abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153531831
Ik heb een auto zonder enige vorm van luxe. Omdat ik niet veel rijd vind ik dit niet erg, maar het ontbreken van centrale deurvergrendeling ervaar ik wel als een gemis.

Het bestellen van de originele centrale deurvergrendeling met afstandsbediening bij de merkdealer wordt waarschijnlijk een dure grap. Het alternatief is een aftermarket setje van voor mij onbekende merken als Spy of JOM. Deze kosten maar een paar tientjes, maar ik twijfel aan de kwaliteit van deze setjes. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2015 22:24:11 ]
pi_153532472
Ja, ik heb die vroeger eens ingebouwd in een oude auto. Gekocht bij de halfords destijds voor een paar tientjes. Werkte perfect.
pi_153564156
Ik heb ook een goedkoop setje ingebouwd omdat ik niet iedere keer mijzelf naar de deuren wou wringen; werkt 2 maanden later nog steeds perfect. CV + afstandsbediening

Bij het pakket zitten beugeltjes en haakjes die je zou kunnen gebruiken. Elke deur was bij mij anders en het heeft mij wel een uur per deur gekost om het goed stevig vast te krijgen. Je kunt beter zelf wat maken (beugeltjes), dat zal ook langer blijven zitten.

Gekocht op marktplaats voor ¤30,-
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_153565592
Heb je al centrale deurvergrendeling (zonder AB) of helemaal niks?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_153568339
Heb zelf laatst een setje van Spy ingebouwd in mijn 5-deurs Peugeot 106. Ging lastiger dan verwacht en 'creatief' ingebouwd. Kon de motoren niet goed verbinden met de stangen van de vergrendeling. Gelukkig bleken de hevels van de sloten een gat te bevatten waaraan ik een extra stang kon maken voor de centrale deurvergrendeling.
Zo af en toe hapert de bediening maar dat is een kwestie van de deur nogmaals ontgrendelen en vergrendelen :P.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_153573820
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heb je al centrale deurvergrendeling (zonder AB) of helemaal niks?
Helemaal niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2015 07:22:05 ]
pi_153577019
Zulk soort dingen moet je wel alleen doen als je zelf een beetje handig bent (zowel qua monteren als elektra). Want zulke universele setjes moeten in elke auto weer anders worden ingebouwd, wat veel eigen inzicht vereist. Wat je het beste kunt doen is bij eigenaren van dezelfde auto als jij (bijv. op forums van dat specifieke merk) informeren. Met een beetje geluk heeft iemand het al eens gedaan en kan die adviseren welk specifieke setje je het beste kunt kopen en foto's gemaakt hoe alles is aangesloten.
pi_153577331
Ik ga het sowieso niet zelf doen i.v.m. twee linkerhanden. :D
pi_153577610
Op het forum van mijn type auto raden ze allemaal aan om een setje uit een sloopauto in te laten bouwen. Dat gaat al 375 euro kosten en de enige die dit doet zit helemaal aan de andere kant van het land. Dat heb ik er niet voor over.
pi_153588191
Laten doen is het geld niet waard. Dan ben je alleen het tienvoudige van het setje kwijt aan arbeid.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_153592617
Ik kan het voor 150e laten doen (inbouw en materiaal). Dan gaat het om een setje dat los 35e kost.
pi_153593098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:34 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik kan het voor 150e laten doen (inbouw en materiaal). Dan gaat het om een setje dat los 35e kost.
Als jij dat er voor over hebt gewoon lekker laten doen :) Zijn vrij simpele dingen dus zullen niet heel gauw stuk gaan, mits goed ingebouwd. Bij wenmar.nl heb je ook setjes met sleutels die er uit zien als de originele (weet niet welke auto je hebt, maar misschien heb je er wat aan). Succes!
pi_153593556
Met dit soort systemen is het echt heel dom om geen originele onderdelen te gebruiken. Ik heb al een keer gehad dat de auto zichzelf op slot klikte bij het aansluiten van een nieuwe accu. En uiteraard waren net alle deuren dicht en de sleutels in het contact. Kon ik mooi naar de dealer om een nieuwe sleutel te gaan bestellen. En waarom? Omdat er nog de helft van een aftermarket alarmsysteem in zat.

Joy :').
pi_153593693
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:59 schreef r8v2 het volgende:
Met dit soort systemen is het echt heel dom om geen originele onderdelen te gebruiken. Ik heb al een keer gehad dat de auto zichzelf op slot klikte bij het aansluiten van een nieuwe accu. En uiteraard waren net alle deuren dicht en de sleutels in het contact. Kon ik mooi naar de dealer om een nieuwe sleutel te gaan bestellen. En waarom? Omdat er nog de helft van een aftermarket alarmsysteem in zat.

Ik denk dat het enige domme in dit verhaal is dat je met de portieren dicht en de sleutel in de auto, aan het prutsen was.
5 Ferrari's op videoband!
pi_153593711
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:59 schreef r8v2 het volgende:

Vervelend, maar dan heb je toch nog een reservesleutel waarmee je de auto kunt openen?
pi_153594232
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:04 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Vervelend, maar dan heb je toch nog een reservesleutel waarmee je de auto kunt openen?
Die zat aan dezelfde bos aangezien het een auto was om later te verkopen.
pi_153594244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik denk dat het enige domme in dit verhaal is dat je met de portieren dicht en de sleutel in de auto, aan het prutsen was.
Ja je kan beter het interieur van de auto nat laten regenen.
pi_153597032
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:22 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ja je kan beter het interieur van de auto nat laten regenen.
Of zorgen dat je gewoon nog een sleutel in je zak hebt zitten.
pi_153599851
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:39 schreef deezler het volgende:

[..]

Of zorgen dat je gewoon nog een sleutel in je zak hebt zitten.
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:22 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Die zat aan dezelfde bos aangezien het een auto was om later te verkopen.
pi_153618775
mischien ook maar eens doen in de VW... die heeft wel CV.. maar geen Remote er aan..

toch maar eens kijken of er een handig plugin kitje is O-)
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:49:12 #21
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_153635314
Gewoon zelf inbouwen, ik zou een complete set voor een 4 deurs nemen omdat je dan enkele motortjes op reserve kan houden wanneer er eentje stuk gaat. De AB is poep. Heb zelf 2,5 jaar een set in mijn auto gehad en na ongeveer een jaar gaan de knopjes van ont- en vergrendelen stuk / maken slecht contact.

Dus dat betekend dat je ongeveer na 2 jaar een nieuwe set afstandsbedieningen moet hebben, maar die kosten 20 euro voor een set van 2.

Was erg tevreden hierover, zeker over het bereik van de zender en ontvanger, die 75 meter die ze opgeven wordt gehaald en wanneer je 5 hoog staat en door een hr++ glas je auto nog op slot wilt doen, dan lukt dat ook :)

Inbouwen kost wat tijd maar is verder wel prima te doen, het meeste werk is de kabels aanleggen en verder zit er een hele duidelijke handleiding bij.
Ik had in mijn auto dat opslot- open was en open- opslot was, de deur motor werd dus verkeerd om aangestuurd, dit was een kwestie van kabeltjes omdraaien en klaar, ook dat staat duidelijk in de beschrijving.

Al met al erg tevreden over een uitgave van 35 euro.
Zie hier voor alle verschillend mogelijke afstandsbedieningen:
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/
Weet van alles een beetje maar net niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')