hallo allemaal, ik moet morgen een presentatie houden in het frans over het weer. ik heb al wat ideetjes over wat ik wil zeggen, maar ik heb echt hulp nodig bij het vertalen. zou iemand mij kunnen helpen? het weerbericht moet over frankrijk gaan. Ik heb ook moeite met het uitspreken van bepaalde woorden, dus ik zou het fijn vinden als er bij moeilijke woorden de uitspraak wordt neergezet. Geen google-vertalingen aub.
dit is de tekst:
"hallo allemaal, ik ben sander en ik ga het weer van vandaag presenteren. Deze ochtend begon met veel zon in het noorden van frankrijk, maar in het zuiden regende het erg hard. de maximale temperatuur in het noorden was 26 graden, en in het zuiden was de minimale temperatuur 20 graden. vanmiddag wordt het erg warm en schijnt overal de zon. de maximale temperatuur wordt 34 graden. het is mooi weer om een ijsje te gaan eten. Vanavond daalt de temperatuur en gaat het in het noorden van frankrijk stormen.
morgenochtend gaat het regenen in het oosten van frankrijk en waait er veel wind in de rest van het land. s'middags is het bewolkt en wordt maximale temperatuur 25 graden en de minimale temperatuur 23 graden.
op zaterdag is het mooi weer en stijgt de temperatuur. het wordt erg warm met een klein beet je wind. het wordt maximaal 28 graden
op zondag daalt de temperatuur en wordt het erg fris. het is bewolkt en s'avonds gaat het onweren.
bedankt voor het luisteren/kijken naar mijn presentatie."
ik heb al een gedeelte kunnen vertalen:
"bonjour tout le monde, je m'appelle Sander et je vais vous présenter la méteo d'aujourd'hui.
Ce matin commencait avec beaucoup de soleil dans le nord de la France, mais dans le sud, il pleuvait....(erg hard..). La temperature maximale etait 26 degres en la temperature minimale etait 24 degres " en "merci pour regarder à la meteo."