abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153553221
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:36 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Ah ok, in de serie vind ik dat namelijk wel en vind ik haar verhaallijn sinds het begin al totaal niet interessant. Baelish en Varys blijven mijn favoriten, en van Melisandre en haar god ben ik benieuwd hoe de vork nou werkelijk in de steel zit.
Eens @ Baelish & Varys! _O_ Uiteraard Tyrion ook, maar het onderhuidse gniepige gedreig en gemanipuleer tussen die 2 is meesterlijk! :D
pi_153554202
Trouwens WTF dat Arya's eigen gezicht op dat lijk kwam? Die gezichten komen toch pas beschikbaar als ze van lijken af gesneden worden? :? Hoe kan het gezicht van een nog levend persoon gebruikt worden? Misschien omdat ze een gezicht uit die bibliotheek gebruikt heeft?

[ Bericht 11% gewijzigd door ToT op 15-06-2015 18:43:31 ]
pi_153557320
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach de belangrijkste plotwendingen die in het boek voorkomen, zijn er ff doorheen gestampt. Als je de boeken nog niet kende, zal dit vast wel erg vet geweest zijn. :)
Dat met het bordje "Traitor!" en alles wat er op volgde zal ongetwijfeld echt een WTF-moment voor velen zijn geweest.
O, stond dat er op :').
pi_153558099
Na vijf seizoenen had ik niet verwacht dat ze me nog eens zo zouden overvallen met weer iemand die ineens dood gaat, je gaat er bij GoT nu toch altijd wel een beetje van uit. En helemaal omdat Stannis ook al de pijp uit was zag ik het al helemaal niet aankomen :P

Dacht dat Jon toch wel een redelijk dik plot-shield had maar niet dus :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153558679
Nu de finale voorbij is, kunnen we speculeren of Shireens dood nuttig is geweest. Ik had niet verwacht dat Stannis zo snel het loodje zou leggen. In de boeken zijn beide legers wat gelijker opgezet. In de serie is het duidelijk een "lost cause".

Dus Stannis is door Melisandre verlaten, ze zegt nauwelijks een woord. Maar kan ze nu Jon doen herrijzen? Zijn lijk is nog warm dus misschien kan het volstaan om hem te reanimeren zonder al te veel hocus pocus.

De verhaallijn van Stannis zal me nog lang dwars liggen, vijf seizoenen rationeel en gepland bezig zijn en dan in 2-3 afleveringen wanhopig worden, dat lijkt toch compleet een ommekeer te zijn van zijn personage.
pi_153559457
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:09 schreef zipcon het volgende:
Nu de finale voorbij is, kunnen we speculeren of Shireens dood nuttig is geweest. Ik had niet verwacht dat Stannis zo snel het loodje zou leggen. In de boeken zijn beide legers wat gelijker opgezet. In de serie is het duidelijk een "lost cause".

Dus Stannis is door Melisandre verlaten, ze zegt nauwelijks een woord. Maar kan ze nu Jon doen herrijzen? Zijn lijk is nog warm dus misschien kan het volstaan om hem te reanimeren zonder al te veel hocus pocus.

De verhaallijn van Stannis zal me nog lang dwars liggen, vijf seizoenen rationeel en gepland bezig zijn en dan in 2-3 afleveringen wanhopig worden, dat lijkt toch compleet een ommekeer te zijn van zijn personage.
Hij leed ernstige verliezen in zijn tocht naar Winterfell, Mensen en paarden vroren dood. Er ontstond kannibalisme. Er gingen al mensen deserteren. De overblijvers werden steeds zwakker en zwakker, en toen werden op een gegeven moment ook nog de voedselreserves verbrand.

Het kwam allemaal echt niet goed uit de verf, maar zijn situatie was wel wanhopig.
In het boek was hijzelf ook enorm uitgemergeld en verzwakt.
Terugkeren kon niet meer, alleen maar vooruit de oorlog tegemoet terwijl je al volledig op instorten staat; zowel hijzelf als zijn complete leger. :)
pi_153559931
Je hebt gelijk dat hij er in de boeken ook slecht voorstond maar in de serie lijkt hij helemaal verloren. Ik had op het einde van boek 5 nog de hoop dat Stannis the Mannis iets zou bewerkstelligen.

Wie zal er nu de Boltons verjagen, Littlefinger en ridders uit The Vale tegen Ramsay Bolton die altijd wint?
pi_153560062
Ik vond het wel jammer dat we Roose niet ook voorop zagen gaan in de strijd. Lijkt nu net of Ramsay daar de baas is terwijl hij toch echt moet doen wat z'n vader 'm verteld.
pi_153560118
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:41 schreef Funzel het volgende:
Ik vond het wel jammer dat we Roose niet ook voorop zagen gaan in de strijd. Lijkt nu net of Ramsay daar de baas is terwijl hij toch echt moet doen wat z'n vader 'm verteld.
We zagen Ramsay toch ook niet vooropgaan.
Alleen wat mensen vermoorden die om genade smeekten.
pi_153560180
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

We zagen Ramsay toch ook niet vooropgaan.
Alleen wat mensen vermoorden die om genade smeekten.
Ja dat is zo, maar imo geven ze Ramsay wel erg veel screentime vergeleken Roose. Niet dat ik Ramsay geen goede gespeeld personage vind, maar ik zou wel wat meer willen zien/horen van Roose z'n dialogen met bijvoorbeeld Reek.
pi_153561139
Ja viel me ook op, dat papalief alles aan z'n zoon overlaat. Misschien om te kijken of hij echt geschikt is om over zoveel jaar het stokje over te nemen?

Maar wat ik vanaf die scene met Moat Cailin bedacht, toen Ramsay als wettig zoon verklaard werd, is dat Ramsay zijn lieve papa vast wel een keertje om zeep gaat helpen, op een manier dat het een ongeluk lijkt, OF papa wordt levend gevild zodat niemand kan zien dat hij het is.
En vanaf dat moment is Ramsay the big man.

Oh en die volslanke echtgenote (stiefmoeder van Ramsay) krijgt waarschijnlijk ook wel een probleempje voor haar zoon geboren wordt natuurlijk.
pi_153566387
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:43 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ja dat is zo, maar imo geven ze Ramsay wel erg veel screentime vergeleken Roose. Niet dat ik Ramsay geen goede gespeeld personage vind, maar ik zou wel wat meer willen zien/horen van Roose z'n dialogen met bijvoorbeeld Reek.
Ze hebben inderdaad een soort fixatie op Ramsay, in de serie is ie een soort halfgod die zonder moeite de meest ervaren generaal in Westeros compleet in de pan hakt, in plaats van een gehaaide bastaard zonder enige opleiding/kwalificaties/ervaring.

Ik vind het trouwens zo jammer wat ze met Stannis hebben gedaan in de serie. Al vanaf het begin hebben de makers laten weten dat ze fans waren van Renly en Stannis als een kwade slechterik zien die blindelings het religieuze fanatisme van Melisandre navolgt, terwijl het in de boeken zoveel complexer is. Vorige week was een dieptepunt wat dat betreft, maar dit seizoen hebben ze hem behalve zijn morele overtuigingen ook zijn capaciteiten afgepakt. Eerst merkt hij niet dat halfgod Ramsay zijn kamp in brand zet ( :') ), en daarna besluit hij om op goed geluk naar Winterfell te wandelen, zonder verkenning, zonder enig idee wat hem te verwachten staat, zonder zijn troepen in formatie te houden...

Naja, verder heb ik me wel vermaakt (walk of shame was goed gedaan, Jons dood idem) maar dit verpest wel een hoop voor mij. Als ik kijk naar de boeken en ik zie wat voor prachtige situatie Martin heeft gecreëerd in het noorden, met al die verschillende huizen en facties (Manderly,Frey,Bolton,Stannis,Umber,Karstark) baal ik gewoon dat de makers er zo'n zootje van maken.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 23:17:38 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153566681
Ik loop erg achter met de serie dus heel benieuwd hoe ze het neersteken van Jon in beeld hebben gebracht. In het boek is het niet echt duidelijk of hij nou dood gaat, maar in de serie dus wel?

En wat is er gebeurd met Cersei? :D Moet echt weer eens gaan kijken :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_153566787
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:11 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad een soort fixatie op Ramsay, in de serie is ie een soort halfgod die zonder moeite de meest ervaren generaal in Westeros compleet in de pan hakt, in plaats van een gehaaide bastaard zonder enige opleiding/kwalificaties/ervaring.

Ik vind het trouwens zo jammer wat ze met Stannis hebben gedaan in de serie. Al vanaf het begin hebben de makers laten weten dat ze fans waren van Renly en Stannis als een kwade slechterik zien die blindelings het religieuze fanatisme van Melisandre navolgt, terwijl het in de boeken zoveel complexer is. Vorige week was een dieptepunt wat dat betreft, maar dit seizoen hebben ze hem behalve zijn morele overtuigingen ook zijn capaciteiten afgepakt. Eerst merkt hij niet dat halfgod Ramsay zijn kamp in brand zet ( :') ), en daarna besluit hij om op goed geluk naar Winterfell te wandelen, zonder verkenning, zonder enig idee wat hem te verwachten staat, zonder zijn troepen in formatie te houden...

Naja, verder heb ik me wel vermaakt (walk of shame was goed gedaan, Jons dood idem) maar dit verpest wel een hoop voor mij. Als ik kijk naar de boeken en ik zie wat voor prachtige situatie Martin heeft gecreëerd in het noorden, met al die verschillende huizen en facties (Manderly,Frey,Bolton,Stannis,Umber,Karstark) baal ik gewoon dat de makers er zo'n zootje van maken.
Nou van Stannis was gewoon een wanhoopsdaad; hij kon gewoon echt niet anders dan doordrukken; het was nu of nooit. Wachten of omkeren zou sowieso hun dood betekenen.

Verder idd @ dat kamp in de fik steken.....sowieso leek dat LETTERLIJK door onzichtbare entiteiten te gebeuren!
Maar ook dat die sellswords gingen deserteren, en dat hij pas 's ochtends dat te horen kreeg toen hij de tent uit ging, net als de dood van zijn vrouw.
Slordig, slordig....
pi_153566849
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:17 schreef MaJo het volgende:
Ik loop erg achter met de serie dus heel benieuwd hoe ze het neersteken van Jon in beeld hebben gebracht. In het boek is het niet echt duidelijk of hij nou dood gaat, maar in de serie dus wel?

En wat is er gebeurd met Cersei? :D Moet echt weer eens gaan kijken :@
Nou er zou een PIEPkleine ruimte voor interpretatie kunnen zijn, maar hij lijkt me behoorlijk dood, ja, hoewel er wel een kans bestaat dat Mellisandre hem weer tot leven kan wekken.

Cersei....wat weet je van haar arrestatie door die high Sparrow?
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 23:23:06 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153566895
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou er zou een PIEPkleine ruimte voor interpretatie kunnen zijn, maar hij lijkt me behoorlijk dood, ja, hoewel er wel een kans bestaat dat Mellisandre hem weer tot leven kan wekken.

Cersei....wat weet je van haar arrestatie door die high Sparrow?
Ik heb alle boeken gelezen dus alles wat er in het boek staat ;) Is ze al naakt door de straten gegaan? O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_153566925
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb alle boeken gelezen dus alles wat er in het boek staat ;) Is ze al naakt door de straten gegaan? O+
:Y Deze aflevering dus. Vrij goed uitgebeeld! ^O^
pi_153566927
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou van Stannis was gewoon een wanhoopsdaad; hij kon gewoon echt niet anders dan doordrukken; het was nu of nooit. Wachten of omkeren zou sowieso hun dood betekenen.

Verder idd @ dat kamp in de fik steken.....sowieso leek dat LETTERLIJK door onzichtbare entiteiten te gebeuren!
Maar ook dat die sellswords gingen deserteren, en dat hij pas 's ochtends dat te horen kreeg toen hij de tent uit ging, net als de dood van zijn vrouw.
Slordig, slordig....
Ik snap wel dat hij niet de tijd heeft om nog eens rustig na te gaan denken over een groot meesterplan, maar hij kan toch wel gewoon wat mensen erop uitsturen om de omgeving te verkennen? Dat hebben we bij elk leger in de show gezien, en Stannis is de beste nog levende generaal in de show. De manier waarop hij ten ondergaat is gewoon niet plausibel en doet wat mij betreft geen recht aan het karakter.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 23:24:20 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153566940
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y Deze aflevering dus. Vrij goed uitgebeeld! ^O^
Ah dan moet ik echt even kijken, ik zat echt te juichen toen ik het las _O_
pi_153566986
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Ik snap wel dat hij niet de tijd heeft om nog eens rustig na te gaan denken over een groot meesterplan, maar hij kan toch wel gewoon wat mensen erop uitsturen om de omgeving te verkennen? Dat hebben we bij elk leger in de show gezien, en Stannis is de beste nog levende generaal in de show. De manier waarop hij ten ondergaat is gewoon niet plausibel en doet wat mij betreft geen recht aan het karakter.
Snap ik, maar in de boeken was hijzelf en zijn hele leger op sterven na dood. Daarbij kregen ze ook amper de kans iets te doen, aangezien ze al een huge fucking army op zich afgestuurd kregen. Het leek er al op dat ze vrij dicht bij Winterfell zaten, maar dat ze gewoon niks konden zien door de sneeuw en de storm.
pi_153566999
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dan moet ik echt even kijken, ik zat echt te juichen toen ik het las _O_
Haha, echt wel! :D
Nou je krijgt serieus haast medelijden met haar!
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 23:26:28 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153567020
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha, echt wel! :D
Nou je krijgt serieus haast medelijden met haar!
Net als Joffrey die dood gaat, ik kon wel schreeuwen van geluk :D :') Ik ben benieuwd!
pi_153567068
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Net als Joffrey die dood gaat, ik kon wel schreeuwen van geluk :D :') Ik ben benieuwd!
Bij Joffrey schreeuwde ik bijna van paniek omdat iemand gespoilerd gehad dat een belangrijk persoon teruggebracht zou worden door de Lord of Light! _O- Ik vreesde dat hij dat zou zijn! :D
pi_153567176
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Snap ik, maar in de boeken was hijzelf en zijn hele leger op sterven na dood. Daarbij kregen ze ook amper de kans iets te doen, aangezien ze al een huge fucking army op zich afgestuurd kregen. Het leek er al op dat ze vrij dicht bij Winterfell zaten, maar dat ze gewoon niks konden zien door de sneeuw en de storm.
In de boeken moest hij het eerst opnemen tegen een leger van Freys en Manderlys, en ik verwacht dat de Manderlys zich gewoon tegen de Freys keren om eindelijk The North Remembers eens waar te laten worden :P naja, ik vind het gewoon een gemiste kans om alles zo te simplificeren terwijl de kracht van de serie voor mij juist in de talloze nuances ligt _O_

Nog een voorbeeldje van zo'n simplificatie, we hebben een zware veldslag gehad, Stannis lijkt het te overleven als hij uit de buurt van de Boltons weet te komen, en wie staat hem op te wachten.. Juist, iemand die heeft gezworen hem te vermoorden :D zoiets zou in de boeken nooit gebeuren wil ik maar zeggen. Het moet allemaal zo netjes en 'clean' in de serie.
pi_153567260
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:30 schreef Gambetta het volgende:

[..]

In de boeken moest hij het eerst opnemen tegen een leger van Freys en Manderlys, en ik verwacht dat de Manderlys zich gewoon tegen de Freys keren om eindelijk The North Remembers eens waar te laten worden :P naja, ik vind het gewoon een gemiste kans om alles zo te simplificeren terwijl de kracht van de serie voor mij juist in de talloze nuances ligt _O_

Nog een voorbeeldje van zo'n simplificatie, we hebben een zware veldslag gehad, Stannis lijkt het te overleven als hij uit de buurt van de Boltons weet te komen, en wie staat hem op te wachten.. Juist, iemand die heeft gezworen hem te vermoorden :D zoiets zou in de boeken nooit gebeuren wil ik maar zeggen. Het moet allemaal zo netjes en 'clean' in de serie.
Klopt, dat was echt een facepalm-momentje, na een eerder facepalm-moment van dat het kaarsje fucking PRECIES werd aangestoken toen ze zich omkeerde en wegliep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')