abonnement Unibet Coolblue
pi_161441397
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:00 schreef Anti-Examens het volgende:

[..]

Slecht :P Wel een 5.5 voor wiskunde herkansing weten te behalen --> sta nu een 6.5 voor WiB.

Ahh eco dat is idd wel lastig om in te komen. Ik heb ook havo gedaan en daar was eco echt een makkie voor mij, ik leerde enkel de stof en behaalde hoge cijfers. Nu moet ik echter heel veel oefenen en de stof goed beheersen wil ik überhaupt een voldoende halen. Ben gedropt van een 8 op de havo naar een 5.8 op vwo.

We moeten blijven strijden Joel, blijven strijden we zitten in moeilijke tijden :Y

Ben nu goed bezig met mijn PWS. Ik ben het niet zo perfectionistisch aan het schrijven als ervoor. Ik ga gewoon voor een voldoende en niet voor een KNAW prijs :') Gelukkig mag mijn begeleider me wel en denk ik dat ze me nooit een onvoldoende zou geven :P Dus ja gwn doorschrijven is nu de motto zodat ze ziet dat ik er aan heb gewerkt.

Ik vind het btw best wel belachelijk van mezelf dat ik nog steeds met het inleverwerk bezig ben terwijl ik al deze tijd kon leren voor mn eindexamens :|W grotendeels mn eigen schuld
Nice van wiskunde! :D

Eco is inderdaad een beetje maf, op het vwo haalde ik ook flink lager dan nu op de havo. Maar met het PO nu is het idd ook perfectionisme die me in de weg staat, ik heb geen enkel idee wanneer het 'goed genoeg' is dus raak ik in paniek. Want tijd om het perfect te doen heb ik niet. Moet nu gewoon echt even doorpakken, ik merk dat mijn lichaam echt helemaal crashed maar ik kan daar echt nog even niet aan toegeven.

Fijn dat het lekker gaat met je PWS ^O^ Inderdaad gewoon schrijven, dan kom je er vanzelf :) Ik duim voor je dat je een voldoende gaat halen!

Ja, ik had gelukkig al ingeschat dat ik pas vanaf de meivakantie echt kon gaan leren. (Of door instorten ivm SE's, mondelingen en herkansingen pal achterelkaar of door zoals nu dus veel te laat zijn met alles) Maar leuk is anders, helemaal omdat gewoon leren een stuk fijner is dan al dat maakwerk met deadline's. Leren kan gewoon hoe en wanneer je wilt en je bent veel meer in controle over wat je wilt/moet doen.

Nou we gaan er weer voor! c_/
pi_161474978
* JoelBaka kruipt halfdood binnen :O

Economie PO is einduluk af! Denk dat ik er verdorie alles bij elkaar wel 30 uur ingestoken heb en het is nog langer dan mijn pws ook 8)7

Man man man wat een werk... Ben helemaal kapot.

Kreeg gister voor het slapen eindelijk een mailtje terug van ak/pws-docent. (Ja serieus drie dagen later!!) Met een vraag die ik voor het PO kan gebruiken en wanneer ik denk daarmee klaar te zijn. En dat je pas in het tweede tijdvak CE AK mag doen als je op de deadline de cijfers niet in orde hebt. En dat het pws bespreken niet meer gaat lukken, ze gaat t zsm nakijken en vult het cijfer dan in op magister. En, hier komtie, dat ze me mailt mocht het lager zijn dan een 4 -O-

Sjongejonge... Ik heb de uren gemaakt maar had gewoon een rukstuk geschreven, dus ze heeft me aanpassingen gegeven. (Als het ware een nieuwe opdracht met een hoofdvraag en 3 hoofdstukken) en dat heb ik letterlijk gemaakt. Ik heb precies gedaan wat ze me opgedragen heeft. Vind het nu dus heel nasty dat ze de mogelijkheid van lager dan een 4 nog niet uitsluit, helemaal omdat ze dondersgoed zou moeten weten wat dat betekend. Nou zei mn zus dat ze dat waarschijnlijk had geschreven met het idee, als het nog niet goed genoeg is mail ik je zodat je het nog kan aanpassen. Maar als het nou nog steeds geen 4 waard is dan weet ik het niet meer hoor |:(

(Behoort tot de slaag-zak regeling dat je voor de losse vakken van je combi-cijfer geen cijfer lager dan een 4 mag hebben. Qua combi-gemiddelde zou ik nog een 3 kunnen hebben maar dat mag niet van de wet)

Raak er dus helemaal naar van. Die PO's komen wel goed want daar zet ik gewoon bij dat ik liever heb dat ze een 1 invullen dan dat ik het pas in het tweede tijdvak kan doen. Maar dat PWS is echt make it or break it. }:|

---

En nu AK PO maken... :X

----------------------------------------------------------------------
Edit: 17 april - 16:44
----------------------------------------------------------------------

AK PO is af en ingeleverd :)

Eindelijk klaar *O*

En ik heb ook de cijfers voor de herkansingen terug:
AK: 2,8 = 6,1
WiA: 4,9 = 4,6 Dus 4,9 blijft staan
Eco: 4,9 = 6,2
MO: 3,4 = 4,8
Dus mijn viertjes zijn weer vijfjes en ik sta weer op slagen ;)

Nu wachten tot de docenten de PO's en het PWS hebben nagekeken, hopen en bidden dat het allemaal voor woensdag geregeld is :%

[ Bericht 16% gewijzigd door JoelBaka op 17-04-2016 16:47:35 ]
pi_161499172
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:33 schreef JoelBaka het volgende:
* JoelBaka kruipt halfdood binnen :O

Economie PO is einduluk af! Denk dat ik er verdorie alles bij elkaar wel 30 uur ingestoken heb en het is nog langer dan mijn pws ook 8)7

Man man man wat een werk... Ben helemaal kapot.

Kreeg gister voor het slapen eindelijk een mailtje terug van ak/pws-docent. (Ja serieus drie dagen later!!) Met een vraag die ik voor het PO kan gebruiken en wanneer ik denk daarmee klaar te zijn. En dat je pas in het tweede tijdvak CE AK mag doen als je op de deadline de cijfers niet in orde hebt. En dat het pws bespreken niet meer gaat lukken, ze gaat t zsm nakijken en vult het cijfer dan in op magister. En, hier komtie, dat ze me mailt mocht het lager zijn dan een 4 -O-

Sjongejonge... Ik heb de uren gemaakt maar had gewoon een rukstuk geschreven, dus ze heeft me aanpassingen gegeven. (Als het ware een nieuwe opdracht met een hoofdvraag en 3 hoofdstukken) en dat heb ik letterlijk gemaakt. Ik heb precies gedaan wat ze me opgedragen heeft. Vind het nu dus heel nasty dat ze de mogelijkheid van lager dan een 4 nog niet uitsluit, helemaal omdat ze dondersgoed zou moeten weten wat dat betekend. Nou zei mn zus dat ze dat waarschijnlijk had geschreven met het idee, als het nog niet goed genoeg is mail ik je zodat je het nog kan aanpassen. Maar als het nou nog steeds geen 4 waard is dan weet ik het niet meer hoor |:(

(Behoort tot de slaag-zak regeling dat je voor de losse vakken van je combi-cijfer geen cijfer lager dan een 4 mag hebben. Qua combi-gemiddelde zou ik nog een 3 kunnen hebben maar dat mag niet van de wet)

Raak er dus helemaal naar van. Die PO's komen wel goed want daar zet ik gewoon bij dat ik liever heb dat ze een 1 invullen dan dat ik het pas in het tweede tijdvak kan doen. Maar dat PWS is echt make it or break it. }:|

---

En nu AK PO maken... :X

----------------------------------------------------------------------
Edit: 17 april - 16:44
----------------------------------------------------------------------

AK PO is af en ingeleverd :)

Eindelijk klaar *O*

En ik heb ook de cijfers voor de herkansingen terug:
AK: 2,8 = 6,1
WiA: 4,9 = 4,6 Dus 4,9 blijft staan
Eco: 4,9 = 6,2
MO: 3,4 = 4,8
Dus mijn viertjes zijn weer vijfjes en ik sta weer op slagen ;)

Nu wachten tot de docenten de PO's en het PWS hebben nagekeken, hopen en bidden dat het allemaal voor woensdag geregeld is :%

Vreemd dat ze nog bezig zijn met (het nakijken van) PO's/PWS.. bij ons waren ze allang al klaar daar mee (vorige maand) en deed je in april eigenlijk alleen maar examentrainingen.
Of naja, dat was de bedoeling. Uiteindelijk was veel niet verplicht en was je lekker aan het chillen.
PWS moest bij ons in februari af en begin maart waren de presentaties (en direct je cijfer).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2016 17:17:52 ]
pi_161499985
quote:
6s.gif Op zondag 17 april 2016 17:17 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Vreemd dat ze nog bezig zijn met (het nakijken van) PO's/PWS.. bij ons waren ze allang al klaar daar mee (vorige maand) en deed je in april eigenlijk alleen maar examentrainingen.
Of naja, dat was de bedoeling. Uiteindelijk was veel niet verplicht en was je lekker aan het chillen.
PWS moest bij ons in februari af en begin maart waren de presentaties (en direct je cijfer).
Ja, dat is dus mijn eigen schuld :@

Normaal was alles nu al klaar, maar ik was te laat met de PO's. Die moesten in januari al af zijn. En PWS heb ik voor de kerstvakantie netjes op de deadline ingeleverd, maar was zo bar slecht dat ze me er geen cijfer voor gaf en ik dus aanpassingen/nieuwe vraag moest doen. En die aanpassingen heb ik dinsdag dus ingeleverd.

Maar woensdag moet de cijferlijst ondertekend worden en dan moeten dus alle cijfers officieel binnen zijn. Dus in principe hebben de docenten nog 'genoeg' tijd om na te kijken, al is het wel krapjes. (Maar er hoeft nu verder 0,0 voor de examenkandidaten nagekeken worden en ik ga er vanuit dat ik de enige droeftoeter ben die nu nog dingen inlevert, dus moet te doen zijn)

Dus vandaar duimen dat het nog allemaal optijd ingevoerd wordt. Zou echt supernaar zijn als ik nu alsnog in de shit zit omdat het niet meer nagekeken is terwijl ik me letterlijk kapot gewerkt heb.
pi_161568314
Het is allemaal goedgekomen *O*

Met nog hoge cijfers ook _O-

PWS: 5
PO AK: 6.8
PO Eco: 7.7
PO M&O: 6.1

Van economie was ik echt flabbergasted want daar zit een punt aftrek in, dus dat was zelfs een 8.7 :o

---

Verder heb ik mijn planning gemaakt en ben alvast begonnen met WiA oefenen. Gister twee examenworkshops gehad en die waren top. WiA over de normale en binominale verdeling, en hij heeft het heel uitgebreid uitgelegd en ook hoe je het handmatig kan berekenen ipv met de GR. En dat is fijn want dan snap je tenminste wat de GR doet en dan begrijp je het systeem beter. En nog een algemeen workshopje M&O met wat tips voor het examen en nog een soort mini syllabusje met alle examenonderwerpen gesorteerd op de hoofdstukken van onze methode.

Straks even op en neer voor het tekenen van mijn cijferlijst en dan morgen nog een workshop AK en daarna hoef ik niet meer op school te komen c_/

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:00 schreef Anti-Examens het volgende:
Lokquote
Ben heel benieuwd hoe het met je gaat!
pi_161625964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:26 schreef JoelBaka het volgende:
Het is allemaal goedgekomen *O*

Met nog hoge cijfers ook _O-

PWS: 5
PO AK: 6.8
PO Eco: 7.7
PO M&O: 6.1

Van economie was ik echt flabbergasted want daar zit een punt aftrek in, dus dat was zelfs een 8.7 :o

---

Verder heb ik mijn planning gemaakt en ben alvast begonnen met WiA oefenen. Gister twee examenworkshops gehad en die waren top. WiA over de normale en binominale verdeling, en hij heeft het heel uitgebreid uitgelegd en ook hoe je het handmatig kan berekenen ipv met de GR. En dat is fijn want dan snap je tenminste wat de GR doet en dan begrijp je het systeem beter. En nog een algemeen workshopje M&O met wat tips voor het examen en nog een soort mini syllabusje met alle examenonderwerpen gesorteerd op de hoofdstukken van onze methode.

Straks even op en neer voor het tekenen van mijn cijferlijst en dan morgen nog een workshop AK en daarna hoef ik niet meer op school te komen c_/

[..]

Ben heel benieuwd hoe het met je gaat!
Ik moet morgen iets heel belangrijks inleveren (MA PO) dus ik ga niks teruglezen van hier daar reageer ik op als het af is :) Even alles negeren hier en later erop terugkomen.

Verder PWS 6.5 AK PO 6 gehaald. Prima, alleen nu voor MA als de wiedeweer aan de slag :(
pi_161626333
ok stress is al weg mag op maandag worden ingeleverd, thank god

mijn MA leraar _O_ was hard aan het stressen omdat ik MA als enige vak nog niet afgerond had als combishizzle

Ik heb alles gelezen en top dat je voor (bijna) alles een goed cijfer hebt weten te halen :) Na morgen ga ik suuuuper hard leren voor mn examens, elke mada fakin dag naar de bibliotheek :)
pi_161647361
Je leeft nog *O*

Superchill dat je PWS gelukt is, nu idd nog even maatschappijleer en dan ben je klaar! Ik duim voor je, die laatste stukjes zijn het moeilijkst. Wel fijn dat je docent je nog wat ruimte gegeven heeft :)

Ja, ben echt best tevreden met mijn eindlijst :) (Staat in het andere topic trouwens) Vooral omdat hij potentie heeft, genoeg kans om mijn onvoldoendes op te halen en om mijn voldoendes nog iets omhoog te trekken. Haal ik gemiddeld een punt hoger dan eindig ik met een 8, 9, 7, 8, 6, 7, 6 en combi-cijfer 7 :) Dus daar ga ik mijn best voor doen!

En als ik voor alles een punt lager heb dan slaag ik nog steeds dus op dat gebied zit ik redelijk safe :) Al blijft de kans dat ik zak er nog steeds, mijn lijf hoeft maar een keer in te storten en het feestje is klaar. |:(

Ik heb afgelopen week al flink aan wiskunde gezeten, dat gaat best oke. Inderdaad hiaten bij basis-kansrekenen en bij formules met meerdere variabelen. Maar verder zit het er goed in, en dankzij de uitleg van dinsdag gaan de normale en binominale verdeling foutloos. Liefde aan mijn docent O+

Vandaag maar eens aan economie beginnen. Weet even niet meer of jij nou eco had? Maar op economielokaal.nl heb je een klein examentrainingkje, wel lekker om mee te beginnen :) Op die site staat ook veel goede uitleg, qua filmpjes kan je trouwens kijken naar OsAcademie die leggen alles op heel simpel niveau uit en dat werkt echt heel goed. Je verzuipt nog wel eens in allerlei complex gedoe terwijl de kern eigenlijk heel makkelijk is, en zodra je de kern snapt dan gaat het complexe gedoe ineens vanzelf. :)

Heel veel succes met Maatschappijleer ^O^
pi_161647814
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 11:31 schreef JoelBaka het volgende:
Je leeft nog *O*

Superchill dat je PWS gelukt is, nu idd nog even maatschappijleer en dan ben je klaar! Ik duim voor je, die laatste stukjes zijn het moeilijkst. Wel fijn dat je docent je nog wat ruimte gegeven heeft :)

Ja, ben echt best tevreden met mijn eindlijst :) (Staat in het andere topic trouwens) Vooral omdat hij potentie heeft, genoeg kans om mijn onvoldoendes op te halen en om mijn voldoendes nog iets omhoog te trekken. Haal ik gemiddeld een punt hoger dan eindig ik met een 8, 9, 7, 8, 6, 7, 6 en combi-cijfer 7 :) Dus daar ga ik mijn best voor doen!

En als ik voor alles een punt lager heb dan slaag ik nog steeds dus op dat gebied zit ik redelijk safe :) Al blijft de kans dat ik zak er nog steeds, mijn lijf hoeft maar een keer in te storten en het feestje is klaar. |:(

Ik heb afgelopen week al flink aan wiskunde gezeten, dat gaat best oke. Inderdaad hiaten bij basis-kansrekenen en bij formules met meerdere variabelen. Maar verder zit het er goed in, en dankzij de uitleg van dinsdag gaan de normale en binominale verdeling foutloos. Liefde aan mijn docent O+

Vandaag maar eens aan economie beginnen. Weet even niet meer of jij nou eco had? Maar op economielokaal.nl heb je een klein examentrainingkje, wel lekker om mee te beginnen :) Op die site staat ook veel goede uitleg, qua filmpjes kan je trouwens kijken naar OsAcademie die leggen alles op heel simpel niveau uit en dat werkt echt heel goed. Je verzuipt nog wel eens in allerlei complex gedoe terwijl de kern eigenlijk heel makkelijk is, en zodra je de kern snapt dan gaat het complexe gedoe ineens vanzelf. :)

Heel veel succes met Maatschappijleer ^O^
Chill.

Ik heb ook eco en ik ga een examentraining volgen om me voor t examen te boosten.
pi_161647841
Valt me op hoe rustig het hier nog steeds is -O-
pi_161650473
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:05 schreef Anti-Examens het volgende:

[..]

Chill.

Ik heb ook eco en ik ga een examentraining volgen om me voor t examen te boosten.
Ah oke, dan heb je de tips niet echt nodig :P

Ben er nu mee bezig en het gaat lekker, eerste stukje helemaal foutloos :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:07 schreef Anti-Examens het volgende:
Valt me op hoe rustig het hier nog steeds is -O-
Jep -O-

Maar op de andere topics hebben al een aantal mensen gereageerd, die kijken dus af en toe wel rond hier. Ik verwacht dat er hier en daar nog wat mensen bijkomen de komende weken maar dat de meeste pas echt actief zullen worden zodra de examens echt begonnen zijn. Niet iedereen is echt bezig met voorbereiden/of heeft geen behoefte erover te kletsen. Maar een beetje ventileren over hoe het examen gegaan is vind iedereen eigenlijk wel fijn dus dan zal het vast wat drukker zijn :D
pi_161653840
Zo dat was even goed voor mn zelfvertrouwen! Heel het concept markt voor economie doorgewerkt met die examenopgaven waar ik t over had. Waren bij elkaar 28 vragen dus ongeveer net zoveel als een heel examen. En ik had er 25 goed :) En nog rustig aan gedaan ook, en exclusief alle pauzes minder dan 3 uur bezig geweest dus tempo zit ook goed.

Nu even uitrusten, kijk ondertussen scheel van alle economie :P
pi_161691293
Examentrainingen van Leiden _O_ Wat een genot zijn die zeg.
pi_161697715
Yeey ben klaar met alles btw :) Maatschappijleer 7.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:24 schreef JoelBaka het volgende:
Zo dat was even goed voor mn zelfvertrouwen! Heel het concept markt voor economie doorgewerkt met die examenopgaven waar ik t over had. Waren bij elkaar 28 vragen dus ongeveer net zoveel als een heel examen. En ik had er 25 goed :) En nog rustig aan gedaan ook, en exclusief alle pauzes minder dan 3 uur bezig geweest dus tempo zit ook goed.

Nu even uitrusten, kijk ondertussen scheel van alle economie :P
28 vragen 8)7 zou daar ook scheel van kijken gvd

quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Kauai het volgende:
Examentrainingen van Leiden _O_ Wat een genot zijn die zeg.
al een keer geweest? ik ga wss naar eco en duits examentraining moet ff checken
pi_161698094
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:54 schreef Anti-Examens het volgende:
Yeey ben klaar met alles btw :) Maatschappijleer 7.

[..]

28 vragen 8)7 zou daar ook scheel van kijken gvd

Gefeliciteerd! *O* Voelt goed om klaar te zijn met alle SE-onderdelen he :) En nog een lekker cijfer voor MA ook, top!

Jep, het is veel. Maar steeds een opgave (c.a. 4 opdrachten) maken en dan even 5 minuutjes pauze en dan is het best te doen ^^

Ben gister flink doorgegaan en heb alle andere concepten doorgewerkt. Dus zaterdag en zondag samen heb ik in totaal 64 examenopdrachten gemaakt :X Maar ik had er 55 goed ^O^ Dus blijkbaar snap ik economie, geen idee hoe dat nou weer komt _O- Maar ik hoef er dus niet veel tijd meer in te steken. Het is ook nog eens mijn aller laatste examen dus nog alle tijd om nog de puntjes op de i te zetten. Want die 7.9 halen is ineens wel heel erg mogelijk dus dat zou echt nice zijn!

En nu net begonnen met een eindexamen M&O. Had even geen idee hoe te beginnen dus ik dacht ik maak er gewoon een en dan kijk ik steeds na een opgave het bespreek&uitleg filmpje van een hele fijne youtube-docent en dan leer ik er gelijk van :) En dan kan ik ook zien hoe ik er voor sta. Want ik wil graag voor die 5.7 gaan maar als ik nu echt een 2 haal voor een examen dan moet dat doel naar beneden gesteld worden.

En morgen vlucht ik naar mijn zus toe, dan ga ik daar een weekje logeren. Want thuis nogal veel afleiding van mijn moeder...
pi_161698275
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:08 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* Voelt goed om klaar te zijn met alle SE-onderdelen he :) En nog een lekker cijfer voor MA ook, top!

Jep, het is veel. Maar steeds een opgave (c.a. 4 opdrachten) maken en dan even 5 minuutjes pauze en dan is het best te doen ^^

Ben gister flink doorgegaan en heb alle andere concepten doorgewerkt. Dus zaterdag en zondag samen heb ik in totaal 64 examenopdrachten gemaakt :X Maar ik had er 55 goed ^O^ Dus blijkbaar snap ik economie, geen idee hoe dat nou weer komt _O- Maar ik hoef er dus niet veel tijd meer in te steken. Het is ook nog eens mijn aller laatste examen dus nog alle tijd om nog de puntjes op de i te zetten. Want die 7.9 halen is ineens wel heel erg mogelijk dus dat zou echt nice zijn!

En nu net begonnen met een eindexamen M&O. Had even geen idee hoe te beginnen dus ik dacht ik maak er gewoon een en dan kijk ik steeds na een opgave het bespreek&uitleg filmpje van een hele fijne youtube-docent en dan leer ik er gelijk van :) En dan kan ik ook zien hoe ik er voor sta. Want ik wil graag voor die 5.7 gaan maar als ik nu echt een 2 haal voor een examen dan moet dat doel naar beneden gesteld worden.

En morgen vlucht ik naar mijn zus toe, dan ga ik daar een weekje logeren. Want thuis nogal veel afleiding van mijn moeder...
MA cijfer :') Is gewoon naar me toegegooid. Ik had het afgegeven en 30 min later stond het erop.

Challa ik ga nu langzamerhand ook beginnen met leren voor mn examens :) Als eerst ga ik voor mijn schriftelijk examen informatica leren omdat ik die ook als eerste heb op 11 mei. Ik zie wel tegen Economie leren op :{w die shit is gay as fuk
pi_161698360
Mijn eindexamen rooster btw:

11 mei (woensdag): Informatica
12 mei (donderdag): Nederlands
17 mei (dinsdag): Geschiedenis + Engels
18 mei (woensdag): Wiskunde B
19 mei (donderdag): Economie
23 mei (maandag): Duits
26 mei (donderdag): Aardrijkskunde
pi_161699441
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:54 schreef Anti-Examens het volgende:
Yeey ben klaar met alles btw :) Maatschappijleer 7.

[..]

28 vragen 8)7 zou daar ook scheel van kijken gvd

[..]

al een keer geweest? ik ga wss naar eco en duits examentraining moet ff checken
Ja ik heb Latijn en scheikunde gedaan. Het is echt aan te raden, alles wordt stap voor stap doorgenomen en de begeleiding is goed.
pi_161699549
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:14 schreef Anti-Examens het volgende:

[..]

MA cijfer :') Is gewoon naar me toegegooid. Ik had het afgegeven en 30 min later stond het erop.

Challa ik ga nu langzamerhand ook beginnen met leren voor mn examens :) Als eerst ga ik voor mijn schriftelijk examen informatica leren omdat ik die ook als eerste heb op 11 mei. Ik zie wel tegen Economie leren op :{w die shit is gay as fuk
Ach, hij staat op je lijst en daar gaat t om :P Ik heb AK als eerste, maar daar zie ik enorm tegenop dus ik ben nog in de uitstelfase :P Morgen ben ik een dagje weg maar dan neem ik mn samengevat AK mee om in het OV maar een beetje door te lezen. En dan woensdag aan AK, donderdag even een examen NL en eventueel EN doen, vrijdag weer aan AK. En dan volgend weekend weer even verder kijken.

Had eerst een planning met elke dag een beetje. Maar ik merk dat 1 of 2 hele dagen aan een vak werken prettiger is. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik echt iets 'af' heb :) Dus nu maar zo :P

Is informatica een beetje leuk?

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:17 schreef Anti-Examens het volgende:
Mijn eindexamen rooster btw:

11 mei (woensdag): Informatica
12 mei (donderdag): Nederlands
17 mei (dinsdag): Geschiedenis + Engels
18 mei (woensdag): Wiskunde B
19 mei (donderdag): Economie
23 mei (maandag): Duits
26 mei (donderdag): Aardrijkskunde
Netjes, ook lekker verdeeld :) Dit is die van mij:

Vrijdag 13 mei: Aardrijkskunde & Nederlands
Dinsdag 17 mei: Geschiedenis
Woensdag 18 mei: M&O
Donderdag 19 mei: Engels
Maandag 23 mei: Wiskunde A
Dinsdag 24 mei: Economie

Ben zeer tevreden. AK&NL is een beetje kakjes maar gelukkig gelijk 3 dagen rust daarna. En verder zijn alleen AK en GS 's ochtends en de rest lekker 's middags dus dat is fijn. (Wel vermoeiend, maar 's ochtends doet alles echt poepjes-veel pijn dus liever rustig wakker worden.)
pi_161701843
Ondertussen ook begonnen met leren voor de examens, probeer elke dag uurtje of 4 te doen. Hoe leren jullie? gewoon examens maken en dan de onderdelen waar je slecht op scoort herhalen?
pi_161703803
Wat een waanzin! Net klaar met het M&O examen. En wat heb ik? Een 7,1 :o

Waarom haal ik in hemelsnaam een hele dikke voldoende terwijl ik met moeite een 5,1 SE-gemiddeld sta 8)7

Nouja, ik blij. Die 5,9 zit er dus wel in _O-

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:53 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Ondertussen ook begonnen met leren voor de examens, probeer elke dag uurtje of 4 te doen. Hoe leren jullie? gewoon examens maken en dan de onderdelen waar je slecht op scoort herhalen?
Ik zal hier later ff op reageren, moet nu even naar de fysio :)
pi_161784013
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:53 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Ondertussen ook begonnen met leren voor de examens, probeer elke dag uurtje of 4 te doen. Hoe leren jullie? gewoon examens maken en dan de onderdelen waar je slecht op scoort herhalen?
Ik zou hier nog op terugkomen ;) Ik zal het even onderverdelen in de vakken die ik heb:

- Talen: Hier ben ik 'goed' in dus ik oefen er een paar maar verder niet. Als je hier minder goed in bent of beter wilt worden dan kan je een beetje kijken naar leesstrategieen en kijken of er iets is wat voor je werkt :)

- Wiskunde A: Ik ben begonnen met een hoofdstuk uit het boek te maken die speciaal als examenherhaling is. Daar staan dan alle onderwerpen in met een deel 'normale' oefeningen en een deel examenvragen. Ik heb daar de examenvragen van gemaakt en als die niet lukte of fout waren dan maakte ik nog even de normale opgaven. En nu net een heel examen gemaakt en verder zal ik nog wat op onderwerp oefenen. (wiskunde-examens.nl is een tip) En dan tzt nog wat hele. Maar WiA heb ik als een na laatste.

- Economie: Een trainginkje van economie lokaal gemaakt, gewoon een verzameling van examenopgaven op onderwerp gesorteerd. Waren iets van 64 opdrachten. Dat ging goed. Dus ik kijk nog wat youtube uitleg filmpjes als opfrissing en dan later nog wat hele examens. Deze heb ik als laatste.

- M&O daar ben ik met een eindexamen begonnen, en dat bleek toen veel beter dan verwacht te gaan dus ik ga daar gewoon alleen maar examens van oefenen. En wat dingen opzoeken als ik het echt niet snap. En over de balans nog wat youtube filmpjes kijken want daar laat ik veel punten liggen en dat is zonde.

- Geschiedenis: Ja kak. Dat moet je dus gaan stampen al die kenmerkende aspecten, dus dat ga ik eerst maar doen. En weer youtube filmpjes kijken om de theorie te herhalen. En dan wat oefenen, maar ik leer dus voornamelijk theoretisch want ik ben in bronnen en inzicht goed dus het oefenen is minder nodig. (Theorie is slecht omdat ik niet echt geleerd heb de afgelopen 4 jaar want dit was het enige vak dat gewoon redelijk ging zonder wat te doen. Dus nu door de zure appel bijten)

- Aardrijkskunde heb ik een online examentraining voor met uitlegfilmpjes en dergelijke. Ik heb vandaag een examen gemaakt en dat ging best prima. Nu dus de theorie doornemen met die training en de bijpassende examenopdrachten maken. En dan nog een of twee eindexamens oefenen. Deze heb ik als eerste.

