Ik heb al een tijdje iets raars. Heb al van alles geprobeerd qua settings, maar ik kom er niet uit.
Ik heb steeds dat als ik mijn computer start, mijn geluidskaart niet werkt. Ik moet dan na het opstarten mijn computer weer opnieuw opstarten, en dan pas werkt ie. Als ik per ongeluk, wanneer ik opnieuw wil opstarten, 'afsluiten' klik, i.p.v. 'opnieuw opstarten', zelfde verhaal: dan doet mijn geluidskaart het wederom niet. Op zich is dit wel te doen; ik heb immers een ssd-schijf, dus die start lekker snel op. Maar goed, irritant is het toch!
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik heb een scarlett 2i2, van Focusrite. Die heb ik staan op samplerate 48000 in de audiosettings, evenals mijn muziekprogramma, die ik op ASIO->focusrite scarlett 2i2 heb staan (dus NIET asio4all! al heb ik dat wel op mijn computer, maar heb ik 'm niet in die setting staan).
Als ik de samplerate zet op 44100, dan lijkt ie het wél gewoon te doen met normaal opstarten, alleen dit is weer problematisch met het werken in m'n daw, aangezien sommige tracks dan vast gaan lopen en zo. Dus praktisch gezien is het gewoon het prettigst 'm wel op 48000hz te kunnen laten staan.
Wie o wie kan hier iets mee?

btw... 'exclusieve modus' heb ik aan staan. Maar ook wel eens uitgezet in een poging dit op te lossen, maar dat haalde niks uit.