abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153137967
Ik wil aankomend studiejaar aan de opleiding Technische Bedrijfskunde of Logistics Engineering (vroeger Logistiek en Technische vervoerskunde) beginnen.

Nou ben ik zelf echt een technisch iemand, een (volledig) economische studie staat mij dan ook totaal niet aan.
Het liefst zou ik dan ook een studie als werktuigbouwkunde, automotive of aviation gaan doen. Nou ben ik al eerder aan zo'n studie begonnen (werktuigbouwkunde), maar de hoeveelheid mechanica etc die daarin voorkwam kon ik helaas echt niet bijbenen,,,

Nu (na een paar jaar werken / reizen en besloten te hebben toch weer terug naar school te gaan) wil ik dus weer aan een nieuwe opleiding beginnen. Het liefst wel in de technische sector, maar net even een tikje minder als een studie als werktuigbouwkunde.

Zijn er hier toevallig mensen die één van de bovenstaande studies hebben gevolgd?
Hoe vonden jullie de wiskundige vakken? Was dit een beetje te doen? Kwam er veel mechanica in voor?
pi_153138009
Wat is het nou Kawa of Triumph?? Net een vrouw die ts
Ik zwaai naar dieren.
pi_153138072
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:31 schreef Geerd het volgende:
Wat is het nou Kawa of Triumph?? Net een vrouw die ts
Beide O-)
  zondag 31 mei 2015 @ 21:11:23 #4
430880 mig72
De Professional
pi_153139767
Wat moet je weten uit de werktuigbouwkunde?
pi_153139964
Heb een tijdje geleden een berichtje gestuurd naar een hogeschool, en vroeg ze welke wiskunde je nodig had. Het antwoord: wiskunde A. Zegt genoeg lijkt me?
pi_153140895
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:15 schreef MasterY115 het volgende:
Heb een tijdje geleden een berichtje gestuurd naar een hogeschool, en vroeg ze welke wiskunde je nodig had. Het antwoord: wiskunde A. Zegt genoeg lijkt me?
Voor welke studie geld dit? TB of LE?
pi_153141058
technische bedrijfskunde
pi_153141095
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:11 schreef mig72 het volgende:
Wat moet je weten uit de werktuigbouwkunde?
Nja, niet iets specifieks, maar mechanica vond ik destijds toch wel (te) pittig...
En dat is dan geen luiigheid, want motivatie heb ik inmiddels volop, maar ik wil dit keer toch echt mijn hbo papiertje halen en dan neem ik liever niet weer een studie met volop mechanica en dat soort vakken..
  zondag 31 mei 2015 @ 21:42:43 #9
430880 mig72
De Professional
pi_153141216
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:40 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Nja, niet iets specifieks, maar mechanica vond ik destijds toch wel (te) pittig...
En dat is dan geen luiigheid, want motivatie heb ik inmiddels volop, maar ik wil dit keer toch echt mijn hbo papiertje halen en dan neem ik liever niet weer een studie met volop mechanica en dat soort vakken..
Werktuigbouwkunde of werktuigkunde is een technische studie gericht op het ontwerpen van dynamische voorwerpen.

Het hele vak houdt zich bezig met de mechanica, dus ik gok dat werktuigbouwkunde niet voor jou is.
pi_153141440
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:42 schreef mig72 het volgende:

[..]

Werktuigbouwkunde of werktuigkunde is een technische studie gericht op het ontwerpen van dynamische voorwerpen.

Het hele vak houdt zich bezig met de mechanica, dus ik gok dat werktuigbouwkunde niet voor jou is.
Klopt, daarom ben ik nou uitgekomen op Technische Bedrijfskunde of Logistics Engineering :)
pi_153167270
Toevallig nog mensen die Logistics Engineering (Logistiek en technische vervoerskunde) hebben gevolgd? Zoja, hoe is deze opleiding bevallen?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 13:53:53 #12
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153185918
Ik heb Logistiek en Technische Vervoerskunde (Bachelor of International Logistics) gedaan.
Overigens al in 2010 afgestudeerd (dus al ff geleden).
Als Major heb ik Supply Chain Management gedaan en als Minor (als Erasmus) Business Administration.

En of het bevalt tjah, op dit moment een vaste baan bij een goede werkgever als Reporting Analyst in de Supply Chain.
Toen ik aan de opleiding begon (heb een jaar Maritiem Officier geprobeerd maar om dezelfde reden van jouw afhaken een andere opleiding gezocht) zeiden ze dat ze meer Excel zouden geven.
Dat is niet echt gelukt, een semester 1 uur per week incl. alle basis is nou niet echt een grondige Excel cursus.
Ik wilde graag de Major ICT & logistics doen maar die was er nog niet (wel mee helpen op zetten in mijn laatste jaar). Wat ik hoop is dat er meer IT in de opleiding zit dan voorheen want ERP, WMS, Excel, Access, MySQL etc. is wel handig om verstand van te hebben.

Wat wil je weten?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')