Een stalen ligger voorzien van een pleisterlaag?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:04 schreef Pfooh het volgende:
Niet rechtstreeks betegelen, maar eerst voorzien van een dunne pleisterlaag?
klossen en een plaat erop inderdaadquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:57 schreef hoas het volgende:
Normaal gesproken maak je er balkjes in met evt gipsplaat of multiplex ect
hoezo koudebrug? De muur is al halfsteens.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:04 schreef Pfooh het volgende:
Is de garage verwarmd trouwens? Ik zie een enorme koudebrug.
Stukje gaas erover. Dat komt in elke woning wel ergens voor?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Een stalen ligger voorzien van een pleisterlaag?
Goed punt, al is een stalen profiel natuurlijk nog wel wat erger dan een halve steen. Maar ik zou dan sowieso eens goed over isolatie nadenken. Een voorzetwandje lost misschien alle problemen opquote:hoezo koudebrug? De muur is al halfsteens.
Voorzetwandje creëert meer problemen in dit geval. En het heeft geen zin want beide ruimtes zijn verwarmd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:10 schreef Pfooh het volgende:
Goed punt, al is een stalen profiel natuurlijk nog wel wat erger dan een halve steen. Maar ik zou dan sowieso eens goed over isolatie nadenken. Een voorzetwandje lost misschien alle problemen op
Waarom is staal erger dan steen in dit geval? Dit gaat om een binnenmuur tussen 2 verwarmde ruimtes!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:10 schreef Pfooh het volgende:
[..]
[..]
Goed punt, al is een stalen profiel natuurlijk nog wel wat erger dan een halve steen. Maar ik zou dan sowieso eens goed over isolatie nadenken. Een voorzetwandje lost misschien alle problemen op
Volgens mij kun je beter niets zeggen als je het niet precies weet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:59 schreef Randy_S het volgende:
Volgens mij moet je dit soort constructieve dingen brandveilig maken, dus minimaal 2 lagen gipsplaat of iets anders. Daarop kan je vervolgens betegelen.
Dan moet je de term hoofddraagconstructie eens wat beter bekijken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:06 schreef Randy_S het volgende:
dat vertelde mijn aannemer mij, je wilt zeggen dat hun 30 jaar ervaring onzin is? Ze hadden het over hoofddraagconstructie, aangezien bij mij de pui erdoor gedragen word.
Dat is dus niet waar.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:23 schreef Knuppel1983 het volgende:
Voor zover ik weet geldt deze regel sowieso niet bij particuliere verbouwingen.
Er worden voor kolom/balk betimmeringen altijd klossen gebruikt hoor, die multplex+bout en moer oplossing heb ik nog nooit gezien.quote:Daarnaast is tegelen op gips sowieso een no go.
Andere oplossing:
Paar gaten laten boren in de verticale flens, en multiplex met bout en moer aantrekken. Al vraag ik me af wat dit met de stevigheid van de balk doet. Lijkt me wel steviger dan houten klossen (gaan deze niet na verloop van tijd losser zitten)?
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:28 schreef Knuppel1983 het volgende:
Kwestie van stuk hout afzagen en er tussen meppen? Of denk ik nu te simpel?
Nee, dat ze al 30 jaar kunnen blijven bestaan door klanten onnodig werk te laten betalen is geen discussiequote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:06 schreef Randy_S het volgende:
dat vertelde mijn aannemer mij, je wilt zeggen dat hun 30 jaar ervaring onzin is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |