abonnement Unibet Coolblue
pi_153165161
Hallo,

Na me ingelezen te hebben heb ik een sprinter product aangeschaft van ING.

USG People sprinter long 11.3.

Financieringsniveau: 10,26
Stop-loss: 11,30
hefboom: 5,4
ratio: 1

Nu is het aandeel USG People vandaag met 0,24% gedaald naar 12,54. Het negatieve rendement van mijn sprinter is echter -4,8%.

Met een hefboom van 5,4 zou ik verwachten dat de waarde van mijn sprinter met 5,4*0.24 = 1.296% is gedaald. 5,4 keer zo hard als de daling van de onderliggende waarde.

Hij is nu echter 4.8/0.24 = 20 maal! zo hard gedaald als de onderliggende waarde. Hoe kan dit?
pi_153166123
De hefboom stijgt naar mate je dichterbij de financieringsniveau komt (en andersom)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_153166972
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:09 schreef miro86 het volgende:
De hefboom stijgt naar mate je dichterbij de financieringsniveau komt (en andersom)
Dichter bij de stop-loss bedoel je?

Gister was mijn hefboom volgens mijn broker 5,34 en vandaag nog steeds 5,34. Mijn hefboom is dan toch niet veranderd?

Ik snap het niet helemaal volgens mij?
pi_153168588
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:29 schreef Turbooo het volgende:

[..]

Dichter bij de stop-loss bedoel je?

Gister was mijn hefboom volgens mijn broker 5,34 en vandaag nog steeds 5,34. Mijn hefboom is dan toch niet veranderd?

Ik snap het niet helemaal volgens mij?
Dat klopt niet. Als je dichter bij je stoploss komt wordt je hefboom hoger.
Dat je bij een kleine koersuitslag al een relatief groot verlies hebt en dat er vandaag niets veranderde doet me vermoeden dat de hefboom bij je broker niet juist wordt weergegeven.

Lees je nog maar even beter in, dit zijn geen speelgoedproducten en kunnen een hoop kosten.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_153177117
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:29 schreef Turbooo het volgende:

[..]

Dichter bij de stop-loss bedoel je?
Nee. financieringsniveau. Stop-loss is arbitrair, financieringsniveau bepaalt je leverage.
quote:
Gister was mijn hefboom volgens mijn broker 5,34 en vandaag nog steeds 5,34. Mijn hefboom is dan toch niet veranderd?
Veranderingen in prijs? Als ja, dan klopt dit waarschijnlijk niet
quote:
Ik snap het niet helemaal volgens mij?
Dan maar eerst inlezen voordat je complexe producten gaat gebruiken
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_153263235
Die 0,24% is tov de slotkoers vd vorige dag.

Als die hefboom niet continue wordt uitgerekend doe je het gewoon zelf.

1 juni opening -> 12.74 geeft een waarde van 2,48 (een hefboom van 5.14)
slot -> 12,55 geeft een waarde van 2.29 en dus gezakt 7,7%.

Inlezen dus..

uitleg
pi_153265063
Je kan beter naar het financieringsniveau kijken, heb gemerkt dat hefboom wel vaker verkeerd aangegeven worden. En het is sowieso nooit de waarde op precies dat moment, maar de waarde gebaseerd op de vorige slotkoers of whatever. Als een aandeel dan bvb 2% lager opent is een hefboom van 33 (waarde 3% boven financieringniveau) in werkelijkheid 100 geworden (waarde 1% boven financieringniveau).

Uiteindelijk is het heel simpel: als de ratio 1 is, dan stijgt of daalt je sprinter in absolute waarde net zoveel als het aandeel zelf. Maakt niet uit wat de hefboom of het financieringsniveau is.

Maw, of het financieringsniveau nu 5.00, 8.30 of 10.26 bedraagt, als het aandeel met 0.05 daalt dan daalt je sprinter ook met zoveel.

Dat is een eenvoudigere manier om het te bezien, vind ik persoonlijk.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')