abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6755876
quote:
DEN HAAG (ANP) - Blaricum telt de meeste rijke inwoners van Nederland.

De gemeente Reiderland (Groningen) is de armste. Dit blijkt uit een onderzoek van het CBS over het jaar 2000. Het gemiddeld inkomen lag in Blaricum ongeveer 42 tot 56 procent hoger dan het landelijk gemiddelde.

In Reiderland, met als kernen onder meer Beerta en Finsterwolde, hebben de inwoners gemiddeld een inkomen dat zon 15 procent lager ligt dan het landelijk gemiddelde.

Het CBS onderzoekt al jaren het gemiddeld inkomen per gemeente. Volgens een woordvoerder komt Blaricum al jaren als een van de rijksten uit de bus, net als andere gemeenten in Noord-Holland als Bloemendaal en Laren.

Gemeenten uit Gronigen en Friesland scoren tradidiegetrouw slecht als het gaat om de hoogte van het gemiddeld inkomen.

Als grote steden komen in het onderzoek Rotterdan en Enschede als armste uit de bus. Het inkomen ligt daar gemiddeld 10 procent lagewr dan gemiddeld.

Bron: DFT.nl

Ben ik effe blij dat ik in Noord-Holland woon
Hebben jullie het gevoel dat je in een rijk of een arm dorp/stad woont??

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
  dinsdag 12 november 2002 @ 12:48:52 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6755906
Reiderland. .da's toch die gemeente waar de NCPN de grootste partij is geworden bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen?
  dinsdag 12 november 2002 @ 13:00:03 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6756091
De lonen in het noorden zijn inderdaad wat aan de lage kant als je het vergelijkt met de rest. Daarentegen zijn de huizen wel weer goedkoper en zo heft het elkaar wel weer wat op. Ik woon zelf in Groningen, maar dat ik nu in een arme gemeente woon, wil ik niet zeggen. Er wordt hier als een gek gebouwd wat betreft huizen en zelfs de complete infrastructuur gaat op de schop vanwege een nieuw te bouwen winkelcentrum. Dat doe je als gemeente niet indien je er erg slecht voorstaat.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6756225
Het leven (horeca en huur) is in het Noorden weer lager, dus dat heft elkaar weer mooi op...
pi_6756248
OMG, Blaricum, daar zou ik nog niet begraven willen worden!

Wat je vraag betreft; neen.

pi_6756293
Ik denk dat je ook naar kosten van levensonderhoud moet kijken om de vergelijking goed te maken. Woonlasten zijn inderdaad in Groningen en Friesland een stuk lager als in het Westen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 12 november 2002 @ 13:14:01 #7
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6756331
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 13:07 schreef schwa78 het volgende:
Het leven (horeca en huur) is in het Noorden weer lager, dus dat heft elkaar weer mooi op...
Huren wel ja, maar de horeca weet hier ook absoluut van prijzen. Wat betreft uitgaan zitten we zo rond het landelijk gemiddelde.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6756335
Ik woon in Apeldoorn, en mijn pa verdiend boven mondiaal ( hij is dokter op de eerste hulp ).. Dus echt arm kan ik het bij mij thuis niet noemen.. Maarre de rest van Apeldoorn is ook best redelijk!! Maar ook wel vooroorlogse wijken..
Ik háát kabouters!!
pi_6756383
Rijke mensen hebben vaak de behoefte om in een buurt te wonen waar ook andere rijke mensen wonen, dus dan krijg je al snel een stijging qua geld in een gemeente. Dat is dus wel redelijk logisch.

En over dat armste dorp?? Ik ken de hele naam niet en ik wil denk ik niet weten hoe de mensen daar wonen

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_6756404
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 13:14 schreef Camickaeze het volgende:
Ik woon in Apeldoorn, en mijn pa verdiend boven mondiaal ( hij is dokter op de eerste hulp ).. Dus echt arm kan ik het bij mij thuis niet noemen.. Maarre de rest van Apeldoorn is ook best redelijk!! Maar ook wel vooroorlogse wijken..
Boven mondiaal? Toe maar. Of is het boven modaal?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6758024
In de 'Quote' van deze maand, de editie met de rijkste Nederlanders, stond dat Rozendaal (GLD) de rijkste gemeente van Nederland is.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_6970348
Nou dat is dan heel fijn om als jongere in Blaricum te wonen(of eigenlijk niet te wonen!)Want voor een beetje fatsoenlijke prijs krijg je daar geen woning meer...Geld trouwens voor heel het gooi,zelfs halve krotten worden voor een miljonairsprijs verkocht,gewoon gekkenwerk!Ik weet het van een kennis,was een woning aan het bezichtigen,hadden ze gewoon heel lelijk over volkomen verrotte kozijnen geschildert,je moest er niet tegen aan leunen want dan lag je zo in de tuin beneden!Natuurlijk niet gekocht,want de rest was natuurlijk ook waardeloos,maar andere wel voor 500.000 gulden!!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_6986395
Ik woon in Nijmegen, wat absoluut een relatief arme gemeente is. Dat zie je bijvoorbeeld aan het waardeloze onderhoud van de straten en fietspaden. Lijnen die nauwelijks meer zichtbaar zijn, gaten en strepen in de weg enzo. Nijmegen heeft dan ook wel veel pauperwijken en de vele studenten hier brengen ook weinig mee. De universiteit compenseert dat wel een beetje met veel relatief goed betaalde (boven modaal) werknemers.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')