abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153302108
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syrië bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Het NPU (Oftwel Nineveh Plain Protection Units) is een Assyrisch militie die december 2014 is ontstaan, hun doel is om de oorspronkelijke bewoners van Irak te beschermen dat zijn Assyriërs. Officieel zijn er 5500 leden aangesloten maar sinds de meest recente schatting zijn er nu al bijna 10.000 leden aansloten en ze groeien nog dagelijks. Het NPU word al gesteund door ''American Mesopotamian Organization '' en ze zoeken ook steun bij de Verenigde Staten en de EU. Het NPU zit nu in de provincie Nineveh (Ninawa) Ook een van de meest belangrijke doelen van het NPU is het creëren van een Assyrisch land. Dit gaat het dan waarschijnlijk worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:

Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
pi_153302118
NCR iran als bron opvoeren :')
pi_153302140
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:50 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

[..]

Dit is dus precies het onzin dat deze topics kapotmaakt.
Stop met je irrationele partisanisme. Je PDK is niet zo glorieus als je claimt, en haar oppositie is niet zo duivels als je claimt. Ik kan ook 20 foto's erbijhalen van Barzani (vader en zoon) en Saddam, die zijn gemaakt na onderhandelingen, staakt-het-vuren etc. Een burgeroorlog is een andere scenario dan een rechtbank, en in die zelfde burgeroorlog waar je op doelt heeft Barzani Saddam uitgenodigd om Erbil over te nemen. Tijdens diezelfde overname hadden de Baathisten de hoofdkantoor van de Iraakse oppositie in Erbil kapot gemaakt, data meegenomen en zo de dissidente Iraakse oppositie beweging geëlimineerd. Dat is pas verraad. Echter is dit allemaal irrelevante geschiedenis.
Ik verzoek je om te stoppen met het verspreiden van je haatvolle onzinberichten. :*
@PizzaMizza
pi_153302166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:50 schreef ChanceThePepper het volgende:
Stop met je irrationele partisanisme. Je PDK is niet zo glorieus als je claimt, en haar oppositie is niet zo duivels als je claimt. Ik kan ook 20 foto's erbijhalen van Barzani (vader en zoon) en Saddam, die zijn gemaakt na onderhandelingen, staakt-het-vuren etc. Een burgeroorlog is een andere scenario dan een rechtbank, en in die zelfde burgeroorlog waar je op doelt heeft Barzani Saddam uitgenodigd om Erbil over te nemen. Tijdens diezelfde overname hadden de Baathisten de hoofdkantoor van de Iraakse oppositie in Erbil kapot gemaakt, data meegenomen en zo de dissidente Iraakse oppositie beweging geëlimineerd. Dat is pas verraad. Echter is dit allemaal irrelevante geschiedenis.
Barzani is een ware strateeg. Hij heeft 100% Iranic-bloed door zijn aderen lopen.

Hij wist hoe hij 2 vliegen in 1 klap moest raken. Hij gebruikte Saddam en ba'athisten om de PUK aan te vallen, en zat zelf lekker toe te kijken. 2 ratten die elkaar afslachten, en daarna kwam de KDP die vervoglens de wapens weer meenam nadat ba'athisten en puk elkaar hadden afgeslacht. Hoezo zou je moeite doen en je eigen soldaten riskeren als je ook anderen voor je kan laten vechten? Barzani en KDP hebben daarna Erbil weer lekker ingenomen.

Dat heet een strategie. Je laat je vijanden tegen elkaar vechten, en wanneer ze elkaar hebben verzwakt, laat jij je kracht zien en heers je over beide. Verdeel en heers. Hier een artikel als je meer erover wilt weten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Divide_and_rule
#freefrederike
pi_153302187
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:54 schreef Geoffrey het volgende:
UAE heeft die milities gewoon als terroristen bestempeld hoor. Al komt het van Tumblr, feit is die milities staan overal als terroristen bestempeld. Ik denk dat PUK-ba'athisten en shiitische milities nog veel kunnen leren van KDP.

http://weekly.ahram.org.e(...)i-Shia-militias.aspx
#freefrederike
pi_153302205
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:58 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

UAE heeft die milities gewoon als terroristen bestempeld hoor. Al komt het van Tumblr, feit is die milities kunnen geen internationale betrekkingen handig opvoeren. Ik denk dat PUK-ba'athisten en shiitische milities nog veel kunnen leren van KDP.

http://weekly.ahram.org.e(...)i-Shia-militias.aspx
:') Het feit dat je andere groeperingen zwart moet maken om je eigen held goed over te laten komen zegt al genoeg..

Een echte held hoeft anderen niet zwart te maken.
pi_153302229
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:56 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Barzani is een ware strateeg. Hij heeft 100% Iranic-bloed door zijn aderen lopen.

Hij wist hoe hij 2 vliegen in 1 klap moest raken. Hij gebruikte Saddam en ba'athisten om de PUK aan te vallen, en zat zelf lekker toe te kijken. 2 ratten die elkaar afslachten, en daarna kwam de KDP die vervoglens de wapens weer meenam nadat ba'athisten en puk elkaar hadden afgeslacht. Hoezo zou je moeite doen en je eigen soldaten riskeren als je ook anderen voor je kan laten vechten? Barzani en KDP hebben daarna Erbil weer lekker ingenomen.

Dat heet een strategie. Je laat je vijanden tegen elkaar vechten, en wanneer ze elkaar hebben verzwakt, laat jij je kracht zien en heers je over beide. Verdeel en heers. Hier een artikel als je meer erover wilt weten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Divide_and_rule
Leuk hé, cognitieve dissonantie!

Ondertussen moest half Erbil vluchten, lijdt de bevolking en de Iraakse(niet-koerdische) oppositiebeweging en is de legitimiteit verdwenen van de PDK om meer invloed te krijgen. Dit is ze vergeven en vergeten. Maar je gaat me nou niet vertellen dat het hebben van principes verraad is, en het het niet hebben van principes strategie is.
pi_153302231
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:59 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

:') Het feit dat je andere groeperingen zwart moet maken om je eigen held goed over te laten komen zegt al genoeg..

Een echte held hoeft anderen niet zwart te maken.
Niemand heeft het over helden. Denk je dat het een heldendaad is om business te doen met Qatar en UAE? Daar gaat het niet om. Gaat erom dat KDP een wereldpartij is terwijl PUK en shiitische milities alleen Iran achter zich hebben.
#freefrederike
pi_153302240
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:00 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Niemand heeft het over helden. Denk je dat het een heldendaad is om business te doen met Qatar en UAE? Daar gaat het niet om. Gaat erom dat KDP een wereldpartij is terwijl PUK en shiitische milities alleen Iran achter zich hebben.
_O- Er is maar één iemand hier die iemand anders wilt bevredigen :W
pi_153302284
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:00 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Leuk hé, cognitieve dissonantie!

Ondertussen moest half Erbil vluchten, lijdt de bevolking en de Iraakse(niet-koerdische) oppositiebeweging en is de legitimiteit verdwenen van de PDK om meer invloed te krijgen. Dit is ze vergeven en vergeten. Maar je gaat me nou niet vertellen dat het hebben van principes verraad is, en het het niet hebben van principes strategie is.
Soms moet je even lijden om daarna te herrijzen. Zoals ik al zei, KDP paste 'verdeel en heers' toe. Zowel PUK als Saddam werden zwakker en KDP steeg. Bovendien wist Barzani ook de PKK-dreiging uit te schakelen door het Turkse leger en PKK te laten vechten(weer 2 vliegen in 1 klap _O- ).

Na de Koerdische burgeroorlog begon KDP te herrijzen en veroverde zij het hart van de meerderheid v/d Koerdische bevolking. PUK daarentegen was vooral bezig om Irak blij te houden en Talabani kon niet wachten totdat hij zichzelf Irakees kon noemen.

Turkije, Saddam, PUK, PKK, allemaal kwamen ze er slechter vanaf en KDP steeg. Zo doe je business.
#freefrederike
pi_153302292
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:54 schreef Geoffrey het volgende:
:')
pi_153302333
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:04 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Soms moet je even lijden om daarna te herrijzen. Zoals ik al zei, KDP paste 'verdeel en heers' toe. Zowel PUK als Saddam werden zwakker en KDP steeg. Bovendien wist Barzani ook de PKK-dreiging uit te schakelen door het Turkse leger en PKK te laten vechten(weer 2 vliegen in 1 klap _O- ).

Na de Koerdische burgeroorlog begon KDP te herrijzen en veroverde zij het hart van de meerderheid v/d Koerdische bevolking. PUK daarentegen was vooral bezig om Irak blij te houden en Talabani kon niet wachten totdat hij zichzelf Irakees kon noemen.

Turkije, Saddam, PUK, PKK, allemaal kwamen ze er slechter vanaf en KDP steeg. Zo doe je business.
ahh... Barzani zorgt ervoor dat Koerden in een oorlog belanden en PUK is de boosdoener? klinkt logisch :')

Talabani mag dan misschien Irakees zijn, Barzani is gewoon een machtsgeile Barzani..
pi_153302355
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:06 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

ahh... Barzani zorgt ervoor dat Koerden in een oorlog belanden en PUK is de boosdoener? klinkt logisch :')
PUK pleegt al veertig jaar haat en verraad. Zij begonnen als eerste met verdeeldheid door opeens een nieuwe partij te starten die daarna ook nog eens alle Koerdische aspiraties voor zelfbeschikkingsrecht wilde slopen. KDP is de ware Koerdische partij.
#freefrederike
  zaterdag 6 juni 2015 @ 16:09:12 #14
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153302384
Iemand al iets gehoord over een voorval waarbij John Kerry is neergeknalt door een ISIS dude tijdens een meeting?

Gaan geruchten dat hij zowat dood is, officiële verhaal is dat hij is gevallen met fietsen.

Iemand :?
pi_153302408
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:09 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand al iets gehoord over een voorval waarbij John Kerry is neergeknalt door een ISIS dude tijdens een meeting?

Gaan geruchten dat hij zowat dood is, officiële verhaal is dat hij is gevallen met fietsen.

Jij denkt dat een van de machtigste mannen van de VS 'zomaar naar een meeting' gaat? :') Hij is gewoon gevallen gozer.
#freefrederike
pi_153302409
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:09 schreef BarryOSeven het volgende:

_O- _O- _O- Kerry viel van zijn fiets in Zwitserland..
  zaterdag 6 juni 2015 @ 16:12:02 #17
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153302432
http://www.westernjournal(...)nt-it-involves-isis/

8-)

Iraanse media zeggen het dus is het waar.
pi_153302519
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

PUK pleegt al veertig jaar haat en verraad. Zij begonnen als eerste met verdeeldheid door opeens een nieuwe partij te starten die daarna ook nog eens alle Koerdische aspiraties voor zelfbeschikkingsrecht wilde slopen. KDP is de ware Koerdische partij.
_O- _O-

quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:48 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik steun het Koerdische volk. Politieke partijen definiëren mij niet.
pi_153302544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:16 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

_O- _O-

[..]

wat moet daar grappig aan zijn? KDP is ook de ware Koerdische partij, maar dat betekent niet dat ik zomaar achter ze sta. Ik ben 1) geen koerd en 2) ik steun het Koerdische volk.

Als KDP morgen haat en verraad pleegt zoals PUK, steun ik weer iemand anders. Ik hou mij niet vast aan een partij.
#freefrederike
pi_153302584
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:00 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

PUK pleegt al veertig jaar haat en verraad. Zij begonnen als eerste met verdeeldheid door opeens met een nieuwe partij te beginnen die daarna ook nog eens alle Koerdische aspiraties voor zelfbeschikkingsrecht sloopte.
Mullah Mustafa, wie ongetwijfeld je held is, steunde de Shah van Iran toen hij uit Iraaks Koerdistan was gevlucht en werd opgevangen door de Shah. Ja, hij steunde de Shah van Iran tegen de Koerdische beweging in Iran omdat: 'De Koerden uit Iran nog niet klaar zijn voor opstand, Irak eerst'.

De PUK is ontstaan vanuit de PDK door de intellectuelen, stedelingen en patriotten die schoon genoeg hadden van Barzani's tribalisme op het moment dat Barzani zelfs gestopt was met de Koerdische strijd en naar Iran ging. Is het verraad om door te gaan met het eisen van onvervreemdbare rechten? Stop ff met het ophemelen van de PDK, ze hebben genoeg bloed aan hun handen.

Ik vraag me ondertussen af welke functie je pa heeft bij de PDK. :')
pi_153302644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:20 schreef ChanceThePepper het volgende:
Mullah Mustafa, wie ongetwijfeld je held is, steunde de Shah van Iran toen hij uit Iraaks Koerdistan was gevlucht en werd opgevangen door de Shah. Ja, hij steunde de Shah van Iran tegen de Koerdische beweging in Iran omdat: 'De Koerden uit Iran nog niet klaar zijn voor opstand, Irak eerst'.
Dat heet strategie. Hij heeft gelijk. Je kunt niet zomaar tegen iedereen vechten. En PUK steunt anno 2015 Iran volledig. Sterker nog, PUK vervult Iran's proxy-taken in de krg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:20 schreef ChanceThePepper het volgende:
De PUK is ontstaan vanuit de PDK door de intellectuelen, stedelingen en patriotten die schoon genoeg hadden van Barzani's tribalisme op het moment dat Barzani zelfs gestopt was met de Koerdische strijd en naar Iran ging. Is het verraad om door te gaan met het eisen van onvervreemdbare rechten? Stop ff met het ophemelen van de PDK, ze hebben genoeg bloed aan hun handen.
Ah, dus ze stoppen met het tribalisme, om vervolgens een andere tribal-clan(Talabani) op te richten? _O-

Begrijp me niet verkeerd, de PUK soldaten zijn strijders. Zij strijden. Maar PUK politici en leiders zijn corrupte Irakezen.
#freefrederike
pi_153302677
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:17 schreef PizzaMizza het volgende:
KDP is ook de ware Koerdische partij, maar dat betekent niet dat ik zomaar achter ze sta. Ik ben 1) geen koerd en 2) ik steun het Koerdische volk.
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:04 schreef PizzaMizza het volgende:
Bovendien wist Barzani ook de PKK-dreiging uit te schakelen door het Turkse leger en PKK te laten vechten(weer 2 vliegen in 1 klap ).
_O-
pi_153302728
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:23 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat heet strategie. Hij heeft gelijk. Je kunt niet zomaar tegen iedereen vechten en stoer doen. Je moet het goed aanpakken.

[..]

Ah, dus ze stoppen met het tribalisme, om vervolgens een andere tribal-clan(Talabani) op te richten? _O-

Begrijp me niet verkeerd, de PUK soldaten zijn strijders. Zij strijden. Maar PUK politici en leiders zijn corrupte Irakezen.
Slapen in de paleis van de Shah, terwijl je soortgenoten worden kapotgemaakt is geen strategie.

Binnen de PUK is er in de loop van tijd helaas nepotisme gekomen, maar daar is zeker niet de hele partij aan schuldig. Binnen de PDK is er altijd tribalisme (en nepotisme) geweest. Dat Gorran, oorspronkelijk een PUK hervorm beweging alvorens ze onafhankelijk werden, het zo ver heeft kunnen schoppen binnen de PUK en er binnen de PDK geen vergelijkbare beweging ontstond is omdat de PDK haar macht en corruptie veel strakker in handen heeft en dissidentie harder bestraft wordt, daarnaast worden haar 'trouwere leden' harder beloond. Dat is zeker ideaal?
pi_153302787
AlFayth twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 16:00:02 My colleague, call me now and said that international coalition bombed Iraqi forces at Camp 3 km from #Fallujah http://t.co/bI9XppbzBG reageer retweet
pi_153302800
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
Slapen in de paleis van de Shah, terwijl je soortgenoten worden kapotgemaakt is geen strategie.
Inderdaad, dus waarom vermoordde PUK onschuldige Koerden terwijl Talabni fruit zat te eten en wijn zat te drinken, om zichzelf vervolgens Irakees te noemen? Zijn die Koerdische martelaren die zijn gemarteld en vermoord door PUK dan minder waard dan de Iraakse president Talabani? Hoezo mag hij fruit eten en dik worden maar moeten 18 jarige Koerden het graf in?

quote:
Binnen de PUK is er in de loop van tijd helaas nepotisme gekomen, maar daar is zeker niet de hele partij aan schuldig.
Vandaar dat Talabani-clan al sinds oprichting de partij regeert.

quote:
Binnen de PDK is er altijd tribalisme (en nepotisme) geweest. Dat Gorran, oorspronkelijk een PUK hervorm beweging alvorens ze onafhankelijk werden, het zo ver heeft kunnen schoppen binnen de PUK en er binnen de PDK geen vergelijkbare beweging ontstond is omdat de PDK haar macht en corruptie veel strakker in handen heeft en dissidentie harder bestraft wordt, daarnaast worden haar 'trouwere leden' harder beloond. Dat is zeker ideaal?
Nee, het is dat er in de KDP helemaal geen behoefte was aan een afscheiding zoals Gorran omdat KDP patriotten zijn. Gorran-leden hadden al snel door dat PUK vooral een Iraakse partij was die weinig had met Koerdisch nationalisme.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')