abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:31:36 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_153696023
quote:
“Future generations are going to grow up tinkering not with computers, but with life itself”

Now the term is everywhere. Read what is being reported on biohacking these days (via Sputnik):

“Future generations are going to grow up tinkering not with computers, but with life itself,” Anthes wrote. “There is a growing community of ‘biohackers,’ science enthusiasts who are experimenting with genes, brains, and bodies outside the confines of traditional laboratories, working on shoestring budgets in their garages and attics, or joining the community labs that are springing up around the globe.”

The cool new edgy thing isn’t hacking servers. It’s hacking life.

In fact, that article isn’t even really about us hacking ourselves in a Bioshock way to begin with. That’s just the period on the end of a very long sentence titled, “Scientists Plan to Genetically Engineer Animals to be Used by US Military.” It’s about the Secret of NIMH-esque horrors ongoing at DARPA for our burgeoning military-industrial complex.

In real life, scientists are already well on their way toward genetically modifying animals for military use, writes Benjamin Soloway, of Foreign Policy:

As the limitations of robotics become increasingly apparent, the United States’ military – in a high-tech extension of a tradition that stretches from George Washington’s cavalry to the dogs, dolphins, and rats of the modern battlefield – has already set off down the road toward genetically engineering animals for war.

So robots, which aren’t even fully implemented yet, are already so obsolete our government just has to “hack” and genetically engineer animals now? (Foreign Policy, just by the way, was owned for quite some time by the NWO Carnegie Endowment for International Peace.)

Let’s continue:

In 2006, the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) asked scientists “to develop technology to create insect-cyborgs” capable of carrying surveillance equipment or weapons, journalist Emily Anthes wrote in her 2013 book, “Frankenstein’s Cat: Cuddling Up to Biotech’s Brave New Beasts.”

After realizing that it was too challenging to build aircraft that were that tiny and reliable, DARPA turned its attention to insects, which are already abundant and engineered by nature to be better than anything humans could make.

DARPA has spent the past decade researching how humans can control insects and mammals through electronic impulses to the brain, as well as through genetic modifications to the nervous systems of insects, Foreign Policy reports.

The results have been surprisingly successful: Scientists can now hijack the brains of beetles and order them to stop, start, and turn, and are working on more advanced directions. Scientists also are looking to create tech-integrated insects that can be controlled by drone operators.

If government scientists at DARPA are hijacking the brains of beetles for literal mind control, you can rest assured it is not for some happy smiley sunshine-y purpose, and it isn’t even remotely far-fetched or paranoid to make a jump from beetles to people.

bron
.. kwalijke ontwikkeling

mmm .. criminele wetenschappers op steriod. Medische geweld zal extreme vormen gaan aannemen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_153696546
Beetje vreemde openingstitel. Mensen tinkeren juist al sinds het vroege begin met het leven, pas sinds de laatste paar jaartjes zijn computers erbij gekomen.

Verder goede zaak natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_153696885
Genetic engineering biohacking noemen. _O- :') Voor de rest goede zaak, geen erfelijke ziektes meer en zo. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153696912
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:54 schreef ems. het volgende:
Beetje vreemde openingstitel. Mensen tinkeren juist al sinds het vroege begin met het leven, pas sinds de laatste paar jaartjes zijn computers erbij gekomen.

Verder goede zaak natuurlijk.
Uitstekende zaak! Geen nare ziektes meer! Reproduceerbare organen en andere lichaamsdelen!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:14:33 #5
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153696983
Aha, al 3 proefkonijnen gespot.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_153696999
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:14 schreef Izzy73 het volgende:
Ja hoor, sign me up. Kan het zelfs zelf doen als ik het zou willen, heb al eerder GMO's gemaakt. Ben ik nu kwaadaardig en eng?
pi_153697033
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:14 schreef Izzy73 het volgende:
Zeker! Waar kan ik me aanmelden?
pi_153697072
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeker! Waar kan ik me aanmelden?
:W

Time to create a hulk! :7
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:18:11 #9
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153697083
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja hoor, sign me up. Kan het zelfs zelf doen als ik het zou willen, heb al eerder GMO's gemaakt. Ben ik nu kwaadaardig en eng?
Succes, wat jij met je lichaam doet en of laat doen moet je helemaal zelf weten "natuurlijk"
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_153697087
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

:W

Time to create a hulk! :7
Eigenlijk zie ik vooral wel wat in de reserveonderdelen.
pi_153697135
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eigenlijk zie ik vooral wel wat in de reserveonderdelen.
Dat is ook tof ja, en zeer sterk in ontwikkeling. Denk dat het binnen 10 jaar wel kan. :Y
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:23:52 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153697209
Beetje naïef om te denken dat het (alleen) voor vredige doeleinden gebruikt gaat worden. Al is de ontwikkeling op zich niet inherent negatief. Beetje als buskruit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_153697229
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:23 schreef jogy het volgende:
Beetje naïef om te denken dat het (alleen) voor vredige doeleinden gebruikt gaat worden. Al is de ontwikkeling op zich niet inherent negatief. Beetje als buskruit.
Hoe zie je dit negatief gebruikt worden dan?
pi_153697251
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:23 schreef jogy het volgende:
Evenals het naïef is om te denken dat het enkel voor kwaadaardige doeleinden gaat worden gebruikt. Strenge controle is de oplossing, het heeft te veel mogelijke voordelen om niet te gebruiken.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:26:55 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153697291
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zie je de militaire voordelen er niet van of zo? Ik ben er niet op tegen maar kan me zomaar voorstellen dat er ook hele enge gewelddadige doeleinden te verzinnen zijn met dit soort ongein.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_153697323
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het kan negatief gebruikt worden, dat is het probleem. Er was een groepje wetenschappers in Rotterdam die het vogelgriepvirus zo had gemodificeerd dat het gevaarlijker werd. Dat wil je niet in handen laten vallen van terroristen natuurlijk, één biobom en het is afgelopen. Dit is ook precies de reden waarom er nu al enorm veel regels aan het modificeren van organismen zijn verbonden. Je mag niet zomaar iets modificeren, daar moet je behoorlijk wat voor regelen.
pi_153697328
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Zie je de militaire voordelen er niet van of zo? Ik ben er niet op tegen maar kan me zomaar voorstellen dat er ook hele enge gewelddadige doeleinden te verzinnen zijn met dit soort ongein.
Wat dan? Even concreet?
pi_153697346
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het kan negatief gebruikt worden, dat is het probleem. Er was een groepje wetenschappers in Rotterdam die het vogelgriepvirus zo had gemodificeerd dat het gevaarlijker werd. Dat wil je niet in handen laten vallen van terroristen natuurlijk. Dit is ook precies de reden waarom er nu al enorm veel regels aan het modificeren van organismen zijn verbonden. Je mag niet zomaar iets modificeren, daar moet je behoorlijk wat voor regelen.
Ah... Op die manier... Ik dacht aan toepassingen op mensen...
pi_153697388
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah... Op die manier... Ik dacht aan toepassingen op mensen...
Dat is een stuk moeilijker, vooral omdat het op de lange termijn is. Zou ook niet één twee drie een voorbeeld kunnen bedenken.
pi_153697419
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is een stuk moeilijker, vooral omdat het op de lange termijn is. Zou ook niet één twee drie een voorbeeld kunnen bedenken.
Nou ja, met bacteriën en virussen gebeurt het allang, dus ik neem aan dat TS het over andere zaken heeft.
pi_153697531
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, met bacteriën en virussen gebeurt het allang, dus ik neem aan dat TS het over andere zaken heeft.
Het gebeurt wel allang, maar dat betekent niet dat het proces al geperfectioneerd is en alles mogelijk is. Juist de ontwikkeling van technieken maakt meer mogelijkheden beschikbaar, dat brengt meer risico met zich mee, daar moet rekening mee worden gehouden. En het artikel gaat over het 'hacken' van leven, al het leven, voor zover ik het begrijp.
pi_153697552
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:35 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het gebeurt wel allang, maar dat betekent niet dat het proces al geperfectioneerd is en alles mogelijk is. Juist de ontwikkeling van technieken maakt meer mogelijkheden beschikbaar, dat brengt meer risico met zich mee, daar moet rekening mee worden gehouden. En het artikel gaat over het 'hacken' van leven, al het leven, voor zover ik het begrijp.
Ik wil wel een supertamme varaan die taal begrijpt.

O, en een enorme waakoctopus met laserogen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 18:38:19 ]
pi_153697593
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik wil wel een supertamme varaan die taal begrijpt.
Als jij de juiste genencombinatie en epigenetische code ontdekt... Dat vereist wel iets meer dan een gen inbrengen, maar ja, meeste mensen snappen dat niet en denken dat we nu al vliegende roze olifanten met laserogen kunnen maken. :')
pi_153697621
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Als jij de juiste genencombinatie en epigenetische code ontdekt... Dat vereist wel iets meer dan een gen inbrengen, maar ja, meeste mensen snappen dat niet en denken dat we nu al vliegende roze olifanten met laserogen kunnen maken. :')
In de verre toekomst zal het misschien ooit mogelijk zijn.
pi_153697666
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In de verre toekomst zal het misschien ooit mogelijk zijn.
Wat er in de toekomst mogelijk is kan je natuurlijk enkel naar gissen. Misschien ontwikkelen we wel organische ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen gaan, wie weet. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')