abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153172154
Ik zag dat je nog steeds een medische keuring via het CBR moet ondergaan als ADHD gediagnostiseerd wordt nadat je al je rijbewijs behaald hebt. In ieder geval als je ritalin slikt. Nu lees ik dat zo'n keuring best een tijd kan duren maar ik zie nergens of je in de tussentijd mag rijden.

Zo gek, want het lijkt me toch niet dat ik de enige ben die zich dit afvraagt. Weet iemand hier meer over?
pi_153172282
heb je het al aangegeven bij het cbr ? zo ja ? bad move.
pi_153172322
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:20 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zag dat je nog steeds een medische keuring via het CBR moet ondergaan als ADHD gediagnostiseerd wordt nadat je al je rijbewijs behaald hebt. In ieder geval als je ritalin slikt. Nu lees ik dat zo'n keuring best een tijd kan duren maar ik zie nergens of je in de tussentijd mag rijden.

Zo gek, want het lijkt me toch niet dat ik de enige ben die zich dit afvraagt. Weet iemand hier meer over?
Mag niet, punt.
pi_153172357
lijkt mij dat je, zolang je een geldig rijbewijs hebt, gewoon mag rijden, totdat een nader onderzoek het tegendeel zegt.

oh, wacht. ritalin, medicijnen. is dat iets met een rode sticker?
zo ja, dan niet.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:25:42 #5
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_153172369
Geldt dat ondertussen voor alle bestuurders? Weet wel dat je voor het behalen rijbewijs tegenwoordig een keuring nodig hebt voor je mag afrijden
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  maandag 1 juni 2015 @ 22:27:03 #6
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_153172422
En hoe willen handhavers controleren of je ADHD hebt?
pi_153172480
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:27 schreef Djahani het volgende:
Blaastest duh.
pi_153172498
Waarom heb je het uberhaupt aangegeven? :')
pi_153172586
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:28 schreef Vanillekwark het volgende:
Bij het CBR moet je een "eigen verklaring" invullen (en eerst aanschaffen) over je gezondheid.

Die zou jij frauderen als je ADD/ADHD hebt?
pi_153172614
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:28 schreef Vanillekwark het volgende:
Dat heb ik niet. Maar ik zag dat op schadeformulieren ook expliciet de vraag staat of je medicijnen slikt die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden. Het nare is dat de verzekering geen problemen maakt als je het vooraf opgeeft, maar het CBR naar het schijnt ontzettend lastig kan doen en tegelijkertijd in de praktijk ook uiteindelijk vrijwel altijd toestemming geeft.

edit: dat 'heb ik niet' was op het moment van invullen ook de waarheid.
pi_153172618
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:27 schreef Djahani het volgende:
dat hoeft natuurlijk niet meer als ts dit zelf al aangegeven heeft
pi_153172653
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:31 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Bij het CBR moet je een "eigen verklaring" invullen (en eerst aanschaffen) over je gezondheid.

Die zou jij frauderen als je ADD/ADHD hebt?
Ik kan je verklappen dat dat exact is wat ik gedaan heb.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2015 22:33:36 ]
pi_153172687
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:31 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat heb ik niet. Maar ik zag dat op schadeformulieren ook expliciet de vraag staat of je medicijnen slikt die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden. Het nare is dat de verzekering geen problemen maakt als je het vooraf opgeeft, maar het CBR naar het schijnt ontzettend lastig kan doen en tegelijkertijd in de praktijk ook uiteindelijk vrijwel altijd toestemming geeft.

edit: dat 'heb ik niet' was op het moment van invullen ook de waarheid.
Zolang het cbr niks weet is het goed.
pi_153172713
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:32 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dan krijg je in de toekomst last van slechte karma en sterf je aan een ritalin-overdosis.
pi_153172740
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:33 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Dan krijg je in de toekomst last van slechte karma en sterf je aan een ritalin-overdosis.
Aangezien ik geen medicatie gebruik, tevens er slechts een milde vorm heb van (als ik de dokters kan geloven, ik doe er weinig mee in mijn dagelijks leven), en netter rij dan 90% van de rest van Nederland, komt dat wel goed.

Tevens ben ik ook niet onder behandeling ervoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2015 22:34:56 ]
pi_153172760
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zolang het cbr niks weet is het goed.
Ja, doei. Zolang de verzekering geen onraad ruikt en aanvullend gaat zoeken. En aangezien die nu net degene zijn die als ze het vooraf weten er niet moeilijk over gaan doen is het eigenlijk doodzonde dat nu net het CBR wel zo dwars ligt.
pi_153172762
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:32 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

[..]

Het is natuurlijk de vraag wat er gebeuren zal wanneer je betrokken raakt bij zo'n groot ongeval dat er onderzoek gedaan zal worden en het blijkt dat je al sinds voor je rijbewijs ritalin slikt. Is daar een uitspraak/cbr maatregel van?
pi_153172766
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

en netter rij dan 90% van de rest van Nederland, komt dat wel goed.
Dit zegt ook iedereen over zichzelf.
pi_153172839
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is natuurlijk de vraag wat er gebeuren zal wanneer je betrokken raakt bij zo'n groot ongeval dat er onderzoek gedaan zal worden en het blijkt dat je al sinds voor je rijbewijs ritalin slikt. Is daar een uitspraak/cbr maatregel van?
Ik gebruik geen medicatie. In dat geval had ik het wel aangegeven.
pi_153172862
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:35 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Dit zegt ook iedereen over zichzelf.
Klopt.
pi_153172908
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, doei. Zolang de verzekering geen onraad ruikt en aanvullend gaat zoeken. En aangezien die nu net degene zijn die als ze het vooraf weten er niet moeilijk over gaan doen is het eigenlijk doodzonde dat nu net het CBR wel zo dwars ligt.
Wanneer het cbr erachter komt moet je keuringen gaan doen om te bewijzen dat je rijvaardig bent. Deze zijn periodiek en kosten komen voor eigen rekening. Mocht er een keer wat gebeuren tijdes zo'n keuring ben je ook nog is je rijbewijs kwijt en zie hem dan nog maar eens terug te krijgen.
pi_153173028
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wanneer het cbr erachter komt moet je keuringen gaan doen om te bewijzen dat je rijvaardig bent. Deze zijn periodiek en kosten komen voor eigen rekening. Mocht er een keer wat gebeuren tijdes zo'n keuring ben je ook nog is je rijbewijs kwijt en zie hem dan nog maar eens terug te krijgen.
Die herkeuringen zijn tegenwoordig gelukkig van tafel. Dus de ellende is in dat opzicht beperkt. Maar met werk in de buitendienst is het vooruitzicht om een paar weken tot maanden zonder rijbewijs te zitten niet zo prettig.
pi_153173178
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Die herkeuringen zijn tegenwoordig gelukkig van tafel. Dus de ellende is in dat opzicht beperkt. Maar met werk in de buitendienst is het vooruitzicht om een paar weken tot maanden zonder rijbewijs te zitten niet zo prettig.
Ah oke dat wist ik niet. Wel een goede zaak dat dat veranderd is. Alsnog zou ik er voorzichtig mee zijn.
pi_153174830
Ik zou dat echt afraden. Sterker nog, bij mijn groepsbehandelingen werd er door de psychiaters ook sterk afgeraden om aan te geven dat je ADHD hebt. Diverse onderzoeken tonen aan dat mensen met ADHD beter rijden wanneer ze medicatie gebruiken.

Het CBR misbruikt hierbij zijn machtspositie om je helemaal uit te melken. Je mag enkel gekeurd worden bij psychiaters die door het CBR aangewezen zijn. Daar krijg je dan een rekening van een paar honderd euro voor en als je pech hebt ben je een paar maanden ermee bezig.
pi_153175337
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Aangezien ik geen medicatie gebruik, tevens er slechts een milde vorm heb van (als ik de dokters kan geloven, ik doe er weinig mee in mijn dagelijks leven), en netter rij dan 90% van de rest van Nederland, komt dat wel goed.

Tevens ben ik ook niet onder behandeling ervoor.
idem
No Guts, No Glory
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')