abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153374692
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:17:04 #27
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153375484
Stannis is gewoon een sukkel die als een hondje achter Mel aanloopt en braaf alles doet wat haar rode god haar influistert. Dat maakt hem niet slecht, maar dom. Jammer, want hij was net op weg om mijn sympathie te winnen.
pi_153375709
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:17 schreef Gwywen het volgende:
Stannis is gewoon een sukkel die als een hondje achter Mel aanloopt en braaf alles doet wat haar rode god haar influistert. Dat maakt hem niet slecht, maar dom. Jammer, want hij was net op weg om mijn sympathie te winnen.
Nou ja, hij heeft vanuit zijn optiek wel een goede reden om te doen wat zij zegt. Zij ziet de eindtijd en dat hij die kan voorkomen, mits hij doet wat ze zegt.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:34:48 #29
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153375888
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nou ja, hij heeft vanuit zijn optiek wel een goede reden om te doen wat zij zegt. Zij ziet de eindtijd en dat hij die kan voorkomen, mits hij doet wat ze zegt.
Ik kan me met al die religies in Westeros niet voorstellen dat die van de Red God nou juist de ware religie is. Ik denk dat aan het eind blijkt dat ze het allemaal bij het verkeerde eind hadden. Er wordt nu al zo lang de suggestie gewekt dat de Red God de enige is die echt is en doet wat je vraagt, dat het me niks zou verbazen als dat uiteindelijk ook allemaal op toeval of magie oid blijkt te berusten.
pi_153376025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik kan me met al die religies in Westeros niet voorstellen dat die van de Red God nou juist de ware religie is. Ik denk dat aan het eind blijkt dat ze het allemaal bij het verkeerde eind hadden. Er wordt nu al zo lang de suggestie gewekt dat de Red God de enige is die echt is en doet wat je vraagt, dat het me niks zou verbazen als dat uiteindelijk ook allemaal op toeval of magie oid blijkt te berusten.
Prima, maar dat is niet wat Stannis geloofd, dus wat hij doet is wel geloofwaardig.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:03:27 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153376468
Correct me if I'm wrong here but (wild book speculation incoming):

In het laatste boek is Jon net neergestoken en zijn Melisandre en Shireen nog steeds in Castle Black.
Dit heeft tot de verwachting geleidt dat Melisandre waarschijnlijk Jon wel zal resurrecten.
We weten immers dat Thoros of Myr dat ook kon (met Beric Dondarion).
We weten ook dat Shireen ook in de boeken levend verbrand gaat worden als een soort offer (althans dat zeggen Benioff en Weiss).

Wat als Melisandre niet sterk genoeg is om Jon in d'r eentje te resurrecten en ze 'hulp' nodig heeft of zoals Mirri Maz Duur zou zeggen: "Only death can pay for life".

Ofttewel: Burn Shireen to resurrect Jon?

Wat denken jullie?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153378975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:03 schreef DustPuppy het volgende:

In het laatste boek is Jon net neergestoken en zijn Melisandre en Shireen nog steeds in Castle Black.
Dit heeft tot de verwachting geleidt dat Melisandre waarschijnlijk Jon wel zal resurrecten.
We weten ook dat Shireen ook in de boeken levend verbrand gaat worden als een soort offer (althans dat zeggen Benioff en Weiss).

Wat als Melisandre niet sterk genoeg is om Jon in d'r eentje te resurrecten en ze 'hulp' nodig heeft of zoals Mirri Maz Duur zou zeggen: "Only death can pay for life".

Wat denken jullie?
Ja, dat is wel een theorie die leeft (no pun intended).
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:02:33 #33
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153379214
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:17 schreef Gwywen het volgende:
Serie-versie misschien. Maar in het boek absoluut niet. Mja D&D haten Stannis en dit is het resultaat
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:15:55 #34
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_153381360
Maar hoe past Davos dan in het verhaal?
Dat ie hem vanuit serie oogpunt terug stuurt naar de Wall zodat hij niet het gezeur aan hoeft te horen van de Onion Knight...... snap ik. Ik zou hem ook hartstikke beu geweest zijn ookal was ik niet van plan mijn dochter te verbranden.

Je vraagt je af wat het offeren van zijn dochter hem nou zou kunnen brengen buiten een totale ramp in Winterfell. Stannis' situatie is nog slechter dan in de boeken. En die was niet florissant.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_153381855
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:15 schreef avotar het volgende:
Dat ie hem vanuit serie oogpunt terug stuurt naar de Wall zodat hij niet het gezeur aan hoeft te horen van de Onion Knight...... snap ik. Ik zou hem ook hartstikke beu geweest zijn ookal was ik niet van plan mijn dochter te verbranden.

in de boeken is Davos toch helemaal niet bij Stannis op die tocht? hij zit toch in witeharbor waar hij wordt gevraagd om Rickon Stark op te gaan halen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:38:56 #36
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_153381965
Volgens mij wordt hij in Whiteharbor vermoord omdat hij schepen aan het ronselen is voor Stannis, maar Tywin hem voor is geweest.
Maar ik kan het me verkeerd herinneren.

Ik herinnerde me het verkeerd inderdaad.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:42:41 #37
133369 Jivis
Critikut
pi_153382040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:38 schreef avotar het volgende:
Volgens mij wordt hij in Whiteharbor vermoord omdat hij schepen aan het ronselen is voor Stannis, maar Tywin hem voor is geweest.
Maar ik kan het me verkeerd herinneren.
Nee, ze doen net alsof hij vermoord is. Hij leeft nog gewoon in de boeken.
Amen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:48:07 #38
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153382197
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:42 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nee, ze doen net alsof hij vermoord is. Hij leeft nog gewoon in de boeken.
Hij is in opdracht van Wyman Manderly onderweg naar Skagos om Rickon Stark te vinden:
quote:
The wolf will prove the boy is who we say he is, should the Dreadfort attempt to deny him. That is my price, Lord Davos. Smuggle me back my liege lord, and I will take Stannis Baratheon as my king.
Wyman had trouwens een van de coolste speeches in DwD (zie ook mijn onderschrift):
quote:
My son Wendel came to the Twins a guest. He ate Lord Walder's bread and salt, and hung his sword upon the wall to feast with friends. And they murdered him. Murdered, I say, and may the Freys choke upon their fables. I drink with Jared, jape with Symond, promise Rhaegar the hand of my own beloved granddaughter ... but never think that means I have forgotten. The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer's farce is almost done. My son is home.
Nog steeds jammer dat hij er niet in zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door DustPuppy op 09-06-2015 15:11:08 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153382745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:15 schreef avotar het volgende:
"Fuck the king" en sluit zich aan bij Jon en de watch.

Zou ik geeneens zo heel vervelend vinden 8-)
Conscience do cost.
pi_153384262
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:03 schreef DustPuppy het volgende:

Wat denken jullie?
Ik zie wel wat in de theorie waarbij Stannis zijn dood in scene heeft gezet, maar dat Selyse en Melisandre dat niet weten en schrikken als ze via de Pink Letter te horen krijgen dat Stannis is gesneuveld tegen Ramsay. Melisandre krijgt dan toestemming van Selyse om Shireen op te offeren om Azor Ahai (ze denken dat dat Stannis is) weer tot leven te brengen.. En dan blijkt dat Jon Azor Ahai is :P
pi_153403848
dit het laatste nummer van de soundtrack. Zal wel gespeeld worden bij FTW, vind hem erg mooi:

pi_153406878
Stond artikel over Kit Harrington in de krant vandaag, hij klaagde over zn volle agenda omdat de opnamens voor seizoen 6 weer bijna gingen beginnen.

Hij zal dan iig nog niet dit seizoen het loodje leggen, als die dat al doen. :P
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:33:28 #43
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153407143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:21 schreef Timwonnacott het volgende:
Stond artikel over Kit Harrington in de krant vandaag, hij klaagde over zn volle agenda omdat de opnamens voor seizoen 6 weer bijna gingen beginnen.

Of het is allemaal een ruse.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:39:34 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153407248
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:21 schreef Timwonnacott het volgende:

"Don't worry about Jon. He always comes back."
pi_153430094
Stannis is mijn grote held van GoT. _O-

_O_

Wat een ultiem figuur is het. :D Ik zou hem heel graag op de Iron Throne willen zien, of hij het nu verdient of niet.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153430124
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 10:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
dit het laatste nummer van de soundtrack. Zal wel gespeeld worden bij FTW, vind hem erg mooi:

Is meer credit muziek. Heeft ook die lengte. Verwacht maar niet te veel.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153431292
Hmmm

http://grrm.livejournal.com/428790.html?thread=21724918#t21724918

quote:
As for the Night's King (the form I prefer), in the books he is a legendary figure, akin to Lann the Clever and Brandon the Builder, and no more likely to have survived to the present day than they have.
pi_153438109
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 06:00 schreef avotar het volgende:

[..]

Slechtste erfgenaam?

Robin Arryn?
Tyrion Lannister? (in elk geval vanuit het oogpunt van een Lannister)

Maar goed, ze draaien wel een hoop.
Feitelijk was het wegvliegen van Dany op Drogon een van de weinige dingen die nog in het boek staan. En wat mis ik Strong Belwas. Maar dat terzijde.

Ik denk dat met betrekking tot Stannis wellicht R'hllor weg willen gaan zetten als een echte force, een tegenhanger voor de White Walkers.
Hoeveel kanslozer wil je zijn situatie immers hebben.

Jammer genoeg kom je op een punt dat de boeken ook niet veel soelaas meer bieden.
Nou ja, die zijn erfgenaam van een regio, niet een koningsclaim plus leger zonder thuisbasis, dan zijn veel dingen minder problematisch. :P
-Niks mis met Tyrion als erfgenaam trouwens, behalve dat Tywin hem niet mocht. Zijn dwerg zijn zou hem schaden, maar verder een capabele volwassen man.
-Robert is als erfgenaam net zo'n puppet als Shireen zou zijn, maar zijn vader inspireerde meer loyaliteit en de status quo is redelijk stabiel.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 07:46:22 #50
226990 Gwywen
Tuinvrouw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')