abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2015 @ 21:52:28 #1
445066 hannah242
Born at a very young age
pi_153170984
Luitjes,

Ik ga volgend jaar, waarschijnlijk één jaar in Engeland naar school. Ik ben 15, en heb het zover gekregen dat mijn docenten het op school goed vinden dat ik in de vijfde terug kom en dit jaar dus mee zal gaan tellen als academisch jaar. Ik begrijp ook wel dat dit aan het begin van het jaar iets harder werken is, maar goed. Hierna ben ik van plan gewoon mijn vwo diploma in NL te gaan halen. Zelf ben ik al bij een boarding school geweest en daar 2 weken een language school gevolgd.

Weten jullie hier iets van? Ervaringen?

Zelf vind ik het een tof plan, en hoop veel nieuwe mensen te leren kennen.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:56:10 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_153171115
Ik heb je topic voor je naar het juiste forum (School & Studie) verplaatst
  maandag 1 juni 2015 @ 21:57:19 #3
445066 hannah242
Born at a very young age
pi_153171159
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:56 schreef hugecooll het volgende:
Ik heb je topic voor je naar het juiste forum (School & Studie) verplaatst
Toppieeeeee
pi_153181500
Ik hoop dat het programma van je Boarding School een beetje aansluit bij het reguliere vwo programma, anders ga je het volgend jaar behoorlijk zwaar krijgen. Knap dat je de directie hebt overtuigd het als een academisch jaar te laten meetellen, dat zouden ze op mijn school niet hebben gedaan :p.

Ik denk dat deze ervaring zeker bevoordelijk is voor je ontwikkeling alsmede je Engelse kundigheid. Dus zeker doen, mits je je vwo nominaal kan afronden.
The road to success is always under construction.
pi_153181818
Dat is wel gaaf! Maar het gaat sowieso op geen enkele manier aansluiten op je vwo. :') Welk jaar ga je daar doen en welk vwo-jaar zou je hier moeten doen?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:54:33 #6
445066 hannah242
Born at a very young age
pi_153187410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:27 schreef Arthos het volgende:
Dat is wel gaaf! Maar het gaat sowieso op geen enkele manier aansluiten op je vwo. :') Welk jaar ga je daar doen en welk vwo-jaar zou je hier moeten doen?
Ik zal dan terugkomen in de vijfde. In Engeland doe ik Year 11 en dus het gcse examen, die dan ook in m'n zak heb! En ik zal in zomervakantie ook moeten werken aan school, maar alles beter dan een jaar moeten inhalen als ik terug kom (wat bijvoorbeeld bij een normaal exchange year zo is).
pi_153188259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:54 schreef hannah242 het volgende:

[..]

Ik zal dan terugkomen in de vijfde. In Engeland doe ik Year 11 en dus het gcse examen, die dan ook in m'n zak heb! En ik zal in zomervakantie ook moeten werken aan school, maar alles beter dan een jaar moeten inhalen als ik terug kom (wat bijvoorbeeld bij een normaal exchange year zo is).
Geen idee hoe je van plan bent ervoor te betalen (en dus of het een optie is), maar als het goed bevalt kun je overwegen je A-levels daar ook te doen. :) Compleet ander systeem dan in Nederland, maar sommige mensen worden er heel blij van. En als het goed is veel minder zesjescultuur.

Jaar overdoen is sowieso echt niet nodig als het vwo je enigszins makkelijk afgaat. Inderdaad in de zomer een beetje bijspijkeren als dat nodig is. Zou wel leuk als je in elk geval GSCE's kan doen in al je vwo-vakken, zodat je niet een jaar niets doet voor een vak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')