abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153208067
Hallo.

Ik heb op zolder 2 dakkapelen met 4 ramen laten maken 2 jaar terug.

Nu is het lastige dat ik de ramen regelmatig op de kierstand zet. Maar met een beetje meer wind (zoals nu) klapperen de ramen in de houder wat herrie geeft op de eerste verdieping maar ook de buren gaven het aan.

Ik vroeg mij af of hier een makkelijke oplossing voor is behalve nieuw beslag.. dat kan zo ie zo nog altijd.
pi_153208146
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 02:13 schreef Nico987 het volgende:
Hallo.

Ik heb op zolder 2 dakkapelen met 4 ramen laten maken 2 jaar terug.

Nu is het lastige dat ik de ramen regelmatig op de kierstand zet. Maar met een beetje meer wind (zoals nu) klapperen de ramen in de houder wat herrie geeft op de eerste verdieping maar ook de buren gaven het aan.

Ik vroeg mij af of hier een makkelijke oplossing voor is behalve nieuw beslag.. dat kan zo ie zo nog altijd.
Ken het, ik doe vaak even iets er tussen kan zo veel zijn, zilverfolie huishoudfolie.
stukje papier.plastic.

Of bedoel je niet deze haken ?

Ik zwaai naar dieren.
pi_153208149
Wat klappert er precies? Bedoel je zo'n ding:

En #Taalnazi: zo ie zo >> sowieso
pi_153208482
Ik drukte wel eens een kurk tussen raam en kozijn
Feel the fuzz!
pi_153209080
Ik bedoel de afsluitbaar met kierstand..

Iets er tussen doen maakt dat je dat bij iedere keer dat het open en dicht gaat moet doen.
pi_153209082
Ik heb het rubberen slangetje van een fietsventiel tussen het beslag geprut.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 08:07 schreef Nico987 het volgende:
Ik bedoel de afsluitbaar met kierstand..

Iets er tussen doen maakt dat je dat bij iedere keer dat het open en dicht gaat moet doen.
Maar wat voor beslag heb je het over?
pi_153209114
Op de foto van Geerd.. die andere heeft nl geen kierstand
pi_153209153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 08:13 schreef Nico987 het volgende:
Op de foto van Geerd.. die andere heeft nl geen kierstand
In dat geval zou ik een klein wigje maken in het vaste deel (dat wat aan je kozijn zit). Best kan dat je dat af en toe moet vervangen, maar vast niet elke keer.

Wij hebben er overigens op elk raam 2; eentje zit net iets uit het lood, zodat die het raam vast trekt.
pi_153209174
Dan is het misschien niet het wigje maar het iets uit het lood zetten wat het gaat doen. Het moet toch nog geschilderd worden dus gaat dan het beslag er af.
pi_153210026
Ik heb hier kunstof houders waar die klem invalt die zijn konisch en zitten dus altijd vast.
pi_153215448
Als je nu het raam open doet. Een van de grendels uitdraait. En dan dicht doet en de grendel in het blokje schuift. Als er niet te veel kracht op komt te staan moet dat kunnen.

Je kan ook de vergendel kommetjes verplaatsen ten opzicht van elkaar.
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')