abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2015 @ 07:55:56 #1
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_153062068
Sinds gisteren is mijn overstapservice van de bank ingegaan. Nou vroeg ik me af wat de ervaringen hiermee zijn. Duurt het bijvoorbeeld lang voor je bijschrijvingen op je nieuwe rekening staan. Ik werk via een uitzendbureau en krijg dus wekelijks mijn loon op dinsdag. staat dat er dan op woensdag op of duurt dat langer?
Ging het echt zo makkelijk als lijkt?
Hoe lang hield je je oude rekening aan? De volle 13 maanden?

Alvast bedankt voor de antwoorden. :)
pi_153062553
Je werkgever moet je zelf inlichten, in elk geval :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:48:35 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_153062615
Ik heb een paar jaar geleden die overstapservice gebruikt, maar meer als achtervang. Dus ik heb zelf mijn nieuwe rekeningnummer doorgegeven aan mijn werkgever. Ook bij bedrijven die een automatische incasso hadden, heb ik meestal zelf mijn rekeningnummer gewijzigd (of laten wijzigen).

Ik vond het vooral handig omdat er nauwelijks saldo op mijn oude rekening hoefde te blijven staan, terwijl incasso's waaraan ik niet gedacht had, toch van mijn nieuwe rekening afgeschreven werden.
pi_153063511
Sowieso bij alles waar je zelf aan denkt je rekeningnummer wijzigen, dan merk je dingen waar je niet aan gedacht hebt vanzelf op in je rekeningoverzicht, staat "via overstapservice" oid bij. Hoe het met vertraging zit weet ik niet, als zelfstandige heb ik geen dingen die op vaste dagen binnen komen..
pi_153072459
Werkt allemaal prima. Ik zit bijna tegen het einde van het jaar aan. Het voordeel van de termijn van 13 maanden is dat alles wat langs kan komen dan wel eens langsgekomen is.

Inderdaad zelf zo veel mogelijk je nummer wijzigen, maar mocht je dat even vergeten dan is dat geen probleem.
pi_153087652
Ik heb het destijds gebruikt, maar de consequentie ervan was dat ik mijn oude bankrekening niet kon opzeggen. Omdat ik zo weinig incasso's had, was handmatig doorgeven snel geregeld.

Het stopzetten van de overstapservice om mijn oude rekening stop te zetten was een enorm gedoe!
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 22:05:52 #7
382129 crew  Donna
pi_153087930
Wij hebben het vorig jaar gebruikt voor onze gezamenlijke rekening. Binnen twee maanden waren alle incasso's over en een paar weken daarna nam de 'oude' bank contact met ons op om de rekening op te heffen. Toen is ook het saldo wat nog op de oude rekening stond op de nieuwe rekening gestort.

Al met al vond ik het heel soepel verlopen. Er werd ons gezegd dat we zelf echt niets hoefden te wijzigen en dat was ook echt zo.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 08:54:25 #8
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_153094716
Ik heb er ook goede ervaringen mee; ik ben overgestapt van Fortis/ABN-AMRO naar ING Bank in 2011/2012.

Zelf heb ik geen vertraging meegemaakt met overboekingen o.i.d.
Wel mijn nieuwe rekeningnummer doorgegeven aan mijn werkgever.

Alle incasso's via de overstapservice laten doen en dit ging prima.

Alleen was ik de rekening vergeten (en de bank blijkbaar ook), want dit jaar bij de belastingaangifte kwam opeens de oude rekening naar boven met een leuk zakcentje er nog op.
(En voor die hele periode geen kosten hoeven te betalen voor die rekening, dank u ABN-AMRO)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')