Klopt, die rand zit er hier ook onder. Hoe mooi bleef je witte muur na verloop van tijd?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:03 schreef TimeJumper het volgende:
Ik had een oud huisje, waarvan de voorkant witgeschilderd was.
Maar vanaf de grond ongeveer een halve meter, dat stuk was zwart of zeer donkergrijs geschilderd.
Want door opspattend water van regen krijg je gauw modder op je (toen nog witte) muur en dat bleef je schoonmaken.
Vandaar die donker geverfde rand.
Thanks voor de informatie.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:34 schreef machtpen het volgende:
Die zwarte rand is ervoor om te zorgen dat er geen water in de muur trekt. Dat was vroeger teer nu vaak bitumen.
Wij hebbben hier het wit na 30 jaar eens geschilderd. Schilderen is geen probleem net zoiets als texxen je kunt het zelfs vanaf de grond met een verlengsteel doen. Aan onderhoud stelt het niks voor een paar minuten per jaar de hogedrukspuit eroverheen en het is klaar.
Nou aardig wit hoor. Ik heb het toen opnieuw laten schilderen, heb er toen nog 3 jaar gewoond en zag er nog spik en span uit.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:24 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Klopt, die rand zit er hier ook onder. Hoe mooi bleef je witte muur na verloop van tijd?
Goh niet geweten, ik dacht alleen dat het was voor modderspetters op je muur hahaquote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:34 schreef machtpen het volgende:
Die zwarte rand is ervoor om te zorgen dat er geen water in de muur trekt. Dat was vroeger teer nu vaak bitumen.
Uhm dat is gewoon je waterkerende laag achter je kantplank/op je fundering.. die zie je nooit meer terug als de grond is aangevuld..quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:34 schreef machtpen het volgende:
Vreemd dat nieuwbouw wit geschilderd wordt?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:01 schreef hoas het volgende:
Toch een vreemde gang van zaken, die muur is nieuw en geeft nog zout uitbloei ed
Nee , kijk maar eens bij oude boerderijtjes waar vaak zelfs nog een grindpaadje voor de afwatering langs ligt. Van oorsprong zit die zwarte band er tegen het water op.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:06 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Uhm dat is gewoon je waterkerende laag achter je kantplank/op je fundering.. die zie je nooit meer terug als de grond is aangevuld..
Dan heb je het over oude boerderijtjes met bouwmethodes van tientallen jaren terugquote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:01 schreef machtpen het volgende:
[..]
Nee , kijk maar eens bij oude boerderijtjes waar vaak zelfs nog een grindpaadje voor de afwatering langs ligt. Van oorsprong zit die zwarte band er tegen het water op.
Tipquote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:55 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Vreemd dat nieuwbouw wit geschilderd wordt?
Zie het wel overal. Lijkt me toch niet veel mis mee dan ivm de zout uitbloei?
nu ben ik geen verf expert, maar aan mijn ervaring van wat binnenwandjes latexen kan ik zeggen dat daar volgens mij gigantisch veel van afhangt.. daar zou ik niet op bezuinigenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Vanmiddag toevallig even buiten opgelet naar wit geschilderde huizen. Moet zeggen dat het er allemaal eigenlijk redelijk goed uit ziet. Uitgaande dat sommigen wellicht al 7-10 jaar niet meer geschilderd zijn.
Is het nog belangrijk om na te gaan wat voor soort verf er wordt gebruikt, kan hier nog verschil in zitten?
m.i. is dit: http://www.keim.nl/ het enige waarmee je een baksteen muur moet gaan behandelen als je hem wilt kleuren.quote:
Wat is keim precies?quote:Op maandag 15 juni 2015 14:58 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
m.i. is dit: http://www.keim.nl/ het enige waarmee je een baksteen muur moet gaan behandelen als je hem wilt kleuren.
Staat hier thuis ook nog op de planning. Willen het huis ooit wit met een lichtgrijze smetplint keimen.
Wellicht dat beiden keimwerk zijn, maar ze het anders benoemen in de andere brochure. Zal het navragen.quote:Diverse mooie projecten prachtig afgewerkt met Keimwerk. Keimwerk is een speciale muurverf voor beton en metselwerk. Een heel groot voordeel is dat het een enorme langdurige bescherming biedt en bestand is tegen alle weersomstandigheden. Voor een vrijblijvende offerte en de voordelen van deze techniek, vraag ernaar.
Neem aan dat de bouw firma dit goed geregeld heeft. Zal het aankaarten bij het gesprek deze week.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:01 schreef JDx het volgende:
Heb ooit ergens gelezen of gezien op TV dat zomaar schilderen niet slim is. Schijnt achter de verf vanalles te verrotten ofzo, weet niet wat er precies mis was, maar het was niet goed voor die muur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |