wat een goed idee!!quote:Op maandag 22 juni 2015 12:02 schreef trui het volgende:
Je kunt ook een geinige kleurplaat photoshoppen met de juf erin en alle kinderen die laten kleuren, en samen tot 1 boek maken.
Altijd, altijd, altijd de nadruk leggen op het proces, niet zozeer het resultaat. Ik vind het eigenlijk nu ze 13 is makkelijker te hanteren, omdat het proces ook duidelijker is. Ik heb nu een kind dat dit jaar een paar keer heeft gezegd: "Het kan me niet schelen wat voor cijfer ik daarvoor heb. Ík ben er gewoon trots op." Ze vraagt nog steeds veel van zichzelf, maar ze leert omgaan met beperkingen (met name tijd ), en ze leert dat het soms nou eenmaal niet helemaal perfect kan. Dat was vorig jaar best een beetje een bumpy ride, maar gaat dit jaar heel erg goed. Aan de andere kant heeft ze ook geleerd dat 'Ik ben daar gewoon niet goed in' maar met mate telt (waar haar broer zou denken/zeggen "Ja dat kan ik niet, doei!" ). Dat ze dat soort dingen best vaak kan beïnvloeden (lees: 'ik ben niet goed in wiskunde').quote:Op maandag 22 juni 2015 10:42 schreef Cathmar het volgende:
Even aan andere vraag.
Mijn 8 jarige meisje legt de lat altijd erg hoog voor zichzelf en denk over alles diep na. Ze is ook niet een meisje met heel veel vriendinnetjes (dat is geen probleem verder) en kiest niet het gebaande pad (o herkenning).
Vooral dat perfectionisme, dat altijd jezelf zo ontzettend pushen. Daar bereik je wel iets mee, maar het is ook een grote valkuil weet ik (en haar vader ook) uit ervaring. Ik vroeg me af: wat kan ik nou doen om het wat makkelijker voor haar te maken?
Wat een sprongen heeft ze gemaakt dan Gao. Knap hoor!!quote:Op maandag 22 juni 2015 15:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Altijd, altijd, altijd de nadruk leggen op het proces, niet zozeer het resultaat. Ik vind het eigenlijk nu ze 13 is makkelijker te hanteren, omdat het proces ook duidelijker is. Ik heb nu een kind dat dit jaar een paar keer heeft gezegd: "Het kan me niet schelen wat voor cijfer ik daarvoor heb. Ík ben er gewoon trots op." Ze vraagt nog steeds veel van zichzelf, maar ze leert omgaan met beperkingen (met name tijd ), en ze leert dat het soms nou eenmaal niet helemaal perfect kan. Dat was vorig jaar best een beetje een bumpy ride, maar gaat dit jaar heel erg goed. Aan de andere kant heeft ze ook geleerd dat 'Ik ben daar gewoon niet goed in' maar met mate telt (waar haar broer zou denken/zeggen "Ja dat kan ik niet, doei!" ). Dat ze dat soort dingen best vaak kan beïnvloeden (lees: 'ik ben niet goed in wiskunde').
Naar anderen toe heeft ze het ook best moeilijk gehad, maar gaat het ook beter. Ze heeft geleerd (of is daar althans mee bezig) dat je anderen niet kunt veranderen en maar beperkt kunt beïnvloeden. En dat je zelf ook niet altijd perfect hoeft te zijn, want vriendschap is ook een proces: interactie, fouten maken, vergeven.
Ik denk niet dat je een perfectionist kunt veranderen, maar je kunt ze wel functioneel maken
O, dit vind ik wel een goede, het concept vergeven! Vriendschap is inderdaad soms lastig, en interactie en fouten maken is hier wel duidelijk, maar vergeven hebben we nog niet gehad!quote:Op maandag 22 juni 2015 15:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Naar anderen toe heeft ze het ook best moeilijk gehad, maar gaat het ook beter. Ze heeft geleerd (of is daar althans mee bezig) dat je anderen niet kunt veranderen en maar beperkt kunt beïnvloeden. En dat je zelf ook niet altijd perfect hoeft te zijn, want vriendschap is ook een proces: interactie, fouten maken, vergeven.
Misschien dat de andere manier niet effectief genoeg was?quote:Op maandag 22 juni 2015 16:54 schreef Troel het volgende:
Spuit elf: hier kregen we onlangs een mailtje, of we grote tassen mee wilden geven zodat er materiaal meegegeven kon worden om schoon te maken.
Tot vorig jaar was het gewoon zo dat al het speelgoed naar de aula werd verplaatst, je je daar intekende, iets meenam, het schoonmaakte, het terugbracht en dan dat maal zoveel
Het kan aan mij liggen, maar zo'n melding als PS onder aan een ander mailtje vind ik dus helemaal niet fijn. Bovendien wil ik zelf graag wat te zeggen hebben over wat er mee gaat om schoon te maken, het is niet dat ik me er ooit op een makkelijke manier afgemaakt heb ofzo, ik wil niet eens weten hoeveel puzzels en materiaal ik de afgelopen jaren schoongemaakt heb. Ik ben echt de lulligste niet en draaf regelmatig op als er weer eens kinderen naar het bos moeten of naar de kinderboerderij, hield me bezig met PR commissie enzo. Maar op een of andere manier is het hier echt iets als 'c'est le ton qui fait la musique'
Tico, mooi meisje hoor!
je bedoelt het helpen in de klas en dan met name nav de schoonmaakperikelen aan het eind van het schooljaar? Ja, dat is wel zo'n terugkomend thema. Wat mij betreft valt het in dezelfde categorie als borstvoeding en wel of niet werken als je kinderen hebt. Het pakt ons op ons schuldgevoel. Dat schuldgevoel maakt het leven van vrouwen een stuk moeilijker. Daar hebben mannen volgens mij echt geen last van. Ze helpen op school als ze dat leuk vinden en als het uitkomt en niet als ze het niet leuk vinden of niet uitkomt. En daarmee is het klaar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |