abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer zondag 4 mei 2003 @ 23:05:54 #176
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10206444
Ik hoorde dat je alle rails in 1x over kan zetten van rails naar maglev...hoe doe ik dat? Ik heb die ttdpatch 1.91 beta 39 en ttd patch starter... .
  zondag 4 mei 2003 @ 23:13:02 #177
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_10206614
quote:
Op zondag 4 mei 2003 23:05 schreef Kreator het volgende:
Ik hoorde dat je alle rails in 1x over kan zetten van rails naar maglev...hoe doe ik dat? Ik heb die ttdpatch 1.91 beta 39 en ttd patch starter... .
read the fuckinfine manual
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Official ESF Kreviewer zondag 4 mei 2003 @ 23:13:27 #178
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10206624
quote:
Op zondag 4 mei 2003 23:13 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

read the fuckinfine manual


Dat was ik aan het doen en toen kwam ik dit niet tegen...maar net dus wel... .
  zondag 4 mei 2003 @ 23:42:16 #179
17061 mvt
blame Canada
pi_10207367
quote:
Op zondag 4 mei 2003 23:05 schreef Kreator het volgende:
Ik hoorde dat je alle rails in 1x over kan zetten van rails naar maglev...hoe doe ik dat? Ik heb die ttdpatch 1.91 beta 39 en ttd patch starter... .
goed om te weten, ga ik ook over een aantal jaartjes maar doen.
ik heb iets teveel vertakkingen om het goed handmatig te doen.

Maar eerst een paar kutcomputers uitkopen nu ik het aantal CPU's op 0 gezet heb, ze stelen allemaal van mijn stations van mijn grootste houtlijn en verneuken het landschap teveel

ik snap nog steeds weinig van die pre-signals om het maximale effect eruit te krijgen. komt nog wel

We were to understand there would be pie and punch?
pi_10209394
Let er wel op dat die omzetting er ook voor zorgt dat je treinen beetje kunnen gaan flippen als ze ineens over verkeerd spoor rijden
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 11:14:08 #181
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10241079
ik zet hier binnenkort wat screens neer van mijn "kleine" bedrijfje
  dinsdag 6 mei 2003 @ 13:44:56 #182
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10244731
quote:
Op maandag 5 mei 2003 01:05 schreef existenz het volgende:
Let er wel op dat die omzetting er ook voor zorgt dat je treinen beetje kunnen gaan flippen als ze ineens over verkeerd spoor rijden

Dit staat in de manual:
Also, all the trains of that type will be converted as well, otherwise they would blow up because they are on the wrong track

ze flippen dus niet als het goed is

  dinsdag 6 mei 2003 @ 13:49:01 #183
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10244857
quote:
Op zondag 4 mei 2003 23:42 schreef mvt het volgende:

[..]

goed om te weten, ga ik ook over een aantal jaartjes maar doen.
ik heb iets teveel vertakkingen om het goed handmatig te doen.

Maar eerst een paar kutcomputers uitkopen nu ik het aantal CPU's op 0 gezet heb, ze stelen allemaal van mijn stations van mijn grootste houtlijn en verneuken het landschap teveel

ik snap nog steeds weinig van die pre-signals om het maximale effect eruit te krijgen. komt nog wel


dan moet je niet instellen dat cheaten gratis is anders betaal je niks en dat is niet leuk.. want als je het handmatig zou doen zou je ook de volle mep moeten betalen..
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:16:03 #184
17061 mvt
blame Canada
pi_10245765
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 13:49 schreef poehej het volgende:

[..]

dan moet je niet instellen dat cheaten gratis is anders betaal je niks en dat is niet leuk.. want als je het handmatig zou doen zou je ook de volle mep moeten betalen..


Volgens mij stond het gratis cheaten aan. Zal zo alles gratis omzetten naar rails en dat betaald naar maglev.

Alleen jammer dat er nu weer teveel vehicles in het spel zijn ben al bussen enzo aan het verkopen van overgenomen pc's (ondertussen heb ik het op 0 concurrenten gezet)

Iemand nog tips om bijvoorbeeld bossen harder te laten produceren??? ik heb 1 bos wat >1000 levert per maand, terwijl een andere er maar 30 levert.

We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:20:18 #185
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10245887
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:16 schreef mvt het volgende:

[..]

Volgens mij stond het gratis cheaten aan. Zal zo alles gratis omzetten naar rails en dat betaald naar maglev.

Alleen jammer dat er nu weer teveel vehicles in het spel zijn ben al bussen enzo aan het verkopen van overgenomen pc's (ondertussen heb ik het op 0 concurrenten gezet)

Iemand nog tips om bijvoorbeeld bossen harder te laten produceren??? ik heb 1 bos wat >1000 levert per maand, terwijl een andere er maar 30 levert.


hoeveel vehicles heb je dan..?
en ik heb een bos dat meer dan 2000 per maand produceert idem bij al mn farms en coal mines en iron ore mines.
En ik heb het aantal pc's nu op 7 staan met intellegence op et hoogst en build speed ook
alleen wel jammer dat die pc's het landschap verneuken als ze gewoon rechtdoor kunnen gaan ze nog steeds met kronkels en dat geouwehoer naar hun stationnetjes
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:30:41 #186
17061 mvt
blame Canada
pi_10246186
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:20 schreef poehej het volgende:

[..]

hoeveel vehicles heb je dan..?
en ik heb een bos dat meer dan 2000 per maand produceert idem bij al mn farms en coal mines en iron ore mines.
En ik heb het aantal pc's nu op 7 staan met intellegence op et hoogst en build speed ook
alleen wel jammer dat die pc's het landschap verneuken als ze gewoon rechtdoor kunnen gaan ze nog steeds met kronkels en dat geouwehoer naar hun stationnetjes


Nadat ik alle PC's eruit had gewerkt had ik iets van 100+ bussen en trucks. Verder heb ik nogal wat treinen op maximale lengte voor stations van 7 lang (bijvoorbeeld bij de fabriek en steel mill waar 2 ore mines en 3 farmes (waarvan 1 op zeer korte afstand zit en dus per schip gaat om vehicles uit te sparen)op dumpen. Maar dit moet uitgebreid worden tot 4 mines en 5 farmes

Zelfde idee met hout waar ik 3 stations heb met resp 2, 2 en 3 bossen en de houtzaagmolen. Idem voor eenzelfde traject met 2 stations voor 2 bossen. Dus veel treinen op vollen lengte.

We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:36:00 #187
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10246287
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:30 schreef mvt het volgende:

[..]

Nadat ik alle PC's eruit had gewerkt had ik iets van 100+ bussen en trucks. Verder heb ik nogal wat treinen op maximale lengte voor stations van 7 lang (bijvoorbeeld bij de fabriek en steel mill waar 2 ore mines en 3 farmes (waarvan 1 op zeer korte afstand zit en dus per schip gaat om vehicles uit te sparen)op dumpen. Maar dit moet uitgebreid worden tot 4 mines en 5 farmes

Zelfde idee met hout waar ik 3 stations heb met resp 2, 2 en 3 bossen en de houtzaagmolen. Idem voor eenzelfde traject met 2 stations voor 2 bossen. Dus veel treinen op vollen lengte.


heb jij TTDAlter?? das een vet handig proggie..
ik heb als mn wagons van de treinen ingesteld op 40 ton of 40 items en al mijn treinen hebben een snelheid van 1000mp/h elke keer als een trein bij een station aankomt verdient die gemiddeld $150.000 per jaar verdient 1 trein bij mij ongeveer 1a2 miljoen $ per jaar zit ik op zo'n 20-25 miljoen van al mn treinen
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:40:07 #188
17061 mvt
blame Canada
pi_10246394
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:36 schreef poehej het volgende:

[..]

heb jij TTDAlter?? das een vet handig proggie..
ik heb als mn wagons van de treinen ingesteld op 40 ton of 40 items en al mijn treinen hebben een snelheid van 1000mp/h


hmm, dat vind ik weer niets. Ik ben een beetje anti cheat. Maar kan je het aantal vehicles aanpassen daarmee??
We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:46:51 #189
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10246606
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:40 schreef mvt het volgende:

[..]

hmm, dat vind ik weer niets. Ik ben een beetje anti cheat. Maar kan je het aantal vehicles aanpassen daarmee??


ja je kunt er heel veel mee veranderen de snelheid van de treinen enzo de running kosts en de prijs van de trein ik cheat wel graag maar dan alleen in single player.. in multi player vind het lullig als je alles wint door te cheaten.., maar met TTDAlter kun je ook de maximale snelheid van bruggen veranderen tot max. 2280 mp/h ofzo wel handig dus en je kunt ook de productie van je industrie instellen en de snelheid van je bussen, boten en vliegtuigen en het aantal ton aan goederen en het aantal passagiers enzo..
TTDAlter is niet echt een cheat programma vind ik je maakt alleen je voertuigen beter je tegenstanders hebben er ook alleen maar voordeel van..

[Dit bericht is gewijzigd door poehej op 06-05-2003 15:31]

  woensdag 7 mei 2003 @ 11:47:09 #190
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10267804
is het hier uitgestorven ofzo?

ik verdien trouwens alleen geen geld maar alleen niet bij mn treinen mn bussen enzo leveren wel geldjes

[Dit bericht is gewijzigd door poehej op 07-05-2003 16:34]

pi_10276875
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:47 schreef poehej het volgende:
is het hier uitgestorven ofzo?

ik verdien trouwens alleen geen geld maar alleen niet bij mn treinen mn bussen enzo leveren wel geldjes


Kan zijn dat je iets verkeerd hebt aangevinkt bij TTD Alter/TTD Patch. Daar heb ik ook last van gehad, maar weet niet meer wat het was.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 8 mei 2003 @ 11:33:02 #192
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10292354
ik heb dat tempsetw in mn newgrf map gezet en die line in newgrfw.txt gezet maar ik krijg geen tgv iemand een idee hoe dat kan??
  donderdag 8 mei 2003 @ 22:16:53 #193
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_10308469
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 11:33 schreef poehej het volgende:
ik heb dat tempsetw in mn newgrf map gezet en die line in newgrfw.txt gezet maar ik krijg geen tgv iemand een idee hoe dat kan??
dmv een signcheat:

Cht: ResetVehicles

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 10 mei 2003 @ 10:36:25 #194
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_10335216
Nou ik heb allebei de topics doorgelezen en geen duidelijk antwoord gevonden op de vraag waarom m'n fullscreen 't niet doet in xp

Kan iemand de tijd ff maken voor mij om 't ff uit te leggen?
fullscreen is toch wel een must eigenlijk

...some more happy little trees!!
  zaterdag 10 mei 2003 @ 11:02:56 #195
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_10335595
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 10:36 schreef Bob.Ross het volgende:
Nou ik heb allebei de topics doorgelezen en geen duidelijk antwoord gevonden op de vraag waarom m'n fullscreen 't niet doet in xp

Kan iemand de tijd ff maken voor mij om 't ff uit te leggen?
fullscreen is toch wel een must eigenlijk


dus je hebt niks gelezen over windows 95 compatibiliteitsmodus?
Ik weet zeker dat iemand dat een keer uitgebreid heeft uitgelegd....

Maargoed, je kunt ook de nieuwste alpha downloaden en dan tt-config gebruiken (dat progje met die groene vis logo) om full screen te selecteren.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 10 mei 2003 @ 11:49:24 #196
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_10336089
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 11:02 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

dus je hebt niks gelezen over windows 95 compatibiliteitsmodus?
Ik weet zeker dat iemand dat een keer uitgebreid heeft uitgelegd....

Maargoed, je kunt ook de nieuwste alpha downloaden en dan tt-config gebruiken (dat progje met die groene vis logo) om full screen te selecteren.


damn waarom moet 't zo fokking moeilijk zijn in XP, vroeger had ik 't perfect draaien
...some more happy little trees!!
  zaterdag 10 mei 2003 @ 11:54:50 #197
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_10336165
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 11:49 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

damn waarom moet 't zo fokking moeilijk zijn in XP, vroeger had ik 't perfect draaien


Tsja, dat spel komt uit 1996, toen bestond die hele XP nog niet eens. Het is al een hele prestatie dat ie onder 2000/XP draait, want meer dan een jaar geleden moest je nog een dual boot opzetten om TTD aan de gang te krijgen.

Dus niet zo klagen. Er heeft ontzettend veel tijd ingezeten om m onder XP aan de praat te krijgen, en dat je voor sommige dingen 'moeilijk' moet doen, daar moet je maar mee leren leven.

Dingen die in jouw/de gebruikers' ogen makkelijk zijn te implementeren, zijn in het echt moeilijk te implementeren, vergeet niet dat we geen toegang hebben tot de originele source code, maar dat we in assembly moeten hacken.


Bovendien snap ik niet wat er zo moeilijk aan is, want 'vroeger' moest je ook gewoon tt-config gebruiken.

* klnvntrbyt is ttdpatch assembly code contributor en heeft veel moeite gedaan om het makkelijk te maken voor de gebruikers.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 10 mei 2003 @ 12:01:35 #198
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_10336263
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 11:54 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Tsja, dat spel komt uit 1996, toen bestond die hele XP nog niet eens. Het is al een hele prestatie dat ie onder 2000/XP draait, want meer dan een jaar geleden moest je nog een dual boot opzetten om TTD aan de gang te krijgen.

Dus niet zo klagen. Er heeft ontzettend veel tijd ingezeten om m onder XP aan de praat te krijgen, en dat je voor sommige dingen 'moeilijk' moet doen, daar moet je maar mee leren leven.

* klnvntrbyt is ttdpatch assembly code contributor en heeft veel moeite gedaan om het makkelijk te maken voor de gebruikers.


Niets dan lof voor de mensen die 'm compatible hebben gemaakt, maar mag ik niet een beetje gefrustreerd zijn dat ik dat legendarische spel niet aan de praat krijg?

Wat ik telkens doe, de ttdwin.zip file uitpakken, dan de setup draaien (dan zit er automatisch een patch bij ( die dir heet "\Patch for NT, 2k and XP") die gooi ik erover heen. Hij zegt ook dat ik de regedt32 moet aanpassen, dat doe ik ook, enige waar ik gewoon telkens op vastloop is de fullscreen mode. D'r zit zo'n config proggie bij waar je fullscreen kan aanvinken:

maar wat ik daar ook aanvink, géén fullscreen voor mij.

En welke alpha patch bedoel je? linkje?

...some more happy little trees!!
  zaterdag 10 mei 2003 @ 12:39:27 #199
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_10336699
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 12:01 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Wat ik telkens doe, de ttdwin.zip file uitpakken, dan de setup draaien (dan zit er automatisch een patch bij ( die dir heet "\Patch for NT, 2k and XP") die gooi ik erover heen. Hij zegt ook dat ik de regedt32 moet aanpassen, dat doe ik ook, enige waar ik gewoon telkens op vastloop is de fullscreen mode. D'r zit zo'n config proggie bij waar je fullscreen kan aanvinken:
[afbeelding]
maar wat ik daar ook aanvink, géén fullscreen voor mij.

En welke alpha patch bedoel je? linkje?


Jij hebt niet de originele TTDXWIN package, maar eentje die door iemand is aangepast, zoek eerst maar het origineel, het origineel heeft geen subdir met "Patch for NT, 2k and XP", simpelweg omdat dat toen niet bestond.
Verder hoef je helemaal niet met regedit e.d. te kloten, dus dat klopt ook niet.

Geen wonder dat het allemaal niet lukt: je gebruikt packages die door anderen zijn gemaakt/gewijzigd, dus dan werkt de officiele manier niet.

Dan nog sorry voor m'n geirriteerdheid in de vorige post, ik wist dus niet dat je aanpaste rommel gebruikte.

Dus wat moet je nu doen:
- zoek een originele ttd voor win95 zip file, zonder dat er dingen aan zijn aangepast
- ga naar www.ttdpatch.net/src en download latestw.zip
- installeer het origineel
- unpack latestw.zip in de dir waar je ttdx hebt geinstalleerd
- gebruik tt-config om full screen in te stellen
- start ttdpatchw.exe
- lees ttdpatch.cfg om alle opties in te stellen.

Zo moet het werken.

(Verder moet iedereen die aangepaste ttdxwin bestanden verspreidt dat niet meer doen, dat maakt het zaakje alleen maar ingewikkelder.)


Wat je ook kunt doen (oproep voor iedereen die dit leest ):
regel 15 MB webspace voor me (geen geocities achtige meuk, want dat kan ik zelf ook wel regelen en is toch niet betrouwbaar) en stuur een mail met inloggegevens naar ttdpatch@terabytemusic.cjb.net , en ik upload een officiele ttd package voor windows 2000/xp, en die dus door mij wordt ondersteund, want ik compile daarvan altijd een speciale versie van ttdpatch voor.
Deze versie werkt out of the box EN heeft alle nieuwe graphics (TGV, ICE treinen, etc etc etc)

[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 10-05-2003 12:46]

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  dinsdag 13 mei 2003 @ 09:38:00 #200
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10391876
Dr was ook iets.. moest je volgens mij bij gamefx.exe de compatibiliteit instellen op win2k volgens mij ik heb em toen wel op fullscreen gehad maar dan vind ik het er niet meer mooi uitzien..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')