Is het niet juist 9,28/8 ipv andersom? Namelijk:quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:56 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Gemiddeld is 1 gram 0,862 eurocent.
Dus er zit voor ¤67,20 in je spaarpot. Waarschijnlijk meer.
Is het merendeel 5 eurocenten dan kan het al gauw richting maximaal ¤99,43
Dat is 1 cent is 1,16 gram. Ik had het over 1 gram is 0,862 cent. Je kan het beiden gebruiken. Je komt op hetzelfde bedrag uit.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:05 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Is het niet juist 9,28/8 ipv andersom? Namelijk:
-->1*9,62/8=1,16
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 25 juni 2015 16:07 schreef vaduz het volgende:
Denken dat je zo een nauwkeurige schatting kan doenBen je journalist van beroep ofzo?
Interval is te groot om er een nuttige interpretatie voor alledaags gebruik op te kunnen maken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:30 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Tuurlijk nietmaar je kan wel een betrouwbaar interval maken.
TS vroeg om een schatting en die krijgt ie. Of het nuttig is, is subjectief.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:32 schreef vaduz het volgende:
[..]
Interval is te groot om er een nuttige interpretatie voor alledaags gebruik op te kunnen maken.
Maar dan moet ik ook een bak voor met 5 centjes en een bak vol met 1 centjes moeten hebben om te kunnen vergelijkenquote:Op donderdag 25 juni 2015 17:33 schreef Farenji het volgende:
Je zou door de spaarpot te schudden en te luisteren naar de toonhoogte van het gerammel een schatting kunnen maken van de verdeling. Kleine 1 cent muntjes geven een hogere frequentie geluid dan grotere 5 cent muntjes.
Er serieus op in gaanquote:Op donderdag 25 juni 2015 17:41 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar dan moet ik ook een bak voor met 5 centjes en een bak vol met 1 centjes moeten hebben om te kunnen vergelijken. Alsof ik uit mijn hoofd weet welke toonhoogte een bepaalde combinatie aan centen maakt
mettler toledoquote:Op donderdag 25 juni 2015 17:59 schreef MacorgaZ het volgende:
Welke weegschaal heb jij die boven 5kg nog per gram nauwkeurig rekent?
Het merendeel gaat maar tot 5kg
hij heeft alle centjes los gewogen en opgeteld. Dohquote:Op donderdag 25 juni 2015 17:59 schreef MacorgaZ het volgende:
Welke weegschaal heb jij die boven 5kg nog per gram nauwkeurig rekent?
Het merendeel gaat maar tot 5kg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |