Je betaalt meer belasting en dus worden producten duurder:quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef FoXje het volgende:
Dus je betaalt minder belasting, maar produkten worden duurder. Wat is hier dan beter aan?
Lees je je eigen bron niet?quote:Het kabinet overweegt het lage btw-tarief op de meeste producten af te schaffen. Alleen op primaire levensmiddelen zou het lage belastingtarief van 6 procent overeind moeten blijven. Voor vrijwel alle andere producten en diensten moet het tarief omhoog naar het standaardtarief van 21 procent.
Ik snap niet hoe dit banen oplevert.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je betaalt meer belasting en dus worden producten duurder:
[..]
Lees je je eigen bron niet?
Ik snap niet hoe dit een antwoord op mijn vraag kan zijn.quote:
quote:De mogelijk miljarden euro's die met deze wijziging worden binnengehaald, kunnen ingezet worden om de lasten op arbeid te verlagen. Het kabinet vindt dat een van de belangrijkste doelstellingen van de herziening van het belastingstelsel. Dit moet zorgen voor meer banen.
Ja maar leg eens uit dan. De overheid krijgt meer geld binnen,en hoe kan een klein bedrijf dan meer mensen aannemen ?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe dit een antwoord op mijn vraag kan zijn.
Nogmaals, lees je eigen bron:
[..]
Door de lasten op arbeid te verlagen. Zie bron.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:40 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ja maar leg eens uit dan. De overheid krijgt meer geld binnen,en hoe kan een klein bedrijf dan meer mensen aannemen ?
Dus dan is er automatisch ruimte voor meer werknemers? Dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Door de lasten op arbeid te verlagen. Zie bron.
De cafetaria op de hoek zal niet ineens geld hebben voor meer werknemers. Je moet dat in het grotere geheel zien. Als er 10% minder arbeidslasten zijn en daardoor 4% meer banen komen, dan is dat een heleboel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:42 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dus dan is er automatisch ruimte voor meer werknemers? Dat geloof ik niet.
Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
De cafetaria op de hoek zal niet ineens geld hebben voor meer werknemers. Je moet dat in het grotere geheel zien. Als er 10% minder arbeidslasten zijn en daardoor 4% meer banen komen, dan is dat een heleboel.
Maar goed, dat is allemaal theorie. In de praktijk zal de werkgever er beter aan worden en de vooral minder verdienende werknemers zullen dit in de portomonnee gaan voelen.
Rekenen is niet je sterkste kant he?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:39 schreef ShaoKing het volgende:
ja wtf, dan wordt even naar de kapper gaan 15% (!!) duurder. Dan kan die hele sector ook de deuren wel gaan sluiten.![]()
Dat vindt ik dus ook vreemd. Het gaat met name om relatief arbeidsintensieve diensten (fietsenmaker, kapper, schoenmaker, schilder etc) die duurder worden. En dat terwijl dit soort MBO-banen juist de meest kwetsbare zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:31 schreef Fe2O3 het volgende:
Achterlijk plan
Hogere BTW kost juist meer banen. Hele sectoren die nu op 6% lopen vallen straks terug in inkomsten, dus daar gaan mensen uit.
Je vergeet gemakshalve even alle ZZP'ers die geen fietsenmaker, schoenmaker of schilder zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Als we nou het 21%-tarief verder omhoog zouden doen, zou dat weliswaar de banen in de detailhandel raken, maar de meeste 'schade' komt dan bij de makers van de 21%-producten terecht, die doorgaans niet in Nederland zitten.
Volgens mij snap ik niet helemaal waar jij op doelt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve even alle ZZP'ers die geen fietsenmaker, schoenmaker of schilder zijn.
Ik heb het over de beroepen die nu al op 21% zitten.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:10 schreef stavromulabeta het volgende:
Volgens mij snap ik niet helemaal waar jij op doelt.
Voor andere beroepen die van 6% naar 21% gaan, staat er een 'etc.'
Daar veranderd toch niets significant anders dan bij 'gewone' werknemers? Ze zijn meer geld kwijt voor 6%-diensten maar hoeven hun eigen diensten niet duurder aan te bieden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb het over de beroepen die nu al op 21% zitten.
Aan bedrijven niet nee, aan particulieren wel. Dat gaat dus niet, dus hun inkomen zal, bovenop de dingen die duurder gaan worden, ook nog eens zakken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:42 schreef stavromulabeta het volgende:
Daar veranderd toch niets significant anders dan bij 'gewone' werknemers? Ze zijn meer geld kwijt voor 6%-diensten maar hoeven hun eigen diensten niet duurder aan te bieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |