Dit is dan ook wat Ed Carpenter er van zegt:quote:Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen
Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
twitter:edcarpenter20 twitterde op zondag 28-06-2015 om 01:53:12 I love close @IndyCar racing. Hate to see drivers bad mouthing a series. If you want to race, race. If not, retire. reageer retweet
De baan is langzamer dan bijvoorbeeld fontana. Qua ovals is dit één van de langzaamste.quote:
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .quote:Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef M.Melandri het volgende:
Wel een tof baantje. Publiek heeft de ingang niet kunnen vinden geloof ik...echt schrikbarend weer.
Amerikanen houden niet echt van Europese sporten. Al komt er wel langzamerhand verandering in.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch kijken er op tv meer Amerikanen naar IndyCar dan naar F1 .
Rond de 300k. Heeft er ook mee te maken dat de meeste races op kut tijden zijn. Maar hetzelfde geldt voor IndyCar eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lees dat ze gemiddeld rond de 400k kijkers hebben, vind ik vrij laag. Geen idee hoe dat met de f1 zit in de VS.
Onder het motto: Beter laat dan nooit...quote:Op zondag 28 juni 2015 23:26 schreef Marks het volgende:
En Rik Winkelman gaf aan dat de snelste ronde ooit op Fontana was gereden, had het even opgezocht... Mijn hemel wat een geluid hadden ze toen
Gemiddeld 385, nu halen ze net de 350 gemiddeld... Ook fors gedowndgrade dus, en let ook op de betonnen muren.
Nu ik dit gezien heb vind ik weer dat de coureurs toch, al snap ik deels wel hun punt, toch gewoon moeten blijven racen zoals het nu gaat. De boel is extreem veilig en het is en blijft een keus om al voor de laatste 50 ronden steeds voorin te gaan zitten of de auto 4 wijd te maken, dat doen de rijders zelf...
quote:KVSH Racing has been fined $5,000 after Sebastien Bourdais' race-winning car from last weekend's IndyCar race at Milwaukee was found to be three pounds underweight.
The series offered no details of the infraction but the margin of error has been confirmed to RACER by a senior team member. IndyCar merely stated that a post-race inspection determined that the car was in breach of Rule 14.3.1.1, which specifies a minimum weight of 1,600 lbs for road/street courses and short ovals.
It is the third time in four seasons that a race-winning car has failed a post-race technical inspection. The Dale Coyne Racing car driven to victory in Houston by Carlos Huertas last year was later found to be in breach of rules dictating the fuel tank capacity and rear wing dimensions, while an illegal aero part was discovered on Justin Wilson's sidepods following his win – also with Coyne – at Texas in 2012.
IndyCar has faced criticism in the past over the relatively minor penalties imposed for irregularities with race-winning cars. However the series' competition boss Derrick Walker explained last year that a zero-tolerance approach would be unrealistic, and that the minor punishments reflected the relatively minor nature of the infractions.
Meanwhile, Chevrolet and Honda were docked 20 and 100 manufacturer points, respectively, for engines that failed to reach their minimum mileage at Milwaukee.
Chevrolet was penalized for the engine failure in Stefano Coletti's car, while Honda was hit with the same penalty for failures on the cars of James Jakes (Schmidt), both Coyne entries, and Wilson and Marco Andretti's Andretti Autosport entries. Following the adjustments, Chevrolet leads Honda by 1213 points to 899.
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:21 schreef TagForce het volgende:
[..]
Onder het motto: Beter laat dan nooit...
De coureurs klagen dan ook niet over de snelheid (als in het gaat te hard)... Ze klagen over het feit dat ze met z'n allen bij elkaar blijven zitten, en dus in 1 grote groep door elkaar aan het crossen zijn.
Ik denk dat alle coureurs liever met 385 over Fontana rijden zonder dat de snelheid kunstmatig laag gehouden wordt, dan met 350 met z'n allen op een kluitje.
En deze stemmen gaan al op sinds de Indy Racing League afgesplitst is van CART (ChampCar) en de Idiot Grandson er alles aan deed om het spektakel hoog te maken. In die tijd waren het gewoon rijdende doodskisten. Nu zijn ze weer bij elkaar, en zakt het omwille van de 'veiligheid' weer af naar het niveau van toen. Packracen is niet veilig, hoe veilig je de auto's ook maakt. Je kunt ze beter gewoon harder laten gaan zodat ze verspreid over de baan rijden. Is veiliger.
Ik ben het eens met de coureurs. Op banen als Fontana en Indianapolis zou eigenlijk niet meer met deze auto's gereden mogen worden. Om die reden rijden ze ook niet op Daytona. Dat is gewoon te gevaarlijk volgens de eigenaar (de Idiot Grandson wilde dat wel graag).
PS. Idiot Grandson is Tony George, voor degene die dat niet snapten.
Er is een gulden middenweg. Milwaukee en Iowa waren allebei prima races met een goede balans tussen mogelijkheid tot inhalen en veiligheid.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:03 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen maar in z'n uppie rond rijdt is er toch ook weinig aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |