#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 21:26 |
Ik heb een auto zonder enige vorm van luxe. Omdat ik niet veel rijd vind ik dit niet erg, maar het ontbreken van centrale deurvergrendeling ervaar ik wel als een gemis. Het bestellen van de originele centrale deurvergrendeling met afstandsbediening bij de merkdealer wordt waarschijnlijk een dure grap. Het alternatief is een aftermarket setje van voor mij onbekende merken als Spy of JOM. Deze kosten maar een paar tientjes, maar ik twijfel aan de kwaliteit van deze setjes. Heeft iemand hier ervaring mee? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2015 22:24:11 ] | |
Ludd | zondag 14 juni 2015 @ 21:43 |
Ja, ik heb die vroeger eens ingebouwd in een oude auto. Gekocht bij de halfords destijds voor een paar tientjes. Werkte perfect. | |
ThePartyPooper | maandag 15 juni 2015 @ 22:19 |
Ik heb ook een goedkoop setje ingebouwd omdat ik niet iedere keer mijzelf naar de deuren wou wringen; werkt 2 maanden later nog steeds perfect. CV + afstandsbediening Bij het pakket zitten beugeltjes en haakjes die je zou kunnen gebruiken. Elke deur was bij mij anders en het heeft mij wel een uur per deur gekost om het goed stevig vast te krijgen. Je kunt beter zelf wat maken (beugeltjes), dat zal ook langer blijven zitten. Gekocht op marktplaats voor ¤30,- | |
ZwartmetSuiker | maandag 15 juni 2015 @ 22:54 |
Heb je al centrale deurvergrendeling (zonder AB) of helemaal niks? | |
Sjoegerd | dinsdag 16 juni 2015 @ 00:01 |
Heb zelf laatst een setje van Spy ingebouwd in mijn 5-deurs Peugeot 106. Ging lastiger dan verwacht en 'creatief' ingebouwd. Kon de motoren niet goed verbinden met de stangen van de vergrendeling. Gelukkig bleken de hevels van de sloten een gat te bevatten waaraan ik een extra stang kon maken voor de centrale deurvergrendeling. Zo af en toe hapert de bediening maar dat is een kwestie van de deur nogmaals ontgrendelen en vergrendelen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2015 @ 07:21 |
Helemaal niks. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2015 07:22:05 ] | |
Palomar | dinsdag 16 juni 2015 @ 11:02 |
Zulk soort dingen moet je wel alleen doen als je zelf een beetje handig bent (zowel qua monteren als elektra). Want zulke universele setjes moeten in elke auto weer anders worden ingebouwd, wat veel eigen inzicht vereist. Wat je het beste kunt doen is bij eigenaren van dezelfde auto als jij (bijv. op forums van dat specifieke merk) informeren. Met een beetje geluk heeft iemand het al eens gedaan en kan die adviseren welk specifieke setje je het beste kunt kopen en foto's gemaakt hoe alles is aangesloten. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2015 @ 11:16 |
Ik ga het sowieso niet zelf doen i.v.m. twee linkerhanden. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2015 @ 11:30 |
Op het forum van mijn type auto raden ze allemaal aan om een setje uit een sloopauto in te laten bouwen. Dat gaat al 375 euro kosten en de enige die dit doet zit helemaal aan de andere kant van het land. Dat heb ik er niet voor over. | |
Sjoegerd | dinsdag 16 juni 2015 @ 18:17 |
Laten doen is het geld niet waard. Dan ben je alleen het tienvoudige van het setje kwijt aan arbeid. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2015 @ 20:34 |
Ik kan het voor 150e laten doen (inbouw en materiaal). Dan gaat het om een setje dat los 35e kost. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 16 juni 2015 @ 20:46 |
Als jij dat er voor over hebt gewoon lekker laten doen ![]() | |
r8v2 | dinsdag 16 juni 2015 @ 20:59 |
Met dit soort systemen is het echt heel dom om geen originele onderdelen te gebruiken. Ik heb al een keer gehad dat de auto zichzelf op slot klikte bij het aansluiten van een nieuwe accu. En uiteraard waren net alle deuren dicht en de sleutels in het contact. Kon ik mooi naar de dealer om een nieuwe sleutel te gaan bestellen. En waarom? Omdat er nog de helft van een aftermarket alarmsysteem in zat. Joy ![]() | |
Ferrari_Tape | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:03 |
Ik denk dat het enige domme in dit verhaal is dat je met de portieren dicht en de sleutel in de auto, aan het prutsen was. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:04 |
Vervelend, maar dan heb je toch nog een reservesleutel waarmee je de auto kunt openen? | |
r8v2 | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:22 |
Die zat aan dezelfde bos aangezien het een auto was om later te verkopen. | |
r8v2 | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:22 |
Ja je kan beter het interieur van de auto nat laten regenen. | |
deezler | dinsdag 16 juni 2015 @ 22:39 |
Of zorgen dat je gewoon nog een sleutel in je zak hebt zitten. | |
r8v2 | dinsdag 16 juni 2015 @ 23:56 |
| |
Ou-Tannu | woensdag 17 juni 2015 @ 19:23 |
mischien ook maar eens doen in de VW... die heeft wel CV.. maar geen Remote er aan.. toch maar eens kijken of er een handig plugin kitje is ![]() | |
-Richard- | donderdag 18 juni 2015 @ 11:49 |
Gewoon zelf inbouwen, ik zou een complete set voor een 4 deurs nemen omdat je dan enkele motortjes op reserve kan houden wanneer er eentje stuk gaat. De AB is poep. Heb zelf 2,5 jaar een set in mijn auto gehad en na ongeveer een jaar gaan de knopjes van ont- en vergrendelen stuk / maken slecht contact. Dus dat betekend dat je ongeveer na 2 jaar een nieuwe set afstandsbedieningen moet hebben, maar die kosten 20 euro voor een set van 2. Was erg tevreden hierover, zeker over het bereik van de zender en ontvanger, die 75 meter die ze opgeven wordt gehaald en wanneer je 5 hoog staat en door een hr++ glas je auto nog op slot wilt doen, dan lukt dat ook ![]() Inbouwen kost wat tijd maar is verder wel prima te doen, het meeste werk is de kabels aanleggen en verder zit er een hele duidelijke handleiding bij. Ik had in mijn auto dat opslot- open was en open- opslot was, de deur motor werd dus verkeerd om aangestuurd, dit was een kwestie van kabeltjes omdraaien en klaar, ook dat staat duidelijk in de beschrijving. Al met al erg tevreden over een uitgave van 35 euro. Zie hier voor alle verschillend mogelijke afstandsbedieningen: http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/ |