abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6762516
Bij ons komen ze er niet in de cavia's, marmotten, goudvissen, poedels, herders, lapjeskatten, Siamezen, vinken, parkieten en wat dies meer zij... Huisdieren stinken, verharen, gaan in de rui, hebben vlooien, zijn niet bepaald meesters in de sanitaire stop en vragen constant om aandacht... Een onpopulaire mening, vermoed ik, want het Nederlandse "ge-zin-ne-tje" is niet af zonder 1 of ander op de bank rondhangend harig, stinkend vlooientheater, naar het schijnt... O, 'tuurlijk, vroeger thuis hadden ook wij een hond. Een schapendoes genaamd "Beertje" met getoupeerde staart, maar toen woonden we in de polder... Het diertje vermaakte zich uitstenkend in die polder. Had lekker de vrijheid en ruimte om te rommelen dat het een lieve lust had... Maar als je in een dorp of stad woont dan moet je er niet aan beginnen. Een hond moet lekker kunnen rennen, zonder touwtje aan zijn nek... Daarnaast een kwestie van hygiëne ook. Nu de dagen weer korten is de kans dat je als je uit de auto stapt over een hondendrol van de poedel van je buren uitglijdt niet te verwaarlozen. Wel eens gehad? Dat je met een drol aan je voetzolen nietsvermoedend de woonkamer inloopt...? En wat is zieliger dan een cavia, parkiet of goudvis in zijn benepen levensruimte te moeten aanschouwen de godganse dag...? Ik begrijp niet dat mensen denken dat ze die dieren daarmee een dienst leveren...
I´m back.
pi_6762560
een mens wordt toch ook in een huisje gehouden
onder
pi_6762576
Mensen met huisdieren zijn maar triest.
Echt zo'n geval van "mensen willen niet bij me in de buurt zijn, dus daarom maar deze hulpeloze puppy die niets te willen heeft"

pi_6763047
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:25 schreef MarkzMan_X het volgende:
Echt zo'n geval van "mensen willen niet bij me in de buurt zijn, dus daarom maar deze hulpeloze puppy die niets te willen heeft"

Ben jij ook niet een dier dan???.... en waarom zijn mensen met dieren maar triest??..heb je vroeger geen huisdier gehad??...
Ach Flikker toch op........
  dinsdag 12 november 2002 @ 18:55:41 #5
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_6763186
Voor kinderen schijnt het goed te zijn om een huisdier te hebben. Zo leren ze spelenderwijs verantwoordelijkheid en respect voor alles wat leeft.
Daarnaast vind ik het persoonlijk erg gezellig om een diertje over de vloer te hebben. Helaas staat mijn behuizing niet toe dat ik een hond kan houden

Dieren zijn net zo vies als de eigenaren die ze houden. Als je een hond goed verzorgt dan stinken ze niet en hebben ze ook geen vlooien. Als je niet in staat bent om een huisdier goed te verzorgen dan moet je er vooral niet aan beginnen.

Ik hoop trouwens niet dat de mensen die zo'n hekel aan 'vieze dieren' ooit aan kinderen beginnen want ik kan nu vast verklappen dat daar de eerste jaren ook weinig reinheid aan te beleven valt....

pi_6763335
Misschien kun je als kind beter met mensen omgaan om te leren hoe je om moet gaan met alles wat leeft...
I´m back.
  dinsdag 12 november 2002 @ 19:05:09 #7
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_6763406
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
Misschien kun je als kind beter met mensen omgaan om te leren hoe je om moet gaan met alles wat leeft...
Tuurlijk... maar je hoeft je vriendjes en vriendinnetjes niet op tijd te voeden of uit te laten. Verantwoordelijkheid leer je wel..... Immers je moet je dier verzorgen.
pi_6763623
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:05 schreef MadRotorHead het volgende:

[..]

Tuurlijk... maar je hoeft je vriendjes en vriendinnetjes niet op tijd te voeden of uit te laten. Verantwoordelijkheid leer je wel..... Immers je moet je dier verzorgen.

Wat mij altijd opvalt is dat het nu juist niet de kinderen zijn die de honden uitlaten... Ook doen kinderen vaak behoorlijk ruw tegen dieren... Ik denk dat het een romantisch idee dat kinderen door het verzorgen van dieren verantwoordelijkheid leren voor alles wat leeft... Dierenliefde is een stuk makkelijker dan mensenliefde, getuige ook dat de gruwelijkste dictator van de 20ste eeuw ook een fervent dierenliefhebber was en vaak mijmerde over de puurheid van dieren... Ikzelf zou eerder de omgang met mensen en alles wat hierbij komt kijken op het curriculum van het kind willen zetten dan de omgang met dieren... Daar schort namelijk over het algemeen veel aan...
I´m back.
pi_6763897
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:49 schreef HiKe het volgende:

[..]

Ben jij ook niet een dier dan???.... en waarom zijn mensen met dieren maar triest??..heb je vroeger geen huisdier gehad??...

Nee, ik ben geen dier.
Waarom ze triest zijn? Lees boven.
Ja, gehad -> Hond.

En die ging dood!

dinsdag 12 november 2002 @ 19:26:44 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6764020
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:22 schreef MarkzMan_X het volgende:

Nee, ik ben geen dier.

Ook jij bent eigenlijk een apensoort (net als ieder ander mens), dusseh...

Huisdieren kun je gerust nemen, mits je ze genoeg ruimte en aandacht kunt bieden. Zo niet, dan moet je er absoluut niet aan beginnen.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6764081
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:26 schreef MSXUser het volgende:

[..]

...

Huisdieren kun je gerust nemen, mits je ze genoeg ruimte en aandacht kunt bieden. Zo niet, dan moet je er absoluut niet aan beginnen.

Helaas houden de meeste mensen zich niet aan deze beperking, omdat in weerwil van wat ze vaak beweren het welzijn van dieren hen nu juist niet aan het hart gaat... Ikzelf word altijd depressief van die vissenkommen, loopradjes en vogelkooitjes waarin onze "teerbeminde" huisdieren altijd gehouden worden...
I´m back.
  dinsdag 12 november 2002 @ 19:32:57 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6764169
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

Helaas houden de meeste mensen zich niet aan deze beperking, omdat in weerwil van wat ze vaak beweren het welzijn van dieren hen nu juist niet aan het hart gaat... Ikzelf word altijd depressief van die vissenkommen, loopradjes en vogelkooitjes waarin onze "teerbeminde" huisdieren altijd gehouden worden...

Ja, vooral vogelkooien zijn een ramp. Sommige mensen stoppen een condor in een kooi ter grootte van een broodtrommel
Vissenkommen idem dito... en dan het liefst zo veel mogelijk vissen erin (koop dan een goed aquarium en laat ze zwemmen).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6766148
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:25 schreef MarkzMan_X het volgende:

Of andersom... Ik wil niet bij mensen in de buurt zijn dus neem ik huisdieren.
Het is niet verkeerd om dieren in huis te houden, zo lang je er maar goed voor zorgt en ze de juiste leefomgeving geeft.. En om dit te doen moet je ervoor zorgen dat je goed voorgelicht wordt en dat gebeurt dus nooit of zelden. Mensen schaffen dieren aan zonder dat ze er ook maar iets over weten.

Maar dan heb je ook weer het andere verhaal.. waar haal je je informatie vandaan? Op het internet staan heel veel verschillende dingen dus wat klopt er? en de mensen in de dierenwinkel weten meestal ook niet waar ze het over hebben... Zonde hoor....

Dus.. huisdieren nemen is oke maar weet waar je aan begint en zorg dat je genoeg over het dier weet!

En als je geen huisdieren wilt, da's je eigen zaak, maar val niet de mensen aan die wel huisdieren hebben..

dinsdag 12 november 2002 @ 20:48:58 #14
37294 Ketjing
Stretch Arm Strong
pi_6766199
Ik heb gewen huisdieren omdat ik geen dierenvriend ben, huisdieren vergen veel aandacht, geen zin om er tijd en geld in te steken
Use Soap
pi_6855767
Ik heb een dwergpapegaai.
Nog nooit spijt van gehad ondanks dat 'ie vrij veel aandacht vraagt.
Erg komisch situaties krijg je af en toe als ik 'm uit de kooi laat of meeneemt op vakantie (nieuwe omgeving).

Het ruien is niet zo erg, daar heb je toch een stofzuiger voor?
Meestal maakt m'n moeder de bak van de kooi schoon dus veel onderhoud daaraan heb ik ook niet.
Alleen de attributen moet ik doen, omdat 't vogeltje toch wel enorm hard kan pikken
En verder gewoon het voer en water bijhouden, valt toch eigenlijk wel mee, een huisdier?

pi_6950038
De enige reden dat ik geen hond heb is dat ik er met een full-time baan geen tiijd voor heb.
pi_6951842
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 18:14 schreef Sphere het volgende:
De enige reden dat ik geen hond heb is dat ik er met een full-time baan geen tiijd voor heb.
Hier is al geen topic over
Ik vraag me af hoeveel tekst ik hier kan typen. Ik vind dit op zich al vrij veel. Maar er kan nog meer bij zo te zien. Nou dan ga ik lekker verder. Bevalt me op zich wel. Op een gegeven moment zal er wel een eind aan komen, denk ik. Dus ja, op zich.
  vrijdag 22 november 2002 @ 20:01:38 #18
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6951886
Beesten zijn vies bah

Komen er in mijn huis alleen verpakt in cellofaan in en gaan dan recht de vriezer in (of de pan).

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 22 november 2002 @ 20:07:11 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_6951955
Inderdaad, ook bij mij komen er geen huisdieren in.
Ik snap werkelijk waar niet waar mensen de perverse dominantiedrang vandaan halen om een levend wezen z'n vrijheden te ontnemen alleen maar zodat hij met een hard commanderend ''zit'' z'n eigen impotentie en gebrek aan macht kan camoufleren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 november 2002 @ 20:10:21 #20
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6952014
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 20:07 schreef speknek het volgende:
Inderdaad, ook bij mij komen er geen huisdieren in.
Ik snap werkelijk waar niet waar mensen de perverse dominantiedrang vandaan halen om een levend wezen z'n vrijheden te ontnemen alleen maar zodat hij met een hard commanderend ''zit'' z'n eigen impotentie en gebrek aan macht kan camoufleren.
Mkee dan, ik vind het gewoon smerig.

En ik vind het hypocriet om het ene beest op te vreten en de andere te aaien.

Hond en kat smaakt ook best lekker, hond is wat taai en smaakt een beetje naar kip maar kat smaakt net als wild, lekker

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 22 november 2002 @ 22:38:13 #21
38036 TimoTimo
UPC moet dood..;)
pi_6954204
De term "dieren zijn vies" slaat natuurlijk nergens op. Die term is net zo dom als "Alle marokkanen zijn crimineel." Nogmaals; als je goed voor je hond zorgt, is ie niet vies.

Dat het hypocriet is om het ene dier te aaien en het andere te eten, klopt 100%. Dat slaat ook echt nergens op. Daarom eet ik ook geen vlees.

En als je bij voorbaat al een hekel hebt aan dieren, dan weet je niet wat je mist. Als je het dier alle ruimte geeft en hem echt goed verzorgt, tijd en aandacht geeft, maak je zo'n beestje wel degelijk gelukkig! En hij jou ook.

Maar inderdaad: mensen die stoer willen doen met grote, dure exotische beesten terwijl ze er niks van af weten en ze in veel te kleine kooien stoppen, moeten ze zelf eens een paar dagen opsluiten. Want daar heb ik echt een hekel aan.

En als je geen tijd hebt voor een dier, is het heel goed om er ook geen te nemen. Helaas is niet iedereen zo slim en zijn er dus ook veel mensen die 50 uur per week werken en dan ligt zo'n beest maar de hele dag te wachten op het baasje. Bah! Die mensen moeten ze ook wat doen!

zaterdag 23 november 2002 @ 13:55:42 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_6961252
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 22:38 schreef TimoTimo het volgende:
En als je bij voorbaat al een hekel hebt aan dieren, dan weet je niet wat je mist. Als je het dier alle ruimte geeft en hem echt goed verzorgt, tijd en aandacht geeft, maak je zo'n beestje wel degelijk gelukkig! En hij jou ook.
Tuurlijk, een geboren en getogen slaaf kan ook heel gelukkig zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 23 november 2002 @ 21:21:34 #23
38036 TimoTimo
UPC moet dood..;)
pi_6966330
Wat een onzin.

Als je onze huisdieren ziet, die zijn alles behalve slaven.

pi_22730961
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Bij ons komen ze er niet in de cavia's, marmotten, goudvissen, poedels, herders, lapjeskatten, Siamezen, vinken, parkieten en wat dies meer zij... Huisdieren stinken, verharen, gaan in de rui, hebben vlooien, zijn niet bepaald meesters in de sanitaire stop en vragen constant om aandacht... Een onpopulaire mening, vermoed ik, want het Nederlandse "ge-zin-ne-tje" is niet af zonder 1 of ander op de bank rondhangend harig, stinkend vlooientheater, naar het schijnt... O, 'tuurlijk, vroeger thuis hadden ook wij een hond. Een schapendoes genaamd "Beertje" met getoupeerde staart, maar toen woonden we in de polder... Het diertje vermaakte zich uitstenkend in die polder. Had lekker de vrijheid en ruimte om te rommelen dat het een lieve lust had... Maar als je in een dorp of stad woont dan moet je er niet aan beginnen. Een hond moet lekker kunnen rennen, zonder touwtje aan zijn nek... Daarnaast een kwestie van hygiëne ook. Nu de dagen weer korten is de kans dat je als je uit de auto stapt over een hondendrol van de poedel van je buren uitglijdt niet te verwaarlozen. Wel eens gehad? Dat je met een drol aan je voetzolen nietsvermoedend de woonkamer inloopt...? En wat is zieliger dan een cavia, parkiet of goudvis in zijn benepen levensruimte te moeten aanschouwen de godganse dag...? Ik begrijp niet dat mensen denken dat ze die dieren daarmee een dienst leveren...
En daarom nemen wij nu een poes! .
Wolla Billa Halala.
pi_22731040
.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')