abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153310116
Beste Fokkers, ik zou graag een keer in Ijmuiden gaan vissen. Gericht op zeebaars (om lekker op te smikkelen :) ). Nu is mijn vraag wat de beste tijd is om te zeebaarsen (dus welke tijd van het jaar)? ook wil ik graag weten welk tij het beste is,opkomend of afgaand? Ik kan er niet echt goede info over vinden. Is fluorcarbon nodig? of lukt het met alleen gevlochten lijn?
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  zondag 7 juni 2015 @ 10:35:16 #2
69092 SeNTiNeL0
THE SeNTiNeL
pi_153321495
Ik help je even met Google. Zelf vis ik ook, maar niet bij IJmuiden. Meer in de Biesbosch. Alleen de laatste tijd gaat dit niet meer, vanwege het feit dat ze ALLES op de schop hebben gegooid! :(
Er zijn geen goede plekken meer.

Je kan zowel vissen met fluorcarbon of gevlochten lijn. Als je op zeebaars wilt gaan vissen, zou ik een stalen onderlijn gebruiken om op safe te spelen.

Met een 20 Lb Fireline moet dit kunnen, geen 15 Lb pakken. Beetje overkill kan geen kwaad.

Waar ga je precies vissen? Bij Fort Eiland of Spuisluizen? Op het strand of op een boot?
Geen of sterke stroming?

En met welk aas? Jiggers, spinners, lepels en werppilkers?
pi_153322186
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:35 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Ik help je even met Google. Zelf vis ik ook, maar niet bij IJmuiden. Meer in de Biesbosch. Alleen de laatste tijd gaat dit niet meer, vanwege het feit dat ze ALLES op de schop hebben gegooid! :(
Er zijn geen goede plekken meer.

Je kan zowel vissen met fluorcarbon of gevlochten lijn. Als je op zeebaars wilt gaan vissen, zou ik een stalen onderlijn gebruiken om op safe te spelen.

Met een 20 Lb Fireline moet dit kunnen, geen 15 Lb pakken. Beetje overkill kan geen kwaad.

Waar ga je precies vissen? Bij Fort Eiland of Spuisluizen? Op het strand of op een boot?
Geen of sterke stroming?

En met welk aas? Jiggers, spinners, lepels en werppilkers?
Ik ben van plan om bij de spuisluis te gaan vissen. De stroming is erg wisselend, als de spuisluis aan/open staat dan kan het aardig tekeer gaan. Ik heb alleen lepels van 28 gram. Ik heb begrepen dat de bodem vol scherpe stenen/mossels is, dus ik denk dat een stalen onderlijn inderdaad geen overbodige luxe is.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  zondag 7 juni 2015 @ 22:50:29 #4
69092 SeNTiNeL0
THE SeNTiNeL
pi_153339628
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:25 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Ik ben van plan om bij de spuisluis te gaan vissen. De stroming is erg wisselend, als de spuisluis aan/open staat dan kan het aardig tekeer gaan. Ik heb alleen lepels van 28 gram. Ik heb begrepen dat de bodem vol scherpe stenen/mossels is, dus ik denk dat een stalen onderlijn inderdaad geen overbodige luxe is.
Ben zelf geen fan van stenen in het water, vooral bij de haven. Dit vanwege de grote kans dat je veel spullen kwijt raakt.Ja, inderdaad, daarom is die stalen onderlijn wel handig.
Het schijnt dat 's ochtends de beste manier is om te gaan vissen. Ik zou het eens proberen bij Fort Eiland. Of op een strand.

Als je daar toch bij de Spuisluis wilt gaan vissen, van mij mag je. Ik denk alleen dat de zeebaars niet zal happen bij een sterke stroming.
Probeer het eerst bij geen stroming en lepels. Werkt dit niet, dan met de stroming.

Advies: blijf niet langer dan een half uur op dezelfde plek.
Zoek meerdere plekken totdat je vaker beet hebt.
Werkt het niet bij de Spuisluis, dan probeer je een strand.
Succes en post foto's als je er een gevangen hebt! ;)
pi_153340104
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:50 schreef SeNTiNeL0 het volgende:

[..]

Ben zelf geen fan van stenen in het water, vooral bij de haven. Dit vanwege de grote kans dat je veel spullen kwijt raakt.Ja, inderdaad, daarom is die stalen onderlijn wel handig.
Het schijnt dat 's ochtends de beste manier is om te gaan vissen. Ik zou het eens proberen bij Fort Eiland. Of op een strand.

Als je daar toch bij de Spuisluis wilt gaan vissen, van mij mag je. Ik denk alleen dat de zeebaars niet zal happen bij een sterke stroming.
Probeer het eerst bij geen stroming en lepels. Werkt dit niet, dan met de stroming.

Advies: blijf niet langer dan een half uur op dezelfde plek.
Zoek meerdere plekken totdat je vaker beet hebt.
Werkt het niet bij de Spuisluis, dan probeer je een strand.
Succes en post foto's als je er een gevangen hebt! ;)
Ben vandaag bij spuisluis geweest, vooral veel Fint gevangen met af en toe een zeebaars er tussendoor. 1 keer vast komen te zitten waardoor ik een lepel kwijt ben geraakt :( . Volgende week ga ik het op het strand proberen.

http://imgur.com/N26bpGV 41,5 centimeter :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')