar vanwege economische belangen. Duitse bedrijven deden al zaken met de Golfstaat voordat het WK werd toegewezen. Een wereldkampioenschap zou dus ook voor Duitsland financieel voordelig uitpakken.

Corruptie
Blatters organisatie ligt zwaar onder vuur vanwege omkoping tot in de hoogste regionen van de FIFA. Veertien officials van de wereldbond zijn door justitie in de Verenigde Staten beschuldigd van corruptie. Blatter blijft bij hoog en laag volhouden dat hij er niets mee te maken heeft. ,,Ik handel naar de opdrachtgever", verklaart Blatter zondag. ,,Als de meerheid van het comité wil dat er een WK komt in Qatar, dan heb ik dat te accepteren."

http://www.volkskrant.nl/(...)-duitsland~a4094893/

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 5 juli 2015 @ 18:44:44 #11
436302 Brammess
Fina jou3
pi_154093088
Dus als je het simpel bekijkt geeft hij eigenlijk toe dat het WK niet eerlijk aan Qatar toegekend is, maar als opperbaas van de FIFA kan je dan toch "nee dit gaat niet door" zeggen?

wat een lul
  zondag 5 juli 2015 @ 19:07:50 #12
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_154093815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:25 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Ah hij is religieus.

Verklaard wel waarom hij zo'n debiel is.
Oh.
  Trouwste user 2022 maandag 6 juli 2015 @ 07:15:19 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_154107082
De verhalen gaan al langer en nu heeft Sepp Blatter het zelf ook toegegeven. De FIFA-voorzitter mijdt reizen naar bestemmingen die hem in de problemen kunnen brengen, vanwege de lopende corruptieonderzoeken naar zijn bond.

Hoewel niet zeker is of de Amerikaanse autoriteiten ook hem op de korrel hebben, neemt de 79-jarige Zwitser het zekere voor het onzekere. 'Zolang niet alles duidelijk is, zal ik geen enkel reisrisico nemen', zei hij zondag tegen de Duitse krant Die Welt.

Blatter ontbrak de afgelopen weken bij het WK vrouwenvoetbal in Canada. Het is een goed gebruik dat de FIFA-voorzitter de eindronde van elk WK bijwoont, maar de doorgaans reislustige Blatter had het volgens de FIFA te druk met werkzaamheden op kantoor.

Begin vorige maand maakte hij bekend dat hij zijn positie bij de wereldvoetbalbond ter beschikking stelde. Hij stortte zich daarna volgens de FIFA op de hervormingen die hij had toegezegd in zijn afscheidsrede.

Vermoed werd dat hij Canada meed uit vrees voor uitlevering naar buurland de Verenigde Staten. De autoriteiten daar doen al jaren onderzoek naar de FIFA en lieten eind mei zeven officials van de bond oppakken in Zürich. Inmiddels hebben ze Zwitserland om hun uitlevering gevraagd.

Blatter is wel van plan om eind deze maand naar Sint-Petersburg te reizen, waar wordt geloot voor de kwalificatie van het WK 2018. Daar hoeft hij niet te vrezen voor uitlevering. De Russen spraken schande van de arrestaties die de Zwitserse politie deed in opdracht van de Amerikanen. President Poetin beschuldigde de Verenigde Staten van 'een volgende opzichtige poging om hun jurisdictie aan anderen op te leggen'.

Blatter verwacht niet opgepakt te worden. 'Ieder mens is ergens bang voor, zoals voor de dood. Maar in het licht van mijn werk bij de FIFA heb ik niets te vrezen.'

http://www.volkskrant.nl/(...)-onderzoek~a4095159/

Trouwste user 2022 maandag 6 juli 2015 @ 09:46:31 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_154108379
De speelsters konden op niets dan gejuich rekenen voor, tijdens en na de WK-finale in Vancouver, maar de officials van de wereldvoetbalbond werden weggehoond. Een luid boegeroep klonk zondag (lokale tijd) toen de hoogwaardigheidsbekleders het veld betraden om de huldigingsceremonie te voltrekken.

Het was vooral het Amerikaanse deel van de toeschouwers dat zich liet gelden, toen de officials zich meldden.

De FIFA is verwikkeld in meerdere omkoop- en fraudeschandalen. Bovendien had FIFA-voorzitter Sepp Blatter de feestelijkheden aan zich voorbij laten gaan en vice-presient Issa Hayatou als vervanger afgevaardigd. 'Ik neem geen enkel risico wat betreft reizen, totdat dit allemaal is opgehelderd', zei Blatter over het schandaal.

Trouwste user 2022 donderdag 9 juli 2015 @ 11:23:54 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_154193715
Voormalig FIFA-bestuurslid Chuck Blazer mag zich de rest van zijn leven niet meer bezighouden met activiteiten op het gebied van voetbal. De ethische commissie van de wereldvoetbalbond heeft dat besloten en donderdag bekendgemaakt. De levenslange schorsing gaat direct in.

Blazer was tot 2013 lid van het dagelijks bestuur van de FIFA. Hij trad af terwijl er een onderzoek naar hem liep door de FIFA en de FBI. Vervolgens bekende hij dat hij zich schuldig had gemaakt aan corruptie, belastingontduiking en witwassen. Sindsdien is hij kroongetuige van de Amerikaanse justitie in het onderzoek naar corruptie bij de wereldvoetbalbond.

Blazer heeft gezegd dat er bij de toewijzing van het WK in 2010 in Zuid-Afrika sprake is geweest van omkoping en dat hij zelf steekpenningen heeft aangenomen voor toewijzing van het WK van 1998 aan Frankrijk.

Sleutelrol
,,In zijn tijd als official speelde hij een sleutelrol bij het aannemen van geheime en illegale betalingen, steekpenningen en smeergeld. Hij is schuldig bevonden aan overtreding van de algemene gedragsregels, belangenverstrengeling en corruptie'', staat in een verklaring van de FIFA.

Chuck Blazer was al voorwaardelijk geschorst.

http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)lang-geschorst.dhtml

Trouwste user 2022 vrijdag 10 juli 2015 @ 05:57:18 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_154214209
De uitlevering van de gevallen FIFA-topman Jack Warner aan justitie in de Verenigde Staten heeft vertraging opgelopen. Het formele verzoek aan de overheid van Trinidad en Tobago, waar de 72-jarige oud-voorzitter van de Concacaf (voetballidstaten uit Noord- en Midden-Amerika en Caribisch gebied) vandaan komt, is nog niet binnen gekomen. Donderdag hoorde het hof in de hoofdstad Port of Spain advocaten en aanklagers in deze zaak. De VS hebben tot 26 juli de tijd om alsnog met een officieel verzoek tot uitlevering te komen voor Warner, die momenteel op borgtocht vrij is.

Mochten de Amerikaanse autoriteiten in gebreke blijven, gaat de voormalig vicevoorzitter van de FIFA mogelijk vrijuit.
Warner is als oud-topfunctionaris van de FIFA voor een groot aantal misdrijven aangeklaagd, waaronder omkoping, corruptie en fraude. De huidige politicus houdt vol onschuldig te zijn en zegt dat hij vier jaar geleden alles wat met voetbal te maken heeft achter zich heeft gelaten.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 juli 2015 @ 14:12:23 #17
862 Arcee
Look closer
pi_154486744
quote:
FIFA-verkiezing eind februari

De FIFA gaat op 26 februari 2016 een
nieuwe voorzitter kiezen.Dat heeft de
wereldvoetbalbond besloten tijdens een
buitengewoon congres in Zürich.

Sepp Blatter liet in juni,enkele dagen
na zijn herverkiezing als voorzitter,
weten zijn functie neer te leggen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_154489516
quote:
FOTO: Blatter bekogeld met nepgeld

Het FIFA-congres in Zürich, waar onder meer een datum werd geprikt voor de verkiezing voor de nieuwe FIFA-voorzitter, is even onderbroken. Scheidend president Sepp Blatter werd door een komiek bekogeld met nepgeld.

De komiek Simon Brodkin, die opereert onder zijn artiestennaam Lee Nelson, bekogelde Blatter met nepgeld. Aanleiding is het corruptieschandaal waar de FIFA mee kampt. Onder meer het WK voetbal van 2010, dat in Zuid-Afrika werd gehouden, werd toegewezen na het betalen van smeergeld.

pi_154489743
quote:
Die Blatter is lekker bang. Wacht maar tot Buba hem in zijn Zwitserse reet neukt.
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 16:09:44 #22
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_154491023
Wat een baas _O_
  maandag 20 juli 2015 @ 17:52:54 #25
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_154492582
Die kop van Blatter _O-
Ik ben inmiddels overleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo