abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153752225
Hallo,

Ik heb gehoord dat wilgentakken goed zijn voor vele dieren.

Konijnen, paarden en vogels zouden hier lekker op kunnen knagen/bijten en hier schijnen vitaminen in te zitten. Daarnaast bevat het een zuur dat goed werkt tegen koorts, reuma en andere pijnen.

Welke dieren kunnen dit nog meer eten?
Het gaat hier om geiten, schapen, cavia's, kippen (al zijn dat ook vogels), varkens, ezels (lijkt op paard natuurlijk).

:)
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_153752751
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:19 schreef PausNicolaas het volgende:
Hallo,

Ik heb gehoord dat wilgentakken goed zijn voor vele dieren.

Konijnen, paarden en vogels zouden hier lekker op kunnen knagen/bijten en hier schijnen vitaminen in te zitten. Daarnaast bevat het een zuur dat goed werkt tegen koorts, reuma en andere pijnen.

Welke dieren kunnen dit nog meer eten?
Het gaat hier om geiten, schapen, cavia's, kippen (al zijn dat ook vogels), varkens, ezels (lijkt op paard natuurlijk).

:)
Schapen, geiten en cavia's zullen het opeten tot ze genoeg hebben gehad. Kippen pikken eventuele knoppen en blaadjes er af, de rest laten ze liggen. Varkens gaan er uit nieuwsgierigheid op kauwen en mee slepen/schudden, echt opeten doen ze waarschijnlijk niet. Ezels geen idee, maar ik zou ze er (net als paarden) maar heel weinig (of helemaal niets) van geven. Daar zijn ze volgens mij niet zo op gebouwd, zulk houtig spul verteren.

Andere takken die ook geschikt zijn, zijn o.a. hazelaar, beuk, of hout van fruitbomen (maar dan weer geen pruim/abrikoos/kers dacht ik, die bevatten één of ander giftige stof volgens mij).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')