Het zal me nu onderhand eerlijk gezegd helemaal niet meer interesseren of hij het pakket wel of niet heeft. Ik zit zonder nieuwe laptop.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef devlinmr het volgende:
En die verstandhouding met die buurman is nu niet al verprutst? Of geloof je hem op zijn blauwe ogen dat ie die laptop inderdaad niet heeft?
Dat gevoel had ik ook al beetje. Nu moet ik er zelf achteraan elke keer, zit ik én zonder laptop, én zonder geld.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef Kreator het volgende:
Je username gebruiken bij de bovenbuurman (does this rag smell like chloroform to you?) en zijn huis doorzoeken.
Ik zou er helemaal niet in meegaan. Jij hebt geen onderzoeksplicht, zou ook zeker niet bij de buurman gaan zeuren. Het is aangetekend verstuurd, dus het is het probleem van de posttoko.
Verder kun je weinig doen denk ik. Blijven klagen en bellen.
De bezorger zegt dat ja. Voor hetzelfde geld heeft de bezorger zelf het pakket achterovergedrukt en schuift ie het af op de buurman. En ja, ik heb dit dus nooit meegemaakt dus heb geen idee in hoeverre de politie hier ook daadwerkelijk werk van gaat maken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef kovenant het volgende:
wat kan jij eraan doen dat er ene Arie heft getekend en pakket is afgeleverd bij de bovenburen.
dat staat op de formulieren, mocht de politie de boel overhoop halen daar (wat ze niet gaan doen) dan is dat omdat het op het papiertje staat, niet omdat jij het zegt.
PostNL zit fout in deze zaak, dat hebben ze ook toegegeven, maar hun voorgestelde acties (dat jij maar het pakket bij je buren ophaalt of dat de politie ingeschakeld wordt) zijn niet realistisch en zijn bijzonder slecht voor jou.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:47 schreef Chloroform het volgende:
Ruim drie weken geleden heb ik een online een nieuwe laptop besteld. Deze zou, samen met een ander - en veel minder waardevol - pakket bezorgd worden tussen 13.30 en 15.30 uur. De laptop is aangetekend verstuurd en zou alleen op het huisadres bezorgd mogen worden Om 15.45 nog geen bezorger gezien, en ik moest werken dus ik dacht, dat bezorgen ze dan wel bij het afhaalpunt hier vlakbij. Toen ik 's nachts thuis kwam, zag ik een briefje in de bus dat ze het bezorgd hebben bij de bovenburen. Ik dacht dat ze het tweede pakket alleen bezorgd hadden, maar via de app zag ik dat er voor mijn laptop getekend was door ene Arie. De volgende ochtend ga ik naar de buurman en hij zegt dat alleen het tweede pakket bij hem is afgegeven en dat hij nergens voor getekend heeft.
Goed, PostNL gebeld om m'n beklag te doen, bedrijf gebeld om alles uit te leggen en het bedrijf heeft een onderzoek gestart. Meer dan twee weken later kreeg ik te horen dat de bezorger flink op z'n kop heeft gekregen, maar dat hij zegt dat het pakket toch echt daadwerkelijk bij de buren moet liggen en ik het dus nog een keer moet proberen. Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.
Het zit me nu niet helemaal lekker. De buurman zei dat hij echt nergens voor getekend heeft en we zijn nu ruim drie weken verder. Kijk, ik woon hier echt prima, heb redelijk normaal contact met de buren en wil die verstandhouding graag goed houden zonder dat de politie het huis van de buren zomaar overhoop gaat halen. En als de buurman het pakket wel gehad zou hebben, dan kan dat natuurlijk via allerlei kanalen allang verkocht zijn of iets dergelijks. De fout ligt bij PostNL want het had daar helemaal niet afgegeven mogen worden.
En nu? Ja, dat vraag ik me ook af. Het bedrijf bellen en zeggen dat het echt niet bij de buurman ligt en dat zij het maar met de politie moeten uitzoeken? Eisen dat ik per direct een andere laptop toegestuurd krijg? M'n geld terugeisen? (inb4 storneren)
Ik ben gelukkig wel zo slim geweest om het met m'n creditcard te betalen en ik weet dat ik via m'n cc verzekerd ben tegen dit soort dingen, maar ik weet nu even niet meer hoe ik het beste kan handelen. Hopelijk hebben jullie tips!
Dat heb ik gedaan, en het bedrijf zegt dus: "Kijk nog maar een keer bij je buurman."quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:54 schreef FortunaHome het volgende:
Je moet je melden bij het bedrijf waar je de laptop hebt gekocht. Jij bent geen partij voor PostNL.
Dus melden dat je geen laptop hebt en dat ze een nieuwe moeten sturen.
Het bedrijf kan dan vervolgens zelf een claim indienen bij PostNL.
Mocht het allemaal niet werken ,dan inderdaad je creditcard maatschappij bellen en melden dat het bedrijf niet levert. Daar zijn ze heel gevoelig voor dus uiteindelijk zal er een nieuwe laptop komen
Zo werkt het niet. Ze schfitelijk nalatig stellen m.b.t. levering, en aangeven dat ze x aantal dagen hebben met een oplossing te komen, en anders dat je je creditcard-maatschappij gaat doorgeven dat het bedrijf nalatig is m.b.t. levering.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:57 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, en het bedrijf zegt dus: "Kijk nog maar een keer bij je buurman."
Het zit me inderdaad niet helemaal lekker dat ik er nu middenin zit. Ik heb ze an sich al een redelijke termijn gegeven om het op te lossen (drie weken) en ben er wel beetje klaar mee nu dat het mijn verantwoordelijkheid wordt/is. Maar goed, wat is inmiddels een redelijke termijn op het opgelost te krijgen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:59 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Ze schfitelijk nalatig stellen m.b.t. levering, en aangeven dat ze x aantal dagen hebben met een oplossing te komen, en anders dat je je creditcard-maatschappij gaat doorgeven dat het bedrijf nalatig is m.b.t. levering.
Ze komen met een oplossing, of ze raken een klant kwijt. Dan mag dat bedrijf het lekker met PostNL gaan uitvechten, blijf daar zelf helemaal buiten.
Geef ze vooral niet te lang. Ik zou ze echt een korte termijn geven. Ook aangetekend sturen natuurlijk, en zeggen dat je op 1/2 dagen antwoord verwacht.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:04 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Het zit me inderdaad niet helemaal lekker dat ik er nu middenin zit. Ik heb ze an sich al een redelijke termijn gegeven om het op te lossen (drie weken) en ben er wel beetje klaar mee nu dat het mijn verantwoordelijkheid wordt/is. Maar goed, wat is inmiddels een redelijke termijn op het opgelost te krijgen?
Ik ben echt een kneus met dit soort dingen hoor, dus weet het gewoon niet meer.![]()
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:05 schreef DeLepelaar het volgende:
Probleem bij de afzender neerleggen die moeten het uitvechten met PostNL dat is niet jouw probleem. Niet meer met PostNL bellen. De afzender moet jouw geld terug geven of jouw een andere laptop toesturen. Geen politie er bij halen.
Je buurman heeft misschien ook helemaal niets gehad. Het geld moet terug naar jou en verder is het het probleem van de winkel. Als ze daar de buurman in willen betrekken, dan is dat prima. Dat kan je de buurman ook gewoon zo melden, als je bang bent voor de verstandhouding.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:07 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman hier (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.
Die buurman wordt daarin betrokken omdat het bedrijf verantwoordelijk is voor de levering van die laptop. Als zij dat via PostNL doen en PostNL zegt dat die laptop is afgeleverd bij jouw buurman en jouw buurman zegt dat dat niet zo is, dan kost dat dat bedrijf dus geld. Dat bedrijf wil dan dus met enige zekerheid (politie) laten vaststellen dat die laptop ook echt niet is afgeleverd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:07 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman hier (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.
Dat leek mij ook ja. Vermoeiend dit.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:04 schreef Spatzmann het volgende:
Het is relatief makkelijk, de toko waar je de laptop hebt gekocht is verantwoordelijk voor de correcte levering. Jij hebt niets ontvangen, dus jij stelt de winkel in gebreke, en eist een vervangende laptop of je ontbindt de koop en eist je geld terug.
De winkel mag het uitzoeken met postnl.
Ik had natuurlijk al meteen de ING gebeld om te kijken hoe dit werkt met m'n cc. Zij zeggen dat ik ze een termijn van 30 dagen kan geven om het op te lossen en anders een geschil moet starten inderdaad. We zitten nog niet op 30 dagen, dus eerst maar met het bedrijf oplossen of niet?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:05 schreef noutie het volgende:
Goed dat je met creditcard hebt betaald! Ik zou niet eens meer bellen, maar een "geschil" starten bij de creditcardmaatschappij. Zij zijn niet met constructieve oplossingen gekomen. Nu ga jij het oplossen.
Aangetekend een brief sturen of is een mail in eerste instantie ook voldoende?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:06 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Geef ze vooral niet te lang. Ik zou ze echt een korte termijn geven. Ook aangetekend sturen natuurlijk, en zeggen dat je op 1/2 dagen antwoord verwacht.
En anders gewoon de koop terugdraaien vanwege het niet uitleveren.
Je kunt het via mail proberen, als ze daar niet op reageren een aangetekende brief.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:11 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat leek mij ook ja. Vermoeiend dit.
[..]
Ik had natuurlijk al meteen de ING gebeld om te kijken hoe dit werkt met m'n cc. Zij zeggen dat ik ze een termijn van 30 dagen kan geven om het op te lossen en anders een geschil moet starten inderdaad. We zitten nog niet op 30 dagen, dus eerst maar met het bedrijf oplossen of niet?
[..]
Aangetekend een brief sturen of is een mail in eerste instantie ook voldoende?
En straks zegt de buurman: "Jawel hoor, dat heeft ze gewoon opgehaald!quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die buurman wordt daarin betrokken omdat het bedrijf verantwoordelijk is voor de levering van die laptop. Als zij dat via PostNL doen en PostNL zegt dat die laptop is afgeleverd bij jouw buurman en jouw buurman zegt dat dat niet zo is, dan kost dat dat bedrijf dus geld. Dat bedrijf wil dan dus met enige zekerheid (politie) laten vaststellen dat die laptop ook echt niet is afgeleverd.
Bij een relatief klein bedrijf besteld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:14 schreef Chloroform het volgende:
[..]
En straks zegt de buurman: "Jawel hoor, dat heeft ze gewoon opgehaald!"
![]()
Relatief wel ja. Het is geen Paradigit of MediaMarkt nee.
30 dagen?!quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:12 schreef teckna het volgende:
Gewoon een kort net mailtje sturen dat je het bedrijf twee weken geeft om tot een oplossing te komen en dat je daarna een claim start bij je CC maatschappij. Je bent gewoon verzekerd via je CC voor dit soort shit. En hoe dat bedrijf of je CC maatschappij t oplost is voor jou verder niet van belang.
Iets ala
Beste,
Daar mijn buurman aangeeft dit pakket niet te hebben ontvangen en ik verder geen partij ben en kan zijn met betrekking tot de fouten die gemaakt zijn door PostNL verzoek ik u tot een passende oplossing te komen binnen een redelijke termijn van 14 30 dagen.
Als na het verstrijken van deze 14 30 dagen geen oplossing is gevonden zal ik een melding maken bij mijn creditcard maatschappij vanwege het niet nakomen van de levering.
Uiteraard hoop ik dat U tot een oplossing komt en verneem ik graag hoe U dit wilt oplossen zodat ik de bovengenoemde stap niet hoef te nemen.
Mvg,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |