abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153238615
Ik heb ook zo' knuffelaar! Heel grappig, want ik heb een enorm grote persoonlijke ruimte, maar Ellie heeft daar totaal geen last van. Ze kust en knuffelt vooral graag vreemde meisjes _O-.
Home is where the O+ is...
pi_153238820
Haha Cwen!
Ik houd van knuffelen :)
Op de camping met Pinksteren had hij een groep meisjes van een jaar of 7 a 8 verzameld die hem knuffelvriendje noemde.

Die grote blauwe ogen van hem gaan ons nog vaak in problemen brengen vrees ik.....

Mooi om te lezen Franny! Leuk om zo die verschillende karakters te lezen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:46:08 #103
73386 Fazz
onderweg
pi_153240193
Wat grappig die knuffelende dreumesen O+

Ik hou ook van knuffelen, F niet zo :'(

Gisteren kreeg F opeens rare bultjes op z'n kin en bij z'n lip. Ook zag ik er 2 op z'n hand. Geen idee wat het is. Waterpokken zijn rode bultjes toch? Het is niet rood en jeukt ook niet :?
pi_153240245
Ik haak even aan zonder bij te lezen met een vraag. Hoe worden bij jullie nieuwe invalkrachten aangekondigd op het kdv?

Wij hebben Stip namelijk net weggebracht en toen stond er een onbekend iemand. Het bleek een van de drie nieuwe invalkrachten te zijn die roeleren en ze wist niet wie de andere leidster zou zijn die dag. Stip heeft het al zo moeilijk met het afscheid en als we hem dan ook nog elke week bij iemand anders moeten achterlaten wordt het niet snel beter. De manager gaat me straks even terugbellen, want ik vind dit echt niet kunnen. Ja, ik snap dat je invalkrachten gebruikt, maar zorg er dan in elk geval voor dat diegene een late dienst heeft en de reguliere juf een vroege, zodat de kinderen gewoon een bekend gezicht zien bij het brengen.

Daarbij wil ik dat ik vooraf weet wie op mijn kinderen past en niet met een briefje dat naast de deur hangt (wat er vandaag dus niet eens hing!). Een e-mail met een kort tekstje en een foto van de invalkrachten is toch een kleine moeite?

/rant

Of overdrijf ik en verwacht ik te veel van zo'n kdv?
pi_153241455
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:49 schreef Dot. het volgende:
Ik haak even aan zonder bij te lezen met een vraag. Hoe worden bij jullie nieuwe invalkrachten aangekondigd op het kdv?

Wij hebben Stip namelijk net weggebracht en toen stond er een onbekend iemand. Het bleek een van de drie nieuwe invalkrachten te zijn die roeleren en ze wist niet wie de andere leidster zou zijn die dag. Stip heeft het al zo moeilijk met het afscheid en als we hem dan ook nog elke week bij iemand anders moeten achterlaten wordt het niet snel beter. De manager gaat me straks even terugbellen, want ik vind dit echt niet kunnen. Ja, ik snap dat je invalkrachten gebruikt, maar zorg er dan in elk geval voor dat diegene een late dienst heeft en de reguliere juf een vroege, zodat de kinderen gewoon een bekend gezicht zien bij het brengen.

Daarbij wil ik dat ik vooraf weet wie op mijn kinderen past en niet met een briefje dat naast de deur hangt (wat er vandaag dus niet eens hing!). Een e-mail met een kort tekstje en een foto van de invalkrachten is toch een kleine moeite?

/rant

Het zou idd netjes zijn als ze dat zouden doen.
Hier is het ook wel eens zo dat er ineens een vreemde staat, vind ik ook een beetje gek.

Vanmorgen om 5 uur werd S wakker met/door een koortsstuip ;(
De 2e al in haar leven. we zijn even op de hap geweest omdat ze een beetje schokkend bleef ademhalen, maar toen we daar waren ademde ze al weer normaal gelukkig. Ze is helemaal nagekeken en alles was goed. Wel een temp van 39.4.
Zal we door die stomme prik komen van vrijdag }:|
Nu ligt ze, gelukkig alweer koortsvrij, lekker te slapen.
Misschien zo toch nog ff naar het strandje.

Oh en S is ook van het knuffelen. Lief vind ik dat. Dan komt ze naar je toe en slaat haar armpjes om je heen. Soms inclusief kus zelfs! O+
pi_153241724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:49 schreef Dot. het volgende:

/rant

In de basis heb je meer dan gelijk, zeker wb de vroege dienst, maar t maakt ook wel verschil of het een vaste invaller is of dat het een uitzendkracht is... dan sturen ze vaak iemand en moet je maar afwachten, ook als leidsters, maar dan nog moet er een bekend gezicht zijn imo...

Anyway ik kwam hier om te vragen of n zandbak leuk is voor een kindje van ruim 10 mnd... of is dat nog te vroeg
S. 2014
J. 2016
  donderdag 4 juni 2015 @ 11:12:22 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153241898
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

In de basis heb je meer dan gelijk, zeker wb de vroege dienst, maar t maakt ook wel verschil of het een vaste invaller is of dat het een uitzendkracht is... dan sturen ze vaak iemand en moet je maar afwachten, ook als leidsters, maar dan nog moet er een bekend gezicht zijn imo...

Anyway ik kwam hier om te vragen of n zandbak leuk is voor een kindje van ruim 10 mnd... of is dat nog te vroeg
Ik zou eerder voor een watertafel gaan, of is ze al gestopt met alles in haar mond stoppen?
KuikenGuppy
pi_153241909
Neuh dat niet maar zand schuurt de maag toch :P
S. 2014
J. 2016
  donderdag 4 juni 2015 @ 11:15:07 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153241943
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Neuh dat niet maar zand schuurt de maag toch :P
True, maar of je dat nou met bakken tegelijk moet gaan aanbieden... ;).
Kuiken vindt de zandbak pas sinds kort een beetje interessant, maar ik zie hier ook jongere kindjes heel enthousiast met zand spelen, dus dat zegt ook niet alles.
KuikenGuppy
pi_153241990
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

True, maar of je dat nou met bakken tegelijk moet gaan aanbieden... ;).
Kuiken vindt de zandbak pas sinds kort een beetje interessant, maar ik zie hier ook jongere kindjes heel enthousiast met zand spelen, dus dat zegt ook niet alles.
Lastig al die verschillende kindjes :P
We gaan t denk ik maar gewoon ondervinden, t is zo'n schelp dus kunnen er altijd nog water van maken
S. 2014
J. 2016
  donderdag 4 juni 2015 @ 11:18:33 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153242023
Precies, en anders heb je 'm vast voor over een paar maanden :Y.
KuikenGuppy
  donderdag 4 juni 2015 @ 11:21:05 #112
73386 Fazz
onderweg
pi_153242068
F was met 11 maanden al helemaal weg van de zandbak O+ En nog steeds :Y Gisteren had hij er veel lol in om zand op mijn been te leggen :') Hij gebruikt nog niet de schepjes of vormpjes waarvoor ze bedoeld zijn, maar dat komt vast nog wel.

Dot, lijkt me ook wat raar als er opeens een onbekend gezicht zou zijn op de vroege morgen :{ Heb je de manager al gesproken? Ben wel benieuwd wat/of er een policy voor is.
Hier zijn er eigenlijk altijd (al?) 2 leidsters als ik F kom brengen. Er zijn ook wel invalsters maar die zijn vast, een mail met introductie oid heb ik ook nog nooit gezien.
pi_153242109
Mijn dreumes vindt zand zeker wel leuk, maar eet het idd ook op. En dat stopt niet na 1 handje }:| :r Hetzelfde geldt voor tuinaarde. Tot zover project moestuin :') Ik zet vanmiddag dus een watertafel neer.
pi_153243014
Ik heb de manager net gesproken zij zei dat het qua rooster niet uitkwam om een vast gezicht de vroege dienst te laten doen, omdat er altijd iemand van de vaste staf moet openen en afsluiten. En diegene die nu had geopend was van de andere babygroep en diegene die sluit is van onze babygroep. Volgens haar is er dus niks aan te doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet echt een boodschap aan heb. Het centrale kantoor van het kdv zit in hetzelfde pand, dus dan zou toch ook iemand van het kantoorpersoneel (of zij zelf) kunnen sluiten zodat er altijd een bekend gezicht is bij het brengen van je kind?

Mijn idee om een mail te sturen met foto's als er nieuwe mensen worden aangenomen die regelmatig worden ingezet vond ze een goede en gaat ze bespreken. Daarnaast ging ze ervoor zorgen dat het briefje met de vervanging op de deur kwam en zou de invalkracht voldoende informatie moeten hebben gehad om te weten met wie ze die dag zou werken. Het rooster wordt naar ze gemaild én hij hangt in de keuken van de groep.

Ik heb al aangegeven dat ik in de oudercommissie wil, want ik vind de communicatie echt bar slecht. Ze zijn sinds dat hij 1 is opgehouden met het schrijven in zijn boekje en de overdracht bij het ophalen is soms erg summier als het druk is (logisch). We kregen laatst ook een mail dat er iemand met pensioen ging en dat die plek werd opgevuld door juf Anna. Stip heeft een juf Anna, maar ik zag haar telkens gewoon op de groep, terwijl er in de mail stond dat het per direct zou gebeuren. Blijken er dus 2 juffen Anna te zijn! En dan lees ik hier leuke verhalen over appjes of foto's via een inlog-systeem en dan vind ik het gewoon echt jammer dat ik niet weet wat hij doet op het kdv, want dat krijgen we niet te horen bij de overdracht.

Wij hebben laatst ook zo'n schelp gehaald en hij vindt het wel leuk. Hij stopt wel eens een schepje in zn mond, maar daar heeft al vaak al meteen spijt van :+
pi_153244121
GM: de water/zandtafel van Action is hier een hit. Wij hebben de hoge voor onze dreumes maar ze hebben ook een lage (hier al eens voorbij gekomen in het vorige topic).
Butter: wat naar een koortstuip! Van de BMR inenting? Hopelijk gaat het nu beter!
Dot: ik zou dat ook niet fijn vinden, B gaat alleen op vrijdag. In de ochtend vangt altijd dezelfde leidster hem op. In de middag eindigt hij de dag met een andere vaste leidster. Heel fijn, ik zou het ook niet waarderen als dat ineens anders is als we hem wegbrengen.

Ik ben Marktplaats aan het afstruinen voor een zandbak. Vanochtend op de fiets naar een geweldige kinderboerderij geweest (er zit er 1 op loopafstand maar daar komen we al bijna elke dag). Het speelgedeelte is 1 grote zandbak daar, mijnheer vond het geweldig!
Overigens is hier 'zand eten' een teken 'ik heb honger, voed me!' :@
pi_153244766
Dot, bij ons worden de invalsters netjes voorgesteld in de maandelijkse nieuwsbrief en ook hangt er van elke invalster en stagiair een voorstelstukje bij de ingang.
Ik moet zeggen dat het mij nog nooit gebeurd is dat er alleen invalsters waren bij het brengen of halen.
Ik zit in de OC en merk ook dat ouders het erg op prijs stellen vertrouwde gezichten te zien. Gelukkig heeft ons kdv al jaren hetzelfde personeel. De afgelopen 5 jaar is er maar 1 leidster weggegaan. Ik weet mede door het deelnemen aan de OC vergaderingen dat dit lage verloop een uitzondering is. Het gaat niet heel goed in de kinderopvang en vaste contracten worden bijna niet gegeven, daardoor moeten leidsters na een paar tijdelijke contracten weg. Dat vind ik echt heel jammer voor de kindjes, want die bouwen toch een band op met de leidster. Goed dat je ernaar gevraagd hebt bij de manager, zodat ze er misschien rekening mee kunnen houden in het vervolg.
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:33:26 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153245416
Pfff, 't gebeurt nu haast elke dag dat ik kuiken 's middags gillend op bed leg. Hij gilt dan 2 minuten en gaat daarna 2,5 uur slapen. Als ik niet weg loop, blijft hij gerust de hele dag op, en is hij aan het eind van de middag niet te genieten -O-.
KuikenGuppy
pi_153248591
Hier voorlopig geen zandbak.
We zijn net even bij het strandje in de buurt hier geweest. Ze huilde bijna alleen maar en vond het zand maar vies.
Dat ze facedown in het zand viel waardoor haar hele snuit onder het zand zat heeft ook niet echt meegeholpen :') oO<

Ze heeft geen koorts meer (laatste keer rond 12 uur gemeten). Viel op de fiets in slaap, dus net meteen in bed gelegd. Zo weer ff meten als ze wakker is, maar ik denk niet dat ze koorts heeft nog.
pi_153249923
Hier een groot succes iig!

ik hoor hier nog niet maar gevoelsmatig ook niet echt meer bij de baby's...
S. 2014
J. 2016
pi_153256040
Leuke foto's van je mooie meisje,gewoonmezelf87!

Hier hebben we ook van die schelpen,1 voor zand en 1 voor water.
Alleen eet dreumes hier dus gewoon zonder blikken of blozen zand op...
Met blote voetjes en tussen haar handjes zand laten vallen en voelen vindt ze heerlijk!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_153265847
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:33 schreef Burdie het volgende:
Pfff, 't gebeurt nu haast elke dag dat ik kuiken 's middags gillend op bed leg. Hij gilt dan 2 minuten en gaat daarna 2,5 uur slapen. Als ik niet weg loop, blijft hij gerust de hele dag op, en is hij aan het eind van de middag niet te genieten -O-.
Gilt hij niet van vermoeidheid, Burd? Ik merk hier dat ze heel boos wordt of gaat krijsen, ze al in bed had moeten liggen.

GM, ik herken je gevoel. Ik zit al half bij de peuters.
pi_153266001
Ik vind Sac ook al meer een peuter ze is zo anders qua ontwikkeling dan Ean. Ze doet alles van haar na en loopt echt al een poos.

Mooie foto's gm
  vrijdag 5 juni 2015 @ 08:32:48 #123
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153266446
Leuke foto's GM! O+

Ik zit ook een beetje in niemandsland. Nora is ook al echt een peuter, maar het duurt nog 1,5 maand voordat ik legaal in het peutertopic mag posten :)

Het gaat ook allemaal zo snel! Eergisteren begon ze ineens 'ik' te zeggen ('ikke ook glijden', 'ikke ook toel zitten'). Ik dacht dat dat pas veeeeeel later kwam. :o
En gisteren hoorde ik haar ineens tot 13 tellen, ik dacht dat we nog maar bij 10 waren :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153266450
De overgang naar de dreumesgroep hakt er echt goed in hier. Gisteravond was ik niet thuis vanwege werk, maar mijn vriend had het zwaar met haar. Hysterisch huilen bij het eten, het uitkleden. Helemaal moe van alle nieuwe prikkels en het spelen.

Wat wel heel gaaf is: I had op bij de baby groep heel lang haar vriendje gevonden in B.oris. Hij is twee maanden geleden al overgegaan naar de dreumesgroep, maar die is toch blij dat I er ook weer is! Hij gaat steeds naar haar toe om te knuffelen en ze spelen weer de hele tijd samen. Zo lief en ook bijzonder dat kindjes op deze leeftijd al een klik kunnen voelen met elkaar en een band opbouwen.

Dot, ik kan me je bezwaren heel goed voorstellen en ik zou hetzelfde hebben, denk ik. Ik had een tijdje geleden voor het eerst dat er 'ineens' een invalskracht was, maar dat was aan het einde van de middag. Maar waar ik vooral moeite mee had, was dat deze nog heel jonge invalskracht de groep volgens mij niet goed aankon en daarnaast nogal onverschillig over kwam. Ik voelde het eigenlijk meteen aan de sfeer toen ik binnen kwam. Het voelde chaotisch, en kindjes zagen er ook niet zo relaxed uit als anders, ook I begon meteen te huilen toen me zag. De ene leidster (een vaste stagiair) ging even weg om luiers weg te gooien en toen stond een vriendinnetje van I heel erg verdrietig en hard te huilen bij de deur. Die invalster liep gewoon wat speelgoed op te ruimen en deed niets. Ik stond I een schone luier te geven (tuurlijk net poepen als ik haar ophaal..) en kon ook niets doen. Maar dat ging dus een tijdje zo door en ik had al opgemerkt 'Aah, ze huilt wel heel hard he?'. En nog ging ze onverstoorbaar door met opruimen. Dus toen heb ik het maar gezegd 'Eeh, zou je niet even naar haar toe gaan? Zo hard huilt ze anders nooit en ik vind het zielig'. Toen keek ze me echt aan met zo'n blik van 'oh hoezo dan?'

Ik vond het aan de ene kant wat lullig van mezelf maar ik heb het de andere week wel gezegd tegen de vaste leidster, dat deze invalster geen prettige indruk op mij maakte.

Tja, je vertrouwt je kind nu eenmaal wel toe aan de mensen daar en dat is niet zomaar iets. Dus ik denk dat je dan echt wel duidelijk mag maken als het niet lekker loopt en als je wordt geconfronteerd met zaken waar je niet blij mee bent.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 5 juni 2015 @ 08:33:47 #125
73386 Fazz
onderweg
pi_153266461
Fijn dat de koorts weg is Butter. Het strand was dus geen succes?

GM, kijk haar eens zitten! O+

Huilen van vermoeidheid? Een goede om mee te nemen, hier is het ook al dagen bal.
Toppunt van de week vanochtend: 5:15 wakker en HONGER! Na de borst nog steeds honger dus maar een flesje gemaakt (100cc). Hij bleef maar huilen -O- Schone luier deed het hem ook niet. Hij wilde niet zitten/liggen/in zijn bed/in mijn bed.... pffffff om 6:30 heb ik hem in z'n bed gelegd, de deur dicht getrokken en met oordoppen in m'n bed gaan liggen :@ Binnen 5 minuten waren we allebei in slaap, heb ik toch nog even 20 min kunnen slapen voor de wekker ging :{

Ik mis echt zo m'n backup nu. Vriend komt eind volgende week pas weer thuis, dan is hij in 4 weken tijd, 3 dagen thuis geweest :X Gelukkig uitzonderlijk maar wel erg pittig zo.
pi_153266513
Ja, dat is ook pittig, Fazz! Heb je een beetje hulp van vrienden/familie?

Sylver, wat knap dat ze 'ik' zegt!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 5 juni 2015 @ 08:44:32 #127
73386 Fazz
onderweg
pi_153266610
Vandaag toevallig wel Franny. Normaal zou m'n vriend vrij zijn met F vandaag maar m'n moeder neemt dit nu over. Na werk kan ik bij haar aanschuiven voor eten dus dat is wel fijn :)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:05:37 #128
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153266914
Oh, tip! Kruidvat heeft op het moment een leuke zand/watertafel in de aanbieding!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:06:47 #129
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153268075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:33 schreef Butterflower het volgende:
Hier voorlopig geen zandbak.
We zijn net even bij het strandje in de buurt hier geweest. Ze huilde bijna alleen maar en vond het zand maar vies.
Dat ze facedown in het zand viel waardoor haar hele snuit onder het zand zat heeft ook niet echt meegeholpen :') oO<

Ze heeft geen koorts meer (laatste keer rond 12 uur gemeten). Viel op de fiets in slaap, dus net meteen in bed gelegd. Zo weer ff meten als ze wakker is, maar ik denk niet dat ze koorts heeft nog.
Ik ga dat strand vandaag ook even testen :Y

Franny wat leuk dat ze gewoon een maatje heeft en ze elkaar ook weer terug vinden na die maanden ^)

Poeh fazz heftig zo alleen ervoor staan ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:17:19 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153268261
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, tip! Kruidvat heeft op het moment een leuke zand/watertafel in de aanbieding!
Oh top! Ik zoek er nog 1, bedankt! :

Franny, wat leuk dat I al echt een vriendje heeft O+
Wel sneu dat ze zo overstuur is na al die prikkels. Vindt ze het wel leuk op de dreumesgroep?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153269558
Bedankt voor de tip, XM! Lijkt me leuk voor I.

Lekker naar het strand, Chanty, is echt perfect weertje nu, geniet ervan. Vandaag is echt zo'n dag dat ik het jammer vind dat ik moet werken en niet ook met I erop uit kan gaan. Dit weekend maar extra genieten.

Fazz, aan kunnen schuiven bij het eten is super. :) . Dat helpt enorm.

Sylver, ik heb de indruk dat ze het heel leuk vindt, maar ook een beetje hyper is, van al het spelen en de nieuwe indrukken. Komt ook een beetje bij dat zij van de groep nu de enige is die nog niet losstaat en loopt, dus ze is denk ik ook wel onder de indruk van al die toch een stuk grotere kindjes en wat zij allemaal doen en kunnen. Daarom ben ik blij dat ze B.oris heeft en een ander meisje met wie ze tegelijk is overgestapt en waar ze ook graag mee speelt.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:50:55 #132
52229 Chanty
pi_153270287
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:20 schreef Franny_G het volgende:
Bedankt voor de tip, XM! Lijkt me leuk voor I.

Lekker naar het strand, Chanty, is echt perfect weertje nu, geniet ervan. Vandaag is echt zo'n dag dat ik het jammer vind dat ik moet werken en niet ook met I erop uit kan gaan. Dit weekend maar extra genieten.

Fazz, aan kunnen schuiven bij het eten is super. :) . Dat helpt enorm.

Sylver, ik heb de indruk dat ze het heel leuk vindt, maar ook een beetje hyper is, van al het spelen en de nieuwe indrukken. Komt ook een beetje bij dat zij van de groep nu de enige is die nog niet losstaat en loopt, dus ze is denk ik ook wel onder de indruk van al die toch een stuk grotere kindjes en wat zij allemaal doen en kunnen. Daarom ben ik blij dat ze B.oris heeft en een ander meisje met wie ze tegelijk is overgestapt en waar ze ook graag mee speelt.
Lucas is dermate humeurig dat ik het strand uitstel/ of misschien helemaal cancel vandaag. Geen land mee te bezeilen -O-
pi_153270339
Oh balen zeg.

Is in de draagdoek misschien een idee en dan een stukje wandelen?
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:56:53 #134
52229 Chanty
pi_153270429
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh balen zeg.

Is in de draagdoek misschien een idee en dan een stukje wandelen?
Dat kan ik proberen ja, maar hoop dat hij gewoon nog even gaat slapen. Haalde hem gewoon chaggie en moe uit bed dus kennelijk was hij nog niet uitgeslapen. Niet zo gek want meneer heeft van 3-5 lopen spoken en vanaf 6.30 vond hij het mooi geweest qua slapen. Vervolgens later nog wel een uur geslapen maar hij heeft nog wat in te halen.
pi_153270468
Dan is lekker slapen een goed idee inderdaad. Blijft lastig he, plannen maken met een baby/dreumes? ;( .
pi_153270519
Wat is het warm he! (cliche alarm)
Ik ben ook aan het werk....tot 16:00 masseren in een praktijk zonder airco......

Morgenochtend ga ik met B naar een bosspeeltuin terwijl zijn andere mama in het park bij die speeltuin gaat bootcampen. Hihi, gaan we naar haar zwaaien terwijl wij lekker in het zand zitten te kliederen.
pi_153270620
Ik zit op school zonder airco en heb nog 4 toetsen na te kijken. Zul je zien ga ik naar huis slaat het weer om.

Exode ook sterkte nog met masseren.

Is lucas nog gaan slapen Chanty?
  vrijdag 5 juni 2015 @ 12:06:31 #138
52229 Chanty
pi_153270670
nee heb m er weer uitgehaald en ga toch een poging wagen voor t strand. Kan daar altijd nog gaan wandelen.
pi_153271249
Succes Chanty! Hier helpt de afleiding van buiten zijn vaak wel goed als ze niet in goede doen is.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 12:57:38 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153271684
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het familiezwembad is ook in de aanbieding, nu ¤8,99 ipv ¤19,99!
De onze is lek (hij blijft nog wel lang genoeg staan voor een dagje, zoals vandaag) dus ik heb een nieuwe besteld :).
KuikenGuppy
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:40:18 #141
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153272573
Jongeren hebben de schaduwdoek boven de zandbak in de speeltuin gesloopt dus de mini kon niet in de zandbak spelen. -O- dus nu zit ik thuis -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:12:05 #142
52229 Chanty
pi_153273266
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:35 schreef Franny_G het volgende:
Succes Chanty! Hier helpt de afleiding van buiten zijn vaak wel goed als ze niet in goede doen is.
Ik geloof dat Lucas vandaag geen zonnig humeur meer gaat krijgen :') Maar we zijn toch nog al met al 1,5 uur de deur uit geweest. Hij vond het strand niet echt geweldig (zandbak wachten we nog een jaartje mee) en met de voetjes in het water was helemaal eng!!! Ik spendeer de rest van de zomer wel in de tuin, minder gedoe ook :+

Gelukkig hebben we de foto's nog :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij ligt nu zijn bed af te breken :')
pi_153273273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:06 schreef Chanty het volgende:
nee heb m er weer uitgehaald en ga toch een poging wagen voor t strand. Kan daar altijd nog gaan wandelen.
Ik hoop dat Lucas het wel leuk vindt :)
Veel plezier!

Edit: niet leuk dus :')
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:17:37 #144
52229 Chanty
pi_153273379
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:12 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Ik hoop dat Lucas het wel leuk vindt :)
Veel plezier!

Edit: niet leuk dus :')
:D Onze baby/dreumes _O-
pi_153273412
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:17 schreef Chanty het volgende:

[..]

:D Onze baby/dreumes _O-
Nou, lekker stel weer oO<
pi_153273481
Heb net bij een vriendinnetje geluncht. Zij heeft een dochter van 2 waar S lekker mee heeft gespeeld.
Ze hebben een watertafel, wij moeten nu ook zo'n ding! oO<
S is 3x omgekleed, kleine diva :P En ligt nu volledig uitgeteld te slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:47:47 #147
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153274024
Leuke foto's!

Hier was hij ook heel moe.. eten is tenslotte ook heeeel intensief.

Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:03:35 #148
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_153274361
Nog wat handige tips en weetjes voor dagen zoals nu met flinke temperaturen: http://www.ouderwijsheid.nl/bescherming-tegen-de-zon-en-warmte/
pi_153275418
Ze zit al de hele middag in de zandbak fn de waterbak :D. Wat nou slapen, dit is veel leuker!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:46:40 #150
52229 Chanty
pi_153275441
Ik heb heel wat baby's op het strand gezien, in de volle zon zonder enige vorm van schaduw in de buurt ;( En die waren er langer dan de 1,5 uur dat ik er was met mijn parasolletje.

Butter die eerste foto O+ Dat vond ze dus WEL leuk :D

Ahwww moppert als hij zo zit te slapen oogt hij ineens weer zo klein O+

Hier was de tuin en het badje wel een succes. Maar meneer heeft nog altijd niet geslapen. Heb hem nu in bed gelegd maar toen begonnen de buren natuurlijk met boren :') Dus ik haal hem er zo weer uit...
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:48:45 #151
73386 Fazz
onderweg
pi_153275487
Wat leuk Franny dat het meteen zo goed gaat met I in de nieuwe groep :) Hopelijk gaan de volgende avonden na een dag kdv beter ;)

Chanty, lastig zo'n humeurige (bijna)dreumes. Mijn ervaring is ook wel om toch vooral wat te gaan doen want van thuis zitten wordt iedereen nog humeuriger :+

S bij de waterbaan :D Ziet er heerlijk uit.

Ik krijg net foto's door van F op het strand met oma. Nu ben ik jaloers :(
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:53:01 #152
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153275643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:46 schreef Chanty het volgende:
Ik heb heel wat baby's op het strand gezien, in de volle zon zonder enige vorm van schaduw in de buurt En die waren er langer dan de 1,5 uur dat ik er was met mijn parasolletje.
Wat vind ik dat verschrikkelijk :{
quote:
Ahwww moppert als hij zo zit te slapen oogt hij ineens weer zo klein

Hij is stiekem ook enorm klein, wel heel bulky maar hij is gestopt met groeien zo rond de 8 maanden.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153275864
quote:
Ik heb heel wat baby's op het strand gezien, in de volle zon zonder enige vorm van schaduw in de buurt ;( En die waren er langer dan de 1,5 uur dat ik er was met mijn parasolletje.

Butter die eerste foto O+ Dat vond ze dus WEL leuk :D

Ahwww moppert als hij zo zit te slapen oogt hij ineens weer zo klein O+

Hier was de tuin en het badje wel een succes. Maar meneer heeft nog altijd niet geslapen. Heb hem nu in bed gelegd maar toen begonnen de buren natuurlijk met boren :') Dus ik haal hem er zo weer uit...
Och, die baby's ;(. Zo sneu... En zo warm! Ellie zou daar echt niet blij van worden - ik ook niet, trouwens.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:54:38 #154
52229 Chanty
pi_153277578
Jeetje mini! Maar dat haalt hij vast weer in.

En ja echt bizar om te zien. Vijf meter verderop zat een meisje denk nog geen 1 die had niet eens een hoedje op :{ non stop op het heetst van de dag in de brandende zon...
  vrijdag 5 juni 2015 @ 17:00:38 #155
52229 Chanty
pi_153277790
Lucas is alsnog in slaap gevallen ondanks boren. Hij was echt doodop O+
pi_153278186
Oh kut...

Kom ik met bezweet hoofd en I op mijn arm uit het kdv lopen, staat daar een NOS ploeg en een nerveuze journalist die voor 18.00 nog een item moet maken over het voorstel van Asscher over nieuw systeem voor bijdrage opvang (waar ik niets vanaf weet!) en heb ik me laten overhalen om heel nietszeggende domme antwoorden te geven voor camera omdat ik het wel zielig vond voor die gestreste journalist... Maar na mij kwam een heel enthousiaste vader dus die gaan ze vast uitzenden. Toch? :o .

Dat krijg je ervan met een kdv in het centrum van DH. :') .
  vrijdag 5 juni 2015 @ 17:22:05 #157
52229 Chanty
pi_153278455
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:12 schreef Franny_G het volgende:
Oh kut...

Kom ik met bezweet hoofd en I op mijn arm uit het kdv lopen, staat daar een NOS ploeg en een nerveuze journalist die voor 18.00 nog een item moet maken over het voorstel van Asscher over nieuw systeem voor bijdrage opvang (waar ik niets vanaf weet!) en heb ik me laten overhalen om heel nietszeggende domme antwoorden te geven voor camera omdat ik het wel zielig vond voor die gestreste journalist... Maar na mij kwam een heel enthousiaste vader dus die gaan ze vast uitzenden. Toch? :o .

Dat krijg je ervan met een kdv in het centrum van DH. :') .
Oehhhh ik ga kijken! :D ze gaan je vast uitzenden bij de bloopers :+
pi_153278522
Lucky tv, maar gelukkig zijn ze bij DWDD al met zomerstop.
pi_153279599
Haha, de vader na mij was inderdaad wel op tv. En ons kdv. O+ . Maar I en ik niet. O+ .
pi_153279845
Saved by the dad Franny :P

Heb niks gezien vh nieuws want mn monster moest eten
S. 2014
J. 2016
pi_153282247
Franny ik zie het al helemaal voor me. :D

Baby's in de volle zon. :N Mensen zouden inmiddels toch wel beter moeten weten, helaas bewijst de praktijk dat dat niet het geval is. -O-

T en S zijn bijna niet buiten geweest vandaag. Vanmorgen even 45 minuten en dat was het. Verder hebben ze binnen gespeeld, want in de tuin was het vanmiddag echt veel te heet.

Ik ben blij dat het door de regen nu lekker is afgekoeld hier. Doe mij maar een graad of 20, dat is precies lekker. :Y
  vrijdag 5 juni 2015 @ 19:42:48 #162
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153282344
Je ziet ook nogsteeds ouders die de kinderen in de auto laten met dit weer.
Ik vind het afkoelen wel fijn maar ik wil wle graag een droge grond bij de ONbeurs
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 18:09 schreef Franny_G het volgende:
Haha, de vader na mij was inderdaad wel op tv. En ons kdv. O+ . Maar I en ik niet. O+ .
Wat een geluk :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153282596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:42 schreef Moppert het volgende:
Je ziet ook nogsteeds ouders die de kinderen in de auto laten met dit weer.
Ik vind het afkoelen wel fijn maar ik wil wle graag een droge grond bij de ONbeurs
Ja bizar is dat. Ik begrijp ook niet hoe mensen kunnen denken dat ze vast wel even een paar minuten een boodschap oid kunnen doen dan. Arme kindjes. -O-

Ik hoop voor jullie ook op droge grond bij de ONbeurs. Veel plezier morgen! Ik ga het niet redden, want de jongens houden niet zo van autorijden en het is toch wel dik 1.5 uur hier vandaan.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:13:47 #164
73386 Fazz
onderweg
pi_153283455
Gek hoor dan ouders dat doen, zo vol in de zon zonder bescherming :{ F bleef braaf onder de parasol hoorde ik van m'n moeder :)

Haha Franny, gered door de regie :P

Veel plezier op de beurs morgen Moppert! Gaat er nog een soort van meet komen? Hier is het ook echt te ver vandaag helaas.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:19:03 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153283638
Voor ons is hert ook 115 minuten rijden maar ze hebben er alle 3 geen moeite mee *O*
Ja er staat wel een meet op de planning. En dankjewel O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:48:41 #166
73386 Fazz
onderweg
pi_153284724
Fijn is dat, als autoritten goed gaan! Hier was dat tot voor kort ook zo, de laatste week zet hij het steeds op een brullen }:| Zal wel weer een faaaase zijn :{w

Net als heel boos worden en grommen als je je zin niet krijgt :o Gaat het opvoeden nu echt beginnen O-)
pi_153285385
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:48 schreef Fazzoletti het volgende:
Fijn is dat, als autoritten goed gaan! Hier was dat tot voor kort ook zo, de laatste week zet hij het steeds op een brullen }:| Zal wel weer een faaaase zijn :{w

Net als heel boos worden en grommen als je je zin niet krijgt :o Gaat het opvoeden nu echt beginnen O-)
Heuj, dat grommen en boos worden heb ik hier ook met een Fje
pi_153287580
S gaat echt krijsen als het hem te lang duurt. En natuurlijk :') doet T dan ook even mee. Vervolgens begint het wedstrijdje "wie kan het hardst krijsen" en dan is de chaos in de auto compleet. En L zit dan met handen op haar oren in haar stoeltje te schreeuwen dat haar broers stil moeten zijn omdat ze de muziek niet kan horen. :')
Dat zijn dus heel gezellige ritten. Gelukkig begint dit spektakel meestal pas na ongeveer 3 kwartier, maar als ze eenmaal begonnen zijn dan eindigt het pas als we op de plaats van bestemming zijn. Tussendoor stoppen heeft geen zin, want dan beginnen ze zodra we weer verder gaan gewoon van voren af aan. }:|
pi_153287709
Wij waren vandaag een paar uurtjes op het strand en dreumes heeft zich zo goed vermaakt. Hij was zo aan het genieten O+

SPOILER
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:47:09 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153289602
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:48 schreef Fazzoletti het volgende:

Kuiken gaat in het wilde weg om zich heen slaan en gooien met alles wat binnen bereik is :{.
KuikenGuppy
pi_153289723
Ah dat lijkt me echt lastig zeg. Ik ben ik dat dat hier goed gaat want het zou me echt beperken..
Groep 0 stoel waa wel drama maar in Tobi gaat het goed!
pi_153289738
S valt altijd in slaap in de auto :')

Wat wel nieuw is zijn driftbuien. Heel hard huilen en heel hard met haar hoofd nee schudden als iets niet zo gaat als ze wil

Lieve foto's Mabawa O+

Oh en ik heb net meteen maar een watertafel gehaald oO<
  vrijdag 5 juni 2015 @ 23:21:09 #173
73386 Fazz
onderweg
pi_153290811
:D voor de watertafel. Ik ga hem morgen voor het eerst neer zetten, ben benieuwd wat hij er van vindt :)

Lekker op het strand Mabawa O+

Dat boos worden is dus herkenbaar :{ Wat doen jullie ermee? Ik probeer hem nu maar wat af te leiden maar dat werkt niet altijd... Andere ideeën zijn dus welkom :P
pi_153294759
Mabawa je mini. O+ Wat is hij toch leuk!

Driftbuien: check! (Vooral S)
Omdat hij een schone luier moet, omdat hij ons drinken wil en dat niet mag, omdat ik hem uit een bepaalde situatie haal, omdat hij uit bad moet, omdat hij in de kinderwagen moet. S is een temperamentvol jongetje en dat heeft hij echt niet van mij of mijn man. Op dat soort momenten gaat hij in standje krijsen en compleet overstrekken. Ik leg hem dan op de grond neer zodat hij veilig ligt en laat hem even uitrazen, want troosten en tegen hem praten heeft geen zin. Over het algemeen komt hij dan als hij is uitgeraasd weer gezellig naar me toe. Ik vind het wel lastig, maar hier is uitleggen waarom iets gebeurd of niet mag en hem vervolgens negeren de aanpak die het beste werkt. Al vind ik dat negeren wel lastig maar als ik dat niet doe duurt zijn boosheid veel langer.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 09:49:27 #175
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153295531
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken gaat in het wilde weg om zich heen slaan en gooien met alles wat binnen bereik is :{.
+ 1

Mijn telefoon is nu stuk ;(
pi_153299646
Heerlijke standfoto's! O+ .

I heeft een paar weken gehad dat ze van die frusti buien had, met op de grond liggen trappelen en met benen schoppen, hoofd bonken, maar dat is ook weer over gegaan. Nu heeft ze het af en toe nog een beetje, maar het heeft hier heel erg geholpen dat we haar meer gingen uitleggen, bijvoorbeeld over wat we gaan doen en waarom en waar ze op kan rekenen. Ik dacht dat we dat al best goed deden, maar het bleek dat het nog wel beter kon. Heel duidelijk alles benoemen, uitleggen, ook als we denken dat ze dat nog niet helemaal begrijpt.

Momenteel is aankleden hier ineens drama. Vanochtend ging ze zich proberen te verstoppen. Omdat het zaterdag was en ik toch tijd had, ben ik daar even in meegegaan (Hee, waar is I nou? etc) en toen ik even met haar spelletje had meegedaan, ging het aankleden een stuk beter. Maar ja, er zijn van die momenten dat het 'even snel moet'.
pi_153304267
Hier ook diva gedrag en dat voor een jongen ;)

Spreken B en S elkaar Nikki? Al is B wel minder heftig. Het uitleggen doen wij ook maar misschien moet het inderdaad wat uitgebreider.

Na zijn lange middagslaap was de water/zandtafel alleen gevuld met water ipv zand. Dat vond B erg leuk, na een uur zat er vreemd genoeg minder water in ;)
  zaterdag 6 juni 2015 @ 18:47:29 #178
73386 Fazz
onderweg
pi_153305257
Dat meer uitleggen ga ik ook eens proberen Franny, misschien helpt het :)

Nikki, het negeren geeft mij ook een rot gevoel, daarom probeer ik vaak afleiden. Wel grappig dat je merkt dat het zo sneller voorbij is!

Hier vandaag zo'n fijne, relaxte dag! F heeft weer eens doorgeslapen dus ik werd al uitgerust wakker *O* Toen dat heerlijke weer, we hebben ik de tuin gespeeld. F met de watertafel en de zandbak terwijl ik fijn de krant kon lezen.
Bij de post zat een heel lieve kaart van mijn vriend *; met dat hij ons zo mist en hoeveel hij van ons houdt O+ O+
pi_153310626
Dat klinkt als een heel goede dag, Fazz. Genieten zo. En zo'n kaartje O+ . . *; .

I heeft vanavond ontdekt dat het ik-gooi-mezelf-op-de-grond-en-ga-met-mijn-hoofd-bonken-en met-mijn-voeten-trappelen- idee niet echt werkt als je in bad bent. :') . :o .
Halverwege stap 1 van de uitvoering van dit idee (ik gooi mezelf op de grond) kreeg ze een slok water binnen en toen bedacht ze dat dit toch maar anders moest.

Dit gebeurde trouwens toen ik net was begonnen met mijn ik-laat-haar-voorzichtig-wennen-aan-water-uit-een-douchekop-in-bad-therapie. :+ .

Maar verder was dit ook een zeer geslaagde dag. *O* .
pi_153310779
Franny :o _O-

Hilz, nee toch? Heeft 'ie 'm kapot gesmeten?

Gisteren enorm genoten, vandaag had ze een snertdag. Kapotmoe en tandjespijn. Hysterie, driftbuien ze ze heeft oma geslagen :o. En mij gebeten, dus ik heb haar (weer) streng toegesproken. Ik geloof dat we vandaag maar even vergeten... Pffff.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:52:02 #181
52229 Chanty
pi_153310840
Franny :D

En mabawa jouw mooie grote knul O+
pi_153312075
Franny dat was zaker geen handige actie van I. :D

Cwen hopen dat het morgen beter gaat. Tandjesleed is ook niet fijn.

Over tandjes gesproken, S heeft ineens twee kiezen. :o

Wij waren vandaag de zonnehoedjes vergeten mee te nemen naar mijn zusje waar we de hele middag bleven, dus ik heb twee piratenjongetjes gemaakt met theedoeken. Het zag er niet echt fashionable uit, maar het was dit of met kaal hoofd de zon in, dus de keuze was makkelijk. :)
Mijn zusje heeft een springkasteel in de tuin en T en S hebben er vandaag voor het eerst in gezeten. Wat hebben ze genoten. O+ T op zijn eigen manier zonder dat hij al te veel liet merken wat hij ervan vond en S lekker uitbundig met grote glimlach. We hebben ook nog een stuk gedragen en een flink stuk gewandeld met T en S in de wagen. Al met al hebben we een ontzettend fijne dag gehad. Fotospam in spoiler. :@

SPOILER
pi_153312259
NIKKI O+ O+

Ik vind jouw jongens zo leuk!
S. 2014
J. 2016
pi_153312476
Goede oplossing, die theedoeken, en het staat eigenlijk heel cool. Piraatjes. O+ . En gewoon goudeerlijk, geld terugstoppen. Die koppies erbij, :D . Ik had op de Rome reis een leerling die op de trap van het museum waar we naar binnen gingen een briefje van 50 euro vond en het aan mij kwam laten zien omdat ze dacht dat ik het misschien was verloren. O+ .
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:59:19 #185
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153313450
Mini is bang voor dingen die ergens onder of in liggen..
Hij ziet een bal liggen in een hele grote doos dus die op zijn kant lag, kijkt mij aan en zegt "uit die bal pak" _O- en wijst mij aan waar de bal ligt zo van kan je even lopen mama :')

Het is dat Pax er bij was anders had gedacht dat ik ze zag vliegen :') :')
Vanmiddag zei hij ook ineens vlag w/
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153315106
Wat zijn ze toch leuk Nikki O+ En ik vind die theedoekjes juist erg leuk staan!

Ik zag een paar pagina's terug een paar mooie foto's van S. in een zandbak, wat een popje heb je GM87!

En een mooie minimoppert in zijn kinderstoel. Wat goed dat hij zo kleine zinnetjes begint te vormen ^O^

Mabawa wat een mooie foto's van je mini op het strand. Zichtbaar genieten!

Cwen dat soort dagen zijn niet fijn... Hopelijk morgen een betere dag!

BF met mooie foto's van een spelende en uitgetelde diva O+

Chanty toch naar het strand met L! De foto's zijn leuk! Ach en een zomer in je tuin spenderen is ook geen straf toch?

En ik lees hier van heel wat driftkikkertjes. De mijne hebben het ook al een tijdje, met ups en downs. Ze gaan nog niet zo ver dat ze dingen kapotgooien (arme Hillz :D) maar ze kunnen goed jengelen, vervelend zijn en boos worden. De afgelopen dagen was het vooral Lucia. Soms weet ik niet goed wat ik er mee aanmoet. Vanavond bijvoorbeeld ging ze op de grond liggen en begon ze gewoon te huilen (zonder tranen). Zomaar ineens zonder reden. Dat gedrag wil ik niet, ik wil haar geen "negatieve" aandacht geven, dus ik heb haar laten liggen. Natuurlijk wel eerst even bij haar gekeken wat er was, maar er was echt niets, totaal geen aanleiding.

Precies op dat moment zette Isabel haar eerste stapjes ( *O* *O* ) en daar had ik ook al mijn aandacht voor nodig. Na een klein half uur kon ik er niet meer tegen en heb haar toch opgepakt, waarna ze gelijk stil was. En dan voel ik me weer een slechte moeder omdat ik mijn kind op de grond heb laten liggen. Maar ik weet echt niet wat ik er mee moet. Ik wil haar juist complimenteren, positieve aandacht geven en wil niet dat ze mij die aandacht vraagt door uit het niets ineens te gaan huilen/jengelen. Ik vind het echt lastig. Ook merk ik dat er een strijd gaande is tussen de 2. Isabel is vrij snel en gehaaid en pakt vaak dingen van Lucia af. Die heeft altijd een beetje een "onderdanige" houding gehad naar haar zus. Daar is ze nu klaar mee (héél goed van haar ^O^ ), maar de manier waarop ze dat laat blijken is niet fijn. Duwen, aan de kleren trekken, op haar hoofd slaan... Een neverending story...
  zondag 7 juni 2015 @ 08:47:42 #187
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153320421
Helemaal compleet haske stuk ;( Ik hoop dat de verzekering het dekt... Want natuuuuurlijk geen losse telefoon verzekering :{

Strandfoto's. Ik hou er zo van. Dat kindjes zo kunnen genieten van rotzooien met water en zand O+
Welk strand ben je geweest Mabawa? Haske rustig!

Blij te lezen dat mijnessie niet als enige zo driftig kan zijn. Ook zoals hier beschreven theatraal op de grond gooien en met hoofd op de grond bonken. Spullen in het rond slingeren en mij een klap op mijn bakkes verkopen. Geen leuke fase }:|

Ik vind het altijd interessant om te lezen hoe tweeling kindjes met elkaar omgaan. Is het ook zo dat als er een 'buitenstaander' in het spel is ze wel voor elkaar opkomen indien nodig?

Hoe kijken de mama's van 1 kind aan tegen het spelen met andere kindjes? de Senn komt bijna niet in contact met andere kindjes en laat zich nogal de kaas van het brood eten zeg maar.

Oh en sommige ouders/verzorgers (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn ook niet helemaal gezond hoor! Ik had wat strand spulletjes meegenomen om mee te spelen. Maar natuurlijk was een rood gietertje van een ander kindje way interessanter. Opa oma en betreffende kindje waren op het speeltoestel aan het spelen. Opa komt alleen aangelopen en vraagt 'moet hij persee met dat gietertje spelen'. Ik keek hem echt aan met m'n beste :') gezicht en ben het maar om gaan ruilen met zijn eigen emmertje met de boodschap 'Het is vast een heel duur gietertje. Die meneer wil niet dat je er mee speelt.

Ik kan daar heel heel heel slecht tegen.
pi_153320492
Wat een leuke foto's Nikki! Piraatjes :)
Mabawa wat een heerlijke knulletje heb jij.
Ik vind je reactie leuk Hilz :) Kinderachtig zeg. Leuk als kind kopieergedrag vertoont.....
pi_153320549
Hier vallen de driftbuien wel mee atm. Gelukkig, want als ze er zijn :X Het is vooral de frustratie om iets niet mogen/kunnen doen. Maar uitleggen waarom en een alternatief aanbieden werkt dan vaak wel.

Ahww Fazz, dat klinkt als een heerlijk dagje! Genieten!

Haha I. buien in het water zijn niet heel handig.

B. lekker met de water/zand tafel spelen, zo leuk.

Arme Ellie. Tandjes zijn ook gemene dingen als ze doorkomen en als je dan ook nog moe bent... :*

Nikki wat een lekker stel! Staat wel stoer hoor die theedoeken O+ En ook al die leuke shorts! Gaat echt mijn favo worden deze zomer denk ik O+
SPOILER
R! Wat ben je toch een slimpie! Gewoon 4 woordjes :o Het CB was hier al 'verbaasd' over de tweewoordszinnetjes van M!
Ooh gosh Musique, zusjes :D O+ En stapjes voor I! *O*

:X Hilz je telefoon! Omg! En pfff die opa, ik kan daar ook niet goed tegen. Goed voorbeeld ook :') Mineminemine!
We waren bij Rockanje. Was heerlijk rustig!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mabawa. op 07-06-2015 09:13:51 ]
pi_153320643
Oh Hilz, ik heb daar ook veel moeite mee ja. Toch juist leuk, met elkaar spelen en dat het speelgoed gedeeld wordt?

Laatst was ik met I op het strand. Vlak bij haar was een familie met stuk oudere kinderen met veel speelgoed. Er lagen wat plastic bekertjes verspreid waar die kinderen ook een beetje mee speelden. I zag zo'n gekleurd plastic bekertje liggen en ging daarmee spelen. Komt er meteen een vierjarige aangesneld 'Dat is van mij!' en pakt het van I af. Ik bedoel: een plastic bekertje? Ouders van dat jochie zien het en zeggen niets. Dat begrijp ik dan ook niet. I zat met grote ogen en een beetje beteuterd dat kind na te kijken.

Waar wij wonen is er een gemeenschappelijke binnentuin/-plaats en daar spelen de kinderen continu met elkaars speelgoed en dat wordt gelukkig heel normaal gevonden.

Musique, lastig lijkt me dat, twee van die karaktertje bij elkaar en dat ze allebei, ieder op een eigen manier, aandacht vragen.

Vind het wel sneu, van Lucia, dat ze zomaar gaat liggen huilen. Snap ook je dilemma, van hoe daarmee om te gaan, zeker met twee kindjes. Misschien voelde ze zich wel echt verdrietig ergens over, maar ja, ze kunnen dat allemaal nog niet echt uitleggen. Vind ik het lastige van deze leeftijd, denk ik. Er gaat al heel veel in die koppies om. Ik zou het negatieve ook niet belonen, maar het ook niet negeren. Die emoties zijn er nu eenmaal, en ja het zijn net mensen wat dat betreft, die ukkies van ons, en mijn idee erbij is dat ook negatieve emoties (boosheid, verdriet, frustratie) een plek verdienen want ze zijn net zo echt, en 'waar' als positieve emoties en een kind heeft het ook nodig denk ik dat het leert dat er ruimte is voor die gevoelens. Ik zou ook niet willen dat ze van mij leert dat ze dat moet onderdrukken en haar verdriet of boosheid maar voor zich moet houden. Het enige waar ik dan bijvoorbeeld wel met I op let, is als ik zie dat ze er wel erg in blijft hangen, en dan probeer ik haar wat afleiding te geven. Maar het benoemen van wat er gebeurt ("I is heel verdrietig!') werkt hier ook al goed. Weet niet of ze dan echt snapt wat ik zeg, maar misschien hoort ze wel iets in de toon van mijn stem wat haar dan geruststelt.
pi_153320683
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:12 schreef Franny_G het volgende:

Vind het wel sneu, van Lucia, dat ze zomaar gaat liggen huilen. Snap ook je dilemma, van hoe daarmee om te gaan, zeker met twee kindjes. Misschien voelde ze zich wel echt verdrietig ergens over, maar ja, ze kunnen dat allemaal nog niet echt uitleggen. Vind ik het lastige van deze leeftijd, denk ik. Er gaat al heel veel in die koppies om. Ik zou het negatieve ook niet belonen, maar het ook niet negeren. Die emoties zijn er nu eenmaal, en ja het zijn net mensen wat dat betreft, die ukkies van ons, en mijn idee erbij is dat ook negatieve emoties (boosheid, verdriet, frustratie) een plek verdienen want ze zijn net zo echt, en 'waar' als positieve emoties en een kind heeft het ook nodig denk ik het leert dat er ruimte is voor die gevoelens. Het enige waar ik dan bijvoorbeeld wel met I op let, is als ik zie dat ze er wel erg in blijft hangen, en dan probeer ik haar wat afleiding te geven. Maar het benoemen van wat er gebeurt ("I is heel verdrietig!') werkt hier ook al goed. Weet niet of ze dan echt snapt wat ik zeg, maar misschien hoort ze wel iets in de toon van mijn stem wat haar dan geruststelt.
Dat zeg je mooi! Ik probeer ook steeds meer op die manier te denken en handelen en het gaat steeds automatischer. Ook bij mn 9jarige neefje

Ik probeer zoveel mogelijk:'Ik begrijp dat je boos/verdrietig bent. Maar *benoem de situatie en waarom iets niet kan*.' en dan 'Zullen we met de blokjes spelen?'
Meestal werkt het wel.
Of na het benoemen een liedje gaan zingen werkt ook heel goed. Dus dan heb ik het voor mijn gevoel wel erkend maar probeer ik toch af te leiden en meestal gaat hij er in mee.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mabawa. op 07-06-2015 09:21:01 ]
pi_153320763
Liedjes zingen O+ . Werkt hier ook redelijk goed. (Soms gaat ze dan juist harder huilen/schreeuwen, en dan twijfel ik meteen aan mijn zangkwaliteiten :D. )

I had gisteren een tijdje blote benen en voetjes in de binnenplaats bij ons achter. Nu heeft ze toch behoorlijk wat schaafplekjes op haar benen en voetjes. Zelf liet ze niets blijken, maar ik ben denk ik zelf een zacht ei want ik vind dat dan wel zielig om te zien. :') .
  zondag 7 juni 2015 @ 10:11:12 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153321210
Hihi, kuiken heeft ook z'n eerste geschaafde knie sinds vrijdag. Zal wel vaker voorkomen :P (maar ik denk dan wel even: mijn perfecte jochie geschaafd... ;( ).

@Hillz, dekt je inboedelverzekering de telefoon niet? Misschien de moeite waard om even achteraan te bellen?

@Nikki je jongens O+.

@Driftbuien, kuiken is dan echt even onbereikbaar. Ik probeerde eerst af te leiden, maar dat werkte averechts. Tegenwoordig haal ik alles waar hij mee kan gooien uit zijn buurt, en laat ik hem even begaan terwijl ik bereikbaar blijf. Vaak wil hij meteen er na wel even een knuffel en dan beaam ik dat het inderdaad lastig is als iets niet kan of mag en leg ik uit waarom. Sowieso leggen we veel uit, hij luistert daardoor alleen niet echt naar 'nee', je moet echt zeggen 'nee, dat is gevaarlijk' oid :').

Er vallen trouwens zoveel kwartjes tegenwoordig, qua woordbegrip en qua gebaren maakt hij nu zulke grote sprongen! Elke dag leert hij wel een paar nieuwe gebaren. En hij kan het liedje van Nijntje zingen :D O+.
KuikenGuppy
  zondag 7 juni 2015 @ 10:20:46 #194
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153321325
Oh ja! Het was natuurlijk een doordeweeksie. O+ Heerlijk zo rustig. Wij waren op het vesting strandje. Behoorlijk druk nog voor doordeweeks.

En dat samen spelen is toch juist leuk. Wat kan mij dat nou schelen als een kindje met Senn zijn bal speelt. Als hij maar niet 'ver' in zee beland. Want dan moet ik hem gaan halen. Water is koud :')

En afpakken vind ik ook echt heel niet cool!! Als ouder had ik daar zeker wat van gezegd. Tenzij het een echt lievelings speelgoedje was. Maar die neem je niet mee naar het strand denk ik dan.

Dat doorbreken van die woede aanval lukt hier nog niet zo goed. Misschien maar wat beter mijn best doen. Dat aanbieden van wat anders is wel een idee. Niet eens over na gedacht eigenlijk...

Ik heb wel goede hoop dat de telefoon gedekt is door de verzekering. Ik heb gelijk een online schade formulier ingevuld en opgestuurd. Hoop alleen niet dat het de dagwaarde is, want daar schiet ik niet zo heel erg veel mee op. Naja, we zullen zien morgen. :)
pi_153337064
Franny, ik zag je net! :D Op het festival in DH. Ik zag jou eerst maar toen twijfelde ik maar als snel zag ik je man met I in de drager O+
pi_153337162
Oh wat grappig want ik dacht aan je en vroeg me af of je er misschien was! We wonen echt om de hoek dus we vonden het wel leuk om even te kijken. Maar I was heel moe en vond het geluid toch wel een beetje heftig. Hebben jullie het leuk gehad?
pi_153339643
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:41 schreef Franny_G het volgende:
Oh wat grappig want ik dacht aan je en vroeg me af of je er misschien was! We wonen echt om de hoek dus we vonden het wel leuk om even te kijken. Maar I was heel moe en vond het geluid toch wel een beetje heftig. Hebben jullie het leuk gehad?
Ha wat een toeval. Ik dacht al dat het voor jullie niet zo ver was :) Wij hebben ons de hele middag goed vermaakt. M. ook, veel lachen en dansen.

En vreemde mensen knuffelen, dat vind ik dan weer minder :X Wat moet ik daar nou mee? Leuk en fijn dat hij zo sociaal is hoor, maar soms gaat het me iets te ver.
pi_153340350
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:51 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ha wat een toeval. Ik dacht al dat het voor jullie niet zo ver was :) Wij hebben ons de hele middag goed vermaakt. M. ook, veel lachen en dansen.

En vreemde mensen knuffelen, dat vind ik dan weer minder :X Wat moet ik daar nou mee? Leuk en fijn dat hij zo sociaal is hoor, maar soms gaat het me iets te ver.
Zolang hij mij maar mag knuffelen O+ ..
snap je gevoel.. Maar geen tip :*
♥ J & S
pi_153340875
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:12 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Zolang hij mij maar mag knuffelen O+ ..
snap je gevoel.. Maar geen tip :*
Dat sowieso! O+
pi_153347868
Vanochtend toch maar de HA geweest met B. De bultjes bleven maar aanwezig en zaten op meer plekken. Blijkt lichte eczeem te zijn.

Dat we dat niet eerder bedachten hij heeft een erg gevoelige huid.

Mabawa heb je ook zo'n 'vreemde mensen knuffelaar'? Hier dus ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')