Mag niet, punt.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:20 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zag dat je nog steeds een medische keuring via het CBR moet ondergaan als ADHD gediagnostiseerd wordt nadat je al je rijbewijs behaald hebt. In ieder geval als je ritalin slikt. Nu lees ik dat zo'n keuring best een tijd kan duren maar ik zie nergens of je in de tussentijd mag rijden.
Zo gek, want het lijkt me toch niet dat ik de enige ben die zich dit afvraagt. Weet iemand hier meer over?
Blaastest duh.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:27 schreef Djahani het volgende:
En hoe willen handhavers controleren of je ADHD hebt?
Bij het CBR moet je een "eigen verklaring" invullen (en eerst aanschaffen) over je gezondheid.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:28 schreef Vanillekwark het volgende:
Waarom heb je het uberhaupt aangegeven?
Dat heb ik niet. Maar ik zag dat op schadeformulieren ook expliciet de vraag staat of je medicijnen slikt die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden. Het nare is dat de verzekering geen problemen maakt als je het vooraf opgeeft, maar het CBR naar het schijnt ontzettend lastig kan doen en tegelijkertijd in de praktijk ook uiteindelijk vrijwel altijd toestemming geeft.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:28 schreef Vanillekwark het volgende:
Waarom heb je het uberhaupt aangegeven?
dat hoeft natuurlijk niet meer als ts dit zelf al aangegeven heeftquote:Op maandag 1 juni 2015 22:27 schreef Djahani het volgende:
En hoe willen handhavers controleren of je ADHD hebt?
Ik kan je verklappen dat dat exact is wat ik gedaan heb.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:31 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Bij het CBR moet je een "eigen verklaring" invullen (en eerst aanschaffen) over je gezondheid.
Die zou jij frauderen als je ADD/ADHD hebt?
Zolang het cbr niks weet is het goed.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat heb ik niet. Maar ik zag dat op schadeformulieren ook expliciet de vraag staat of je medicijnen slikt die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden. Het nare is dat de verzekering geen problemen maakt als je het vooraf opgeeft, maar het CBR naar het schijnt ontzettend lastig kan doen en tegelijkertijd in de praktijk ook uiteindelijk vrijwel altijd toestemming geeft.
edit: dat 'heb ik niet' was op het moment van invullen ook de waarheid.
Dan krijg je in de toekomst last van slechte karma en sterf je aan een ritalin-overdosis.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:32 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik kan je verklappen dat dat exact is wat ik gedaan heb.
Aangezien ik geen medicatie gebruik, tevens er slechts een milde vorm heb van (als ik de dokters kan geloven, ik doe er weinig mee in mijn dagelijks leven), en netter rij dan 90% van de rest van Nederland, komt dat wel goed.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:33 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dan krijg je in de toekomst last van slechte karma en sterf je aan een ritalin-overdosis.
Ja, doei. Zolang de verzekering geen onraad ruikt en aanvullend gaat zoeken. En aangezien die nu net degene zijn die als ze het vooraf weten er niet moeilijk over gaan doen is het eigenlijk doodzonde dat nu net het CBR wel zo dwars ligt.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:33 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zolang het cbr niks weet is het goed.
Het is natuurlijk de vraag wat er gebeuren zal wanneer je betrokken raakt bij zo'n groot ongeval dat er onderzoek gedaan zal worden en het blijkt dat je al sinds voor je rijbewijs ritalin slikt. Is daar een uitspraak/cbr maatregel van?quote:Op maandag 1 juni 2015 22:32 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
[..]
Ik kan je verklappen dat dat exact is wat ik gedaan heb.
Dit zegt ook iedereen over zichzelf.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
en netter rij dan 90% van de rest van Nederland, komt dat wel goed.
Ik gebruik geen medicatie. In dat geval had ik het wel aangegeven.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag wat er gebeuren zal wanneer je betrokken raakt bij zo'n groot ongeval dat er onderzoek gedaan zal worden en het blijkt dat je al sinds voor je rijbewijs ritalin slikt. Is daar een uitspraak/cbr maatregel van?
Wanneer het cbr erachter komt moet je keuringen gaan doen om te bewijzen dat je rijvaardig bent. Deze zijn periodiek en kosten komen voor eigen rekening. Mocht er een keer wat gebeuren tijdes zo'n keuring ben je ook nog is je rijbewijs kwijt en zie hem dan nog maar eens terug te krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, doei. Zolang de verzekering geen onraad ruikt en aanvullend gaat zoeken. En aangezien die nu net degene zijn die als ze het vooraf weten er niet moeilijk over gaan doen is het eigenlijk doodzonde dat nu net het CBR wel zo dwars ligt.
Die herkeuringen zijn tegenwoordig gelukkig van tafel. Dus de ellende is in dat opzicht beperkt. Maar met werk in de buitendienst is het vooruitzicht om een paar weken tot maanden zonder rijbewijs te zitten niet zo prettig.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wanneer het cbr erachter komt moet je keuringen gaan doen om te bewijzen dat je rijvaardig bent. Deze zijn periodiek en kosten komen voor eigen rekening. Mocht er een keer wat gebeuren tijdes zo'n keuring ben je ook nog is je rijbewijs kwijt en zie hem dan nog maar eens terug te krijgen.
Ah oke dat wist ik niet. Wel een goede zaak dat dat veranderd is. Alsnog zou ik er voorzichtig mee zijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Die herkeuringen zijn tegenwoordig gelukkig van tafel. Dus de ellende is in dat opzicht beperkt. Maar met werk in de buitendienst is het vooruitzicht om een paar weken tot maanden zonder rijbewijs te zitten niet zo prettig.
idemquote:Op maandag 1 juni 2015 22:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Aangezien ik geen medicatie gebruik, tevens er slechts een milde vorm heb van (als ik de dokters kan geloven, ik doe er weinig mee in mijn dagelijks leven), en netter rij dan 90% van de rest van Nederland, komt dat wel goed.
Tevens ben ik ook niet onder behandeling ervoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |