abonnement Unibet Coolblue
pi_179363878
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Verzekeren zullen ze allemaal of ze ook uit betalen?

Noodzakelijkkwaad dat hele verzekeren toch.
Ik vraag me af of die chauffeur goed verzekerd was. Als bij dergelijke camaliteiten een verzekering een paar miljoen moet uitbetalen als het misgaat, zal zo'n polis de nodige voorwaarden bevatten. Dan kan zo'n ambtenaar zelf een veel beter oordeel vellen of zo'n evenement wel eens kan op zo'n kleine parkeerplaats.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179368859
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Dan kan zo'n ambtenaar zelf een veel beter oordeel vellen of zo'n evenement wel eens kan op zo'n kleine parkeerplaats.
Hoeft die alleen nog maar zijn handje open te houden eind van de maand dan, dat wil ik ook!
pi_179381554
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 08:44 schreef AyrtonSenna het volgende:
Ik lees in de uitspraak dat de monstertruck verbeurd is verklaard. Wat gaan ze daar in vredesnaam mee doen? In de veiling gooien bij Domeinen? Dan koopt een of andere malloot hem en dan is het wachten op een nieuw ongeval. Beter slopen ze dat kreng en verhalen ze de sloopkosten op de dader. https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBOVE:2016:1296
Mooi man, gewoon kopen om je akker om te ploegen.
pi_179381701
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:50 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Mooi man, gewoon kopen om je akker om te ploegen.
Zie je het al voor je met een tractor rijbewijs zo een monster te mogen besturen?

Zitten er niet al genoeg idioten op de weg met 16 jr op zo een ding en gas bij geven als men ze in wil halen, (ik schoot ze vroeger een peuk in het hooi als ze mij dat flikten!)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2018 15:57:31 ]
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:38:53 #55
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_179384155
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zie je het al voor je met een tractor rijbewijs zo een monster te mogen besturen?

Zitten er niet al genoeg idioten op de weg met 16 jr op zo een ding en gas bij geven als men ze in wil halen, (ik schoot ze vroeger een peuk in het hooi als ze mij dat flikten!)
Wat goed dat je het onverantwoordelijke gedrag van een ander zo afstraft
met nog veel onverantwoordelijker gedrag :')
pi_179384187
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat goed dat je het onverantwoordelijke gedrag van een ander zo afstraft
met nog veel onverantwoordelijker gedrag :')
Vroeger he, ik rook al jaren niet meer, hoe zou ik ze dan kunnen straffen zo een tractor walst gewoon door hoor, dat hoeft niet te stoppen, heb jij wel een benul hoe sterk die dingen zijn?

Hoeveel zouden door zo een gedrag niet hun dood tegenmoet gereden hebben?

Die dingen zouden verboden moet zijn op de openbare weg, of op gezette tijden maar gebruik er van mogen maken!
Of breng de bestuurders verantwoordelijk gedrag bij, niet allemaal natuurlijk hoor, er zijn er ook die het wel goed kunnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2018 17:44:46 ]
pi_179385359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zie je het al voor je met een tractor rijbewijs zo een monster te mogen besturen?

Is gewoon eigen terrein toch? Gewoon volgas door je akker heen, trek je zo alle grond om.
pi_179385379
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Is gewoon eigen terrein toch? Gewoon volgas door je akker heen, trek je zo alle grond om.
Veel plezier, wat denk je waarom deze bestuurder zijn rempedaal niet vond of kon bedienen, zou die zo strak gezeten hebben naar die val, over die wagens?
pi_179394038
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 00:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeft die alleen nog maar zijn handje open te houden eind van de maand dan, dat wil ik ook!
Daar gaat t niet om. Punt is dat een verzekeringsmaatschappij beter de gevaren in kan schatten dan zo'n ambtenaar.
Vlak na het monstertruck drama mocht er bijna niks meer in Haaksbergen
Weet ik van iemand
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179398631
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 05:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Daar gaat t niet om. Punt is dat een verzekeringsmaatschappij beter de gevaren in kan schatten dan zo'n ambtenaar.

Dat denk ik dus ook, waarvoor zit die ambtenaar er dan nog, nogmaals om zijn handje open te houden eind van de maand?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 13:55:02 ]
pi_179399587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook, waarvoor zit die ambtenaar er dan nog, nogmaals om zijn handje open te houden eind van de maand?
Hij moet kijken of zo'n verzekeringspolis goed genoeg is. Niet dat een paar miljoen een mensenleven kan redden, maar wél om te constateren dat voordat een bedrag van een paar miljoen uitkeert zo'n verzekeringsmaatschappij heel helder weet welke veiligheidsmaatregelen noodzakelijk zijn. En met zulke polisvoorwaarden in de hand heeft de ambtenaar een richtlijn om zich te vergewissen of deze parkeerplaats een goede accommodatie is voor een dergelijk evenement. Ik ben wel benieuwd of deze plek aan die eisen zou voldoen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179399614
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 14:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hij moet kijken of zo'n verzekeringspolis goed genoeg is. Niet dat een paar miljoen een mensenleven kan redden, maar wél om te constateren dat voordat een bedrag van een paar miljoen uitkeert zo'n verzekeringsmaatschappij heel helder weet welke veiligheidsmaatregelen noodzakelijk zijn. En met zulke polisvoorwaarden in de hand heeft de ambtenaar een richtlijn om zich te vergewissen of deze parkeerplaats een goede accommodatie is voor een dergelijk evenement. Ik ben wel benieuwd of deze plek aan die eisen zou voldoen.
Heb ik een andere mening over, namelijk helemaal niet zo een maatschappij nodig hebben en denken wat die kunnen kan ik ook als niet beter! Jij brengt het nu zo dat hij overbodig is, dat kan iedereen toch dan. Waarom een zwaar betaalde ambtenaar?

Al denk ik verzekeringstechnisch de kleine letters kennen, dat is ook een beroep!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 15:06:31 ]
pi_179401139
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 14:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb ik een andere mening over, namelijk helemaal niet zo een maatschappij nodig hebben en denken wat die kunnen kan ik ook als niet beter! Jij brengt het nu zo dat hij overbodig is, dat kan iedereen toch dan. Waarom een zwaar betaalde ambtenaar?

Al denk ik verzekeringstechnisch de kleine letters kennen, dat is ook een beroep!
Zo'n lijst met polisvoorwaarden is een handige tool om iig de waarschijnlijkheid te hebben dat het zo veilig mogelijk is. Verder is natuurlijk ieder evenement risicovol. Een kermisattractie kan ook omvallen. Als een ambtenaar alles weigert is het ook een saaie ... piet. Stel dat een snackbarhouder een friettent wil plaatsen op een festivalterrein. Dan zal een ambtenaar daar wellicht vrij snel accoord voor geven. Maar stel dat zo'n kar aan de rand van een zompig stuk weiland ligt, en de kar valt om en het frituurvet veroorzaakt brandwonden bij omstanders. Is dan de ambtenaar verantwoordelijk voor het afgeven van de vergunning, of moet de snackbarhouder zelf zorgen dat zijn accommodatie deugt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179401199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Is dan de ambtenaar verantwoordelijk voor het afgeven van de vergunning, of moet de snackbarhouder zelf zorgen dat zijn accommodatie deugt.
Als de ambtenaar dat stuk waar deze mag staan vastleggen doet en het is drassig dan is deze verantwoordelijk vind ik, is dat niet meer een marktman die de plaatsen verdelen doet?
Hoe noemde men ze nog eens, met een steekpenning verkreeg men al eens een betere toch?

Dan deugt dus wel de fritetent echter niet de plaats.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 16:01:36 ]
pi_179401403
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als de ambtenaar dat stuk waar deze mag staan vastleggen doet en het is drassig dan is deze verantwoordelijk vind ik, is dat niet meer een marktman die de plaatsen verdelen doet?
Hoe noemde men ze nog eens, met een steekpenning verkreeg men al eens een betere toch?
Bie oons in t oost'n..... heb je zomerfeesten. Een weiland verandert voor een paar dagen in een festivalterrein. Daar staat een feesttent, wat attracties en natuurlijk een friettent. Ik weet niet of een ambtenaar de hoedanigheid van zo'n weiland helemaal in kan schatten. Het zou zo maar eens na een regenbui kunnen veranderen in een zompig stuk land. Dat kan dan invloed hebben op de veiligheid van de attracties, incl. de friettent.
Hoe zit het met de verantwoordelijkheid van de organisatie van een muziekfestival en de dreiging van permanente gehoorschade bij een willekeurige toehoorder. Uiteindelijk is alles een risico-perceptie waarbij je als toeschouwer ook bewust moet zijn van risico's. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen niet naar zo'n monstertruck gaan kijken, omdat ze het zelf te gevaarlijk vinden. Ondanks dat er een vergunning is afgegeven. Er wordt ook wel eens "geen negatief reisadvies" gegeven voor een land waarbij je (logisch nadenkend) wel weet dat je in dat land meer risico loopt dan in Nederland. Je hebt als toeschouwer ook altijd nog zelf een gezond verstand of je een bepaald risico voor jezelf accepteert of niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179401449
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Je hebt als toeschouwer ook altijd nog zelf een gezond verstand of je een bepaald risico voor jezelf accepteert of niet.
Staat er aangegeven betreden op eigen risico ja of nee?
pi_179401465
Of zijn de plaatsen voor de accommodatie gratis?
  zaterdag 26 mei 2018 @ 16:12:21 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_179401493
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Staat er aangegeven betreden op eigen risico ja of nee?
Want jij etaleert pas gezond verstand als er een bord met dat erop staat?
&lt;signature here&gt;.
pi_179401510
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want jij etaleert pas gezond verstand als er een bord met dat erop staat?
Ik niet maar ik kan mij voorstellen dat mijn partner zou denken het is en het zal wel veilig zijn, ik leef immers in Nederland en niet in een bananenrepubliek. Ja dat is er nog eentje van die waar ze op een voetstuk staan!
  zaterdag 26 mei 2018 @ 16:13:48 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_179401515
Geen onterechte straf. Maar zuur dat de overheid buiten schot blijft. Mag hopen dat die er iets van geleerd hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_179401550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Staat er aangegeven betreden op eigen risico ja of nee?
Nee, niet dat ik weet. Maar dat staat er ook niet op de rand van een metersdiepe afgrond. En als je tegen een dranghek aanleunt en een blik werpt richting monstertruck wil je als toeschouwer getuige zijn van een evenement waar een zeker risico aan vast zit. Want dat dranghek is er niet voor niks. Er staat ook niet op iedere weg die stijgt of daalt: Skeeleren op eigen risico.
Wat had die ambtenaar moeten doen? Er komen waarschijnlijk talloze aanvragen binnen.
Nogmaals: Ik denk dat de polisvoorwaarden voor een WA-verzekering iig een goede tool zijn om toch een gegrond advies af te geven. Ik weet niet of dat in orde was voor het monstertruck-evenement.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179401578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:13 schreef ExTec het volgende:
Geen onterechte straf. Maar zuur dat de overheid buiten schot blijft. Mag hopen dat die er iets van geleerd hebben.
En wat moeten ze volgende keer doen? Alles weigeren? Staat dan de gemeenschap te juichen voor de gemeente-ambtenarij? Nee, want dan zijn het saaie ....... pieten...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179401582
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat had die ambtenaar moeten doen? Er komen waarschijnlijk talloze aanvragen binnen.
Nogmaals: Ik denk dat de polisvoorwaarden voor een WA-verzekering iig een goede tool zijn om toch een gegrond advies af te geven. Ik weet niet of dat in orde was voor het monstertruck-evenement.
Ik las ergens dat ze voor de vergunning op de laatste minuut waren en dat de burgervader niet aanwezig was? Klopt het ja of nee, dan had ik ze die vergunning niet gegeven, en pas als de burgervader zijn paraaf eronder zetten doet verkreeg men die pas van mij, dan was mijn verantwoording afgedaan.
pi_179401605
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En wat moeten ze volgende keer doen? Alles weigeren? Staat dan de gemeenschap te juichen voor de gemeente-ambtenarij? Nee, want dan zijn het saaie ....... pieten...
Niet alles maar zo een gevaarte denk ik toch wel?
pi_179401617
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik niet maar ik kan mij voorstellen dat mijn partner zou denken het is en het zal wel veilig zijn, ik leef immers in Nederland en niet in een bananenrepubliek. Ja dat is er nog eentje van die waar ze op een voetstuk staan!
In zekere mate vind ik dit vergelijkbaar met het stappen in een vliegtuig (MH17) dat besluit om over een oorlogsgebied in Oekraïene te vliegen.
Het zal wel veilig zijn. Net zo veilig als over het strand van Normandië lopen op 6 juni 1944.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')