Dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ben niet zo heel graag een early adopter met clouddiensten. Dat ik met Ubuntu One een afwachtende houding had ben ik erg blij mee geweest.
Tof!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:39 schreef Kandijfijn het volgende:
Ons kassasysteem werkt trouwens ook op een Debianbasis. Altijd grappig hoe vaak je linux in het dagelijks leven tegenkomt
Niiice.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Bij de Pearl (mijn bril komt daar weg) draaien ze een antiek dosprogramma via wine in Debian![]()
Daar hebben ze kennelijk nog nooit van Dosbox gehoord. Mijn bedrijf heeft tot diep in deze eeuw nog met WordPerfect gewerkt in een geëmuleerde DOS-omgeving. De financiële administratie heeft nog heel lang met een DOS-versie van Exact gewerkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Bij de Pearl (mijn bril komt daar weg) draaien ze een antiek dosprogramma via wine in Debian![]()
Misschien gebruiken ze die linuxomgeving ook wel voor andere dingen en viel het mij toevallig op dat ze een antiek dosprogramma draaiden met Linuxquote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Daar hebben ze kennelijk nog nooit van Dosbox gehoord. Mijn bedrijf heeft tot diep in deze eeuw nog met WordPerfect gewerkt in een geëmuleerde DOS-omgeving. De financiële administratie heeft nog heel lang met een DOS-versie van Exact gewerkt.
Mja ik krijg de melding No such file or directory bij het intypen in de terminal, er gaat toch weer iets fout danquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:26 schreef mschol het volgende:
file:// en smb:// zouden volgens mij gewoon moeten werken
let wel op dat je wellicht andere slashes moet gebruiken
tevens moet je die file:// en smb:// wel ergens mee openen..
Ik wacht nog steeds tot ze het project opensourcen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ben niet zo heel graag een early adopter met clouddiensten. Dat ik met Ubuntu One een afwachtende houding had ben ik erg blij mee geweest.
Welke Pearl?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Je kan toch Dolphin file-manager gebruiken?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 02:22 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mja ik krijg de melding No such file or directory bij het intypen in de terminal, er gaat toch weer iets fout dan![]()
De eigen software van Blackberry installeren lukt wel via Wine maar start vervolgens niet op, dus dat is ook geen oplossing.
twitter:DamienDuportal twitterde op maandag 03-08-2015 om 09:20:51om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.@booyaa @Quintus23M @HypriotTweets and 1000 is gone, seems i can go furtherJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.1/2 http://t.co/rSNTjI3sFd reageer retweet
Die in Emmenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Welke Pearl?
[..]
Je kan toch Dolphin file-manager gebruiken?
Te ver voor mij.quote:
tik eens in: ip linkquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 21:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik heb een oude laptop gewist en geherinstalleerd met Ubuntu 14.04 Server. Op zich werkt alles goed, behalve één dingetje: de helft van de tijd doet de ethernetadapter het niet. En dat is letterlijk de helft van de tijd: het werkt om en om. De eerste keer werkt alles perfect, de tweede keer wordt de adapter niet eens herkend (ifconfig eth0 geeft dan melding 'device not found'), de derde keer werkt het weer direct en de vierde keer wordt 'ie weer niet herkend. Iemand een idee waaraan dat kan liggen?
Mag ik vragen waarom je een servereditie installeert op een laptop?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 21:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik heb een oude laptop gewist en geherinstalleerd met Ubuntu 14.04 Server. Op zich werkt alles goed, behalve één dingetje: de helft van de tijd doet de ethernetadapter het niet. En dat is letterlijk de helft van de tijd: het werkt om en om. De eerste keer werkt alles perfect, de tweede keer wordt de adapter niet eens herkend (ifconfig eth0 geeft dan melding 'device not found'), de derde keer werkt het weer direct en de vierde keer wordt 'ie weer niet herkend. Iemand een idee waaraan dat kan liggen?
Ik gebruik die laptop verder niet (heb een nieuwe gekocht) behalve als server en hij heeft niet veel vermogen. Als ik een gewone editie installeer, slorpen de GUI en al die standaardprogramma's weer wat RAM en opslag op. Daarom de (uitgeklede) servereditie.quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je een servereditie installeert op een laptop?
Ah, dat is dan inderdaad een logische keuze. Vandaar.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik gebruik die laptop verder niet (heb een nieuwe gekocht) behalve als server en hij heeft niet veel vermogen. Als ik een gewone editie installeer, slorpen de GUI en al die standaardprogramma's weer wat RAM en opslag op. Daarom de (uitgeklede) servereditie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop