abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 15 juni 2015 @ 16:00:28 #126
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153550927
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Holy shit :D :D
Iedereen slaat kreetjes van verbijstering maar niemand komt met bewijzen dat het NIET prima vertoeven is in de Krim.
Zover ik weet is de Krim, met steun van meerderheid van de bevolking aldaar, overgegaan naar Rusland en zijn de meeste mensen daar tevreden over.
Dus wat wij nog daarover te zeuren hebben ontgaat mij een beetje.
Het volk heeft gesproken.

In February 2015, a poll by German polling firm GfK revealed that attitudes have not changed. When asked “Do you endorse Russia’s annexation of Crimea?”, a total of 82% of the respondents answered “yes, definitely,” and another 11% answered “yes, for the most part.” Only 2% said they didn’t know, and another 2% said no. Three percent did not specify their position.

http://www.forbes.com/sit(...)efer-moscow-to-kiev/
  maandag 15 juni 2015 @ 16:04:18 #127
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_153551040
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:36 schreef PantaRhei het volgende:

[..]

Als de machtsverhoudingen dusdanig scheef zijn dat een land niet anders kan is het inderdaad te makkelijk om te spreken over vrijwilligheid, maar die nauwe definitie is wel van belang als je spreekt over soevereiniteit. In die zin is het nog altijd een vrijwillige overeenkomst die een soevereine staat (bijvoorbeeld Oekraïne) aangaat, waarbij een bepaalde afweging is gemaakt.

[..]

De nationale en de internationale politiek zijn niet te vergelijken. De internationale politiek is anarchisch in de zin dat er geen wereldregering bestaat die haar wil kan opleggen aan staten. Zolang wij in een Westfaals systeem leven met soevereine staten, zijn het die staten die de hoogste macht hebben in de internationale politiek en dat overeenkomsten als gevolg daarvan altijd tot op zekere hoogte de machtsverhoudingen zullen weerspiegelen is dan een logisch uitvloeisel. Je kunt dat vervelend vinden maar het is een gevolg van het soevereiniteitsbeginsel.

[..]

Soevereiniteit kan mijns inziens alleen ingeleverd worden wanneer je vrijwillig onderdeel wordt van een andere politieke entiteit. Anders gaat het om beleidsautonomie.

[..]

Klopt, maar soevereiniteit is ook niet heilig. R2p verplicht ons bijvoorbeeld de soevereiniteit van een land te schenden mocht het nodig zijn. In de praktijk probeert iedereen de ruim interpretabele principes in haar voordeel te framen.
Absolute principes die werkelijkheid geen recht doen. Zo kun je altijd, als je uitkomt, overschakelen op realisme. Dat is een vrijbrief voor machtsspel. Rusland speelt in de Oekraine voortdurend cynische spelletjes met principes en het internationaal recht. En de VS besteekt het om Irak op last van de VN te laten ontwapenen, en als dit rond is het land binnen te vallen (geen massa vernietigingswapens meer, dan kun je veilig aanvallen).

De propaganda waarmee het vergezeld gaat zet de bevolking min of meer buiten spel. Als je mensen verzuipt is desinformatie dan heb je geen basis meer voor de zelfbeschikking van een volk. Een doorn in het oog is de mate waarin alle regeringen de eigen bevolking plat manipuleren (ook in Nederland). Zo lijkt politiek nog het meest op een vorm van oplichting. Dit begint de politiek behoorlijk op te breken. De tijd waarin men triomfantelijk sprak over spindoctors, marketing, framing, netwerken, etc... is over. Het werkt wel, maar het deugd niet.

Een analyse daarover in het publieke debat hoeven niet te verwachten. Je kunt pas eerlijk spreken over een situatie als alle betrokken dood zijn, zeg over 100 jaar, als je het kunt afdoen als iets dat we nu natuurlijk niet meer doen. Ondertussen heeft men een nieuw spelletje opgetuigd dat als waarheid dienstdoet.
The view from nowhere.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 15 juni 2015 @ 16:36:47 #128
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153551821
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Iedereen slaat kreetjes van verbijstering maar niemand komt met bewijzen dat het NIET prima vertoeven is in de Krim.
Zover ik weet is de Krim, met steun van meerderheid van de bevolking aldaar, overgegaan naar Rusland en zijn de meeste mensen daar tevreden over.
Dus wat wij nog daarover te zeuren hebben ontgaat mij een beetje.
Het volk heeft gesproken.

In February 2015, a poll by German polling firm GfK revealed that attitudes have not changed. When asked “Do you endorse Russia’s annexation of Crimea?”, a total of 82% of the respondents answered “yes, definitely,” and another 11% answered “yes, for the most part.” Only 2% said they didn’t know, and another 2% said no. Three percent did not specify their position.

http://www.forbes.com/sit(...)efer-moscow-to-kiev/
Ik heb serieus de tranen over de wangen lopen. Van de lach maar ook een beetje van verdriet. Het Oekraïnse volk bestaat niet, het referendum was legitiem. Shit zonder bron neergooien en verwachten dat een andere er een bron bij zoekt. Kansloos dit, zo voer je geen discussie .
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 15 juni 2015 @ 16:45:05 #129
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153552043
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb serieus de tranen over de wangen lopen. Van de lach maar ook een beetje van verdriet. Het Oekraïnse volk bestaat niet, het referendum was legitiem. Shit zonder bron neergooien en verwachten dat een andere er een bron bij zoekt. Kansloos dit, zo voer je geen discussie .
Ja JIJ zal het wel beter weten.
Het onderzoek is anders gedaan door een Duits bureau.
En of je het nu leuk vind of niet, je doet het er maar mee. De Krim blijft gewoon bij Rusland :W
  maandag 15 juni 2015 @ 16:51:30 #130
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153552189
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:47 schreef PantaRhei het volgende:

[..]


Bevalt het onderzoek je niet?

Gedaan bij een westers buro en gepubliceerd door Forbes in 2015.
De Krim wenst bij Rusland te horen en niet bij de Oekraine.
Dat is gewoon de waarheid.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 15-06-2015 17:22:09 ]
pi_153552311
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vervelend? Gaan we op de man spelen? Bevalt het onderzoek je niet?
Gedaan bij een westers buro en gepubliceerd door Forbes in 2015.
De Krim wenst bij Rusland te horen en niet bij de Oekraine.
Dat is gewoon de waarheid.
Dat is jouw eigen waarheid. Met feiten heeft het niets te maken. Maar goed, jij praat toch ook die schertsvertoning van een "referendum" goed en steunt per definitie alles wat de Russische propagandakanalen uitkramen...
pi_153552573
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gedaan bij een westers buro en gepubliceerd door Forbes in 2015.
De Krim wenst bij Rusland te horen en niet bij de Oekraine.
Dat is gewoon de waarheid.
Ik snap je punt niet helemaal. Denk je dat zo'n onderzoek de annexatie ook maar een klein beetje legitimeert? Het referendum was een poppenkast en het was een illegale afscheiding, ookal is 100% van de Krim bevolking het er mee eens. Simple as that.

Google trouwens even naar de positie van Tartaren, Joden, homo's en Oekraïers op de Krim en kom me dan nog eens vertellen dat het leven daar zo fantastisch is sinds het referendum.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 15-06-2015 17:22:34 ]
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_153552831
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:08 schreef PantaRhei het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet helemaal. Denk je dat zo'n onderzoek de annexatie ook maar een klein beetje legitimeert? Het referendum was een poppenkast en het was een illegale afscheiding, ookal is 100% van de Krim bevolking het er mee eens. Simple as that.

Google trouwens even naar de positie van Tartaren, Joden, homo's en Oekraïers op de Krim en kom me dan nog eens vertellen dat het leven daar zo fantastisch is sinds het referendum.
quote:
Crimea’s most prominent rabbi has fled to Kiev. But the Jewish community that remains is largely happy living in a fledgling Crimean republic under the control of the Russian Federation.

Rabbi Misha Kapustin, who oversaw the region’s liberal Jewish congregations, moved to the Ukrainian capital ahead of Crimea’s March 16 referendum. Meanwhile, religious emissaries from the Chabad-Lubavitch Hasidic organization, who were based in Simferopol and Sevastopol, left Ukraine.

Alexander Dukhovny, chief rabbi of Ukraine’s Progressive Jewish community, said that the lay leaders who remained in Crimea were content with the current political situation. “I spoke with leaders of our congregations [in Crimea], and very many of them were very happy that Russia is coming,” Dukhovny said in a phone interview from Kiev.

Reform and Progressive Judaism is particularly strong in Crimea — in stark contrast to other parts of Ukraine, where Chabad is ascendant. Crimea has five Reform or Progressive congregations, with synagogues in Yevpatoria, Kerch and in the Crimean capital, Simferopol.

Dukhovny, from his base in Ukraine’s capital, has been an outspoken critic of Russian President Vladimir Putin and a supporter of Ukraine’s revolution. “It was a revolution of dignity, because we wanted democracy, justice and kindness installed in Ukraine,” he said.

Kapustin, whose Ner Tamid synagogue, in Simferopol, was vandalized in late February with anti-Semitic graffiti, also supported the Ukrainian revolution.

In recent weeks, Kapustin was quoted regularly in Western media opposing Russian interference in Crimea.

“Our town, Simferopol, is occupied by the Russians,” Kapustin wrote in an email to the Diaspora in early March. “Help us, save our country, save Ukraine! Ask your government for help!”

Many Crimean Jews were “unhappy” with Kapustin’s views, Dukhovny said.

Reached in Kiev on March 18, Kapustin said, “I don’t give any interviews anymore.”

Anatoly Gendin, head of the Association of Jewish Organizations and Communities of Crimea said that Kapustin was a good rabbi. “Maybe he made a mistake,” Gendin said, speaking in Russian from his home in Simferopol. “He did good work here.”

Gendin said that if Kapustin were to return to Crimea, the community would welcome him back, although Kapustin’s past anti-Russian statements might make a return difficult.

If Kapustin does not return, Gendin said, the community might look to Israel or the Russian Federation to provide a replacement rabbi.

Gendin, 69, said that many Crimean Jews, like their neighbors, were disillusioned with successive Ukrainian governments that had failed to combat poverty and corruption.

He said that they welcomed becoming a part of the Russian Federation. Although, he added, they would have to wait and see whether living conditions will improve.

Dukhovny said that Crimean Jews were tempted by the promise of a Russian standard of living and a Russian pension, both of which would be an improvement on current Ukrainian living conditions. But, Dukhovny said, they have stepped into a “golden cage.”

“History teaches very often that this promised golden cage becomes a cage made out of iron,” Dukhovny added. “So they must be careful.”
http://forward.com/news/1(...)russi/#ixzz3d90fy9Q1
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 15 juni 2015 @ 17:21:25 #134
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153552843
Volgens mij snappen jullie het niet helemaal.
Er is een referendum gehouden en het Westen vind het een schertsvertoning en de Russen zeggen dat het ok was.
Nu is er een onderzoek gedaan in de Krim, door een westers DUITS bureau,en de ruime meerderheid van de Krim bevolking vond het referendum legitiem en is blij met Rusland.
Wat valt er dan nog meer te wauwelen?

Kan je wel er alles gaan bij halen maar bij mijn weten is het de lokale bevolking die zelf uitmaakt of zij happy zijn of niet. En zeker niet een stelletje forum mannekes op fok.nl.
pi_153552891
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:21 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgens mij snappen jullie het niet helemaal.
Er is een referendum gehouden en het Westen vind het een schertsvertoning en de Russen zeggen dat het ok was.
Niet alleen het westen. Eigenlijk vinden alleen de Russen het ok. Niet gek ook aangezien hun militairen er bij stonden om te kijken of de stemmers wel het juiste vakje invulden...
pi_153552905
En nee, een polletje zegt nog minder dan die schertsvertoning.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:24:24 #137
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153552911
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet alleen het westen. Eigenlijk vinden alleen de Russen het ok. Niet gek ook aangezien hun militairen er bij stonden om te kijken of de stemmers wel het juiste vakje invulden...
En na een jaar blijkt het dat de overgrote meerderheid van de bevolking tevreden is.
Einde verhaal.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:24:54 #138
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153552919
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:24 schreef 99.999 het volgende:
En nee, een polletje zegt nog minder dan die schertsvertoning.
Nou dan ga jij toch ff de boel regelen daar? Ben benieuwd.
pi_153553046
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:24 schreef 99.999 het volgende:
En nee, een polletje zegt nog minder dan die schertsvertoning.
Wat ik mij dan afvraag he, hoe kan je dat beoordelen? Jij bent toch ook gewoon maar iemand die vanachter een schermpje in NL leest wat je zelf kiest om te lezen? Zonder enige directe informtiebron?
pi_153553240
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]


[..]

Russen beloven hogere pensioenen en een beter sociaal vangnet. De Oekrainse regering kreeg de economie niet aan de gang, zo luidt het verwijt.

Tsja, daar had het verdrag met de EU dus verandering in moeten brengen.

Verder wordt in het artikel terecht gewaarschuwd over een 'gouden kooi'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153553261
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:21 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgens mij snappen jullie het niet helemaal.
Er is een referendum gehouden en het Westen vind het een schertsvertoning en de Russen zeggen dat het ok was.
Nu is er een onderzoek gedaan in de Krim, door een westers DUITS bureau,en de ruime meerderheid van de Krim bevolking vond het referendum legitiem en is blij met Rusland.
Wat valt er dan nog meer te wauwelen?

Kan je wel er alles gaan bij halen maar bij mijn weten is het de lokale bevolking die zelf uitmaakt of zij happy zijn of niet. En zeker niet een stelletje forum mannekes op fok.nl.
Nee, jij snapt het niet helemaal. Het referendum was ongrondwettelijk en tegen het internationaal recht, daarmee is de kous eigenlijk al af, maar als we dat punt even negeren heb je nog steeds een referendum waar geen enkele controle op was, waar biljetten van te voren ingevuld werden, waar mensen gedwongen werden 'juist' te stemmen en wat door grote delen van de bevolking geboycot werd. Als we dit soort praktijken gaan toelaten is het hek van de dam. Weet je wat? Ik denk dat ik morgen een referendum uit ga schrijven en mijn huis en tuin tot onafhankelijke republiek verklaar. Ik heb het gisteren nog gepeild en 100% van de bevolking bleek het er mee eens te zijn. volgens jou is het allemaal prima. Er bestaat zo'n raar idee dat de bevolking van een bepaald stuk grond 'eigenaar' is van die grond, dat is het niet. De volledige Oekraïnse bevolking is 'eigenaar' van de Krim en mag als zodanig beslissen over haar toekomst. Hetzelfde geldt voor de provincies in Nederland of voor mijn huis of tuin wat dat betreft.
AFCA
✯ ✯ ✯
  maandag 15 juni 2015 @ 17:44:14 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_153553342
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja, al met al is het op de Krim prima vertoeven dus dat gewauwel over soevereiniteit en een gehele Oekrainse bevolking die niet eens bestaat kan je rustig door de papierversnipperaar halen
Kijk dit is discussie voeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 15 juni 2015 @ 17:44:19 #143
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153553344
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je daarom ook zo van het kinderachtige verbasteren van naampjes? En een youtubefilmpje van meer dan een jaar oud van ene of andere doorgedraaide Belg, wat voegt dat precies toe aan de discussie?
Niets, het is net als Mart Smeets. Heerlijk om dat soort figuren een platform te geven waar je de draak mee kunt stelen. Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen. Dat jij dit gelijk als een aanval ziet verbaasd me wel vaker.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153553351
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Excuus, joden horen daar niet bij! Punt blijft staan.
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_153553833
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:29 schreef iteejer het volgende:

[..]

Wat ik mij dan afvraag he, hoe kan je dat beoordelen? Jij bent toch ook gewoon maar iemand die vanachter een schermpje in NL leest wat je zelf kiest om te lezen? Zonder enige directe informtiebron?
Een opiniepeiling als absolute waarheid aannemen is wat mij betreft nooit verstandig. Zeker als die ergens gedaan is waar van vrije nieuwsgaring absoluut geen sprake meer is.
pi_153553862
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Niets, het is net als Mart Smeets. Heerlijk om dat soort figuren een platform te geven waar je de draak mee kunt stelen. Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen. Dat jij dit gelijk als een aanval ziet verbaasd me wel vaker.
Vind naampjes verbasteren vooral vrij kinderachtig.
  maandag 15 juni 2015 @ 18:16:46 #147
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_153554313
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:21 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgens mij snappen jullie het niet helemaal.
Er is een referendum gehouden en het Westen vind het een schertsvertoning en de Russen zeggen dat het ok was.
Nu is er een onderzoek gedaan in de Krim, door een westers DUITS bureau,en de ruime meerderheid van de Krim bevolking vond het referendum legitiem en is blij met Rusland.
Wat valt er dan nog meer te wauwelen?

Kan je wel er alles gaan bij halen maar bij mijn weten is het de lokale bevolking die zelf uitmaakt of zij happy zijn of niet. En zeker niet een stelletje forum mannekes op fok.nl.
Goede post. ^O^
Overigens wanneer de Albanezen in Servië middels een referendum de onafhankelijkheid uitroepen en Kosovo onafhankelijk van Servië verklaren, dan is het ineens wel legitiem. :')
Terwijl Kosovo vooral functioneert als thuishaven voor zware criminaliteit en doorvoerhaven voor van alles dat het daglicht niet kan verdragen.
Maar nee, die arme Albanezen die massaal in Servië zijn gaan wonen, verdienen hun eigen staat. :')

Dat de mensen in de Krim niet wensen te leven onder een corrupt en fascistisch USA-vazalstaat Oekraïne, maar opteren voor Rusland en masse, dat is irrelevant, ze moeten gewoon gedwongen worden bij het failliete Oekraïne te blijven waar de Russische minderheid gevaar loopt (kijk naar Donbass, waar dagelijks Russen vermoord worden door Poroshenko).

Kosovo onafhankelijk? Goed, maar dan ook zelfbeschikkingsrecht voor Transdnistria, Krim, Donbass en Odeskaja Oblast. :7
En voor Catalonië, Fryslan, Baskenland enzovoorts.

Het beste was geweest als Krim een eigen staat was geworden, geen Oekraïne (en dus USA/EU) en geen Rusland. Republiek Crimea. O+
pi_153554316
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:44 schreef PantaRhei het volgende:

[..]

Excuus, joden horen daar niet bij! Punt blijft staan.
Homo's enzo worden in Oekraine olk niet echt fijn behandeld.

Overigens zijn er demonsteaties tegen de DNR in Donetsk dat ze niet uit woonwijken moeten schieten en spullen moeten opslaan. Mensen wagen hun leven met de demonstratie.
  maandag 15 juni 2015 @ 18:18:38 #149
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_153554380
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:40 schreef PantaRhei het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het niet helemaal. Het referendum was ongrondwettelijk en tegen het internationaal recht, daarmee is de kous eigenlijk al af, maar als we dat punt even negeren heb je nog steeds een referendum waar geen enkele controle op was, waar biljetten van te voren ingevuld werden, waar mensen gedwongen werden 'juist' te stemmen en wat door grote delen van de bevolking geboycot werd. Als we dit soort praktijken gaan toelaten is het hek van de dam. Weet je wat? Ik denk dat ik morgen een referendum uit ga schrijven en mijn huis en tuin tot onafhankelijke republiek verklaar. Ik heb het gisteren nog gepeild en 100% van de bevolking bleek het er mee eens te zijn. volgens jou is het allemaal prima. Er bestaat zo'n raar idee dat de bevolking van een bepaald stuk grond 'eigenaar' is van die grond, dat is het niet. De volledige Oekraïnse bevolking is 'eigenaar' van de Krim en mag als zodanig beslissen over haar toekomst. Hetzelfde geldt voor de provincies in Nederland of voor mijn huis of tuin wat dat betreft.
Het westen heeft zijn recht om over grondwettelijk en legaal te spreken, of iemand anders hiervoor te veroordelen, allang al verloren.
Irak werd aangevallen via bewuste leugens, Kosovo werd zomaar afgepakt van Servie, Lybie werd zomaar aangevallen. Al deze zaken zijn door de USA geregeld en werd de rest van de internationale gemeenschap, inclusief de veiligheidsraad, volledig GENEGEERD.
Dus kom aub niet met deze onzin aan want dat is gewoon lachwekkend!
pi_153554412
En er zei iemand dat Van Baalen een toespraak zat te houden voor een stel nationalisten.

Ten eerste is Van Baalen kansloos en niet serieus te nemen. Ten tweede is dat helemaal niet voor nationalisten. Die zijn ook tegen toetreding tot de EU.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')