Hier met vijf toch al echt een gigantisch verschilquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:09 schreef Nijna het volgende:
Ik vond met 4 het verschil ook nog minder groot lijken omdat wel meer kinderen dan nog naast elkaar spelen.
Herkenbaar... ze heeft dan 1 vriendje die haar uitnodigt en verder is het afwachten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:10 schreef Troel het volgende:
Ik merk dat vooral IK het moeilijk vind om te zien dat alle jongens uit de klas uitgenodigd zijn voor een feestje, behalve die van mij.
Zelfs heeft hij het gelukkig niet echt door (dat komt woensdag pas, als het feestje is en er voor hem dus niemand te spelen is )
Of dat je na twee jaar nog nooit uitgenodigd bent op een feestje (gelukkig heeft ook hij het niet door).
Wat waardeloos Troel...quote:Overigens ben ik wel van mening dat Passend Onderwijs echt bullshit is. Ondanks de zorgen die al in groep 1 zijn uitgesproken over de jongste en de bouwstenen die ingevuld zouden worden, zitten we nu in eind groep 2 en is er nog he-le-maal niets ingevuld of geregeld.
Het lijkt me razend moeilijk om je kind zo buiten de groep te zien vallen, Troel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:14 schreef Troel het volgende:
En ja, daar ben ik gefrustreerd over. Ik vind het echt heel moeilijk om te zien hoe hij echt in zijn eigen wereld leeft.
Gelukkig hebben we eindelijk een indicatie rond en ik hoop dat ik snel kan juichen dat ik verandering zie, maar zie voornamelijk de pijn als zijn klasgenootjes niet willen spelen
Maar dat jij het moeilijk vindt hoeft nog niet te zeggen dat je kind het ervaart als iets vervelends? Toch?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:14 schreef Troel het volgende:
En ja, daar ben ik gefrustreerd over. Ik vind het echt heel moeilijk om te zien hoe hij echt in zijn eigen wereld leeft.
Gelukkig hebben we eindelijk een indicatie rond en ik hoop dat ik snel kan juichen dat ik verandering zie, maar zie voornamelijk de pijn als zijn klasgenootjes niet willen spelen
Ik zat laatst met een moeder te praten, die had een zoon die al een jaar thuis zat... Kan niet naar normaal onderwijs, maar speciaal onderwijs niet de juiste indicatie ed ed...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:09 schreef Troel het volgende:
Het grote voordeel is dat ik precies weet hoe ze zich voelen en daarom wellicht meer tot steun kan zijn voor de jongens.
voor mij haalt het natuurlijk ook weer oud zeer naar boven...
Ik heb me heel erg verkeken op het onderwijs en al aardig wat instanties gesproken, maar dat gaat niets oplossen ben ik bang.
Kinderen die te goed zijn voor speciaal onderwijs en eigenlijk niet goed genoeg zijn voor gewoon onderwijs zijn nog steeds de pineut. Tja en thuishouden is ook geen optie.
Nee ik ga niet al je posts quoten, maar deze toch al laatste.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier met vijf toch al echt een gigantisch verschil
Dat je gewoon ziet dat je kind van bijna zes sociaal emotioneel minder ver is dan een kind dat in juni voor het eerst naar school gaat en net vier is en er totaal geen aandacht aan wordt besteed door school, ondanks dat je daar al regelmatig om gevraagd hebt
Daar zou ik ook gefrustreerd van zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier met vijf toch al echt een gigantisch verschil
Dat je gewoon ziet dat je kind van bijna zes sociaal emotioneel minder ver is dan een kind dat in juni voor het eerst naar school gaat en net vier is en er totaal geen aandacht aan wordt besteed door school, ondanks dat je daar al regelmatig om gevraagd hebt
Hoewel ongetwijfeld veel herkenbaar zal zijn, pas je wel op dat je niet gaat projecteren?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:09 schreef Troel het volgende:
Het grote voordeel is dat ik precies weet hoe ze zich voelen en daarom wellicht meer tot steun kan zijn voor de jongens.
voor mij haalt het natuurlijk ook weer oud zeer naar boven...
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt Troel. Heel triest is dat.quote:Ik heb me heel erg verkeken op het onderwijs en al aardig wat instanties gesproken, maar dat gaat niets oplossen ben ik bang.
Kinderen die te goed zijn voor speciaal onderwijs en eigenlijk niet goed genoeg zijn voor gewoon onderwijs zijn nog steeds de pineut.
Nee, ondanks veelvuldig verzoek van mijn kant. Ik wacht nog steeds op de ingevulde eerste bouwsteen...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hoewel ongetwijfeld veel herkenbaar zal zijn, pas je wel op dat je niet gaat projecteren?
[..]
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt Troel. Heel triest is dat.
Heeft de IB'er je kinderen wel in het ZAT/OT besproken (multidisciplinair overleg waarin scholen handvatten krijgen en adviezen voor begeleiding)?
Wat goed. Omdat ze bij J op school waren?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:01 schreef livelink het volgende:
Ik heb deze week een gesprek gehad met de onderwijsinspectie over passend onderwijs. Daarin heb ik mijn zorgen geuit. Voelde wel fijn om dat te kunnen doen.
Die basisschool vormt ze ook. Doordat ze nu steeds overal buitenvallen krijgen ze een behoorlijk negatief zelfbeeld.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:40 schreef Troel het volgende:
En verder weet ik dat ze het heel ver kunnen schoppen hoor. Ruben wordt ongetwijfeld Nobelprijswinnaar omdat hij een of ander getal ontdekt en Jochem vast iers van dierenarts die de meest bijzondere dieren kan begandelen in zijn praktijk. Maar eerst die basisschool.......
Ik denk dat het voor Jochem heel erg prettig is zo in zijn eigen wereld, op het moment dat hij er echt in zit zeg maar. Maar het zorgt er uiteindelijk voor dat dus niet veel kinderen met hem willen spelen, waar hij dan verdrietig over is. Hij heeft met name van dat laatste last denk ik dan zelf (en eerlijk is eerlijk: ik probeer hem dan vaak op allerlei manieren toch op te vrolijken, geen idee of dat wel goed is)quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dat jij het moeilijk vindt hoeft nog niet te zeggen dat je kind het ervaart als iets vervelends? Toch?
(jij kent je kind natuurlijk het beste, dus misschien intepreteer ik je post wel verkeerd.)
Als Jennifer in zichzelf gekeerd is dan heeft dat altijd een reden en doet ze dat uit zelfbescherming. Jennifer ervaart het in zichzelf keren niet als vervelend.
Nu is het hier wel heel anders, want we hebben een Jennifer die gewoon heel leuk mee kan doen met een groep als ze zich goed en fijn voelt en we hebben een Jennifer die niet in een groep functioneert als het te veel is. Maar haar vriendinnen laten haar daarin, als je meedoet is dat leuk, sluit je je af is dat ook prima. Maar de volgende keer mag ze gewoon weer meedoen. Er is hier (nog?) geen sprake van "jij doet raar, met jou willen we niet meer spelen".
Dat klinkt toch wel kwalijk... Ziet school de behoeften van je kinderen? Erkennen ze de diagnose?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ondanks veelvuldig verzoek van mijn kant. Ik wacht nog steeds op de ingevulde eerste bouwsteen...
Sneu... Een leerkacht kan geen vriendschappen afdwingen. Maar het sturen en stimuleren van contacten hoort er wel bij. In mijn groep is de norm dat er niemand wordt buitengesloten. Het is ons aller verantwoordelijkheid dat iedereen in de groep zich prettig en veilig voelt. Helaas weet ik dat niet iedere leerkracht dit onderschrijft of kan bewerkstelligen.quote:Het projecteren probeer ik zo min mogelijk te doen maar is niet altijd te voorkomen. Ik snap hoe vervelend het is als niemand wil spelen, maar het is zijn verdriet als hij in zak en as huilend van het schoolplein loopt en niet het mijne. Was het maar enkel mijn verdriet
Deze school wilde zelfs geen moeite doen om een rugzakje nog aan te vragen (hadden met opzet hem zo vroeg laten testen zodat dat nog mogelijk zou kunnen zijn als er wat uit zou komen). Waar Ruben eerst naar mkd is geweest met speciaal onderwijs en daarna met rugzakje naar de basisschool is Jochem gewoon meteen naar basisschool gegaan, terwijl er al bij de kinderopvang werd aangegeven dat het eigenlijk niet goed ging.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar zou ik ook gefrustreerd van zijn.
Begrijp ik goed dat voor hem geen andere opties zijn omdat ie te goed is voor een plek waar ze wel weten hoe ze hem ook daarmee kunnen helpen?
In eerste instantie zul je toch bij school moeten zijn, daar valt niet aan te ontkomen. Er zijn, neem ik aan, handelingsplannen en/of een OPP? Daar heb je invloed op en daarmee moet school aangeven wat zij (gaan) doen om te ondersteunen of om extra ondersteuning aan te vragen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:49 schreef Troel het volgende:
Dat snap ik livelink
Hier wel daarmee gesproken, maar op een of andere manier valt er weinig aan te doen denk ik?
Nee, ze erkennen de diagnose niet. Over twee jaar zou RUben diagnose vrij zijn, want dan zou het met de scheiding allemaal wel meevallen en dan zou hij geen autist meer zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel kwalijk... Ziet school de behoeften van je kinderen? Erkennen ze de diagnose?
[..]
Sneu... Een leerkacht kan geen vriendschappen afdwingen. Maar het sturen en stimuleren van contacten hoort er wel bij. In mijn groep is de norm dat er niemand wordt buitengesloten. Het is ons aller verantwoordelijkheid dat iedereen in de groep zich prettig en veilig voelt. Helaas weet ik dat niet iedere leerkracht dit onderschrijft of kan bewerkstelligen.
Ik weet zo even niet welke stappen je zou kunnen maken. Ik denk na (en zal vlg week onze IB'er eens bevragen).
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:56 schreef livelink het volgende:
[..]
In eerste instantie zul je toch bij school moeten zijn, daar valt niet aan te ontkomen. Er zijn, neem ik aan, handelingsplannen en/of een OPP? Daar heb je invloed op en daarmee moet school aangeven wat zij gaan doen om te ondersteunen of om extra ondersteuning aan te vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |