Eens @ Baelish & Varys!quote:Op maandag 15 juni 2015 17:36 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Ah ok, in de serie vind ik dat namelijk wel en vind ik haar verhaallijn sinds het begin al totaal niet interessant. Baelish en Varys blijven mijn favoriten, en van Melisandre en haar god ben ik benieuwd hoe de vork nou werkelijk in de steel zit.
O, stond dat er opquote:Op maandag 15 juni 2015 16:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach de belangrijkste plotwendingen die in het boek voorkomen, zijn er ff doorheen gestampt. Als je de boeken nog niet kende, zal dit vast wel erg vet geweest zijn.
Dat met het bordje "Traitor!" en alles wat er op volgde zal ongetwijfeld echt een WTF-moment voor velen zijn geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij leed ernstige verliezen in zijn tocht naar Winterfell, Mensen en paarden vroren dood. Er ontstond kannibalisme. Er gingen al mensen deserteren. De overblijvers werden steeds zwakker en zwakker, en toen werden op een gegeven moment ook nog de voedselreserves verbrand.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:09 schreef zipcon het volgende:
Nu de finale voorbij is, kunnen we speculeren of Shireens dood nuttig is geweest. Ik had niet verwacht dat Stannis zo snel het loodje zou leggen. In de boeken zijn beide legers wat gelijker opgezet. In de serie is het duidelijk een "lost cause".
Dus Stannis is door Melisandre verlaten, ze zegt nauwelijks een woord. Maar kan ze nu Jon doen herrijzen? Zijn lijk is nog warm dus misschien kan het volstaan om hem te reanimeren zonder al te veel hocus pocus.
De verhaallijn van Stannis zal me nog lang dwars liggen, vijf seizoenen rationeel en gepland bezig zijn en dan in 2-3 afleveringen wanhopig worden, dat lijkt toch compleet een ommekeer te zijn van zijn personage.
We zagen Ramsay toch ook niet vooropgaan.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:41 schreef Funzel het volgende:
Ik vond het wel jammer dat we Roose niet ook voorop zagen gaan in de strijd. Lijkt nu net of Ramsay daar de baas is terwijl hij toch echt moet doen wat z'n vader 'm verteld.
Ja dat is zo, maar imo geven ze Ramsay wel erg veel screentime vergeleken Roose. Niet dat ik Ramsay geen goede gespeeld personage vind, maar ik zou wel wat meer willen zien/horen van Roose z'n dialogen met bijvoorbeeld Reek.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
We zagen Ramsay toch ook niet vooropgaan.
Alleen wat mensen vermoorden die om genade smeekten.
Ze hebben inderdaad een soort fixatie op Ramsay, in de serie is ie een soort halfgod die zonder moeite de meest ervaren generaal in Westeros compleet in de pan hakt, in plaats van een gehaaide bastaard zonder enige opleiding/kwalificaties/ervaring.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:43 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja dat is zo, maar imo geven ze Ramsay wel erg veel screentime vergeleken Roose. Niet dat ik Ramsay geen goede gespeeld personage vind, maar ik zou wel wat meer willen zien/horen van Roose z'n dialogen met bijvoorbeeld Reek.
Nou van Stannis was gewoon een wanhoopsdaad; hij kon gewoon echt niet anders dan doordrukken; het was nu of nooit. Wachten of omkeren zou sowieso hun dood betekenen.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:11 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad een soort fixatie op Ramsay, in de serie is ie een soort halfgod die zonder moeite de meest ervaren generaal in Westeros compleet in de pan hakt, in plaats van een gehaaide bastaard zonder enige opleiding/kwalificaties/ervaring.
Ik vind het trouwens zo jammer wat ze met Stannis hebben gedaan in de serie. Al vanaf het begin hebben de makers laten weten dat ze fans waren van Renly en Stannis als een kwade slechterik zien die blindelings het religieuze fanatisme van Melisandre navolgt, terwijl het in de boeken zoveel complexer is. Vorige week was een dieptepunt wat dat betreft, maar dit seizoen hebben ze hem behalve zijn morele overtuigingen ook zijn capaciteiten afgepakt. Eerst merkt hij niet dat halfgod Ramsay zijn kamp in brand zet (), en daarna besluit hij om op goed geluk naar Winterfell te wandelen, zonder verkenning, zonder enig idee wat hem te verwachten staat, zonder zijn troepen in formatie te houden...
Naja, verder heb ik me wel vermaakt (walk of shame was goed gedaan, Jons dood idem) maar dit verpest wel een hoop voor mij. Als ik kijk naar de boeken en ik zie wat voor prachtige situatie Martin heeft gecreëerd in het noorden, met al die verschillende huizen en facties (Manderly,Frey,Bolton,Stannis,Umber,Karstark) baal ik gewoon dat de makers er zo'n zootje van maken.
Nou er zou een PIEPkleine ruimte voor interpretatie kunnen zijn, maar hij lijkt me behoorlijk dood, ja, hoewel er wel een kans bestaat dat Mellisandre hem weer tot leven kan wekken.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:17 schreef MaJo het volgende:
Ik loop erg achter met de serie dus heel benieuwd hoe ze het neersteken van Jon in beeld hebben gebracht. In het boek is het niet echt duidelijk of hij nou dood gaat, maar in de serie dus wel?
En wat is er gebeurd met Cersei?Moet echt weer eens gaan kijken
Ik heb alle boeken gelezen dus alles wat er in het boek staatquote:Op maandag 15 juni 2015 23:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou er zou een PIEPkleine ruimte voor interpretatie kunnen zijn, maar hij lijkt me behoorlijk dood, ja, hoewel er wel een kans bestaat dat Mellisandre hem weer tot leven kan wekken.
Cersei....wat weet je van haar arrestatie door die high Sparrow?
quote:Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb alle boeken gelezen dus alles wat er in het boek staatIs ze al naakt door de straten gegaan?
Ik snap wel dat hij niet de tijd heeft om nog eens rustig na te gaan denken over een groot meesterplan, maar hij kan toch wel gewoon wat mensen erop uitsturen om de omgeving te verkennen? Dat hebben we bij elk leger in de show gezien, en Stannis is de beste nog levende generaal in de show. De manier waarop hij ten ondergaat is gewoon niet plausibel en doet wat mij betreft geen recht aan het karakter.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou van Stannis was gewoon een wanhoopsdaad; hij kon gewoon echt niet anders dan doordrukken; het was nu of nooit. Wachten of omkeren zou sowieso hun dood betekenen.
Verder idd @ dat kamp in de fik steken.....sowieso leek dat LETTERLIJK door onzichtbare entiteiten te gebeuren!
Maar ook dat die sellswords gingen deserteren, en dat hij pas 's ochtends dat te horen kreeg toen hij de tent uit ging, net als de dood van zijn vrouw.
Slordig, slordig....
Ah dan moet ik echt even kijken, ik zat echt te juichen toen ik het lasquote:Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef ToT het volgende:
[..]Deze aflevering dus. Vrij goed uitgebeeld!
Snap ik, maar in de boeken was hijzelf en zijn hele leger op sterven na dood. Daarbij kregen ze ook amper de kans iets te doen, aangezien ze al een huge fucking army op zich afgestuurd kregen. Het leek er al op dat ze vrij dicht bij Winterfell zaten, maar dat ze gewoon niks konden zien door de sneeuw en de storm.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ik snap wel dat hij niet de tijd heeft om nog eens rustig na te gaan denken over een groot meesterplan, maar hij kan toch wel gewoon wat mensen erop uitsturen om de omgeving te verkennen? Dat hebben we bij elk leger in de show gezien, en Stannis is de beste nog levende generaal in de show. De manier waarop hij ten ondergaat is gewoon niet plausibel en doet wat mij betreft geen recht aan het karakter.
Haha, echt wel!quote:Op maandag 15 juni 2015 23:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah dan moet ik echt even kijken, ik zat echt te juichen toen ik het las
Net als Joffrey die dood gaat, ik kon wel schreeuwen van gelukquote:Op maandag 15 juni 2015 23:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, echt wel!
Nou je krijgt serieus haast medelijden met haar!
Bij Joffrey schreeuwde ik bijna van paniek omdat iemand gespoilerd gehad dat een belangrijk persoon teruggebracht zou worden door de Lord of Light!quote:Op maandag 15 juni 2015 23:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Net als Joffrey die dood gaat, ik kon wel schreeuwen van geluk![]()
Ik ben benieuwd!
In de boeken moest hij het eerst opnemen tegen een leger van Freys en Manderlys, en ik verwacht dat de Manderlys zich gewoon tegen de Freys keren om eindelijk The North Remembers eens waar te laten wordenquote:Op maandag 15 juni 2015 23:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Snap ik, maar in de boeken was hijzelf en zijn hele leger op sterven na dood. Daarbij kregen ze ook amper de kans iets te doen, aangezien ze al een huge fucking army op zich afgestuurd kregen. Het leek er al op dat ze vrij dicht bij Winterfell zaten, maar dat ze gewoon niks konden zien door de sneeuw en de storm.
Klopt, dat was echt een facepalm-momentje, na een eerder facepalm-moment van dat het kaarsje fucking PRECIES werd aangestoken toen ze zich omkeerde en wegliep.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:30 schreef Gambetta het volgende:
[..]
In de boeken moest hij het eerst opnemen tegen een leger van Freys en Manderlys, en ik verwacht dat de Manderlys zich gewoon tegen de Freys keren om eindelijk The North Remembers eens waar te laten wordennaja, ik vind het gewoon een gemiste kans om alles zo te simplificeren terwijl de kracht van de serie voor mij juist in de talloze nuances ligt
![]()
Nog een voorbeeldje van zo'n simplificatie, we hebben een zware veldslag gehad, Stannis lijkt het te overleven als hij uit de buurt van de Boltons weet te komen, en wie staat hem op te wachten.. Juist, iemand die heeft gezworen hem te vermoordenzoiets zou in de boeken nooit gebeuren wil ik maar zeggen. Het moet allemaal zo netjes en 'clean' in de serie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |