abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6762883
Een aantal weken terug heb ik bij de ABN Amro een Credit Card aangevraagd. Krijg ik vandaag een envelope in de bus met: jawel een Credit Card.

Ik snap dat niet hoor, overal hoor je verhalen over fraude met credit cards die via de post onderschept worden en nog worden ze zo verstuurd.

Ik bel ABN Amro, "nee meneer, een credit card is een heel veilig betaalmiddel" Oh, vandaar dat iedereen met jouw kaart, zonder pincode, je rekening leeg kan halen in het buitenland!!

Ik weet nu wel de risico's van een credit card, maar het is toch veel veiliger als je hem bij de bank ophaalt?

pi_6762980
Hmm, inderdaad vreemd, bij de Rabo was in het idd afhalen.
Moest de kaart na ontvangst nog op de 1 of andere manier geactiveerd worden ofzo??
pi_6763163
Jawel, een handtekening op de achterkant.

Zit er aan te denken alles te blokkeren en heel die rekening op te heffen.

pi_6763255
het hele postproces ligt de verantwoordelijk voor jouw kaart bij een postmedewerker. dus de postbode moet tekenen voor ontvangst en als er melding komt van de klant dat zijn kaart niet aan is gekomen, dan weten ze psies wie het gedaan heeft. veiliger dan je denkt!
pi_6763280
Zolang jij die Credit Card niet hebt getekend is het een waardeloos ding. Mocht er fraude gepleegd worden met die credit card dan is de bank daar verantwoordelijk voor
Een eendagsvlieg heeft in ieder geval de dag van zijn leven. ------- Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
  dinsdag 12 november 2002 @ 19:00:27 #6
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6763290
Van de Postbank kreeg ik ze aangetekend..
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_6763301
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:46 schreef endoor het volgende:
Hmm, inderdaad vreemd, bij de Rabo was in het idd afhalen.
Moest de kaart na ontvangst nog op de 1 of andere manier geactiveerd worden ofzo??
De Rabo stuurt het tegenwoordig ook op inclusief pincode

(hoewel je de pin niet altijd nodig hebt met een CC natuurlijk)

٩๏̯͡๏)۶
pi_6763326
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:59 schreef boeltje.nl het volgende:
Zolang jij die Credit Card niet hebt getekend is het een waardeloos ding. Mocht er fraude gepleegd worden met die credit card dan is de bank daar verantwoordelijk voor
Hij mag formeel wel waardeloos zijn, maar als de pincode weet kun je met een creditcard gewoon de hele rekening plunderen bij elke pinautomaat.

En niet te vergeten internettransacties waarbij die handtekening niet van belang is

٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 12 november 2002 @ 19:02:26 #9
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6763327
voor mijn visa kaart moest ik een geldig legitimatie bewijs tonen en een krabbel zetten.

Het passpoort nummer werd zelfs genoteerd.

Zinloos geweld bestaat niet, er is altijd wel iemand die er zin in heeft.
Maar dat is mijn mening.
pi_6763597
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:02 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Hij mag formeel wel waardeloos zijn, maar als de pincode weet kun je met een creditcard gewoon de hele rekening plunderen bij elke pinautomaat.

En niet te vergeten internettransacties waarbij die handtekening niet van belang is

De credit card en de pincode worden apart van elkaar verstuurd.
Je kan maximaal 400 euro per dag opnemen bij een geld automaat (met pincode)
voor transacties bij de bank moet je je legitimeren....
Een eendagsvlieg heeft in ieder geval de dag van zijn leven. ------- Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
pi_6763624
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:00 schreef Vibromass het volgende:
Klopt maar dat is in bepaalde "risico" gebieden!
  dinsdag 12 november 2002 @ 19:15:12 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6763692
De pincode kreeg ik destijds via de post. De kaart moest ik zelf ophalen (2 jaar geleden bij de ABN).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  dinsdag 12 november 2002 @ 19:31:08 #13
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6764120
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:12 schreef boeltje.nl het volgende:

[..]

Klopt maar dat is in bepaalde "risico" gebieden!

Amsterdam
  dinsdag 12 november 2002 @ 22:36:40 #14
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6768647
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:31 schreef Vibromass het volgende:

Amsterdam

Die van mij kreeg ik een paar weken geleden zo mee zonder ID kaart of iets dergelijks, ook in Amsterdam
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6768699
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:54 schreef Sinat het volgende:
Zit er aan te denken alles te blokkeren en heel die rekening op te heffen.
Waar slaat dit op, heel veel andere banken en bv. ook AM-EX doet dit ook gewoon.
pi_6768792
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:00 schreef Vibromass het volgende:
Alletwee via de reguliere post niet aangetekend en vergezeld van twee enveloppen met de pin codes
Heb de postbank gebeld of dat normaal is, en men zij daar "wij kunnen ons niet voorstellen dat ze samen zijn aangekomen maar wij nemen het aan als u het zegt", hoezo arrogant
  † In Memoriam † dinsdag 12 november 2002 @ 22:52:25 #17
34726 Fratz
Max
pi_6769002
ik heb mijn Blue ook gewoon over de post gekregen. alleen moet je vantevoren een password bedenken en kun je je card pas activeren nadat je naar ze hebt gebeld en het password (en nog wat gegevens) hebt gegeven.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 12 november 2002 @ 23:02:17 #18
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_6769232
Ze zijn goed verzekerd voor het geval er iets mis zou gaan. Die kans is erg klein, dus wordt het gewoon zo verstuurd. Zo gaat dat bij de meeste banken, zoals je hierboven al hebt kunnen lezen. Een CC onderscheppen is een stuk lastiger dan je denkt (je krijgt er maar 1 per 3 jaar, dus je weet niet waar je moet zijn om ze te onderscheppen), dus gebeurd niet zo heel erg vaak.

De meeste crimes die gebeuren met CC's zijn via het internet. Een 'rover' zal een website opzetten met allerlei mooie spulletjes tegen dumpprijzen. Iemand die niet weet dat ie naar certificates moet kijken vult zonder blikken of blozen zo al zijn CC gegevens in, en dan kan de pret voor de 'rover' gaan beginnen. Als ie het onopvallend wilt doen, zal hij/zij je nog het bestelde product opsturen ook....

Kijk daarom altijd naar de certificaten en verifieer ze ook (is binnen een paar seconden online gedaan)....

Just my $0.02

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
  woensdag 13 november 2002 @ 00:53:33 #19
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6771588
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 22:36 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Die van mij kreeg ik een paar weken geleden zo mee zonder ID kaart of iets dergelijks, ook in Amsterdam

Hmrf. Ook Postbank?

Nou ja, ik woon ook wel tegen Oost aan natuurlijk. Of misschien doen ze het alleen bij Gold cards

woensdag 13 november 2002 @ 01:00:25 #20
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6771660
Ja ook postbank
Bonkveenfetisjist uit het waldviehbauerentum
  woensdag 13 november 2002 @ 07:04:12 #21
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6772785
quote:
Op woensdag 13 november 2002 00:53 schreef Vibromass het volgende:

Hmrf. Ook Postbank?

Nou ja, ik woon ook wel tegen Oost aan natuurlijk. Of misschien doen ze het alleen bij Gold cards

Yup Postbank

maar geen goldcard, het was een reguliere blauwe card

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 13 november 2002 @ 07:08:32 #22
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_6772790
Huk, ik kreeg m'n kredietkaart ook via de post.
The Internets, I needs it..
pi_6773676
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:41 schreef Sinat het volgende:

Oh, vandaar dat iedereen met jouw kaart, zonder pincode, je rekening leeg kan halen in het buitenland!!

is dat niet een gewone pin-pas (debetcard)? want voor betalingen met een creditcard heb je in het buitenland wel je pincode nodig, zelfs in Frankrijk. En een creditcard heeft geen rekening die leeggehaald kan worden alleen een die op kan lopen
pi_6773796
Ik heb ooit een American Express Card aangevraagd. Sturen ze me een geactiveerde Credit Card in een enveloppe waarop duidelijk "American Express" staat.

Deze is dus meteen bij de post eruit gelicht en iemand heeft flink lopen inkopen. Schijnt dat er genoeg criminele bendes zijn geïnfiltreerd in postsorteercentra.

Mij heeft het niks gekost, ik kreeg een nieuwe kaart en ik hoefde zelf niks te betalen aangezien American Express hiervoor verzekerd is.

Blijkbaar is de verzekering goedkoper dat een hele systeem van beveiliging bedenken en implementeren.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6786007
quote:
Op woensdag 13 november 2002 10:08 schreef voodoolady het volgende:

[..]

is dat niet een gewone pin-pas (debetcard)? want voor betalingen met een creditcard heb je in het buitenland wel je pincode nodig, zelfs in Frankrijk. En een creditcard heeft geen rekening die leeggehaald kan worden alleen een die op kan lopen

Uit het boekje van de ABN-AMRO:
quote:
Bij vele bankkantoren in het buitenland en enkele bankkantoren in Nederland, kunt u zonder pincode aan de balie contact geld opnemen met uw credit card.
Het was toch laatst in het nieuws dat er pinpasjes via de post onderschept waren en die gasten waren eens lekker in het buitenland aan het shoppen geweest. Ze hadden geen pincode nodig.

Al is het verzekerd, ik wil gewoon niet dat mijn pas, waarmee mijn rekening zonder mijn toestemming geleegd kan worden, over de post verstuurd wordt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')