abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154539772
Vraagje: Onze dame weegt iets meer dan 6 kilo en zou dus 900 cc op een dag moeten drinken. Nou drinkt ze 5 flessen van 150cc, met poeder is dat 170cc ongeveer, maar ze laat regelmatig de helft staan en laat zich dan niet meer verleiden. Ze komt daarmee rond de 700 a 800cc per dag.
Nu weigert ze 's ochtends zelfs sinds kort en wil ze soms pas om 10 uur bij de gastouder, na 12 uur niks.

Als ze redelijk blijft groeien, zou dit dan een probleem zijn?
Ze poept wel vaak groen.
pi_154539822
Het lijkt mij als ze wel blijft groeien, het dan niet erg is.
Je kan ze moeilijk dwingen toch?
En anders zou je vaker kleinere beetje aan moeten bieden, maar de vraag is of ze dat dan wel gaat drinken.
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:19:53 #103
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154540752
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:48 schreef ingee het volgende:
Vraagje: Onze dame weegt iets meer dan 6 kilo en zou dus 900 cc op een dag moeten drinken. Nou drinkt ze 5 flessen van 150cc, met poeder is dat 170cc ongeveer, maar ze laat regelmatig de helft staan en laat zich dan niet meer verleiden. Ze komt daarmee rond de 700 a 800cc per dag.
Nu weigert ze 's ochtends zelfs sinds kort en wil ze soms pas om 10 uur bij de gastouder, na 12 uur niks.

Als ze redelijk blijft groeien, zou dit dan een probleem zijn?
Ze poept wel vaak groen.
T is gemiddeld 150 cc per kg he? 120-180 is ook normaal.

6*120=720 cc dus ze zit helemaal prima. Geen flessen forceren hoor, teveel drinken is ook een probleem, en ze regekt t zelf zo te zien goed.

Hoe oud is ze nu ook alweer?
Kwak
pi_154546613
Ingee, mijn dochter was ook geen grote drinker. Vaak kwam ze maar tot 600 cc op een dag en ik heb me daar destijds echt wel zorgen on gemaakt, maar ze groeide gewoon door en was vrolijk en levendig. Op een gegeven moment heb ik het maar losgelaten.
Ze is nu bijna 5 en nog geen grote drinker...
pi_154807599
Oké, wij lopen ergens tegenaan en ik weet niet zo goed wat/of ik er (iets) mee moet.

Js is nu 10 maanden en drinkt officieel drie flessen van 180 cc (ontbijt 7.00, lunch 12.00 en voor het slapen 19.30) verder eet hij qua bijvoeding echt prima, alleen water/thee drinken gaat met tegenzin.
Nu weet ik dat er officieel een fles af mag, maar hij drinkt verder zo slecht dat ik daar ook echt over twijfel.

Sinds twee weken (toen was hij behoorlijk ziek) komt hij 's nachts (tussen 3.00-5.00) om een fles. Hij heeft dan echt gewoon honger. Z'n ontbijtfles weigert hij daarna dus krijgt hij niet dan.
Z'n lunchfles drinkt hij ook niet meer leeg (+/- 120cc) en z'n avondfles is helemaal een drama (+/- 90 cc) Hij wilt gewoon niet.

Ergens prima, het regelt zichzelf, maar ik vind het voor hem, niet voor mezelf want een nachtfles geven vind ik geen probleem zo zielig voor hem. Ik hoor gewoon z'n maagje rommelen en hij is echt overstuur omdat hij honger heeft, maar toch wilt slapen.

Hebben jullie een idee? Ik dacht aan: droomvoeding geven, lunchfles eraf, kleinere flessen, flessen op een ander moment geven, het even nog zo laten.
Het voelt allemaal eigenlijk niet heel goed, dus dacht misschien hebben jullie er nog een idee over :@
  vrijdag 31 juli 2015 @ 23:21:23 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154807831
Bij ons is extra drinken begonnen met beetjes en werd het steeds meer. Hij drinkt nu denk ik 250-400 cc water per dag.

Ik ben naar kleinere flessen gegaan en hij heeft zelf de derde laten vallen en is meer gaan eten en drinken.

We zitten nu op
O 150/5 + 1 boterham met boter
T cracker of rijstwafel en water (vraagt zelf om water)
L 150/5 + 2 belegde boterhammen
T fruit en water (vraagt hij zelf om, soms ook bij het brood van de lunch,de melk drinkt hij vaak wat later)
D 200 gram avindmaaltijd met water,100 gram yoghurt toe (avondeten gaat niet altijd op, als hij te slecht eetkomt hij rond elf uur voor een derde fles. Die krijgt hij dan ook gewoon).

Totaal dus 300 ml melk, 100ml yoghurt en 200-400ml water.

Is begonnen met een paar slokjes,maar nu mept hij tijdens de lunch en snack het eten van zijn bledje omdat hin tussendoor eerst water wil. Het hielp dat we een tuitbeker vonden waar hij heel goed zelf uit kan drinken.
Kwak
pi_154807968
Ik had dit topic uit het oog verloren.
Bedankt! R. zit inderdaad dan redelijk aan de ondergrens met drinken, maar niet onder de grens, dus houden zo.
pi_154808025
Lastig Loj. Ik zou denk ik overwegen om 1 keer een droomvoeding te doen om weer in normaal ritme te proberen te komen? Dan kun je daarna gaan kijken naar hoeveel voeding hij nou eigenlijk laat staan en hoe en wat. :)
pi_154817075
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:13 schreef Loj het volgende:
Oké, wij lopen ergens tegenaan en ik weet niet zo goed wat/of ik er (iets) mee moet.

Js is nu 10 maanden en drinkt officieel drie flessen van 180 cc (ontbijt 7.00, lunch 12.00 en voor het slapen 19.30) verder eet hij qua bijvoeding echt prima, alleen water/thee drinken gaat met tegenzin.
Nu weet ik dat er officieel een fles af mag, maar hij drinkt verder zo slecht dat ik daar ook echt over twijfel.

Sinds twee weken (toen was hij behoorlijk ziek) komt hij 's nachts (tussen 3.00-5.00) om een fles. Hij heeft dan echt gewoon honger. Z'n ontbijtfles weigert hij daarna dus krijgt hij niet dan.
Z'n lunchfles drinkt hij ook niet meer leeg (+/- 120cc) en z'n avondfles is helemaal een drama (+/- 90 cc) Hij wilt gewoon niet.

Ergens prima, het regelt zichzelf, maar ik vind het voor hem, niet voor mezelf want een nachtfles geven vind ik geen probleem zo zielig voor hem. Ik hoor gewoon z'n maagje rommelen en hij is echt overstuur omdat hij honger heeft, maar toch wilt slapen.

Hebben jullie een idee? Ik dacht aan: droomvoeding geven, lunchfles eraf, kleinere flessen, flessen op een ander moment geven, het even nog zo laten.
Het voelt allemaal eigenlijk niet heel goed, dus dacht misschien hebben jullie er nog een idee over :@
Vanaf 10 maanden is flesvoeding toch helemaal niet meer nodig?
Gewoon het voedingsschema vanaf 10 maanden aanhouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154887132
Welk schema is dat dan? Ik ken ze alleen nog met 2/3 flessen per dag.

Droomvoeding nu twee keer geprobeerd, werkt niet. Ik krijg hem niet wakker.
pi_154888296
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 04:17 schreef Loj het volgende:
Welk schema is dat dan? Ik ken ze alleen nog met 2/3 flessen per dag.

Droomvoeding nu twee keer geprobeerd, werkt niet. Ik krijg hem niet wakker.
Van het CB kreeg ik ook iets van een schema zonder flessen vanaf negen maanden, maar met bekertjes opvolgmelk. M drinkt niet netjes genoeg uit een beker nog om dat te doen...
Kwak
pi_154888421
A zit met 10,5 maand ook nog op 3 flessen. Ochtendpapfles, voor de middagslaap 180/6 en voor het slapen 's avonds 180/6. Vervangen of weglaten is huilen en allover grumpiness dus ik laat het voorlopig lekker zo ^O^ .
pi_154888479
Gelijk heb je Razz! Gewoon geven wat ze nodig hebben. ^O^
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 07:27:18 #114
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155007513
Mijn meiden krijgen nu 6 flessen. Volgens de arts gaan ze vanzelf over op 5 flessen. Ze drinken alle 6 de flessen helemaal leeg. Moet ik dan niet meer per fles aan gaan bieden, zodat ze genoeg/meer voeding binnen krijgen en ze inderdaad een fles gaan overslaan?
Ze krijgen nu 5 flessen van 120+4 en 1 van 150+6. L weegt ondertussen bijna 6 kilo en N weegt bijna 5,5.
pi_155007681
Je kunt de flessen groter maken en kijken wat ze ermee doen. Misschien dat ze dan inderdaad naar 5 flessen gaan.

Ik maakte de flessen altijd groter zodra ze niet meer tevreden waren na een fles (huilen.. mopperen .. niet kunnen slapen).
pi_155007951
Shop, Sjaak sliep ineens meer tussen flessen , waardoor hij ineens op vijf flessen uit kwam. Daarna ging ik ze groter maken. Bij ons ging het dus andersom.
pi_155008244
Fedde doet 5/6 flessen op een dag. Ligt er net aan hoelang hij slaapt 's nachts waar we op uitkomen. En de flessen zijn 150/5... Soms laat hij nog wel het een en ander staan, soms gaan ze schoon op. Maar hij is ook de 6 kilo denk ik al ruim gepasseerd (met zijn 7 weken :') )
pi_155275247
Vraagje. Ik geef nu dreumes-opvolgmelk aan Nora. Op de verpakking staat dat het beter is om max aan 300cc opvolgmelk te geven per dag. Nora heeft de laatste tijd wat moeite met inslapen en valt eigenlijk alleen in slaap met een flesje opvolgmelk. Dat is dan de derde van de dag en we zitten dan ruimschoots boven die 300cc. Kan dit kwaad?
pi_155275510
Sun, een enkele keer kan geen kwaad. Maar mag volgens mij niet standaard. Vanaf 1 jaar ben ik vrij snel gestopt met de opvolgmelk. Maar toen ze ineens weer behoefte had aan een flesje voor het slapen gaan, ben ik gewone melk met een lepeltje pap gaan geven.
pi_155275890
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:09 schreef Omentielvo het volgende:
Sun, een enkele keer kan geen kwaad. Maar mag volgens mij niet standaard. Vanaf 1 jaar ben ik vrij snel gestopt met de opvolgmelk. Maar toen ze ineens weer behoefte had aan een flesje voor het slapen gaan, ben ik gewone melk met een lepeltje pap gaan geven.
Ik denk dat als deze bus op is dat ik er ook mee stop. Ze wilde geen hv melk en dus ben ik begonnen met opvolgmelk... Even kijken hoe ik het dan ga fixen dat ze gaat slapen :)
pi_155276217
Op diverse sites lees ik idd dat je beter niet over de 300cc kan gaan. Maar. Ik lees ook dat ze in Belgie een max hebben van 500cc. En dat doet me meteen denken aan het feit dat babietjes niet meer als 1000cc hier mogen hebben, terwijl dat over de grenzen ook hoger is.

Hoe komt dat toch? Heeft het melkpoeder een andere samenstling?
  zondag 16 augustus 2015 @ 21:47:06 #122
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155277001
Misschien langzaamaan laten wennen aan gewone melk door het te mengen met de opvolgmelk en steeds iets minder opvolgmelk en meer gewone melk erin doen?

Of meer water toevoegen aan de flessen gedurende de dag zodat je onder de streep op (ongeveer) 300ml opvolgmelk per dag komt.

Hier lustte ze in het begin ook geen koemelk, maar wel geitenmelk. Misschien ook nog een idee om te proberen? Inmiddels is elke melksoort goed :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155277226
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:47 schreef Sylver_ het volgende:
Misschien langzaamaan laten wennen aan gewone melk door het te mengen met de opvolgmelk en steeds iets minder opvolgmelk en meer gewone melk erin doen?

Of meer water toevoegen aan de flessen gedurende de dag zodat je onder de streep op (ongeveer) 300ml opvolgmelk per dag komt.

Hier lustte ze in het begin ook geen koemelk, maar wel geitenmelk. Misschien ook nog een idee om te proberen? Inmiddels is elke melksoort goed :)
Goede tips! Ik ga morgen weer aan de slag met hv melk of misschien wel geitenmelk. Misschien stomme vraag, maar kan je dat ook verhitten?
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:09:04 #124
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155277925
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goede tips! Ik ga morgen weer aan de slag met hv melk of misschien wel geitenmelk. Misschien stomme vraag, maar kan je dat ook verhitten?
Vast wel. Neem aan dat je het sowieso niet gekookt wil hebben, maar gewoon lauwwarm? :)
pi_155516245
Wanneer gaan we eigenlijk over naar flesjes van 180/6? Fedde drinkt nu 5x 150/5 op een dag maar ikheb het idee dat ie misschien wel wat meer mag/wil. Het is zeg maar standaard piepen na de fles dus heb soms het idee dat ie gewoon nog wil. Ook begint het mauwen steeds eerder dan 4 uur tussenpoze. Ik rek het nu gewoon met een speen maar denk dat het misschien wel tijd is voor wat meer?! Hij is nu 9 weken en 6,4 kilo...
pi_155516798
Ik heb even teruggelezen en T en S gingen rond 6 weken over op 180/6. Om dezelfde reden die jij schetst, niet voldaan na een voeding en na 3 uur alweer piepen. Zorg wel dat je in totaal per dag niet boven het max. aantal schepjes voor zijn gewicht uitkomt, maar dat had je vast zelf al bedacht. ;)
pi_155519156
Wij deden dat toen Sjaak 4 maand was volgens mij. Toen woog hij 5,5 kilo. We hebben het rustig opgebouwd, eerst 160/5,3, toen 170/5,6 en daarna pas 180/6, zodat het maagje niet te snel opgerekt werd.
pi_155550905
R drinkt nog 150/5, soms een keertje meer maar ze laat ook vaak zat de helft staan van de 150/5. Maar dat doet ze zelf natuurlijk, niet bedoeld als het advies voor een baby van 6 maanden. :)

Wanneer gingen jullie over naar op opvolgmelk? Ik lees eea op internet over commercie en opvolgmelk niet nodig. Maar ik lees ook mensen die niet willen vaccineren en dat is niet helemaal het gedachtengoed dat ik wil volgen. ;)
pi_155550936
Wij hebben besloten niet over te gaan naar opvolgmelk. Wel door wat we erover gelezen hebben, ik heb het idee dat daarover beter is nagedacht dan over het niet vaccineren...
pi_155551147
Wij zijn wel overgegaan op nmr. 2, maar daarna gewoon naar koemelk gegaan. Volgens mij omdat de arts bij het cb aangaf dat 2 qua samenstelling wel beter aansloot als je ook bijvoedt en dat overige opvolgmelk niet nodig is.

Ik heb wel een keer zo'n kant en klaar pak gekocht voor op vakantie, omdat dat houdbaar is buiten de koelkast en ik vond het echt vieze zoete troep, dus ben blij dat hij ook gewoon koemelk drinkt :)
pi_155551690
Wij gaven opvolgmelk tot een maand of 10 en toen gewone melk. Toen aten ze inmiddels zo goed bij dat ze ook geen ladingen flessen meer kregen en dat ging prima :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155569669
Tim ging met 4 mnd structureel naar de 180/6 omdat hij ineens het klokje rond ging slapen en nog maar 4 flessen kreeg. Daarvoor kreeg hij er 5 of 6 van 150/5.
pi_155571352
Ik heb nu een dag lang 180/6 gedaan en meneer is veel meer voldaan. Ok, het schopt het fijne schema volledig overhoop maar ach...
pi_155584268
Komt vanzelf weer goed Lijn! B drinkt 5 a 6 keer tussen de 120 en 160 cc per fles, ligt eraan hoe laat ze 's nachts (of 's morgens :P) komt. Ik merkte bij de intake van het cb wel dat ze er veel relaxter in zijn dan 6 jaar geleden. Ik vind dat B best veel drinkt, maar zij vond het geen probleem. Nu weegt ze ook wel een goede 4,5 kilo inmiddels. Enige commentaar wat ze had was dt B met haar gewicht de nacht wel zonder voeding zou moeten kunnen. Tsjah, misschien wel, maar als ze wakker wordt en ik haar niks zou geven slapen we allemaal niet meer ;)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:25:09 #135
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155588211
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef Fuente het volgende:
Komt vanzelf weer goed Lijn! B drinkt 5 a 6 keer tussen de 120 en 160 cc per fles, ligt eraan hoe laat ze 's nachts (of 's morgens :P) komt. Ik merkte bij de intake van het cb wel dat ze er veel relaxter in zijn dan 6 jaar geleden. Ik vind dat B best veel drinkt, maar zij vond het geen probleem. Nu weegt ze ook wel een goede 4,5 kilo inmiddels. Enige commentaar wat ze had was dt B met haar gewicht de nacht wel zonder voeding zou moeten kunnen. Tsjah, misschien wel, maar als ze wakker wordt en ik haar niks zou geven slapen we allemaal niet meer ;)
Dat vind ik toch altijd zo stom :'). Mijn kind weegt 9 kilo en slaapt pas net een kleine 3 weken de nacht door. Honger is honger hoor. Ik heb 's nachts ook wel eens honger en weeg toch wel iets meer dan 4,5 kilo :+

Over opvolgmelk, wij geven nu nr 2 en ik ga van het weekend gewone melk aanbieden. Ze is over 3 weken een jaar. Omdat ze nog 3 flessen drinkt vind ik het een beetje lastig om helemaal over te stappen naar gewone melk. 600 cc (half)volle melk is een beetje teveel van het goede lijkt me.
pi_155588953
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef Fuente het volgende:
Hier zeiden ze bij het CB juist dat ze merken dat kindjes vanaf een kilo of 5 pas de nacht door gaan slapen (en dat het dan nog steeds niet hoeft). Toch grappig, die verschillen.
pi_155589515
Ja ik trek me er ook niks van aan, middelste sliep hier pas met 16 maanden door :P
Sara
Merel
Ukje
pi_155589670
Ja komt zeker goed... Af en toe geef ik gewoon een iets kleinere fles van 150/5 om weer goed uit te komen. Doorslapen doet Fedde al wel maar ik betwijfel of dat ook maar ergens aan ligt. Tis gewoon een lekkere slaapkop :z
pi_156531304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben besloten niet over te gaan naar opvolgmelk. Wel door wat we erover gelezen hebben, ik heb het idee dat daarover beter is nagedacht dan over het niet vaccineren...
Ik lees dit hier nu en we twijfelen weer. Wat doen jullie, geven jullie opvolgmelk? Sjaak is 6,5 maand en krijgt nog nr. 1.
pi_156532037
Ik ga met Tim gewoon over op nr 2. Ben nu bezig aan het laatste pak 1.
pi_156536345
Ik ben wel naar nummer twee gegaan, niet naar nummer drie.
Kwak
pi_156537775
Bij beide kinders heb ik toen ze 6 maanden waren het laatste pak nr 1 opgemaakt en over gegaan naar nr 2. Zodra ze een jaar waren ook weer het laatste pak opgemaakt en over naar gewone melk
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 07:35:53 #143
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156542036
Wij zijn iets later overgestapt, met 7,5 maand geloof ik. Omdat ze nog behoorlijk wat flessen dronk en ik had gelezen dat het dan beter is om even op nr. 1 te blijven.

Wat zijn/waren jullie overwegingen om niet over te stappen, MvrCactus?
pi_156542358
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 07:35 schreef Sylver_ het volgende:
Wij zijn iets later overgestapt, met 7,5 maand geloof ik. Omdat ze nog behoorlijk wat flessen dronk en ik had gelezen dat het dan beter is om even op nr. 1 te blijven.

Wat zijn/waren jullie overwegingen om niet over te stappen, MvrCactus?
Voornamelijk omdat het commercieel lijkt te zijn. Er mag vanaf nr. 2 reclame gemaakt worden en voor nr. 1 niet. Waarom dat verschil?
Daarnaast las ik dat er extra suikers in opvolgmelk zitten die niet nodig zijn.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:13:33 #145
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156542863
Nu je het zegt, ik meen destijds een stuk te hebben gelezen van de WHO erover.

Volgens mij kan het geen kwaad om gewoon #1 te blijven geven.
Het is gewoon erg moeilijk om door de marketingstrategie te kijken als men aanprijst dat iets 'het beste voor je kindje' is. Men zal snel geneigd zijn over te stappen naar opvolgmelk, want wie wil er nu niet het beste?
Maar de samenstelling verschilt niet veel (op wat discutabele verschillen na).
pi_156551731
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:13 schreef Sylver_ het volgende:
Nu je het zegt, ik meen destijds een stuk te hebben gelezen van de WHO erover.

Volgens mij kan het geen kwaad om gewoon #1 te blijven geven.
Het is gewoon erg moeilijk om door de marketingstrategie te kijken als men aanprijst dat iets 'het beste voor je kindje' is. Men zal snel geneigd zijn over te stappen naar opvolgmelk, want wie wil er nu niet het beste?
Maar de samenstelling verschilt niet veel (op wat discutabele verschillen na).
Dat stuk heb ik ook gelezen ja. Vandaar mijn twijfel. Ik heb het er vandaag nog met vrouw over gehad en we hebben een pak gekocht. We gaan eens kijken wat het Sjaak en ons brengt. Ik weet nog steeds niet wat ik ermee wil :')
pi_156552466
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Voornamelijk omdat het commercieel lijkt te zijn. Er mag vanaf nr. 2 reclame gemaakt worden en voor nr. 1 niet. Waarom dat verschil?
Daarnaast las ik dat er extra suikers in opvolgmelk zitten die niet nodig zijn.
Maar is dat niet ook omdat er tot 6 maanden voorkeur is voor BV en op het moment dat je FV gaat promoten d.m.v. reclame/korting dat ten koste gaat van BV?
pi_156553448
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:55 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maar is dat niet ook omdat er tot 6 maanden voorkeur is voor BV en op het moment dat je FV gaat promoten d.m.v. reclame/korting dat ten koste gaat van BV?
http://anurati.com/918/918 voor het artikel... Het is dus inderdaad om FV niet te promoten. Maar sindsdien (1986, dus bijna 30 jaar geleden) zijn er dus soorten opvolgmelk op de markt gekomen.
De WHO stelt dat opvolgmelk niet nodig is, omdat moeders bv geven en dat niet moeten vervangen door opvolgmelk, als ik het goed lees.

Mijn twijfel is omdat het in die 30 jaar al heel vaak verbeterd is en dus heus wel beter aan zal sluiten bij je kindje. En dan vraag ik me af of nr. 1 of nr. 2 beter is.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:44:36 #149
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_156553514
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 18:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

http://anurati.com/918/918 voor het artikel... Het is dus inderdaad om FV niet te promoten. Maar sindsdien (1986, dus bijna 30 jaar geleden) zijn er dus soorten opvolgmelk op de markt gekomen.
De WHO stelt dat opvolgmelk niet nodig is, omdat moeders bv geven en dat niet moeten vervangen door opvolgmelk, als ik het goed lees.

Mijn twijfel is omdat het in die 30 jaar al heel vaak verbeterd is en dus heus wel beter aan zal sluiten bij je kindje. En dan vraag ik me af of nr. 1 of nr. 2 beter is.
wat ik gehoord heb is nr twee wel zinvol en drie en hoger niet. Qua ijzer enzo.

De drie en hoger zijn vooral zoeter.
Kwak
pi_156553524
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 18:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gehoord :)
pi_156553608
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 18:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dit is mij zo ook bekend en was voor mij de reden om nr 2 te geven.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:59:56 #152
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156560036
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 18:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

In het artikel staat het volgende:
quote:
” Mijn kindje is 7 maanden en krijgt flesvoeding. Wat biedt ik haar aan als opvolgmelk niet nodig is?”

Wanneer een zuigeling om wat van reden dan ook geen moedermelk krijgt is het aangewezen op dierlijke melkproducten zoals melk ( volle en/of gefermenteerde) , yoghurt of commerciële zuigelingenvoeding. Overstappen op opvolgmelk is inderdaad niet nodig. Je kindje kan gewoon volledige zuigelingenvoeding blijven drinken en kan dit in geleidelijk aan vervangen worden door dierlijke melkproducten. (volle melk, yoghurt en andere zuivelproducten.) Gepasteuriseerde volle melk,yoghurt en diverse soorten kaas kunnen tussen de 9-12 maanden geïntroduceerd worden.
En wbt ijzer zeggen ze:
quote:
Fabrikanten geven aan dat opvolgmelk meer ijzer bevat, iets wat een zuigeling na 6 maanden nodig zou hebben. Een teveel aan ijzer in de melk kan echter ook voor problemen zorgen. Het meest ideale zou zijn wanneer een zuigeling naast moedermelk of volledige zuigelingenvoeding extra ijzer haalt uit vaste voeding.
pi_156560117
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:59 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

In het artikel staat het volgende:

[..]

En wbt ijzer zeggen ze:

[..]

Wat ik lastig vind, is dat dit zo ongeveer het enige artikel is wat ik er over kan vinden. De rest aan berichten zijn meestal forum berichten van huismoeders (ikkeben.nl, zp, viva etc).
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:22:51 #154
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156560805
Idd en het orginele WHO artikel heeft het vooral over het geven van borstvoeding, ook na de 6 maanden.

Was even in het Engels aan het zoeken en kwam wel deze site tegen dat zegt:

quote:
Follow-on formula

- All infant formulas that are labelled ‘suitable from birth’ can be used from birth until your baby is weaned at 12 months or more.
- While follow-on formulas are designed for babies over six months, there is no need to change formulas at six months as they have the same energy content.
- Follow-on formula is made to be less like breast milk and more like regular cow’s milk.
- Follow-on formulas contain more protein and certain vitamins and minerals, which are not necessary to your baby’s diet as she will be receiving increases in these nutrients as she starts on her solid food diet.
En deze: http://www.babycentre.co.(...)-baby-follow-on-milk
pi_156560948
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:22 schreef Sylver_ het volgende:
Idd en het orginele WHO artikel heeft het vooral over het geven van borstvoeding, ook na de 6 maanden.

Was even in het Engels aan het zoeken en kwam wel deze site tegen dat zegt:

[..]

En deze: http://www.babycentre.co.(...)-baby-follow-on-milk
Oh tof, dank je! Morgen lezen :)
pi_156569611
Twix krijgt Nutrilon Standaard. Hij zit op een schema van 7 flessen per 24 uur en weegt nu 3600 gram.
We bieden 90 cc aan per fles. Meestal drinkt hij zo'n 80 cc op, een enkele keer gaat de hele fles leeg. Hij is tevreden.

Wanneer ga je meer aanbieden? Als hij niet meer tevreden is? Of vanaf een bepaald gewicht?
pi_156569921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:20 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt Nutrilon Standaard. Hij zit op een schema van 7 flessen per 24 uur en weegt nu 3600 gram.
We bieden 90 cc aan per fles. Meestal drinkt hij zo'n 80 cc op, een enkele keer gaat de hele fles leeg. Hij is tevreden.

Wanneer ga je meer aanbieden? Als hij niet meer tevreden is? Of vanaf een bepaald gewicht?
Bij Tim gingen we meer aanbieden als hij niet meer tevreden was. Liep allemaal heel soepel eigenlijk, ook de overstap naar minder flessen.
pi_156570112
Hier ook gewoon gewacht tot hij zelf aangaf niet meer tevreden te zijn (boos als de fles leeg was, eerder piepen). Ik had nu ook wel verwacht al meer te moeten geven maar vooralsnog is ie happy ;)
pi_156570675
Wat krijgt hij nu, Lijnloos?
pi_156570761
5x 180/6... Volgens de cb mevrouw zou hij allang veel meer mogen maar hij groeit er nog prima op :') dus zolang hij het prima vind ga ik er niet meer in proppen...
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:11:13 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156572621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:35 schreef Lijnloos het volgende:
5x 180/6... Volgens de cb mevrouw zou hij allang veel meer mogen maar hij groeit er nog prima op :') dus zolang hij het prima vind ga ik er niet meer in proppen...
Meer? Dit is toch al de max van 1 liter per dag?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156574235
Ik denk dat ze vooral de 180 bedoelde... Dus eerder 210 maar dan 4x ?
pi_156575811
Dank jullie! We gaan nog niet meer aanbieden maar nu weet ik een beetje wanneer we dat wel 'moeten' doen.
pi_156575891
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:29 schreef Lijnloos het volgende:
Ik denk dat ze vooral de 180 bedoelde... Dus eerder 210 maar dan 4x ?
210 vind ik eerlijk gezegd veeeel te groot. Ik had moeite met het gaan naar 180. Die maagjes worden zo ontzettend opgerekt! Dus ik zou lekker bij 180/6 blijven (als ik me ermee mag bemoeien). En dan 5x op een dag. Gaat vanzelf naar 4x straks.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:10:54 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156575938
210 hebben wij nooit gehaald :+
pi_156576471
150 naar 180 ging best relaxed hoor, en ook niet meteen alle flessen veel voller dus met beetje opbouw. Maar inderdaad voorlopig zitten we prima en dat heb ik ook gezegd bij het cb...
pi_156577222
ik heb ook nooit flessen 210 gegeven, hij ging toen hij meer ging eten vanzelf flessen laten vallen enzo...
Kwak
pi_156617866
Hier ook nooit flessen van 210 gegeven. Tim heeft een paar weken 5 flessen van 180/6 gehad en toen hij het klokje rond ging slapen kreeg hij er nog 4 en daar zit hij nog steeds op.
pi_156618425
Ik twijfel wel es of we de laatste fles zouden kunnen weglaten (rond 23.00-24.00 uur) maar heb geen zin meer in snachts wakker worden :+ Heb nu wel langzaam het idee dat ie wat sneller honger krijgt overdag maar om nou al meer te geven vind ik ook weer niet handig.
  maandag 5 oktober 2015 @ 15:00:56 #170
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_156619053
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
Ik twijfel wel es of we de laatste fles zouden kunnen weglaten (rond 23.00-24.00 uur) maar heb geen zin meer in snachts wakker worden :+ Heb nu wel langzaam het idee dat ie wat sneller honger krijgt overdag maar om nou al meer te geven vind ik ook weer niet handig.
Die ging bij ons vanzelf toen hij ineens van 19 tot 6 ging slapen, met een maand of acht...
Kwak
pi_156619575
Mjah, we maken hem nu wakker 's avonds maar geen idee dus wat er gebeurd als we hem gewoon laten liggen (hij slaapt sinds een weekje of 1,5 nu in zijn eigen bedje)...
pi_156620224
quote:
17s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:30 schreef Lijnloos het volgende:
Mjah, we maken hem nu wakker 's avonds maar geen idee dus wat er gebeurd als we hem gewoon laten liggen (hij slaapt sinds een weekje of 1,5 nu in zijn eigen bedje)...
Gewoon eens proberen. Tim sliep gewoon door. Tot 4 mnd werd hij wel altijd tussen 3 en 4 's-nachts wakker voor een fles, maar die avondfles maakte geen enkel verschil.
pi_156625434
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:04 schreef Malteser het volgende:
Dank jullie! We gaan nog niet meer aanbieden maar nu weet ik een beetje wanneer we dat wel 'moeten' doen.
Hier heb ik een formule meegekregen vanuit het ziekenhuis.

150×gewicht in kilo:aantal voedingen, als minimum. En als max de 150 vervangen door 180.
E. is nu 3 kilo en dke geef ik 7 voedingen van 80 en die gaan op.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156803091
In de aanbieding: 1 pak Hero Nutrasense 2. Gister opengemaakt, onze uk spuugt na een voeding alles weer uit :{ Iemand hier die 't kan gebruiken? Paar ¤ + verzendkosten?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156884309
Tijdje afwezig geweest ook hier, maar toch even een vraagje:

Meer mensen hier die ervaring hebben met Nutrilon Pepti (voor koemelkallergie)?

Ben wel benieuwd wat bij jullie de klachten waren, hoe snel jullie verschil zagen en of er nog 'bijwerkingen'/neveneffecten waren? We zijn vandaag pas begonnen, dus ben benieuwd!

Oh, en iemand toevallig interesse in een pak AH Hypoallergene voeding nr. 1? Pak zit nog helemaal dicht, maar de AH heeft het beleid dat ze babyvoeding niet terug nemen (wat ik ergens wel een fijne gedachte vind ook :) maar vind het zo zonde om het weg te moeten gooien).
pi_157701703
Ook al 100x gevraagd, maar kan iemand me nut/noodzaak van rijstebloem in de (laatste) fles uitleggen? :?

Onze Minion is al 6mnd en we doen het al 6mnd zonder, maar krijg nog zo vaak de vraag of we dat doen dat het haast gek lijkt om het niet te doen..?

De enige reden die ik steeds hoor is "omdat ze dan zo lekker doorslapen". Maar dat gaat eigenlijk juist al steeds beter, dus wat dat betreft zie ik de noodzaak niet zo. Aan de andere kant, ze krijgt nu om 23.30u vaak nog een 120/4 flesje (overdag 4x 180/6), dus het zou ergens wel mooi zijn als we die dan steeds verder kunnen afbouwen.

Wat zijn jullie ervaringen? Waarom wel/niet?
pi_157702215
Niet gedaan omdat hij het heeeeeel fiesss vond :+ geen betere onderbouwing bedacht dan dat. Een keer geprobeerd en t slapen ging al best goed zonder.
Kwak
pi_157702298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
Niet gedaan omdat hij het heeeeeel fiesss vond :+ geen betere onderbouwing bedacht dan dat. Een keer geprobeerd en t slapen ging al best goed zonder.
Hier ook.Het waren meestal maar 2 slokjes en daarna was het vaak klaar. Ze lust trouwens ook heul geen pap.
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:14:01 #179
360012 Shopaholic1984
pi_157702889
Hier wel gedaan, maar gingen daar niet langer door slapen ;) pas een maand na starten met rijstebloem sliepen ze door, niet door de rijstebloem.
pi_157704031
Wij hebben het 1 keer gedaan (want als de rest van de brug springt, springen wij mee zeg maar...). Sjaak was vervolgens een hele dag strontsjagrijnig en aan het eind van de middag kwam er een bal ontzettend harde ontlasting uit z'n kont... Heeeeel erg verstopping dus. Nooit meer geprobeerd :)
pi_157704205
Niet los gedaan, maar hij heeft wel een tijdje Goede Nacht poeder gehad en daar zat het volgens mij ook in. Sliep ie net iets langer door maar nooit de hele nacht. Nog steeds niet trouwens :P
pi_157704519
Hmm, nog geen overtuigende redenen gehoord om aan de rijstebloem te gaan :+
Denk dat wij nog maar even op de brug blijven staan dus (maar da's inderdaad wel het gevoel wat ik ook een beetje krijg; alsof iedereen die ligt te verzuipen je van de brug probeert te praten ja! ;) )
pi_157704927
Heel af en toe doe ik een laatste fles idd met rijstebloem maar doordat we dan een andere speen moeten gebruiken waaruit hij heel soppig (het gaat veel te snel) drinkt is het een zooitje dan en verder zie ik ook weinig toegevoegde waarde dus het blijft bij af en toe...
pi_157704988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 22:08 schreef Lijnloos het volgende:
Heel af en toe doe ik een laatste fles idd met rijstebloem maar doordat we dan een andere speen moeten gebruiken waaruit hij heel soppig (het gaat veel te snel) drinkt is het een zooitje dan en verder zie ik ook weinig toegevoegde waarde dus het blijft bij af en toe...
Hier hielp het de fles eventjes (paar minuten) te laten staan, dan werd ie wat dikker.
Professioneel gifmenger.
pi_157705555
Hmmm, goeie... Zal es proberen volgende keer. Maar tis al vanaf het begin drama met die speen (zon 1-2-3-ding en zelfs op stand 1 is die fles in 2 minuten leeg incl 10 x vacuum trekken :') )
pi_157708097
Rijstebloem. Beide kinders hebben het gehad. Maar het is gevetzak en geklooi met die spenen iedere keer. Zou het een volgende keer niet doen.

Ben ook niet overtuigd dat ze daardoor beter sliepen snachts.
  zaterdag 21 november 2015 @ 06:38:49 #187
360012 Shopaholic1984
pi_157710730
We gebruiken een level 4 speen van drbrown en dat werkt wel ( ze hebben ook A.R. Voeding. Wel lost de biologische rijstebloem van de AH veel beter op dan die van de Bambix! Veel minder klontjes etc. Dus hier geen geknoei met de rijstebloem en krijgen ze het al 2 maanden. Maar ik ben zo iemand die gewoon doet wat wordt aangeraden. Haha, als de KA het zegt, zal het wel goed zijn. Ik denk er verder zelf niet echt over na..... Ach de meiden hebben er geen last van gehad en vinden het wel prima volgens mij.
pi_157710731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 22:28 schreef Lijnloos het volgende:
Hmmm, goeie... Zal es proberen volgende keer. Maar tis al vanaf het begin drama met die speen (zon 1-2-3-ding en zelfs op stand 1 is die fles in 2 minuten leeg incl 10 x vacuum trekken :') )
Pikt ie een nummer 1 dental speen? Dat was bij ons het laatste strohalmpje en werkte goed.

Of is t alleen een probleem met rijstebloem, want dat gaat er niet doorheen...
Kwak
pi_157710813
Alleen bij de rijstebloem idd, voor de normale flessen hebben we drBrown... Zal es kijken met die level4 want volgens mij heb ik die al wel liggen!
pi_157820171
Hoi! Vraagje.
Wij hadden vandaag intake van het cb. De dame zei dat we Dexter (vandaag 11 dagen) niet wakker hoeven te maken S nachts. Hij krijgt nu 7 flesjes van 90cc (90/3 afgegoten) maar we moeten hem snachts wel wakker maken.

Dex weegt nu ongeveer 3600 gram, hij is al ruim over z'n geboortegewicht heen (3500) en amper afgevallen tijdens de kraamweek.

Maar ja, eh.. Hij is tevreden enzo.. Het is toch best vroeg voor 6 flesjes? We hoeven ze ook niet af te gieten, maar dan heb ik het idee dat ie er wel last van heeft, dus dat hebben we ook niet meer gedaan vandaag.

Mensen hier met ervaring met het niet wakker maken??
Ik weet niet meer hoe het met Billie ging destijds :'). Nou was die ook veel lichter en meer afgevallen in de kraamweek dus das niet te vergelijken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157820506
Anne sliep na de kraamweek ook al door. Dan kreeg ze rond 23.00 een fles en meldde zich rond 6.00 weer. Ze woog zo'n 7,5 pond. Ons were toen verteld dat ze per pond lichaamsgewicht een uur mochten slapen, dus bij baby's van 7 pond 7 uur. Ze is inmiddels 5 ;)
pi_157821090
Bij R hoefden we na de kraamweek ook niet meer wakker te maken. Wat ze dan zelf deed was alsnog één of twee uur na die tijd komen. Nou ja, prima, gaf ze het zelf aan. Dit werd steeds later tot ze doorsliep. Die feature is ze nu alweer kwijt helaas.

Edit: oh ja, afgieten deden wij niet aan. Als ze vol zat dronk ze niet meer, of ze liet zelf een fles vallen.
pi_157825219
Helder! Hoe verdeel je dan die 6 flesjes? Als je kindje om 06:00 komt? Want dan is het om 09:00 al de laatste.. Dat lijkt me niet handig :D

Tenzij hij er meer tijd tussen gaat laten dan.
pi_157825428
Of minder tijd er tussen en dan heb je er alsnog zeven.
Ik kwam met dit soort vragen bij het CB, verwachtte een schema, want dat doen cb's dacht ik. Maar kreeg de 'Heb vertrouwen in je kind' preek.
Oftewel: fv naar vraag en ze regelen het zelf. Soms is dat elk uur een half flesje leeg, soms is dat ineens 6 uur er tussen. Soms is het ineens bijna een liter fv een paar dagen achtereen, dan weer weinig. Sindsdien op verzoek fv gegeven en ze volgt steak haar groeilijntje, ontwikkelt zich goed, ik zou het bijna aanraden!

Maarja, disclaimer: neem niks aan van een onbekende op het internet enzo. ;)
pi_157825459
Nu hoor ik die radioreclame: 'Dát soort vragen, daar is het CB voor!'
pi_157952889
Ik breek even in met een vraagje :@ vanuit het babytopic was al bekend dat ik speel met de gedachte om de bv af te bouwen. Fysiek en mentaal begint het mij soms op te breken, anderzijds geniet ik nog wel van de momenten die goed gaan, dus ik blijf nog even vertwijfeld.
Maar goed.. Ik was vandaag op het kdv voor een kopje thee, en daar vertelde de eigenaresse dat zij standaard Nutrilon kv geven. Als wij over gaan op kv, geven wij Etos huismerk. Ik heb nog gevraagd of ik dan zelf mee kan geven maar zij wijken hier niet vanaf, tenzij bv. De eigenaresse van het KDV zweert al jaren bij Nutrilon.
Kan het kwaad dat G op het kdv een ander merk zou krijgen?

Gaat overigens over een dag in de week (voorlopig) want verder gaat hij naar de GO en daarbij moet ik de voeding mee geven
pi_157953780
Regelmatig wisselen met voeding wordt niet aangeraden volgens mij.

Wel raar dat ze er zo in staat? Als je bakjes meegeeft met de naam van G erop is het toch goed?
pi_157953847
Ja vind ik ook. Ze begon met wij geven alleen de beste kwaliteit. Ze gebruiken ook alleen pampers bijv. Maar ik zei dat ik uitgebreid onderzoek had gedaan en daar de kwaliteitseisen zo streng zijn dat huismerk niet onderdoet voor de naamsbekendheid van Nutrilon. En hoewel ik alles voor G over heb is het me de 7,- extra niet waard per verpakking, inhoudelijk zit er nagenoeg geen verschil in

Zal tzt als het van toepassing is nog eens navragen
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:50:17 #199
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157953924
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja vind ik ook. Ze begon met wij geven alleen de beste kwaliteit. Ze gebruiken ook alleen pampers bijv. Maar ik zei dat ik uitgebreid onderzoek had gedaan en daar de kwaliteitseisen zo streng zijn dat huismerk niet onderdoet voor de naamsbekendheid van Nutrilon. En hoewel ik alles voor G over heb is het me de 7,- extra niet waard per verpakking, inhoudelijk zit er nagenoeg geen verschil in

Als er zo weinig verschil tussen zit zou het best kunnen dat je die voedingen kunt afwisselen. Dat wordt niet aangeraden (zou ik ook niet doen als ik fabrikant was ;) ) maar niet alle kindjes zullen er evenveel last van hebben.
pi_157953949
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:

Wat een vreemde redenatie.

Heb dat ooit eens aan CB gevraagd welke fv ik het beste kan geven. Volgens hun maakt het geen drol uit welke je neemt. Het beste geven aan een kind is iets waar de ouders achter staan. Niet zij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')