abonnement Unibet Coolblue
pi_155077108
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:11 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Als je iemand weet met een Ouders van Nu Voordeelpas: http://voordeelpas.ouders(...)/ferm-living-behang/
Code:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155077318
Hierbij een preview van de babykamer. Nog niet helemaal af maar de basis is er O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155077455
Wat moooooi!! Die kast O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155077529
Wat een onwijs leuk lief kamertje O+
pi_155077555
Heel lief Malteser O+ Je kast is echt prachtig geworden!

Leuke letterslingers hebben ze bij Kiddycolors maar in jouw kamer is een rustigere misschien mooier, bijvoorbeeld die van A little lovely company?
pi_155077582
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:37 schreef JufMariska het volgende:
Wat moooooi!! Die kast O+
Thanks!! Zijn heel blij met het resultaat. Wat je trouwens ziet aan de bovenkant van de kast (die 'blazen') zijn dus geen verfbobbels maar daar heeft het hout in al die jaren dus gewerkt. We hebben besloten daar niks aan te doen en de kast alleen een andere kleur te geven.
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:43:20 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155077660
Lekker sfeertje, Malteser!
KuikenGuppy
pi_155077703
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:40 schreef Mineola het volgende:
Heel lief Malteser O+ Je kast is echt prachtig geworden!

Leuke letterslingers hebben ze bij Kiddycolors maar in jouw kamer is een rustigere misschien mooier, bijvoorbeeld die van A little lovely company?
Ik ga even kijken! We zoeken inderdaad iets van letters of een slinger die niet te hard is. Want de keuze voor de houten accessoires en de gietijzeren manden maakt de kamer wat hard. Of hoe zeg je dat? En het is wel een babykamer dus we zoeken 'zachte' letters voor aan de muur.

Bestellen kan pas na de geboorte, want geslacht en dus naam onbekend :).
pi_155077740
Wat een mooi, rustig kamertje Malteser O+ Hele leuke stijl!

Qua letters voor de naam zou je ook van die vintage letters op kunnen hangen of op een plankje kunnen zetten. Bij de Karwei hebben ze sloophout letters en die vind ik wel passen bij de stijl van jullie kamertje.

-edit- ik zie je nieuwste reactie nu, never mind!
pi_155077880
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:45 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Wat een mooi, rustig kamertje Malteser O+ Hele leuke stijl!

Qua letters voor de naam zou je ook van die vintage letters op kunnen hangen of op een plankje kunnen zetten. Bij de Karwei hebben ze sloophout letters en die vind ik wel passen bij de stijl van jullie kamertje.

-edit- ik zie je nieuwste reactie nu, never mind!

Dat soort letters kwamen we inderdaad al tegen en die passen inderdaad heel erg goed bij de stijl. Maar we zijn bang dat het dan misschien wat te hard wordt allemaal. Of valt dat mee denk je?
pi_155077981
Of behangletters? Die kun je ook makkelijk zelf maken.
pi_155078304
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:51 schreef Mineola het volgende:
Of behangletters? Die kun je ook makkelijk zelf maken.
Deze niet crea-bea ziet nog even niet hoe dit te doen. Koop je dan neutrale letters die je zelf van behang voorziet? Of snij je de letters uit behang en dan op de muur? Helaas zijn de wanden voorzien van spuitwerk met een kleine korrel dus behang rechtstreeks op de muur lukt niet.
pi_155078364
Oh, en dank voor de reacties :). Wij zijn er zelf heel blij mee O+. Leuk om te horen dat jullie het ook mooi vinden.
pi_155078729
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat soort letters kwamen we inderdaad al tegen en die passen inderdaad heel erg goed bij de stijl. Maar we zijn bang dat het dan misschien wat te hard wordt allemaal. Of valt dat mee denk je?
Ik vind van wel, je hebt best veel "zachte" oppervlaktes in de kamer met knuffeltjes, kleertjes, dekentjes en (aankleed)kussen. De kast vind ik bijvoorbeeld ook heel zacht overkomen, omdat je de kleertjes erin ziet liggen. Dus ik denk dat het in het hoekje boven het bedje prima past. In het hoekje bij de commode zou ik het inderdaad er niet bij doen.
pi_155078798
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

Deze niet crea-bea ziet nog even niet hoe dit te doen. Koop je dan neutrale letters die je zelf van behang voorziet? Of snij je de letters uit behang en dan op de muur? Helaas zijn de wanden voorzien van spuitwerk met een kleine korrel dus behang rechtstreeks op de muur lukt niet.
Haha boks, ik zou ze ook ergens bestellen :) Maar hoe jij zegt, kartonnen of houten letters ergens kopen en dan beplakken met behang, denk ik. Het lijkt me typisch iets wat van die kleine hobbywebwinkeltjes op MP doen.

Edit: je kan dit vast ook prima met inpakpapier doen bedenk ik me nu. Stuk goedkoper dan een rol behang.
pi_155078816
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:40 schreef Mineola het volgende:
Heel lief Malteser O+ Je kast is echt prachtig geworden!

Leuke letterslingers hebben ze bij Kiddycolors maar in jouw kamer is een rustigere misschien mooier, bijvoorbeeld die van A little lovely company?
Die pastel letters van a little lovely company vind ik heel leuk. Maar ik zie dat de letters een vaste kleur hebben. De -e- wordt 3x geleverd maar dus 3x in het roze. Zonder teveel prijs te geven krijgen we een behoorlijk roze jongensnaam. Best retro toch....
pi_155079416
Leuk met die afwisseling van wit en hout, ^O^ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155080297
Oh, gaaf Malteser! Ik vind dat altijd zo knap als je zo'n sfeer kunt creeeren O+

Ik heb het peuterbed van Stip gevonden :@ Ik wil het Leander ledikant voor de baby gaan gebruiken, dus hij mag wat vroeger dan gepland over naar een groot bed (eind dit jaar) en ik ben al helemaal verliefd op deze:



En al helemaal in Totoro sfeer voor bij zn wandschildering :)
pi_155080732
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:15 schreef Malteser het volgende:

[..]

Die pastel letters van a little lovely company vind ik heel leuk. Maar ik zie dat de letters een vaste kleur hebben. De -e- wordt 3x geleverd maar dus 3x in het roze. Zonder teveel prijs te geven krijgen we een behoorlijk roze jongensnaam. Best retro toch....
Die is er ook in 't zwart! En een bruid van mij heeft met die slinger-letters als mal zelf letters gesneden in kleur naar wens, misschien zie je dat zitten? :) (of we vragen haar ;) )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155081209
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:00 schreef Dot. het volgende:
Oh, gaaf Malteser! Ik vind dat altijd zo knap als je zo'n sfeer kunt creeeren O+

Ik heb het peuterbed van Stip gevonden :@ Ik wil het Leander ledikant voor de baby gaan gebruiken, dus hij mag wat vroeger dan gepland over naar een groot bed (eind dit jaar) en ik ben al helemaal verliefd op deze:

[ afbeelding ]

En al helemaal in Totoro sfeer voor bij zn wandschildering :)
O+ Tof!

Oh en malteser, wat een heerlijk sfeertje!
pi_155081730
Wauw Malteser, wat een fantastisch kamertje!
E.
pi_155082207
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:00 schreef Dot. het volgende:
Oh, gaaf Malteser! Ik vind dat altijd zo knap als je zo'n sfeer kunt creeeren O+
Dank! Wij zijn ook blij met het sfeertje... We doen al 2,5 jaar pogingen om sfeer te creëren in onze woonkamer, daar falen we hopeloos :{
Maar de babykamer is tof!

Gaaf bed voor Stip!
pi_155082303
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:13 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Die is er ook in 't zwart! En een bruid van mij heeft met die slinger-letters als mal zelf letters gesneden in kleur naar wens, misschien zie je dat zitten? :) (of we vragen haar ;) )
Ja, klopt! Ik zag zwart, wit, zilver, goud en dus die pastel kleuren.
Vanavond man laten zien!

Zelf snijden kan natuurlijk ook inderdaad. Vind dat roze pastel geen punt in een meisjesnaam. Maar bij een jongensnaam vind ik 1 letter niet erg maar het beperkt zich niet tot 1 letter roze in ons geval.
pi_155087790
Ohhhh, voor wie nog een heel mooi houten poppenhuis zoekt <3 <3 <3

  maandag 10 augustus 2015 @ 19:15:41 #225
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155087965
Ela WAT DOE JE. Ik wist nog niet van het bestaan van zara home kids :'(
pi_155088168
Ja sorry, ik weet wat je bedoelt ;( O+
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:37:48 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155094180
Weet iemand een toffe poster of behang met ballonnen? Geen knetterkleuren, maar beetje zacht. Ik ben wat aan het pinteresten, maar het is het steeds net niet....

Ik vind dit echt een fantastische foto, maar zoek voor een peuterkamer toch meer een tekening in die sfeer ;)
pi_155106686
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Ela WAT DOE JE. Ik wist nog niet van het bestaan van zara home kids :'(
Ik heb dit niet gezien, ik heb dit niet gezien, ik.... :X
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155107152
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
Weet iemand een toffe poster of behang met ballonnen? Geen knetterkleuren, maar beetje zacht. Ik ben wat aan het pinteresten, maar het is het steeds net niet....

Ik vind dit echt een fantastische foto, maar zoek voor een peuterkamer toch meer een tekening in die sfeer ;)

Al op society6 gekeken? Hier gefilterd op roze en children, maar zelf zoeken loont...

https://society6.com/prints/childrens?colorpalette=6
Kwak
pi_155107482
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
Weet iemand een toffe poster of behang met ballonnen? Geen knetterkleuren, maar beetje zacht. Ik ben wat aan het pinteresten, maar het is het steeds net niet....

Ik vind dit echt een fantastische foto, maar zoek voor een peuterkamer toch meer een tekening in die sfeer ;)

En deze stijl?
https://www.etsy.com/list(...)ter&ref=sr_gallery_5
pi_155107866
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
Weet iemand een toffe poster of behang met ballonnen? Geen knetterkleuren, maar beetje zacht. Ik ben wat aan het pinteresten, maar het is het steeds net niet....

Ik vind dit echt een fantastische foto, maar zoek voor een peuterkamer toch meer een tekening in die sfeer ;)


O+
Of er een poster van is weet ik niet, maar ik moest meteen aan deze afbeelding denken!
pi_155108137
Op die website van Kwakz0r staat veel, kleine greep:









Of een kaart van Belle en Boo en die bij een copyshop laten uitvergroten tot poster?!







Als je een kaart koopt, dan kunnen ze die opblazen tot poster zonder dat het lelijk wordt. Of een heeeel groot formaat bestand van internet, kan ook :) Maar een kaart is ws makkelijker te vinden.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:36:53 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155108184
Mooie plaatjes ela O+ en dat poppenhuis!

Ik mag ook weer op zoek naar inspiratie, we gaan kuikens kamer verhuizen naar de kamer waar nu nog ons kantoor is, zodat hij dichter bij ons slaapt O+ (kamer naast de onze ipv op zolder). Ik wilde voor een bosthema gaan, maar kan niet erg vinden wat ik in mijn hoofd heb.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:45:43 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155108337
Het ergste van zarahomekids is dat de verzendkosten 20,- zijn ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:50:25 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155108437
Die maanballon met konijntjes erin!!!! O+! _O_ Oh en Belle & Boo had ik ook nog een ander gevonden, met het figuurtje dat Ava heet O+ da's dus ook een kanshebber.

Ga vanavond even de sites van Kwak en IMA bekijken, dank!!

Suiker, die had ik ook gezien ja, maar ik vind m te.... hard denk ik.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:50:58 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155108455
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:45 schreef pinquit het volgende:
Het ergste van zarahomekids is dat de verzendkosten 20,- zijn ;(
Tip: meld je aan voor de nieuwsbrief, ze hebben af en toe 'gratis verzending' acties.
KuikenGuppy
pi_155110248
Oeh kwak wat een leuk linkje!

Ff wat terugvindposters voor mezelf hoor als mogelijke opties voor de babykamer hier. Anders raak ik dat weer hopeloos kwijt natuurlijk :') vanavond verder speuren c_/


https://society6.com/product/autumn-d22_print#1=45


https://society6.com/prod(...)is-throat_print#1=45


https://society6.com/product/abc-fxu_print#1=45


https://society6.com/prod(...)-le-coeur_print#1=45


https://society6.com/product/beetles-of-north-america_print#1=45
:)
pi_155110399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:36 schreef Burdie het volgende:
Mooie plaatjes ela O+ en dat poppenhuis!

Ik mag ook weer op zoek naar inspiratie, we gaan kuikens kamer verhuizen naar de kamer waar nu nog ons kantoor is, zodat hij dichter bij ons slaapt O+ (kamer naast de onze ipv op zolder). Ik wilde voor een bosthema gaan, maar kan niet erg vinden wat ik in mijn hoofd heb.
ik heb op M's (inmiddels halve) bosdierenkamer o.a. deze dingen:

Mobile
https://www.etsy.com/nl/l(...)ren-baby?ref=pr_shop
maar dan een pakketje, en er zijn er heeeel veel verschillende op Etsy

Stofjes
https://www.stoffen.net/5(...)nd-2.html?q=bosgrond (nieuwe kamer)
https://www.stoffen.net/16-7263-01_bosdieren-2.html?q=bosdieren (oude kamer)

Muurstickers van KEK
http://www.kekamsterdam.nl/muurstickers-van-dieren-forest-friends

Zijn nieuwe kamer hing al een blauw rolgordijn, dus het is nu een mengsel van groen en blauw aan t worden, heb net een witte letterslingerset besteld, en blauw/groene cotton ball lights. De kant van bedje en commode is groen en bos, de kant van de leesstoel en t speelgoed is blauw/wolken thema... het is nog helemaal niet zoals ik t wil -O- maar we komen er wel.
Kwak
pi_155110441
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:02 schreef mignonne het volgende:
Oeh kwak wat een leuk linkje!

Ff wat terugvindposters voor mezelf hoor als mogelijke opties voor de babykamer hier. Anders raak ik dat weer hopeloos kwijt natuurlijk :') vanavond verder speuren c_/

[ afbeelding ]
https://society6.com/product/autumn-d22_print#1=45

[ afbeelding ]
https://society6.com/prod(...)is-throat_print#1=45

[ afbeelding ]
https://society6.com/product/abc-fxu_print#1=45

[ afbeelding ]
https://society6.com/prod(...)-le-coeur_print#1=45

[ afbeelding ]
https://society6.com/product/beetles-of-north-america_print#1=45
ik had nu alleen al voorgesorteerd op roze he, dus die filter moet je miss nog even uitzetten.

en het kán zijn dat je op douanekosten wordt getrakteerd aan de deur... is hit and miss...
Kwak
pi_155110560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik had nu alleen al voorgesorteerd op roze he, dus die filter moet je miss nog even uitzetten.

en het kán zijn dat je op douanekosten wordt getrakteerd aan de deur... is hit and miss...
Ja ik weet het. Ik had hem op alle kleuren teruggezet :Y

B. moet nog keuren dus t zal wel niks worden... :+
:)
pi_155110869
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja ik weet het. Ik had hem op alle kleuren teruggezet :Y

B. moet nog keuren dus t zal wel niks worden... :+
Wa een moeilijke man heb jij zeg :P
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155110976
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wa een moeilijke man heb jij zeg :P
Genetisch denk ik. Als er eerst eten in zit gaat t beter :+
:)
pi_155111077
De mijne heeft echt totaal geen mening over interieur of kleding.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155111615
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:23 schreef Estrys het volgende:
De mijne heeft echt totaal geen mening over interieur of kleding.
Oh mijne wel hoor :Y Mijn kleding bemoeit ie zich verder niet mee maar interieur en kleding van de dames heeft ie wel een mening over. En nouja goed t is ook zijn geld en zijn huis en t zijn ook zijn kinders dus wat mij betreft heeft ie er net zoveel over te zeggen. Hoewel dat het er niet altijd eenvoudiger op maakt :')
:)
pi_155111721
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh mijne wel hoor :Y Mijn kleding bemoeit ie zich verder niet mee maar interieur en kleding van de dames heeft ie wel een mening over. En nouja goed t is ook zijn geld en zijn huis en t zijn ook zijn kinders dus wat mij betreft heeft ie er net zoveel over te zeggen. Hoewel dat het er niet altijd eenvoudiger op maakt :')
ja dat is ook zo. Maar hij heeft er gewoon geen interesse in. Wel als ik het vraag hoor, dan zal hij wel zeggen wat zijn mening is. Maar de babykamer zou wat hem betreft gewoon roze blijven denk ik als ik er niks aan ging doen :Y
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155111928
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:38 schreef Estrys het volgende:

[..]

ja dat is ook zo. Maar hij heeft er gewoon geen interesse in. Wel als ik het vraag hoor, dan zal hij wel zeggen wat zijn mening is. Maar de babykamer zou wat hem betreft gewoon roze blijven denk ik als ik er niks aan ging doen :Y
Ghehe :D Van die mannen die bijna niet opkijken van de krant pc als je vraagt of je haar wel okay zit :Y)
:)
pi_155112030
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ghehe :D Van die mannen die bijna niet opkijken van de krant pc als je vraagt of je haar wel okay zit :Y)
JA die heb ik! Schat kijk eens hoe vind je het? Ja leuk. Je hebt niet eens gekeken. Wel waar... Nou wat is er anders dan?
En dat je ze dan in paniek ziet kijken WAAR moet ik iets van vinden?
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155112076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

JA die heb ik! Schat kijk eens hoe vind je het? Ja leuk. Je hebt niet eens gekeken. Wel waar... Nou wat is er anders dan?
En dat je ze dan in paniek ziet kijken WAAR moet ik iets van vinden?
Die paniekblik hahaha heerlijk <3
:)
pi_155113079
Ik heb ook vaak zo'n paniekblik als mijn vriend vraagt of ik even wil meedenken over verzekeringen of andere zaken die 'geregeld' moeten worden, dus ik snap het heel goed. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155113601
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:18 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb ook vaak zo'n paniekblik als mijn vriend vraagt of ik even wil meedenken over verzekeringen of andere zaken die 'geregeld' moeten worden, dus ik snap het heel goed. ;( .
oh, bij ons thuis ben ik dan weer degene die dat soort dingen regelt :+

J heeft wel een mening, maar Melba's kamer mag ik wel zo'n beetje verzinnen. Hij vindt alles wel leuk altijd :') (behalve als t over ons vloerkleed in de kamer gaat }:| )
Kwak
pi_155114101
Mijn man en ik zijn interieurliefhebberbuddies for life! O+ We lezen samen de vtwonen, praten uren/dagen/nachten over wel of niet een vloerkleed en wat voor grepen op de nieuwe keukenkastjes, en als we eens zonder kinderen zijn dan gaan we naar Villa Arena, liefde O+
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:55:59 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155114356
L-E, mag ik jouw man een keer lenen voor een dagje shoppen (en sjouwen ;)). Mag jij die van mij voor klussen en stoeien met de jongens :D
pi_155114389
Maar waar ik eigenlijk voor kwam: ik ben het zo zat, de zolder van oudste :'( Het is de grootste slaapkamer die we hebben, daarom is hij daar naartoe verhuisd, maar blijkbaar werkt het zo dat je er dan ook maar veel meubels/spullen in zet, want 'er is toch ruimte zat' ofzo? Daarnaast is het er te donker, gewoon te weinig daglicht omdat klein raam, is er maar 1 plek voor een hoge kast want schuin dak dus willen we geen hoge kast en ligt al zijn kleding als een *piep*zooi in een ladenkastje gefrot, hij heeft Veel Te Veel Speelgoed, en wat vooral reden is om er iets aan te veranderen: hij heeft ook een enorme behoefte aan rust om zich heen. Snel geprikkeld, hij heeft echt een plekje nodig om zen te worden, niet een plek waar hij nog meer van overloopt.

De kleur op de muur moet blijven van hem (boswachtergroen), zijn bureau moet blijven van mij (is een oud legerbureau van Combitex, echt de bom O+ ) maar verder ligt alles open en dus ga ik nu verder denken over de combinatie Veel Speelgoed & Zen. Tips zijn welkom!
pi_155114441
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:55 schreef mousemicky het volgende:
L-E, mag ik jouw man een keer lenen voor een dagje shoppen (en sjouwen ;)). Mag jij die van mij voor klussen en stoeien met de jongens :D
Kan jouwes klussen? O+!

Mijnes dus niet. Maar gewoon, echt niet. Gaatjes boren voor een plankje gaat vaak al mis (in de keuken moet ik noodgedwongen allemaal spullen op de planken zetten die ik daar niet perse wil hebben, zodat de verkeerd geboorde gaten verbloemd worden ;( )
pi_155114565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:57 schreef L-E het volgende:
Maar waar ik eigenlijk voor kwam: ik ben het zo zat, de zolder van oudste :'( Het is de grootste slaapkamer die we hebben, daarom is hij daar naartoe verhuisd, maar blijkbaar werkt het zo dat je er dan ook maar veel meubels/spullen in zet, want 'er is toch ruimte zat' ofzo? Daarnaast is het er te donker, gewoon te weinig daglicht omdat klein raam, is er maar 1 plek voor een hoge kast want schuin dak dus willen we geen hoge kast en ligt al zijn kleding als een *piep*zooi in een ladenkastje gefrot, hij heeft Veel Te Veel Speelgoed, en wat vooral reden is om er iets aan te veranderen: hij heeft ook een enorme behoefte aan rust om zich heen. Snel geprikkeld, hij heeft echt een plekje nodig om zen te worden, niet een plek waar hij nog meer van overloopt.

De kleur op de muur moet blijven van hem (boswachtergroen), zijn bureau moet blijven van mij (is een oud legerbureau van Combitex, echt de bom O+ ) maar verder ligt alles open en dus ga ik nu verder denken over de combinatie Veel Speelgoed & Zen. Tips zijn welkom!
Werkt het niet om een expedit te pakken met allemaal dezelfde bakken? Dan heb je wel bergruimte en als je een lichte kleur pakt dan kan het ook heel fijn werken op de donkere zolder. Eventueel kan je de 4x2 pakken en er dan een kussen op maken zodat hij lekker kan zitten later. En in een expedit bak/mand kan je echt heel veel speelgoed kwijt :Y
pi_155114570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Kan jouwes klussen? O+!

Mijnes dus niet. Maar gewoon, echt niet. Gaatjes boren voor een plankje gaat vaak al mis (in de keuken moet ik noodgedwongen allemaal spullen op de planken zetten die ik daar niet perse wil hebben, zodat de verkeerd geboorde gaten verbloemd worden ;( )
Oh, ik wilde al allerlei foto's spammen van mooi weggewerkte lades onder schuine daken, maar dat gaat hem dus niet worden :+ Of is er een keimegagroot budget? :)

Kun je misschien een lekker groot bed voor hem neerzetten met daaronder bergruimte? Zoiets bijv:



Dat het bed zeg maar het focal point wordt van de kamer en het speelgoed er gewoon onder gegooid kan worden. En dan kun je nog een speelgoedkist neerzetten voor de zaken die hij regelmatig gebruikt.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:04:47 #257
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155114646
Hij kan klussen O+ En is vrij perfectionistisch, dus t gebeurt nog netjes ook!

Wat betreft je zolder. Heb je schuine kanten met knieschotten waarachter je spullen kunt opbergen? Wij zitten er over te denken om daar plankjes in te maken voor speelgoed/ kleding/ andere zooi, evt. in bakken, en dan een schuifdeurtje voor open/dicht.

En hoe hoog is het dak? Wij hebben een verlaagd plafond in onze zolder gemaakt, zodat er een kleine vliering is (1.20 hoog), waarop we troep hebben liggen die het grootste deel van het jaar niet gebruikt wordt (tent, maxi-cosi etc). Kamer is nu nog 2.20 hoog. Je zou op zo'n vliering ook in de winter het zomerspeelgoed kunnen leggen (en andersom), en of zoon af en toe speelgoed kunnen laten wisselen (heeft ie elke keer wat nieuws om mee te spelen).


ps. dit alles kun je natuurlijk ook laten doen, door een handige kennis/vriend of klusjesman ;)
pi_155114702
Dot, spam maar wel die foto's! Man is niet handig, maar opa wel en die wil misschien wel zo'n projectje aan gaan voor zijn kleinzoon O+

Geen keimegagroot budget nee ;(
pi_155114739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:57 schreef L-E het volgende:
Maar waar ik eigenlijk voor kwam: ik ben het zo zat, de zolder van oudste :'( Het is de grootste slaapkamer die we hebben, daarom is hij daar naartoe verhuisd, maar blijkbaar werkt het zo dat je er dan ook maar veel meubels/spullen in zet, want 'er is toch ruimte zat' ofzo? Daarnaast is het er te donker, gewoon te weinig daglicht omdat klein raam, is er maar 1 plek voor een hoge kast want schuin dak dus willen we geen hoge kast en ligt al zijn kleding als een *piep*zooi in een ladenkastje gefrot, hij heeft Veel Te Veel Speelgoed, en wat vooral reden is om er iets aan te veranderen: hij heeft ook een enorme behoefte aan rust om zich heen. Snel geprikkeld, hij heeft echt een plekje nodig om zen te worden, niet een plek waar hij nog meer van overloopt.

De kleur op de muur moet blijven van hem (boswachtergroen), zijn bureau moet blijven van mij (is een oud legerbureau van Combitex, echt de bom O+ ) maar verder ligt alles open en dus ga ik nu verder denken over de combinatie Veel Speelgoed & Zen. Tips zijn welkom!
En de kast, of zoals al gezegd een expeditie, dwars in de ruimte met daarachter het bed? Daar een lekker knus slaaphoekje maken.
Met een meidenkwartet
pi_155114839
Ok, astu!







(deze zijn volgens mij het makkelijkst en staan gewoon op wieltjes, dus dan kun je makkelijk wisselen en de lades door de kamer rollen om alles te verzamelen)

Of een bedstede O+



  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:13:28 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155114917
Wij hebben in zoon's kamer ook een 4x2 kallax (de nieuwe expedit ;)) staan met stoffen bakken er in. Omdat de bakken ondoorzichtig zijn en allemaal dezelfde kleur geeft dat wel rust, je ziet de zooi niet. Staat idd liggend, zodat het een soort dressoir is. Je zou ook kunnen kiezen voor de 4x1 versie met bakken, en die dan als bankje gebruiken, met wat kussentjes erop om te relaxen. Zo dus: http://www.gespotvoorjou.nl/ikea-hacks/ (maar dan wat jongensachtiger ;))

Of gewoon een grote zitzak in een hoekje met kussens eromheen waar hij zich kan terugtrekken?
pi_155115074
De expedit gaat m niet worden. Dat hebben we jaren in de woonkamer gehad en nu zijn we er op uitgekeken :')Maar het idee van iets als kamerafscheiding vind ik wel tof.

Een bedstede oid lijkt me geweldig, maar die klus is dan wel weer te groot voor opa gok ik zo. Loungehoekje zat ik ook aan te denken mm, lekker allemaal grote kussens in mooie prints en zijn lievelingsboeken op een Ribba-plank erbij.
pi_155115089
Het is de roze variant, maar die kan je zelf ook blauw/groen/stoer maken :Y



Of zo'n stoere kist:



pi_155115996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Kan jouwes klussen? O+!

Mijnes dus niet. Maar gewoon, echt niet. Gaatjes boren voor een plankje gaat vaak al mis (in de keuken moet ik noodgedwongen allemaal spullen op de planken zetten die ik daar niet perse wil hebben, zodat de verkeerd geboorde gaten verbloemd worden ;( )
Ideetjes voor je grote!

Mijn droom bed:


De lades van Dot (die bovenste vooral) zijn ook mooi <3 Zou zoiets niet te maken zijn met ikea kasten?


En zwaar katoenen (tent) doek over zijn bed? Bijvoorbeeld:




Of juist halverwege de ruimte zo'n tentdoek hangen, zodat je de helft van de ruimte helemaal dicht kunt doen (en ook weer open).

Voor de puntmuur, een eigen-huis-en-tuin idee:



Of:
Plaats een kast haaks op de schuine muur/bouw er zelf eentje/plaats een plank waartegen je een kast zet. Een halfhoge, zodat de kamer open blijft als je erin loopt, maar je aan 1 kant een rustige slaapplek kunt maken en aan de andere kant een speelhoek hebt.

Of zoiets:

Maar dan met 1 bed ;)

Kun je aan 1 kant meteen speelgoed kwijt?!

Kledingkastruimte onder schuin dak:


Hoe hoog is jullie puntje? Is zoiets te maken:

Bovenin een bed en daaronder een heleboel speelruimte waar het speelgoed niet stoort als je 's nachts in bed ligt.
De ruimte eronder hoeft geen stahoogte te zijn natuurlijk, op de grond hangen is ook relaxed, om te spelen of met matraskussens.
pi_155119247
Bedankt voor het meedenken! O+ Het bood genoeg inspiratie want ik heb op papier helemaal uitgetekend hoe ik het wil, op een goed moment nog met Oudste over hebben. (Om dan te ontdekken dat hij Alles Heel Stom vindt waarschijnlijk ;( )

De hoogslaperideetjes vind ik tof, maar ik vind het wel lastig dat het ingewikkeld klussen is, en dat het moet blijven staan op de plek waar je het maakt. Wij schuiven graag en veel met meubels namelijk, ik denk dat we daar spijt van krijgen.

Dus voor nu is het idee om zijn bed weg te doen, helemaal, en onder een van de schuine wanden een (tweepersoons)bed (zodat er op zeker moment ook een broertje bij kan komen liggen, mocht dat wenselijk zijn) op de grond te maken, met veel matrassen (misschien op pallets?) en heel veel kussens zodat het behalve een slaapplek ook een loungeplek is, en dat op een van de manieren zoals op de foto's van ela dan met een hangende stof of gordijn extra knus te maken.

En dan aan de overkant onder de schuine wanden kijken of we daarin iets van lades kwijt kunnen. Voor de Lego. Want er is Lego in dit huis, veellll Lego.
pi_155122084
Klinkt tof L-E, hopelijk vindt oudste het ook wat <3
Bed zou ik wel op pallets oid zetten, zodat het ook van onderaf kan luchten! En meteen voor een dubbel bed gaan is ook tof, dat gaan wij ook doen als er een eigen bed gaat komen :)
pi_155128370
Die malm kasten, daarvan hebben wij onder een schuine want twee stuks naast elkaar (dat zijn dus vier laden) en daar zitten al onze én F's kleren in. Dat past helaas precies niet en dus is het altijd een zooi, maar als het alleen voor je zoon is dan moet het genoeg zijn :D

Ik vind het heel rustig, we hebben de witte. En de lades rollen fijn en zijn best stevig.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:16:40 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155131004
Ja dat hebben vrienden van ons ook, die Malm kasten. Werkt prima.

Op onze zolder hebben de vorige bewoners ook van die schot-lades geklust. Gewoon een ladebak met 1 hoog front, op wieltjes. Werkt ook ideaal!

Oh en ik zag vandaag in de nieuwe IKEAgids een aanprijzing van samenslapen :D Een volwassenbed, met links een ledikantje, en rechts twee juniorbedden tegen elkaar aan. Onder het mom van, aan het eind van de nacht zijn ze toch allemaal bij je in bed gekropen, dus waarom dat niet als uitgangspunt nemen? :D O+
pi_155149175
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ja dat hebben vrienden van ons ook, die Malm kasten. Werkt prima.

Op onze zolder hebben de vorige bewoners ook van die schot-lades geklust. Gewoon een ladebak met 1 hoog front, op wieltjes. Werkt ook ideaal!

Oh en ik zag vandaag in de nieuwe IKEAgids een aanprijzing van samenslapen :D Een volwassenbed, met links een ledikantje, en rechts twee juniorbedden tegen elkaar aan. Onder het mom van, aan het eind van de nacht zijn ze toch allemaal bij je in bed gekropen, dus waarom dat niet als uitgangspunt nemen? :D O+
NIEUWE IKEAGIDS? *O* *O*
(Ha! Hij lag inderdaad in de brievenbus!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Suikertante op 12-08-2015 16:24:30 ]
pi_155161153
Oudste is akkoord *O* Wel op de voorwaarde dat er ook een loungebedje voor de katten wordt gemaakt :7 :') O+
pi_155161199
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:48 schreef L-E het volgende:
Oudste is akkoord *O* Wel op de voorwaarde dat er ook een loungebedje voor de katten wordt gemaakt :7 :') O+
:D O+
:)
pi_155161398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:48 schreef L-E het volgende:
Oudste is akkoord *O* Wel op de voorwaarde dat er ook een loungebedje voor de katten wordt gemaakt :7 :') O+
Ach gossie O+ :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155175127
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:48 schreef L-E het volgende:
Oudste is akkoord *O* Wel op de voorwaarde dat er ook een loungebedje voor de katten wordt gemaakt :7 :') O+


^O^
pi_155186406
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ja dat hebben vrienden van ons ook, die Malm kasten. Werkt prima.

Op onze zolder hebben de vorige bewoners ook van die schot-lades geklust. Gewoon een ladebak met 1 hoog front, op wieltjes. Werkt ook ideaal!

LB zou je daar misschien een foto van kunnen maken? Wij zijn ook aan het verzinnen hoe we zoiets kunnen afwerken.
pi_155186900
Heeft iemand de gouden tip? Baby kamer is baby blauw met een vleugje mint, en warm wit. Er komt een muurschildering van winnie the pooh. Meubels zijn strak wit.

Nu kan ik geen leuke gordijnen en lamp vinden. Idee was simpel wit rolgordijn maar dat wil O+ niet, vindt hij saai. Winnie gordijn vind hij ook niets want hij wil, ondanks de schildering, geen thema kamer. En ik wil geen babyblauw maar duidelijk een heeel andere kleur als op de muur. Lamp idem dito, alles is of saai of te druk of te kitsch. Hoe doen anderen dit, ik denk dat we echt de meest saaie babykamer ever krijgen |:(
pi_155187166
Heb je foto's van hoe het nu is?
pi_155187226
Ik zou zelf voor hetzekfd warm wit gaan als de kamer, want ben bang fat het anders idd te druk wordt. Of wit met blauw stipje/streepje of ruitje?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155187253
Oh ik las over andere kleur dan muur heen :)
Wit met oranje of geel patroon?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155187257
Toegegeven, het is niet erg winniedepoehig. Maar ze zijn zo mooi, is zoiets iets voor jullie? Of vergelijkbaar, maar zo'n papieren knipsel om een hanglamp?



onze Sjes hebben ze O+
pi_155187342
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Toegegeven, het is niet erg winniedepoehig. Maar ze zijn zo mooi, is zoiets iets voor jullie? Of vergelijkbaar, maar zo'n papieren knipsel om een hanglamp?

[ afbeelding ]

onze Sjes hebben ze O+
oh! kun je een foto maken van hoe het hangt? Ik krijg niet echt een goed beeld van hoe groot die lamp nou is als ie hangt. Ik wil heel graag die groene of die blauwe maar ben bang dat ie wat te petieterig is.
:)
pi_155187391
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh! kun je een foto maken van hoe het hangt? Ik krijg niet echt een goed beeld van hoe groot die lamp nou is als ie hangt. Ik wil heel graag die groene of die blauwe maar ben bang dat ie wat te petieterig is.
Ga ik doen..... Zo gauw hij hangt :D hebben ze een paar dagen geleden binnen gekregen, klusje voor dit weekend! Sil heeft ook de blauwe O+ ik twijfelde maar de groene bleek uitverkocht dus de keuze was snel voor me gemaakt :+
pi_155187426
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ga ik doen..... Zo gauw hij hangt :D hebben ze een paar dagen geleden binnen gekregen, klusje voor dit weekend! Sil heeft ook de blauwe O+ ik twijfelde maar de groene bleek uitverkocht dus de keuze was snel voor me gemaakt :+
ah tof! ben benieuwd :Y
:)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:20:45 #283
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155188627
Cassandra, wij hebben zelf grote cotton balls hangen. Je kunt kiezen 1,2 of 3 grote bollen en je kan de grote van de bollen ook bepalen. En natuurlijk de kleuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shopaholic1984 op 13-08-2015 20:27:23 ]
pi_155188697
Als het gaat om lampen voor de kinderkamer vind ik het trouwens wel lonen om niet in de kinderkamerhoek te zoeken. Ik vind het meestal net te suf, te cheesy, te stereotyperig oid. Dan koop ik liever een supermooie grotemensenlamp :)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:26:27 #285
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155188815

Dit is onze lamp. Kleuren kun je zelf kiezen!
pi_155188864
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:22 schreef L-E het volgende:
Als het gaat om lampen voor de kinderkamer vind ik het trouwens wel lonen om niet in de kinderkamerhoek te zoeken. Ik vind het meestal net te suf, te cheesy, te stereotyperig oid. Dan koop ik liever een supermooie grotemensenlamp :)
Eens!

In de kinderkamer hebben we de lamp Workshop in het mintgroen van HK Living. Die cotton ball lights die Shop noemt hebben we in onze eigen slaapkamer, daar ben ik ook nog steeds heel blij mee. En inderdaad in heel veel kleurtjes te krijgen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155191894
Voor mijn grote!
O+
pi_155192369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:40 schreef L-E het volgende:
Voor mijn grote!
O+
[ afbeelding ]
Die wil mijn meneer nu ook :') maar goed hij is ook awesome
S. 2014
J. 2016
pi_155195125
Zal morgen met daglicht een foto maken. Die bollen lamp wilde mijn man niet, destijds laten zien, maar nu vond ie m toch wel tof dus dat biedt perspectief!
T wit is een standaard ral kleur, ben nog op zoek naar een rolgordijn op maat in standaard ral, maar kon zelf via Google uit op van alles en de ophanging in die ral kleur.
pi_155205539
Tussenstand.


Lichte muur is ral9001, maar lijkt geel op de foto
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:39:56 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155233096
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

LB zou je daar misschien een foto van kunnen maken? Wij zijn ook aan het verzinnen hoe we zoiets kunnen afwerken.
Ik zal straks eens kijken of ik het goed op foto kan krijgen :Y
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:12:13 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155233945
@mignonne: we moeten ze nog ophangen maar ik vind ze na het in elkaar zetten al ietsjes groter dan verwacht. Ik heb de woonkamer afgespeurd naar iets dat de verhouding weer kon geven en stuitte op mama kwijt, die heeft iedereen toch? :+ :')

Later meer. :7




Voor ik het vergeet een waarschuwing: er zit een minivleugje paars door het donkerblauwe!
pi_155233986
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:12 schreef Spees_Eend het volgende:
@mignonne: we moeten ze nog ophangen maar ik vind ze na het in elkaar zetten al ietsjes groter dan verwacht. Ik heb de woonkamer afgespeurd naar iets dat de verhouding weer kon geven en stuitte op mama kwijt, die heeft iedereen toch? :+ :')

Later meer. :7

[ afbeelding ]
Die hebben wij niet :P maar ik heb een beetje een beeld zo tnx :Y
Ik vind hem erg leuk. Moet wel zeggen dat ik de meisjesvariant wel echt leuker vindt dan de jongensvariant. Jammer dat ze die niet in een neutraal kleurtje hebben, grijs ofzo.

je edit! ;( *kras*
:)
pi_155234053
ah nevermind, ik bestel hem gewoon. Ik vind em te leuk <3
Heb een webshop gevonden die die mint-versie nog heeft. Blijkbaar is ie mint en niet groen-groen :D vissies <3
:)
pi_155234122
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Tussenstand. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Lichte muur is ral9001, maar lijkt geel op de foto
Als ik het een beetje goed zie, lijkt de blauwe kleur best wel op wat wij in de studeerkamer op de muur hebben:



Onze kozijnen in die kamer zijn mosgroen, RAL 6005 (of 6003...) als ik het goed heb. Vind je dat wat? Heel donkerpaars staat er ook mooi bij, maar dat vind je misschien te girly.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155234161
Faal.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155234203
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Toegegeven, het is niet erg winniedepoehig. Maar ze zijn zo mooi, is zoiets iets voor jullie? Of vergelijkbaar, maar zo'n papieren knipsel om een hanglamp?

[ afbeelding ]

onze Sjes hebben ze O+
Ohh tof, ik ben ook nog opzoek naar een lamp voor de tweede slaapkamer!
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:40:29 #298
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155234288
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:20 schreef mignonne het volgende:
ah nevermind, ik bestel hem gewoon. Ik vind em te leuk <3
Heb een webshop gevonden die die mint-versie nog heeft. Blijkbaar is ie mint en niet groen-groen :D vissies <3
Oh had ik toch verder moeten zoeken :D Sils lievelingskleur is groen. Maar de ruimtelamp vond hij gelukkig ook mooi :). Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als ie hangt en aan is, hoe de schaduwwerking wordt enzo!
pi_155234381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Als ik het een beetje goed zie, lijkt de blauwe kleur best wel op wat wij in de studeerkamer op de muur hebben:

[ afbeelding ]

Onze kozijnen in die kamer zijn mosgroen, RAL 6005 (of 6003...) als ik het goed heb. Vind je dat wat? Heel donkerpaars staat er ook mooi bij, maar dat vind je misschien te girly.
ooh wat grappig, komt wel wat overeen ja :) kleur is moeilijk op de foto te zetten, het is voornamelijk babyblauw maar dan iets harder en een vleugje mint er doorheen. Mosgroen zijn we niet zo van (O+ sowieso niet van alle tinten groen, heel jammer want ik wilde een mint kamertje haha) en paars vind ik inderdaad niet zo op een jongenskamer. Wellicht dat ik een grijstint overweeg die in de vloer zit.

Lamp zijn we denk ik uit, die bollen vinden we allebei tof maar wel erg prijzig. Maar O+ mompelde al, meisjes wil is wet dus ik geloof dat ik die strijd heb gewonnen ~O>
pi_155234392
Die papierlampen zijn erg leuk ja! Wij hebben de roze voor O. E print is erg leuk.


En Mamma kwijt <3. Erg leuk boek :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')