abonnement Unibet Coolblue
pi_153435075
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:12 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

BNW / Kris & Lisanne #228 - Wie heeft er op de kamer gefilmd ?

Vat niet elke post zo persoonlijk op, het gaat hier niet over jou.
Jij verweet mata het topic te domineren, jij doet al heel lang hetzelfde.
Je probeert te kritische users monddood te maken, ajb vraag niet of ik bij je op schoot gezeten heb en vergelijk me niet met je ex-vrouw (als je daar isseus hebt open een ander topic daarvoor)

Ik reageer op wat je post en ben op geen enkele manier geinteresseerd in de persoon daarachter, dus zet dat van je af.
Get over yourself!
zucht
pi_153435226
Het maken van de kaarten is een hoop werk geweest lijkt me. Heeft iemand een aanleiding om te twijfelen aan de kaarten? Zoals Matteo zegt is niet op de meter na te gaan of het klopt maar ik heb zelf geen reden gevonden om te denken dat het erg afwijkt. Je kan natuurlijk rekening houden met een bepaalde marge in de plaatsaanduidingen.

Zijn er dingen aangegeven die eventeueel niet zouden kunnen kloppen en van invloed kunnen zijn op wat er met K en L gebeurd is?
pi_153435292
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:24 schreef bladwijzer het volgende:
Het maken van de kaarten is een hoop werk geweest lijkt me. Heeft iemand een aanleiding om te twijfelen aan de kaarten? Zoals Matteo zegt is niet op de meter na te gaan of het klopt maar ik heb zelf geen reden gevonden om te denken dat het erg afwijkt. Je kan natuurlijk rekening houden met een bepaalde marge in de plaatsaanduidingen.

Zijn er dingen aangegeven die eventeueel niet zouden kunnen kloppen en van invloed kunnen zijn op wat er met K en L gebeurd is?
Voor het gebied achter de cd dus de route van de mirador tot aan de paddocks, is imo belangrijk in verband met een mogelijke val locatie.
Dat het niet de kortste weg is, maar de makkelijkste weg (eeuwenoud pad) en dat kunnen we hier niet zien/beoordelen.
pi_153435347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Voor het gebied achter de cd dus de route van de mirador tot aan de paddocks, is imo belangrijk in verband met een mogelijke val locatie.
Dat het niet de kortste weg is, maar de makkelijkste weg (eeuwenoud pad) en dat kunnen we hier niet zien/beoordelen.
Die route is heel belangrijk idd, ik heb zelf toch het vermoeden dat ze, al dan niet bewust, van het pad afgegaan zijn.
pi_153435430
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:29 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Die route is heel belangrijk idd, ik heb zelf toch het vermoeden dat ze, al dan niet bewust, van het pad afgegaan zijn.
Na de laatste foto, en in welke richting dan? En waarom?
pi_153435588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Daar ga je weer: denken voor een ander. :(
Hoe kom jij er bij dat ik me daar nooit in verdiept hebt???????
Ik heb niet alleen met regelmaat van de klok over het gebied "gevlogen" met Earth en Bing maar heb zelfs kaarten gekocht van Panama (weet je nog die met dat vliegveldje midden in de jungle)

Over dat vliegveldje gesproken, best verfrissend om daar weer eens naar te kijken:

http://oi62.tinypic.com/osal95.jpg
pi_153435624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:58 schreef jackie12 het volgende:
Het gaat mij er om dat ik ageer tegen de bronnen van die kaarten.
Kingsroad
Baru
en Feliciano. En hier geloof ik geen donder van
Juist die hebben het min of meer kunnen sturen
In de filmpjes lieten ze ook steeds enge snel stromende riviertjes zien
Ik hoor die gasten in een filmpje zeggen ohh die kabelbruggen schommelen zo
Maar het was in die periode extreem droog geweest ,dus de meiden hebben
imo altijd de meest logische route gekozen en ook de veiligste
Van al m'n contacten in Boquete hoorde ik steeds dat ze in de zijrivieren moesten zoeken,het gebied onderverdelen en 8 basis kampen moesten inrichten om vanuit daar te zoeken.
Alle adviezen van buitenaf werden genegeerd.
Op alle goed bedoelde emails naar de familie toe kreeg je nooit antwoord .

Ik heb doorgegeven dat ze deTexas EquuSearch organization (Tim Miller) http://www.txeq.org/
konden vragen,want die beschikken over zeer geavanceerde speurhonden.
Dr. Andrew G. Hodges's naam heb ik ook doorgegeven (een beroemde Forensic Profiler)
http://forensicthoughtprints.com/default.aspx .

Dan die Ambassadeur Wiebe de Boer (ook een smeerlap) die zei over de vermiste
Engelsman > oh die is autistisch > dus met andere woorden het lag aan de Engelsman zelf .
Bleek later helemaal niet zo te zijn.
Om de 2 zinnen zei ambassadeur Wiebe de Boer ook dat Boquete zo veilig is ,nou aan m'n hoela Wiebe. En dan heb ik het over die ingehuurde Colombiaan nog niet eens gehad :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153435655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Na de laatste foto, en in welke richting dan? En waarom?
In welke richting, dan vermoed ik naar het oosten. Waarom, ja dat is de hamvraag.

Ik heb nog steeds in mijn achterhoofd dat K en L pratende met 2 mannen gezien zouden zijn bij de taalschool die ochtend. Daar werd bij vermeld dat ze over een waterval aan het praten waren, iemand moet dat gesprek gehoord hebben dus, als deze infomatie klopt.
pi_153435681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Juist die hebben het min of meer kunnen sturen
In de filmpjes lieten ze ook steeds enge snel stromende riviertjes zien
Ik hoor die gasten in een filmpje zeggen ohh die kabelbruggen schommelen zo
Maar het was in die periode extreem droog geweest ,dus de meiden hebben
imo altijd de meest logische route gekozen en ook de veiligste
Van al m'n contacten in Boquete hoorde ik steeds dat ze in de zijrivieren moesten zoeken,het gebied onderverdelen en 8 basis kampen moesten inrichten om vanuit daar te zoeken.
Alle adviezen van buitenaf werden genegeerd.
Op alle goed bedoelde emails naar de familie toe kreeg je nooit antwoord .

Ik heb doorgegeven dat ze deTexas EquuSearch organization (Tim Miller) http://www.txeq.org/
konden vragen,want die beschikken over zeer geavanceerde speurhonden.
Dr. Andrew G. Hodges's naam heb ik ook doorgegeven (een beroemde Forensic Profiler)
http://forensicthoughtprints.com/default.aspx .

Dan die Ambassadeur Wiebe de Boer (ook een smeerlap) die zei over de vermiste
Engelsman > oh die is autistisch > dus met andere woorden het lag aan de Engelsman zelf .
Bleek later helemaal niet zo te zijn.
Om de 2 zinnen zei ambassadeur Wiebe de Boer ook dat Boquete zo veilig is ,nou aan m'n hoela Wiebe. En dan heb ik het over die ingehuurde Colombiaan nog niet eens gehad :)
goeie post!
pi_153435795
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:42 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

In welke richting, dan vermoed ik naar het oosten. Waarom, ja dat is de hamvraag.

Ik heb nog steeds in mijn achterhoofd dat K en L pratende met 2 mannen gezien zouden zijn bij de taalschool die ochtend. Daar werd bij vermeld dat ze over een waterval aan het praten waren, iemand moet dat gesprek gehoord hebben dus, als deze infomatie klopt.
Waarom alleen in de fu&*king middle of nowhere gaan zoeken naar een onbekende waterval,
als je daar nog niemand kent?
Waarom niet "gewoon" naar de warmwaterbronnen?
Waarom niet naar de "pipelines"?

Bij deze attracties waren veel jongeren te vinden, ze hadden daar nog geen gezellige contacten gelegd, ik begrijp dat de meiden in Boquete nog geen sociaal netwerk hadden gemaakt.

Dus waarom überhaupt op je eerste wandeling zo ver (letterlijk en figuurlijk) gaan?
pi_153435940
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

goeie post!
Texas Equusearch has conducted more than 400 searches and has safely returned more than 300 missing children, teens and adults to their families. Law enforcement agencies, including the FBI, have credited Equusearch with having perhaps the highest 'find rate' (about 70% - with nearly 85% of these found alive) of any search and rescue organization in our nation. Texas Equusearch has grown from a small horse-mounted team to include hundreds of volunteers with four-wheelers, boats and aircraft. In December 2004, Equusearch founder Tim Miller was awarded President Bush's National Points of Light Award. He has also received a Crime Stoppers Award for public service. The organization dedicates its efforts to the memory of Texas Equusearch Director Tim Miller's sixteen-year-old daughter Laura, who was abducted, raped and brutally murdered in September 1984.

Tim Miller



[ Bericht 5% gewijzigd door StaceySinger op 11-06-2015 12:01:40 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153436224
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom alleen in de fu&*king middle of nowhere gaan zoeken naar een onbekende waterval,
als je daar nog niemand kent?
Waarom niet "gewoon" naar de warmwaterbronnen?
Waarom niet naar de "pipelines"?

Bij deze attracties waren veel jongeren te vinden, ze hadden daar nog geen gezellige contacten gelegd, ik begrijp dat de meiden in Boquete nog geen sociaal netwerk hadden gemaakt.

Dus waarom überhaupt op je eerste wandeling zo ver (letterlijk en figuurlijk) gaan?
Ik kom op dat idee omdat ze voor die dag geen tour konden boeken. Ik denk dat er op de taalschool, of in de eetzaal van hun hostel, vast wel gepraat werd over hikes. Misschien is El Pianista ter sprake gekomen en er zijn meer vergeten watervallen in het gebied achter de cd. En dan bedoel ik niet the Lost Waterfalls want die zijn aan de zuidkant van de cd natuurlijk.

Maar het is niet meer dan een gedachtengang van mij hoor. Ik vind dat niet heel onlogisch.

Er is sowieso iets gebeurd dat niemand had kunnen voorspellen, iedereen zegt wel, ze waren zo verstandig. Dat zal ook zo zijn geweest maar zelfs verstandige mensen kunnen een verkeerde beslissing nemen of een inschattingsfout maken en in de problemen komen.
Dat geldt zowel voor een misdaadscenario als een ongeluk/verdwalen scenario.
pi_153436445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom alleen in de fu&*king middle of nowhere gaan zoeken naar een onbekende waterval,
als je daar nog niemand kent?
Waarom niet "gewoon" naar de warmwaterbronnen?
Waarom niet naar de "pipelines"?

Bij deze attracties waren veel jongeren te vinden, ze hadden daar nog geen gezellige contacten gelegd, ik begrijp dat de meiden in Boquete nog geen sociaal netwerk hadden gemaakt.

Dus waarom überhaupt op je eerste wandeling zo ver (letterlijk en figuurlijk) gaan?
Ik blijf erbij dat de dames niet alleen op pad zijn gegaan maar onder begeleiding.
pi_153437281
Ik vraag me af waarom taxichauffeur Leo, als hij K en L niet in zijn taxi heeft gehad en naar El Pianista heeft gebracht, dit in hemelsnaam zou verklaren. Wie wil er nou in verband gebracht worden met 2 verdwenen jonge vrouwen, tenzij je wilt helpen en eerlijk bent. Als het om persoonsverwisseling gaat, hebben we weer het volgende probleem. Ook deze dames zijn dan rond die tijd, 12:40 uur volgens Leo, door niemand gezien bij/op het pad.

Als ze wel in de taxi van L zaten is het weer vreemd dat K en L in een taxi gestapt zouden zijn waar al 2 mannen als passagier inzaten. Er wordt uitgebreid gewaarschuwd om als toerist zijnde nooit in een taxi te stappen waar al mensen inzitten. Toch een verkeerde beslissing genomen dan?

Het klopt ook niet met de tijdlijn, die volgens mij ook niet 100% vast staat overigens.

Vraag blijft mij bezighouden, waarom zei Leo dat hij K en L in de taxi had als dat niet zo was.
Persoonsverwissling betekend nog meer vrouwen bij El Pianista die door niemand gezien zijn :?
De getuigen die ze wel menen gezien te hebben, noemen tijden die niet overeenkomen met de tijd die Leo noemde.
pi_153437421
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:44 schreef bladwijzer het volgende:
Ik vraag me af waarom taxichauffeur Leo, als hij K en L niet in zijn taxi heeft gehad en naar El Pianista heeft gebracht, dit in hemelsnaam zou verklaren. Wie wil er nou in verband gebracht worden met 2 verdwenen jonge vrouwen, tenzij je wilt helpen en eerlijk bent. Als het om persoonsverwisseling gaat, hebben we weer het volgende probleem. Ook deze dames zijn dan rond die tijd, 12:40 uur volgens Leo, door niemand gezien bij/op het pad.

Als ze wel in de taxi van L zaten is het weer vreemd dat K en L in een taxi gestapt zouden zijn waar al 2 mannen als passagier inzaten. Er wordt uitgebreid gewaarschuwd om als toerist zijnde nooit in een taxi te stappen waar al mensen inzitten. Toch een verkeerde beslissing genomen dan?

Het klopt ook niet met de tijdlijn, die volgens mij ook niet 100% vast staat overigens.

Vraag blijft mij bezighouden, waarom zei Leo dat hij K en L in de taxi had als dat niet zo was.
Persoonsverwissling betekend nog meer vrouwen bij El Pianista die door niemand gezien zijn :?
De getuigen die ze wel menen gezien te hebben, noemen tijden die niet overeenkomen met de tijd die Leo noemde.
en PM noemde
pi_153437457
Op het facebook account van I.L staat dit:
Ik heb net gesproken met de dtj (onderzoek politie hier in boquete) dus ze doen onderzoek. Er zijn 3 personen werken aan de zaak. Gisteren vroegen ze alle bedrijven in het park om hun camara systemen en het lijkt erop dat op één of meer van hen zien ze de meisjes lopen in de richting van romero supermarkt niet lang na 13:00..

Hoezo maar drie man? En zijn deze camera opnames verder goed bekeken?
pi_153437503
Later schrijft ze dit:

Dit is het ding: Het laatste moment ze werden gezien is hier ongeveer 13:00 op de school. Na dat we niets weet. Vandaag ben ik gaan rond de buurt hier met foto ' s te praten met iemand om te zien of iemand eigenlijk hebben ze gezien in de richting naar boquete. Van de school je kan naar golubić, boquete of david. We kunnen niet blijven zoeken op de paden. We moeten meer weten over wat er precies gebeurd is na 13:00 hier.

Om 13.00 uur op school of om 13.00 uur bij de supermarkt? Wat is het nu?
pi_153437568
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:51 schreef bladwijzer het volgende:
De kaarten die we nu hebben zijn in de loop van het jaar hier en daar aangepast, naarmate er meer informatie bekend werd. Zoals ze nu zijn is het meest aannemelijk.
Ik heb ook erg veel moeite met de kaarten zoals we ze nu hebben.

In het begin, april/mei 2014, was het opzoeken van de Pianista trail aan de Boquete kant op googlemaps en dergelijke wel afdoende. Toen in juni de rugzak in Verweggistan werd gevonden, moest men zich oriënteren op het gebied ver achter de mirador. Aanvankelijk gebruik maken van google maps, bing, noem maar op, op zich prima. Maar op'n gegeven moment moet je een échte, degelijke kaart hebben, waarop hutten, refugios van ANAM, benamingen van cerros en qdas op vermeld staan. Die is er niet?

Zeg eens eerlijk:
- weten wij hoe dat pad loopt, als je naar die onscherpe satellietbeelden kijkt waarop veel groen bladerdek te zien is?
- weten wij waar quebrada Alejandro stroomt? (in de OP wordt-ie gepresenteerd alsof -ie per definitie Q2 zou zijn)
- welke kaarten gebruikt sinaproc voor de buitenwereld? Ook zo'n lullige internetkaart? (bron: still van Matteo) Is dat normaal?
- op welke kaarten worden straks de GPS locaties geplot, verkregen uit Misión Culebra?

Ik geloof niet, dat dat gebied nog niet in kaart is gebracht. Misión Culebra maakt melding van cerro Gorila. Deze benaming moet ergens zijn vastgelegd voor die cerro, in een kaart, of in een lijst, inclusief coordinaten.

Ik besef dat het absoluut niet makkelijk is om aan zo'n kaart te komen, getuige het feit dat we zo'n kaart niet hebben. Precies om die reden kunnen wij onze zelfgemaakte kaarten niet zomaar voor waar aannemen. Helaas zijn ze (tot nu toe) onverifieerbaar. :)
pi_153437717
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:56 schreef schuschuho het volgende:
Om 13.00 uur op school of om 13.00 uur bij de supermarkt? Wat is het nu?
Ze zegt ook: ongeveer 13:00 op de scool en niet lang na 13:00 in het dorp. Op zich geen tegenspraak, met haar getuigenis dat ze om 13:10 de school zouden hebben verlaten.
pi_153437787
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:00 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb ook erg veel moeite met de kaarten zoals we ze nu hebben.

In het begin, april/mei 2014, was het opzoeken van de Pianista trail aan de Boquete kant op googlemaps en dergelijke wel afdoende. Toen in juni de rugzak in Verweggistan werd gevonden, moest men zich oriënteren op het gebied ver achter de mirador. Aanvankelijk gebruik maken van google maps, bing, noem maar op, op zich prima. Maar op'n gegeven moment moet je een échte, degelijke kaart hebben, waarop hutten, refugios van ANAM, benamingen van cerros en qdas op vermeld staan. Die is er niet?

Zeg eens eerlijk:
- weten wij hoe dat pad loopt, als je naar die onscherpe satellietbeelden kijkt waarop veel groen bladerdek te zien is?
- weten wij waar quebrada Alejandro stroomt? (in de OP wordt-ie gepresenteerd alsof -ie per definitie Q2 zou zijn)
- welke kaarten gebruikt sinaproc voor de buitenwereld? Ook zo'n lullige internetkaart? (bron: still van Matteo) Is dat normaal?
- op welke kaarten worden straks de GPS locaties geplot, verkregen uit Misión Culebra?

Ik geloof niet, dat dat gebied nog niet in kaart is gebracht. Misión Culebra maakt melding van cerro Gorila. Deze benaming moet ergens zijn vastgelegd voor die cerro, in een kaart, of in een lijst, inclusief coordinaten.

Ik besef dat het absoluut niet makkelijk is om aan zo'n kaart te komen, getuige het feit dat we zo'n kaart niet hebben. Precies om die reden kunnen wij onze zelfgemaakte kaarten niet zomaar voor waar aannemen. Helaas zijn ze (tot nu toe) onverifieerbaar. :)
Als je maar een klein stukje van mijn post qoute haal je het uit de context
De rest van mijn post geeft al antwoord op de vraag hoe ik over de kaarten denk

Ik heb ze altijd gezien als een redelijke indicatie van het gebied.
Er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering of aanvulling lijkt me.

Of eventueel kaarten met minder details van onzekere locaties kan ook. Wie gaat ze maken?
Zonder kaarten in de OP missen we een hoop info vind ik zelf

[ Bericht 3% gewijzigd door bladwijzer op 11-06-2015 13:27:57 ]
pi_153438297
Ja, je vindt ze acceptabel. Dat heb ik uit een aantal posts begrepen, oa:

quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:24 schreef bladwijzer het volgende:
Het maken van de kaarten is een hoop werk geweest lijkt me. Heeft iemand een aanleiding om te twijfelen aan de kaarten? Zoals Matteo zegt is niet op de meter na te gaan of het klopt maar ik heb zelf geen reden gevonden om te denken dat het erg afwijkt. Je kan natuurlijk rekening houden met een bepaalde marge in de plaatsaanduidingen.
:)
Als indicatie, op zich prima.
pi_153438367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:28 schreef RapaNui het volgende:
Ja, je vindt ze acceptabel. Dat heb ik uit een aantal posts begrepen, oa:

[..]

Nou ja acceptabel, als je het niet als absolute waarheid aanneemt maar als hulpmiddel om mee te werken.

Ik heb zelf eerder een kaartje gepost waarin ik de quebrada's meer naar het oosten plaatste.
pi_153438436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:06 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ze zegt ook: ongeveer 13:00 op de scool en niet lang na 13:00 in het dorp. Op zich geen tegenspraak, met haar getuigenis dat ze om 13:10 de school zouden hebben verlaten.
Maar ook volgens de foto's 13:00 uur Mirador.
pi_153440282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:33 schreef gynaika het volgende:

[..]

Maar ook volgens de foto's 13:00 uur Mirador.
Hoe kunnen ze nou gezien zijn terwijl ze om 13:00u de school verlieten, dat ze tegelijkertijd ook op surveillance camera's staan in het dorp van net na 13:00u, EN P.M. zegt ze op de mirador te hebben gezien rond 13:00u, terwijl het ruim 1,5 uur lopen is, naar boven naar de mirador, en de fototijden hun aanwezigheid daar op de berg rond 13:00u ondersteunen?

Zouden de surveillance cameratijden in het dorp niet op zomertijd zijn gezet/gegaan op 31 maart?
Op 31 maart ging Panama over naar zomertijd. En zou dat een verklaring kunnen zijn?
De surveillance camer's in het dorp gaven aan: 13:00u (wintertijd) maar hadden een uur vroeger, 12:00u, moeten aangeven.

maar dan zou een lift met een 4x4 deels omhoog, de enige optie zijn om de mirador tijdig te bereiken voor die fotomomenten .......

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 11-06-2015 14:52:58 ]
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:47:55 #50
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153440449
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:51 schreef bladwijzer het volgende:
De nodige informatie zal (mijn ervaring) uit de Panamese media moeten komen, aangezien je er met de gebrekkige Nederlandse berichtgevingen inclusief talloze vertaalfouten, niet komt.
Zo verklaarde Betzaida op 14 juni dat ze na een mars van 10 uur vanuit Alto Romero, Los Romeros, Romero, hoe je die nederzetting ook wilt noemen, de vindplaats van de rugzak hadden bereikt.

En dat er een "carnet" in zat. Zo heet een rijbewijs, bijvoorbeeld een carnet de conducir. Er werd gespeculeerd over een verzekeringspasje. Maar het kan ook een opschrijfboekje, dagboek, of adresboekje betekenen. Je hebt altijd met dat soort taalspelen te maken, waardoor je ook kans hebt op desinformatie die voor waar wordt aangenomen, als die maar vaak genoeg herhaald wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')