Dusja. Vooral oefenen ;) Laat maar weten als je nog vragen hebt.
pi_161873465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:33 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Ik zou hier nog op terugkomen ;) Ik zal het even onderverdelen in de vakken die ik heb:

- Talen: Hier ben ik 'goed' in dus ik oefen er een paar maar verder niet. Als je hier minder goed in bent of beter wilt worden dan kan je een beetje kijken naar leesstrategieen en kijken of er iets is wat voor je werkt :)

- Wiskunde A: Ik ben begonnen met een hoofdstuk uit het boek te maken die speciaal als examenherhaling is. Daar staan dan alle onderwerpen in met een deel 'normale' oefeningen en een deel examenvragen. Ik heb daar de examenvragen van gemaakt en als die niet lukte of fout waren dan maakte ik nog even de normale opgaven. En nu net een heel examen gemaakt en verder zal ik nog wat op onderwerp oefenen. (wiskunde-examens.nl is een tip) En dan tzt nog wat hele. Maar WiA heb ik als een na laatste.

- Economie: Een trainginkje van economie lokaal gemaakt, gewoon een verzameling van examenopgaven op onderwerp gesorteerd. Waren iets van 64 opdrachten. Dat ging goed. Dus ik kijk nog wat youtube uitleg filmpjes als opfrissing en dan later nog wat hele examens. Deze heb ik als laatste.

- M&O daar ben ik met een eindexamen begonnen, en dat bleek toen veel beter dan verwacht te gaan dus ik ga daar gewoon alleen maar examens van oefenen. En wat dingen opzoeken als ik het echt niet snap. En over de balans nog wat youtube filmpjes kijken want daar laat ik veel punten liggen en dat is zonde.

- Geschiedenis: Ja kak. Dat moet je dus gaan stampen al die kenmerkende aspecten, dus dat ga ik eerst maar doen. En weer youtube filmpjes kijken om de theorie te herhalen. En dan wat oefenen, maar ik leer dus voornamelijk theoretisch want ik ben in bronnen en inzicht goed dus het oefenen is minder nodig. (Theorie is slecht omdat ik niet echt geleerd heb de afgelopen 4 jaar want dit was het enige vak dat gewoon redelijk ging zonder wat te doen. Dus nu door de zure appel bijten)

- Aardrijkskunde heb ik een online examentraining voor met uitlegfilmpjes en dergelijke. Ik heb vandaag een examen gemaakt en dat ging best prima. Nu dus de theorie doornemen met die training en de bijpassende examenopdrachten maken. En dan nog een of twee eindexamens oefenen. Deze heb ik als eerste.

Dusja. Vooral oefenen ;) Laat maar weten als je nog vragen hebt.
Thanks voor je info! Denk dat ook maar is naar die eindexamentrainingen ga kijken, ik zit alleen maar eindexamens te maken. Vreselijk saai maar volgensmij is het wel de beste manier, de onderwerpen waar je dan zwak op scoort ffkes opfrissen. Ik baal sws wel dat we de eerste dag meteen AK & NED hebben. Denk dat ik van beide 1 eindexamen ga maken op 1 dag om zo alvast een beetje te kijken hoe ik dan scoor.
pi_161876668
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:45 schreef Stopcontact2000 het volgende:

[..]

Thanks voor je info! Denk dat ook maar is naar die eindexamentrainingen ga kijken, ik zit alleen maar eindexamens te maken. Vreselijk saai maar volgensmij is het wel de beste manier, de onderwerpen waar je dan zwak op scoort ffkes opfrissen. Ik baal sws wel dat we de eerste dag meteen AK & NED hebben. Denk dat ik van beide 1 eindexamen ga maken op 1 dag om zo alvast een beetje te kijken hoe ik dan scoor.
Jup, dat is echt het enige nadeel van mijn rooster... Maar ik ben heel blij dat we daarna wel even weekend hebben, dan kan je weer even uitpuffen.

Maar man man man van 9 tot 5 bezig zijn met CE's ;(
pi_161913038
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:17 schreef Anti-Examens het volgende:
Mijn eindexamen rooster btw:

11 mei (woensdag): Informatica
12 mei (donderdag): Nederlands
17 mei (dinsdag): Geschiedenis + Engels
18 mei (woensdag): Wiskunde B
19 mei (donderdag): Economie
23 mei (maandag): Duits
26 mei (donderdag): Aardrijkskunde
Sinds wanneer is Informatica als CE mogelijk?
Bij ons was het alleen SE.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')