Ah daar heb ik dan overheen gelezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Volgens de beschrijving werkt de Yatour ook samen met je stuurbediening. Dat lijkt me dan ook de beste oplossing. Een nieuwe radio aansluiten op je bestaande fabriekskabels gaat niet altijd even eenvoudig. Vaakt werkt je stuurbediening dan niet bijvoorbeeld.
Wat het geluid nu is inclusief de normale radio of een cd vind ik voor het huidige auto gebruik meer dan prima. Ik kan dan altijd nog later kijken voor een uitbreiding.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:00 schreef Fer het volgende:
Yatour is volgens mij iets nieuwer en betrouwbaarder dan Dension, die laatste heb ik weleens firmware klachten over gelezen.
Belangrijkste is dat je nu al een werkende cd-wisselaar moet hebben en die vervangen door de Yatour/Dension. Anders ziet ie hem niet.
Parrot werkt eigenlijk altijd wel. Mki9000 heeft geen scherm, Mki9100 een kleintje en Mki9200 een groot scherm. Aansluiten is wel even puzzelen omdat je op zoek moet naar een geschakelde +12v
Radio vervangen is tegenwoordig niet zo duur meer, alleen frontje verstoppen en geen stuurbediening/los scherm. Duurdere radio's hebben er "dure" adapters voor.
Tenslotte over die subwoofer. Een 307 heeft een zeer matige bas weergave en duurdere speakers is niet altijd een makkelijke oplossing.
De meeste hebben baat bij een (kleine) subwoofer. De deuren trillen niet meer mee en klinken klinken veel beter gelijk.
Daar zit dan natuurlijk ook wel weer een kostenpost aan. Dat is jammer.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ga je de yatour werkt niet met alle radio's van PSA. Afhankelijk van de fabrikant kan het wel of niet en de uitgang moet geprogrammeerd worden. Dit kan een dealer
Ik kan daar wel even een kijkje gaan nemen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:48 schreef Fer het volgende:
Op het 307 forum zitten ook een paar met de juiste software om het te activeren.
Ik denk dat het kwa kosten niet zoveel zal uitmaken. Bij de Parrot krijg je een carkit erbij, yatour gebruik je de radiobediening.
Is dat een Peugeot-dingetje? Ik heb zo'n Dension in m'n Clio gehad, en die werkte gewoon op de wisselaar-aansluiting zonder dat er ooit echt een wisselaar had gezeten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:00 schreef Fer het volgende:
Belangrijkste is dat je nu al een werkende cd-wisselaar moet hebben en die vervangen door de Yatour/Dension. Anders ziet ie hem niet.
Canbus radio, VAG heeft het ook. Misschien heeft een clio een wat eenvoudiger radio.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Is dat een Peugeot-dingetje? Ik heb zo'n Dension in m'n Clio gehad, en die werkte gewoon op de wisselaar-aansluiting zonder dat er ooit echt een wisselaar had gezeten.
BT speaker gaat hem sowieso niet worden. Ik wil het dan wel gewoon via de boxen van de auto zelf doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:14 schreef Fer het volgende:
119¤ voor de mki9000, 219¤ incl inbouw op locatie. Heb je een nette oplossing voor.
BT autoradio vanaf 99¤ inbouw is wat goedkoper.
Anders wordt het een BT speaker op de hoedenplank of koptelefoon.
Dan zit ik toch alsnog te kloten met die draden of is dat vrij eenvoudig te doen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:50 schreef klawie het volgende:
Ik zou gewoon een andere radio inbouwen kost 7 tientjes en je bent klaar geen dealer of module komt er aan te pas
Daar moet ik dan inderdaad nog even naar kijken. Ik kon de boordcomputer wel resetten met een knopje bij mijn knipperlichten. Geen idee wat "mode" dan precies doet, want ik heb ook nog wat knopjes bij die boordcomputer zelf zitten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:21 schreef FransDeens het volgende:
Als je een andere radio inbouwt ben je ook het mode-knopje op je radio kwijt. Ik weet niet of je Peugeot daarvoor nog een alternatief knopje heeft, maar bij sommige Citroëns kan je dan de boordcomputer niet meer instellen of de weergave veranderen. Ook iets om rekening mee te houden.
Die ziet er inderdaad prima uit. Dubbeldin is gewoon een 2x zo grote radio?quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Fer het volgende:
Dubbeldin ziet er best netjes uit in een 307.
[ afbeelding ]
Maar wel duurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |