T is gemiddeld 150 cc per kg he? 120-180 is ook normaal.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:48 schreef ingee het volgende:
Vraagje: Onze dame weegt iets meer dan 6 kilo en zou dus 900 cc op een dag moeten drinken. Nou drinkt ze 5 flessen van 150cc, met poeder is dat 170cc ongeveer, maar ze laat regelmatig de helft staan en laat zich dan niet meer verleiden. Ze komt daarmee rond de 700 a 800cc per dag.
Nu weigert ze 's ochtends zelfs sinds kort en wil ze soms pas om 10 uur bij de gastouder, na 12 uur niks.
Als ze redelijk blijft groeien, zou dit dan een probleem zijn?
Ze poept wel vaak groen.
Vanaf 10 maanden is flesvoeding toch helemaal niet meer nodig?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:13 schreef Loj het volgende:
Oké, wij lopen ergens tegenaan en ik weet niet zo goed wat/of ik er (iets) mee moet.
Js is nu 10 maanden en drinkt officieel drie flessen van 180 cc (ontbijt 7.00, lunch 12.00 en voor het slapen 19.30) verder eet hij qua bijvoeding echt prima, alleen water/thee drinken gaat met tegenzin.
Nu weet ik dat er officieel een fles af mag, maar hij drinkt verder zo slecht dat ik daar ook echt over twijfel.
Sinds twee weken (toen was hij behoorlijk ziek) komt hij 's nachts (tussen 3.00-5.00) om een fles. Hij heeft dan echt gewoon honger. Z'n ontbijtfles weigert hij daarna dus krijgt hij niet dan.
Z'n lunchfles drinkt hij ook niet meer leeg (+/- 120cc) en z'n avondfles is helemaal een drama (+/- 90 cc) Hij wilt gewoon niet.
Ergens prima, het regelt zichzelf, maar ik vind het voor hem, niet voor mezelf want een nachtfles geven vind ik geen probleem zo zielig voor hem. Ik hoor gewoon z'n maagje rommelen en hij is echt overstuur omdat hij honger heeft, maar toch wilt slapen.
Hebben jullie een idee? Ik dacht aan: droomvoeding geven, lunchfles eraf, kleinere flessen, flessen op een ander moment geven, het even nog zo laten.
Het voelt allemaal eigenlijk niet heel goed, dus dacht misschien hebben jullie er nog een idee over
Van het CB kreeg ik ook iets van een schema zonder flessen vanaf negen maanden, maar met bekertjes opvolgmelk. M drinkt niet netjes genoeg uit een beker nog om dat te doen...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 04:17 schreef Loj het volgende:
Welk schema is dat dan? Ik ken ze alleen nog met 2/3 flessen per dag.
Droomvoeding nu twee keer geprobeerd, werkt niet. Ik krijg hem niet wakker.
Ik denk dat als deze bus op is dat ik er ook mee stop. Ze wilde geen hv melk en dus ben ik begonnen met opvolgmelk... Even kijken hoe ik het dan ga fixen dat ze gaat slapenquote:Op zondag 16 augustus 2015 21:09 schreef Omentielvo het volgende:
Sun, een enkele keer kan geen kwaad. Maar mag volgens mij niet standaard. Vanaf 1 jaar ben ik vrij snel gestopt met de opvolgmelk. Maar toen ze ineens weer behoefte had aan een flesje voor het slapen gaan, ben ik gewone melk met een lepeltje pap gaan geven.
Goede tips! Ik ga morgen weer aan de slag met hv melk of misschien wel geitenmelk. Misschien stomme vraag, maar kan je dat ook verhitten?quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:47 schreef Sylver_ het volgende:
Misschien langzaamaan laten wennen aan gewone melk door het te mengen met de opvolgmelk en steeds iets minder opvolgmelk en meer gewone melk erin doen?
Of meer water toevoegen aan de flessen gedurende de dag zodat je onder de streep op (ongeveer) 300ml opvolgmelk per dag komt.
Hier lustte ze in het begin ook geen koemelk, maar wel geitenmelk. Misschien ook nog een idee om te proberen? Inmiddels is elke melksoort goed
Vast wel. Neem aan dat je het sowieso niet gekookt wil hebben, maar gewoon lauwwarm?quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goede tips! Ik ga morgen weer aan de slag met hv melk of misschien wel geitenmelk. Misschien stomme vraag, maar kan je dat ook verhitten?
Dat vind ik toch altijd zo stomquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef Fuente het volgende:
Komt vanzelf weer goed Lijn! B drinkt 5 a 6 keer tussen de 120 en 160 cc per fles, ligt eraan hoe laat ze 's nachts (of 's morgens) komt. Ik merkte bij de intake van het cb wel dat ze er veel relaxter in zijn dan 6 jaar geleden. Ik vind dat B best veel drinkt, maar zij vond het geen probleem. Nu weegt ze ook wel een goede 4,5 kilo inmiddels. Enige commentaar wat ze had was dt B met haar gewicht de nacht wel zonder voeding zou moeten kunnen. Tsjah, misschien wel, maar als ze wakker wordt en ik haar niks zou geven slapen we allemaal niet meer
Hier zeiden ze bij het CB juist dat ze merken dat kindjes vanaf een kilo of 5 pas de nacht door gaan slapen (en dat het dan nog steeds niet hoeft). Toch grappig, die verschillen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef Fuente het volgende:
Komt vanzelf weer goed Lijn! B drinkt 5 a 6 keer tussen de 120 en 160 cc per fles, ligt eraan hoe laat ze 's nachts (of 's morgens) komt. Ik merkte bij de intake van het cb wel dat ze er veel relaxter in zijn dan 6 jaar geleden. Ik vind dat B best veel drinkt, maar zij vond het geen probleem. Nu weegt ze ook wel een goede 4,5 kilo inmiddels. Enige commentaar wat ze had was dt B met haar gewicht de nacht wel zonder voeding zou moeten kunnen. Tsjah, misschien wel, maar als ze wakker wordt en ik haar niks zou geven slapen we allemaal niet meer
Ik lees dit hier nu en we twijfelen weer. Wat doen jullie, geven jullie opvolgmelk? Sjaak is 6,5 maand en krijgt nog nr. 1.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben besloten niet over te gaan naar opvolgmelk. Wel door wat we erover gelezen hebben, ik heb het idee dat daarover beter is nagedacht dan over het niet vaccineren...
Voornamelijk omdat het commercieel lijkt te zijn. Er mag vanaf nr. 2 reclame gemaakt worden en voor nr. 1 niet. Waarom dat verschil?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:35 schreef Sylver_ het volgende:
Wij zijn iets later overgestapt, met 7,5 maand geloof ik. Omdat ze nog behoorlijk wat flessen dronk en ik had gelezen dat het dan beter is om even op nr. 1 te blijven.
Wat zijn/waren jullie overwegingen om niet over te stappen, MvrCactus?
Dat stuk heb ik ook gelezen ja. Vandaar mijn twijfel. Ik heb het er vandaag nog met vrouw over gehad en we hebben een pak gekocht. We gaan eens kijken wat het Sjaak en ons brengt. Ik weet nog steeds niet wat ik ermee wilquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:13 schreef Sylver_ het volgende:
Nu je het zegt, ik meen destijds een stuk te hebben gelezen van de WHO erover.
Volgens mij kan het geen kwaad om gewoon #1 te blijven geven.
Het is gewoon erg moeilijk om door de marketingstrategie te kijken als men aanprijst dat iets 'het beste voor je kindje' is. Men zal snel geneigd zijn over te stappen naar opvolgmelk, want wie wil er nu niet het beste?
Maar de samenstelling verschilt niet veel (op wat discutabele verschillen na).
Maar is dat niet ook omdat er tot 6 maanden voorkeur is voor BV en op het moment dat je FV gaat promoten d.m.v. reclame/korting dat ten koste gaat van BV?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 08:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat het commercieel lijkt te zijn. Er mag vanaf nr. 2 reclame gemaakt worden en voor nr. 1 niet. Waarom dat verschil?
Daarnaast las ik dat er extra suikers in opvolgmelk zitten die niet nodig zijn.
http://anurati.com/918/918 voor het artikel... Het is dus inderdaad om FV niet te promoten. Maar sindsdien (1986, dus bijna 30 jaar geleden) zijn er dus soorten opvolgmelk op de markt gekomen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maar is dat niet ook omdat er tot 6 maanden voorkeur is voor BV en op het moment dat je FV gaat promoten d.m.v. reclame/korting dat ten koste gaat van BV?
wat ik gehoord heb is nr twee wel zinvol en drie en hoger niet. Qua ijzer enzo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
http://anurati.com/918/918 voor het artikel... Het is dus inderdaad om FV niet te promoten. Maar sindsdien (1986, dus bijna 30 jaar geleden) zijn er dus soorten opvolgmelk op de markt gekomen.
De WHO stelt dat opvolgmelk niet nodig is, omdat moeders bv geven en dat niet moeten vervangen door opvolgmelk, als ik het goed lees.
Mijn twijfel is omdat het in die 30 jaar al heel vaak verbeterd is en dus heus wel beter aan zal sluiten bij je kindje. En dan vraag ik me af of nr. 1 of nr. 2 beter is.
Dat heb ik nog niet gehoordquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wat ik gehoord heb is nr twee wel zinvol en drie en hoger niet. Qua ijzer enzo.
De drie en hoger zijn vooral zoeter.
Dit is mij zo ook bekend en was voor mij de reden om nr 2 te geven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wat ik gehoord heb is nr twee wel zinvol en drie en hoger niet. Qua ijzer enzo.
De drie en hoger zijn vooral zoeter.
In het artikel staat het volgende:quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
http://anurati.com/918/918 voor het artikel... Het is dus inderdaad om FV niet te promoten. Maar sindsdien (1986, dus bijna 30 jaar geleden) zijn er dus soorten opvolgmelk op de markt gekomen.
De WHO stelt dat opvolgmelk niet nodig is, omdat moeders bv geven en dat niet moeten vervangen door opvolgmelk, als ik het goed lees.
Mijn twijfel is omdat het in die 30 jaar al heel vaak verbeterd is en dus heus wel beter aan zal sluiten bij je kindje. En dan vraag ik me af of nr. 1 of nr. 2 beter is.
En wbt ijzer zeggen ze:quote:” Mijn kindje is 7 maanden en krijgt flesvoeding. Wat biedt ik haar aan als opvolgmelk niet nodig is?”
Wanneer een zuigeling om wat van reden dan ook geen moedermelk krijgt is het aangewezen op dierlijke melkproducten zoals melk ( volle en/of gefermenteerde) , yoghurt of commerciële zuigelingenvoeding. Overstappen op opvolgmelk is inderdaad niet nodig. Je kindje kan gewoon volledige zuigelingenvoeding blijven drinken en kan dit in geleidelijk aan vervangen worden door dierlijke melkproducten. (volle melk, yoghurt en andere zuivelproducten.) Gepasteuriseerde volle melk,yoghurt en diverse soorten kaas kunnen tussen de 9-12 maanden geïntroduceerd worden.
quote:Fabrikanten geven aan dat opvolgmelk meer ijzer bevat, iets wat een zuigeling na 6 maanden nodig zou hebben. Een teveel aan ijzer in de melk kan echter ook voor problemen zorgen. Het meest ideale zou zijn wanneer een zuigeling naast moedermelk of volledige zuigelingenvoeding extra ijzer haalt uit vaste voeding.
Wat ik lastig vind, is dat dit zo ongeveer het enige artikel is wat ik er over kan vinden. De rest aan berichten zijn meestal forum berichten van huismoeders (ikkeben.nl, zp, viva etc).quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:59 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
In het artikel staat het volgende:
[..]
En wbt ijzer zeggen ze:
[..]
En deze: http://www.babycentre.co.(...)-baby-follow-on-milkquote:Follow-on formula
- All infant formulas that are labelled ‘suitable from birth’ can be used from birth until your baby is weaned at 12 months or more.
- While follow-on formulas are designed for babies over six months, there is no need to change formulas at six months as they have the same energy content.
- Follow-on formula is made to be less like breast milk and more like regular cow’s milk.
- Follow-on formulas contain more protein and certain vitamins and minerals, which are not necessary to your baby’s diet as she will be receiving increases in these nutrients as she starts on her solid food diet.
Oh tof, dank je! Morgen lezenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:22 schreef Sylver_ het volgende:
Idd en het orginele WHO artikel heeft het vooral over het geven van borstvoeding, ook na de 6 maanden.
Was even in het Engels aan het zoeken en kwam wel deze site tegen dat zegt:
[..]
En deze: http://www.babycentre.co.(...)-baby-follow-on-milk
Bij Tim gingen we meer aanbieden als hij niet meer tevreden was. Liep allemaal heel soepel eigenlijk, ook de overstap naar minder flessen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:20 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt Nutrilon Standaard. Hij zit op een schema van 7 flessen per 24 uur en weegt nu 3600 gram.
We bieden 90 cc aan per fles. Meestal drinkt hij zo'n 80 cc op, een enkele keer gaat de hele fles leeg. Hij is tevreden.
Wanneer ga je meer aanbieden? Als hij niet meer tevreden is? Of vanaf een bepaald gewicht?
Meer? Dit is toch al de max van 1 liter per dag?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:35 schreef Lijnloos het volgende:
5x 180/6... Volgens de cb mevrouw zou hij allang veel meer mogen maar hij groeit er nog prima opdus zolang hij het prima vind ga ik er niet meer in proppen...
210 vind ik eerlijk gezegd veeeel te groot. Ik had moeite met het gaan naar 180. Die maagjes worden zo ontzettend opgerekt! Dus ik zou lekker bij 180/6 blijven (als ik me ermee mag bemoeien). En dan 5x op een dag. Gaat vanzelf naar 4x straks.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:29 schreef Lijnloos het volgende:
Ik denk dat ze vooral de 180 bedoelde... Dus eerder 210 maar dan 4x ?
Die ging bij ons vanzelf toen hij ineens van 19 tot 6 ging slapen, met een maand of acht...quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
Ik twijfel wel es of we de laatste fles zouden kunnen weglaten (rond 23.00-24.00 uur) maar heb geen zin meer in snachts wakker wordenHeb nu wel langzaam het idee dat ie wat sneller honger krijgt overdag maar om nou al meer te geven vind ik ook weer niet handig.
Gewoon eens proberen. Tim sliep gewoon door. Tot 4 mnd werd hij wel altijd tussen 3 en 4 's-nachts wakker voor een fles, maar die avondfles maakte geen enkel verschil.quote:Op maandag 5 oktober 2015 15:30 schreef Lijnloos het volgende:
Mjah, we maken hem nu wakker 's avonds maar geen idee dus wat er gebeurd als we hem gewoon laten liggen (hij slaapt sinds een weekje of 1,5 nu in zijn eigen bedje)...
Hier heb ik een formule meegekregen vanuit het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:04 schreef Malteser het volgende:
Dank jullie! We gaan nog niet meer aanbieden maar nu weet ik een beetje wanneer we dat wel 'moeten' doen.
Hier ook.Het waren meestal maar 2 slokjes en daarna was het vaak klaar. Ze lust trouwens ook heul geen pap.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
Niet gedaan omdat hij het heeeeeel fiesss vondgeen betere onderbouwing bedacht dan dat. Een keer geprobeerd en t slapen ging al best goed zonder.
Hier hielp het de fles eventjes (paar minuten) te laten staan, dan werd ie wat dikker.quote:Op vrijdag 20 november 2015 22:08 schreef Lijnloos het volgende:
Heel af en toe doe ik een laatste fles idd met rijstebloem maar doordat we dan een andere speen moeten gebruiken waaruit hij heel soppig (het gaat veel te snel) drinkt is het een zooitje dan en verder zie ik ook weinig toegevoegde waarde dus het blijft bij af en toe...
Pikt ie een nummer 1 dental speen? Dat was bij ons het laatste strohalmpje en werkte goed.quote:Op vrijdag 20 november 2015 22:28 schreef Lijnloos het volgende:
Hmmm, goeie... Zal es proberen volgende keer. Maar tis al vanaf het begin drama met die speen (zon 1-2-3-ding en zelfs op stand 1 is die fles in 2 minuten leeg incl 10 x vacuum trekken)
Als er zo weinig verschil tussen zit zou het best kunnen dat je die voedingen kunt afwisselen. Dat wordt niet aangeraden (zou ik ook niet doen als ik fabrikant wasquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja vind ik ook. Ze begon met wij geven alleen de beste kwaliteit. Ze gebruiken ook alleen pampers bijv. Maar ik zei dat ik uitgebreid onderzoek had gedaan en daar de kwaliteitseisen zo streng zijn dat huismerk niet onderdoet voor de naamsbekendheid van Nutrilon. En hoewel ik alles voor G over heb is het me de 7,- extra niet waard per verpakking, inhoudelijk zit er nagenoeg geen verschil in
Zal tzt als het van toepassing is nog eens navragen
Wat een vreemde redenatie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja vind ik ook. Ze begon met wij geven alleen de beste kwaliteit. Ze gebruiken ook alleen pampers bijv. Maar ik zei dat ik uitgebreid onderzoek had gedaan en daar de kwaliteitseisen zo streng zijn dat huismerk niet onderdoet voor de naamsbekendheid van Nutrilon. En hoewel ik alles voor G over heb is het me de 7,- extra niet waard per verpakking, inhoudelijk zit er nagenoeg geen verschil in
Zal tzt als het van toepassing is nog eens navragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |