abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2002 @ 20:32:33 #1
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6765828
I Love Techno 2002 United as one

Zaterdag 9 November jl. was het weer één groot feest. De 7e editie van I Love Techno stond immers weer op de rol. Hét technofeest waar een zaal kiezen moeilijker is dan op welk feest dan ook.
De Flanders Expo in Gent wordt iedere november weer omgetoverd tot danstempel. Feesten doe je in de Red, Yellow, Blue, Orange of Green Room, terwijl je in de main-hall even kunt uitrusten en genieten van de psychedelische video-projecties op de vele schermen, met de daver van de beats op de achtergrond. Techno- grootheden als Underworld, Carl Cox, Sven Vath en Dj Rush zijn allen present . Een verslag.

Ergens in Gent
Als ingeblikt voer staan wij allen tezamen in een rijdende kamer op deze mooie avond in het karakteristieke Gent. We verplaatsen ons, maar onze gedachten staan stil. Een doordringende geur van té veel mensen in een té kleine ruimte. Juist, we zitten in de bus.

Elkaar niet aankijken en gewoon een kwartier lekker je mond houden. Dat is zon beetje de policy van onze bus.
Maar toch staat er in ieders blik de sensatie te lezen dat dit feest zo mooi maakt: we gaan feesten, feesten, feesten! De rest is even van ondergeschikt belang.

Snelheid
Het verplichte inloggen kent aparte zijwegen. Hoeveel lol kun je hebben om het halen van een kapstok bij balie 1, om deze vervolgens voorzien van jas bij balie 2 te deponeren. Die Belgen weer en ja hoor, de clichés komen weer boven drijven.
Nog enkele passen verwijderd van.

Het zenuwcentrum
Binnen. De chill-out wordt als gewoonlijk genegeerd. Op naar het zenuwcentrum. De main-hall is een kolkende ambiance van indringend gebonk en veel bedrijvigheid. Heerlijk. Je bepaalt door middel van je loopgedrag welk geluid er op je inspeelt. We besluiten at random wat rond te banjeren. Na een aantal rondes beseffen we dat er keuzes gemaakt moeten worden Lastig. Carl Cox zal de Yellow Room aandoen om 11 uur, Underworld de Green Room om 12 uur.

Combi?
We kiezen voor de combinatie. Bij Sir Cox loopt het al aardig vol, om het eens eufemistisch uit te drukken. En terecht natuurlijk. Deze grootheid uit Manchester speelt clubs over de hele wereld plat met zijn strakke en groovy techno-sets. En ook dit keer klinkt het weer erg gladjes. Om me heen wordt naarmate de set zich vordert steeds sneller en steviger geswingd. Opzwepend is het zeker. Ik merk aan mezelf dat ik toch niet helemaal vrijuit ga.
Reden? Underworld.

Shouting
Ik besluit voor Underworld te kiezen. Het is ons gelukt om in deze drukte een perfecte spot te vinden om deze groep uit Romford, Uk te aanschouwen, namelijk vooraan circa 2 meter verwijderd van Underworld voormannen, Karl Hyde en Rick Smith. Het worden 2 geweldige uren. Het dak gaat er letterlijk af als nummers als Cowgirl, King of snake en 2 Months off, de revue passeren. Met de inzet van het zwoele Dirty Epic en het zachte Twist wordt na een uur de inmiddels zwevende liefhebber een moment van uitgebalanceerd genieten aangeboden. Vervolgens wordt er overweldigend terug geslagen door publieksfavoriet Born Slippy. Net als op Lowlands dit jaar, wordt het spektakel afgesloten door Moaner. Een oorverdovend applaus volgt.

Mind Games
Nog naschokkend van zo veel moois, besluiten we eens een kijkje te nemen bij onze Oosterbuur Sven Vath. Hij is op dat moment al een uur aan het draaien in de Blue Room. We zijn blijkbaar niet de enigen die van Groen naar Blauw willen. Pas rond half 3 naderen we Blauw.

A well deserved break
Een pauze rond de klok van 3. Even bijkomen van al het gebeuk van de voorbije uren. Eens lekker de tijd nemen om dit feest eens in een passieve houding in ons op te nemen.
Wat mij opvalt is dat de mensen op I Love Techno een stuk ingetogener gekleed gaan dan op feesten als 4 Elements en Impulz. Daar bezorgt de verzameling felle kleuren en wilde prints je steevast koppijn. De party instelling: I wear my sunglasses at night. gaat tevens niet op voor dit feest. Deze twee opvallende verschillen staan in goede harmonie met de uitstraling van het feest zelf. De nadruk ligt op de muziek en het gevoel van samenzijn, veel minder op de presentatie. De Green Room blinkt echt uit qua soberheid. Hier en daar een bescheiden toetertje en een voorzichtig belletje, maar verder ook echt niets.
Het publiek en de Djs maken het feest.

Mistress
Rond de klok van 4 zijn we gedwongen weer een keus te maken. Om half 5 draaien Dj Rush, Mistress Barbara en Dj Remy. Lastig. Een definitieve keus moet gemaakt worden. Het wordt Mistress Barbaba. Deze dame uit Montreal, bekend van haar mix-cds Relentless Beats staat er om bekend heel stevig te draaien. Heel mooi natuurlijk. Tijdens haar spijkerharde set verbranden we meer calorieen, dan dat je tijdens het lopen van een marathon zou doen. Mistress springt haast net zo enthousiast mee als het publiek, dat zichtbaar geniet van het scala van sobere doch zeer nauwkeurige beats.

I/A Ratio?
Half 6, het keerpunt van een feest. De actieven en de inactieven vormen nu gescheiden groepen. Inactieven vervoegen zich in de main-hall. De actieven stampen en springen in de zalen. De muziek van wijlen Dj Rush werkt als een noodaggregaat voor menig persoon die net even was gaan zitten. United as one beleven we met alle andere feestgangers een heerlijk laatste half uur.

DAT WAS MIJN I LOVE TECHNO HEERRLIJK

WIE VOLGT

Bonkveenfetisjist uit het waldviehbauerentum
pi_6765878
Toch jammer dat er al een ILT topic is
  dinsdag 12 november 2002 @ 20:36:08 #4
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6765908
bij deze deel 2 dan
pi_6765962
nee.
copy-paste je verhaal maar naar het eerste topic en lees de verslagen van andere feestgangers...
  dinsdag 12 november 2002 @ 20:40:02 #6
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6766000
laat maar weer zitten
was goed bedoeld
slotje dan maar
ben ik een keer niet aan het kutten is het nog niet goed

pi_6766012
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:35 schreef realist_ik het volgende:
I love Techno 9 Nov 2002
Yeps.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6766268
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:40 schreef Pimterminus het volgende:
laat maar weer zitten
was goed bedoeld
slotje dan maar

Boehoe... Vergeet niet te stampvoeten
pi_6767124
beter verslag iig dan zo´n :

en toenne gingen we..
en toenne..

Leuke schrijfstijl!

(om je niet in huilen uit te laten barsten

dinsdag 12 november 2002 @ 21:35:15 #10
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6767181
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:32 schreef NiKos het volgende:
beter verslag iig dan zo´n :

en toenne gingen we..
en toenne..

Leuke schrijfstijl!

(om je niet in huilen uit te laten barsten

pi_6767213
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:40 schreef Pimterminus het volgende:
laat maar weer zitten
was goed bedoeld
slotje dan maar

Kan dit stukje zeker beter waarderen dan die andere opmerkingen die je over t algemeen maakt.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  dinsdag 12 november 2002 @ 21:38:02 #12
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6767223
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:37 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Kan dit stukje zeker beter waarderen dan die andere opmerkingen die je over t algemeen maakt.

dus er is vooruitgang
oke ik doe m'n best
pi_6767836
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:38 schreef Pimterminus het volgende:

[..]

dus er is vooruitgang
oke ik doe m'n best

Begin dan maar eens met het stoppen van onzinnige opmerkingen in travel topics.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  dinsdag 12 november 2002 @ 22:06:18 #14
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6767874
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 22:05 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Begin dan maar eens met het stoppen van onzinnige opmerkingen in travel topics.

denk te groot
lastig
ik zal er rekening mee houden
pi_6772327
Het kan dus in het andere topic.

En dat kunnen mensen ook op een normale manier duidelijk maken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')