Ik snap dat niet hoor, overal hoor je verhalen over fraude met credit cards die via de post onderschept worden en nog worden ze zo verstuurd.
Ik bel ABN Amro, "nee meneer, een credit card is een heel veilig betaalmiddel" Oh, vandaar dat iedereen met jouw kaart, zonder pincode, je rekening leeg kan halen in het buitenland!!
Ik weet nu wel de risico's van een credit card, maar het is toch veel veiliger als je hem bij de bank ophaalt?
Zit er aan te denken alles te blokkeren en heel die rekening op te heffen.
quote:De Rabo stuurt het tegenwoordig ook op inclusief pincode
Op dinsdag 12 november 2002 18:46 schreef endoor het volgende:
Hmm, inderdaad vreemd, bij de Rabo was in het idd afhalen.
Moest de kaart na ontvangst nog op de 1 of andere manier geactiveerd worden ofzo??
(hoewel je de pin niet altijd nodig hebt met een CC natuurlijk)
quote:Hij mag formeel wel waardeloos zijn, maar als de pincode weet kun je met een creditcard gewoon de hele rekening plunderen bij elke pinautomaat.
Op dinsdag 12 november 2002 18:59 schreef boeltje.nl het volgende:
Zolang jij die Credit Card niet hebt getekend is het een waardeloos ding. Mocht er fraude gepleegd worden met die credit card dan is de bank daar verantwoordelijk voor
En niet te vergeten internettransacties waarbij die handtekening niet van belang is
Het passpoort nummer werd zelfs genoteerd.
quote:De credit card en de pincode worden apart van elkaar verstuurd.
Op dinsdag 12 november 2002 19:02 schreef Ronaldsen het volgende:[..]
Hij mag formeel wel waardeloos zijn, maar als de pincode weet kun je met een creditcard gewoon de hele rekening plunderen bij elke pinautomaat.
En niet te vergeten internettransacties waarbij die handtekening niet van belang is
quote:Klopt maar dat is in bepaalde "risico" gebieden!
Op dinsdag 12 november 2002 19:00 schreef Vibromass het volgende:
Van de Postbank kreeg ik ze aangetekend..
quote:Amsterdam
Op dinsdag 12 november 2002 19:12 schreef boeltje.nl het volgende:[..]
Klopt maar dat is in bepaalde "risico" gebieden!
quote:Die van mij kreeg ik een paar weken geleden zo mee zonder ID kaart of iets dergelijks, ook in Amsterdam
Op dinsdag 12 november 2002 19:31 schreef Vibromass het volgende:
Amsterdam
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:54 schreef Sinat het volgende:
Zit er aan te denken alles te blokkeren en heel die rekening op te heffen.
quote:Alletwee via de reguliere post niet aangetekend en vergezeld van twee enveloppen met de pin codes
Op dinsdag 12 november 2002 19:00 schreef Vibromass het volgende:
Van de Postbank kreeg ik ze aangetekend..
De meeste crimes die gebeuren met CC's zijn via het internet. Een 'rover' zal een website opzetten met allerlei mooie spulletjes tegen dumpprijzen. Iemand die niet weet dat ie naar certificates moet kijken vult zonder blikken of blozen zo al zijn CC gegevens in, en dan kan de pret voor de 'rover' gaan beginnen. Als ie het onopvallend wilt doen, zal hij/zij je nog het bestelde product opsturen ook....
Kijk daarom altijd naar de certificaten en verifieer ze ook (is binnen een paar seconden online gedaan)....
Just my $0.02
quote:Hmrf. Ook Postbank?
Op dinsdag 12 november 2002 22:36 schreef BAZZA het volgende:[..]
Die van mij kreeg ik een paar weken geleden zo mee zonder ID kaart of iets dergelijks, ook in Amsterdam
Nou ja, ik woon ook wel tegen Oost aan natuurlijk. Of misschien doen ze het alleen bij Gold cards
quote:Yup Postbank
Op woensdag 13 november 2002 00:53 schreef Vibromass het volgende:Hmrf. Ook Postbank?
Nou ja, ik woon ook wel tegen Oost aan natuurlijk. Of misschien doen ze het alleen bij Gold cards
maar geen goldcard, het was een reguliere blauwe card
quote:is dat niet een gewone pin-pas (debetcard)? want voor betalingen met een creditcard heb je in het buitenland wel je pincode nodig, zelfs in Frankrijk. En een creditcard heeft geen rekening die leeggehaald kan worden alleen een die op kan lopen
Op dinsdag 12 november 2002 18:41 schreef Sinat het volgende:Oh, vandaar dat iedereen met jouw kaart, zonder pincode, je rekening leeg kan halen in het buitenland!!
Deze is dus meteen bij de post eruit gelicht en iemand heeft flink lopen inkopen. Schijnt dat er genoeg criminele bendes zijn geïnfiltreerd in postsorteercentra.
Mij heeft het niks gekost, ik kreeg een nieuwe kaart en ik hoefde zelf niks te betalen aangezien American Express hiervoor verzekerd is.
Blijkbaar is de verzekering goedkoper dat een hele systeem van beveiliging bedenken en implementeren.
quote:Uit het boekje van de ABN-AMRO:
Op woensdag 13 november 2002 10:08 schreef voodoolady het volgende:[..]
is dat niet een gewone pin-pas (debetcard)? want voor betalingen met een creditcard heb je in het buitenland wel je pincode nodig, zelfs in Frankrijk. En een creditcard heeft geen rekening die leeggehaald kan worden alleen een die op kan lopen
quote:Het was toch laatst in het nieuws dat er pinpasjes via de post onderschept waren en die gasten waren eens lekker in het buitenland aan het shoppen geweest. Ze hadden geen pincode nodig.
Bij vele bankkantoren in het buitenland en enkele bankkantoren in Nederland, kunt u zonder pincode aan de balie contact geld opnemen met uw credit card.
Al is het verzekerd, ik wil gewoon niet dat mijn pas, waarmee mijn rekening zonder mijn toestemming geleegd kan worden, over de post verstuurd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |