Dit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:58 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ok, misschien moet ik mijn vorige post maar terug nemen. Die aanpak is ronduit hufterig, laat die man toch weten waar hij aan toe is.
Sorry, ik heb je post nu pas gezien. Bedanktquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:54 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Oké, serieuze reactie...
Gaat het alleen om gevoelens of ga je daadwerkelijk vreemd?
Tegenover wie vind je het oneerlijk? Die 'andere man' omdat je niet eerlijk tegen hem bent of naar je eigen man toe omdat je hem 'bedriegt'?
Hoe voel je jezelf hierover? Ik zou mezelf niet meer kunnen aankijken in de spiegel met zoveel oneerlijkheid naar anderen toe om wie je eigenlijk zou moeten geven.
Om je vraag te beantwoorden...doen als in eerlijk zijn. Niet doen als in niet bedriegen, maakt uiteindelijk meer kapot dan je lief is.
Edit:Topic ging te snel, typen op telefoon te traag.
Maar pro eerlijkheid hier. Of beëindig je huwelijk, hoef je die andere man niet voor te liegen.
Maar dan gaat hij heel erg gekwetst zijn! Dat wil ik voorkomen. Slecht idee dus, volgens jou?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:58 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ok, misschien moet ik mijn vorige post maar terug nemen. Die aanpak is ronduit hufterig, laat die man toch weten waar hij aan toe is.
Vanuit het niets je lullig gaan gedragen gaat hem alleen maar meer kwetsen en kwaad maken, niemand zou zo'n behandeling waarderen. Volgens mij durf je hem zelf niet met de waarheid onder ogen te komen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 06:03 schreef Preuts het volgende:
[..]
Maar dan gaat hij heel erg gekwetst zijn! Dat wil ik voorkomen. Slecht idee dus, volgens jou?
Damn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 06:12 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Vanuit het niets je lullig gaan gedragen gaat hem alleen maar meer kwetsen en kwaad maken, niemand zou zo'n behandeling waarderen. Volgens mij durf je hem zelf niet met de waarheid onder ogen te komen.
Wees gewoon eerlijk tegen hem, jezelf en de lezers hier.
Nee, dat is niet beter voor hem. Hoogstens beter voor jou, want hate the game, not the player. Neem je verantwoordelijkheid gewoon, misschien wordt je nog eens verrast.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:53 schreef Preuts het volgende:
Mijn plan is om me zo onmogelijk mogelijk te gedragen. Het is beter als hij denkt dat ik een ondankbare, irritante kreng ben die niet bij hem past dan dat ik hem zou kwetsen door te vertellen dat ik getrouwd ben.
Zodra je gevoelsmatig met een ander bezig gaat, gaat het niet meer alleen om jou. Je kan nog zoveel pijn hebben, maar laten we niet vergeten dat jij een volwassen vrouw bent en je vrijwel seksloze huwelijk een consequentie is van je eigen keuze. Net zoals het ook jouw keuze is om wel of niet met een ander naar bed te gaan. Kruip uit die slachtofferrol en bedeel die ook niet aan een ander toe. Het kan wel degelijk anders zijn, maar daar moet je zelf ook even aan mee werken, hoe pijnlijk het eerst ook even is.quote:Ook zeer pijnlijk voor mij. Ook omdat ik zonder seks moet doorgaan. Of als ik geluk heb een keer per jaar. Maar het is niet anders.
Het is een slecht idee om hem niet te willen kwetsen, door hem te kwetsen met een ineens totaal ander beeld van jou omdat jij een of ander misplaatst rechtvaardigheidsgevoel erop na wenst te houden. Je bent zo zeker van je zaak hoe het zit met je man, je weet dondersgoed wat je van deze nieuwe man wel en niet wil. Ga dan niet zo fatalistisch afkappen, door ook echt alles dan maar stuk maken met deze potentiële fling, omdat jij de waarheid niet denkt te kunnen handelen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 06:03 schreef Preuts het volgende:
[..]
Maar dan gaat hij heel erg gekwetst zijn! Dat wil ik voorkomen. Slecht idee dus, volgens jou?
Je kent hem ook zo goed hè. En ja, stel hij gaat je haten. Dan is dat een consequentie van de situatie waar je nu eenmaal door je eigen keuze in zit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 06:15 schreef Preuts het volgende:
[..]
Damn.
Je hebt ook helemaal gelijk. Zo moeilijk om hem te laten gaan. Want als hij weet dat ik getrouwd ben, denk ik ook zeker te weten dat hij me gaat haten.
Nee, jij moet jezelf eruit helpen. Niet omdat het ok is, dat hij zich systematisch aan dit gesprek onttrekt en hij niets kan of wil doen aan deze situatie. Jij bent een volwassen vrouw en verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Bot gezegd, je hebt je beslissing om in dit huwelijk te blijven en het buiten de deur gaan zoeken al gemaakt. Dus dit is eigenlijk al een gepasseerd station, wat je er niet meer bij hoeft te halen in je beslissing naar de andere man. Je weet wat je wil, dan moet je daar ook naar gaan leven. Anders verloochen je jezelf en dan degradeer je de oh zo nodige gevoelens bij de seks met die ander tot iets heel onoprechts. Dat is even leuk en geruststellend, maar als je dan weer een beetje logisch gaat nadenken, ga je je heel kut voelen omdat je oneerlijk bent en de geveinsde intimiteit kan dan ineens heel afstandelijk gaan voelen. Volkomen terecht overigens,mocht je dat pad gaan bewandelen, maar dan maak je het ook nodeloos meer ingewikkeld. Met name voor jezelf en in je huidige toestand denk ik niet dat iemand daar meer profijt van gaat hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 06:42 schreef Preuts het volgende:
Wat ik ook hier nog niet heb verteld is dat ik mijn man een paar dagen geleden heb verteld dat ik contact heb met een man en dat we verliefd zijn. En dat ik het niet wil en dat hij me eruit moet helpen. Hij zei alleen dat we er andere keer over gaan praten. Hij was toen nog druk.
Dit is dus het slechtste wat je kan doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:53 schreef Preuts het volgende:
Mijn plan is om me zo onmogelijk mogelijk te gedragen. Het is beter als hij denkt dat ik een ondankbare, irritante kreng ben die niet bij hem past dan dat ik hem zou kwetsen door te vertellen dat ik getrouwd ben.
Verhelderend, wat betreft de andere man. Ik zal erover nadenken hoe ik het ga aanpakken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is een slecht idee om hem niet te willen kwetsen, door hem te kwetsen met een ineens totaal ander beeld van jou omdat jij een of ander misplaatst rechtvaardigheidsgevoel erop na wenst te houden. Je bent zo zeker van je zaak hoe het zit met je man, je weet dondersgoed wat je van deze nieuwe man wel en niet wil. Ga dan niet zo fatalistisch afkappen, door ook echt alles dan maar stuk maken met deze potentiële fling, omdat jij de waarheid niet denkt te kunnen handelen.
[..]
Je kent hem ook zo goed hè. En ja, stel hij gaat je haten. Dan is dat een consequentie van de situatie waar je nu eenmaal door je eigen keuze in zit.
Dat kun je niet recht lullen, door hem niet te vertellen dat je alleen maar seks wil van hem, omdat je dat nauwelijks bij je eigen vent krijgt en dan wel gevoelens erbij te halen. Want jij kan niet zonder die gevoelens seksen zeg je. Maar wat zijn die gevoelens waard, als je de zijne al diskwalificeert omdat het niet in jouw gewilde plaatje past? Dan ontken je zijn gevoelens net zo hard als jouw echtgenoot dat bij jou doet en dat was toch juist de cirkel die je wil doorbreken niet?
[..]
Nee, jij moet jezelf eruit helpen. Niet omdat het ok is, dat hij zich systematisch aan dit gesprek onttrekt en hij niets kan of wil doen aan deze situatie. Jij bent een volwassen vrouw en verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Bot gezegd, je hebt je beslissing om in dit huwelijk te blijven en het buiten de deur gaan zoeken al gemaakt. Dus dit is eigenlijk al een gepasseerd station, wat je er niet meer bij hoeft te halen in je beslissing naar de andere man. Je weet wat je wil, dan moet je daar ook naar gaan leven. Anders verloochen je jezelf en dan degradeer je de oh zo nodige gevoelens bij de seks met die ander tot iets heel onoprechts. Dat is even leuk en geruststellend, maar als je dan weer een beetje logisch gaat nadenken, ga je je heel kut voelen omdat je oneerlijk bent en de geveinsde intimiteit kan dan ineens heel afstandelijk gaan voelen. Volkomen terecht overigens,mocht je dat pad gaan bewandelen, maar dan maak je het ook nodeloos meer ingewikkeld. Met name voor jezelf en in je huidige toestand denk ik niet dat iemand daar meer profijt van gaat hebben.
Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat zo'n fantastische echtgenoot je zo dringende behoefte gewoon zes maanden lang niet eens wil bespreken. Hij was nu misschien druk, maar zes maanden lang geen gesprek willen voeren?
Excuus, kennelijk verwar ik iets. Neemt niet weg, dat ik mag hopen dat jij al enige tijd heel duidelijk over dit probleem bent geweest en niet omdat jij nu de mogelijkheid hebt om met een ander rot te zooien ineens zo nodig moet praten, terwijl hij druk is zeg maar.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:36 schreef Preuts het volgende:
Wat betreft mijn man.
Welke zes maanden gesprek bedoel je? Want ik schreef "een paar dagen geleden". Dat ging over dat ik verliefd was en of hij me eruit wilde helpen.
Jullie zitten beide in dit huwelijk, dus ja, dan kun je moeilijk de schuld alleen aan de ander geven. Natuurlijk speelt zijn gedrag mee in het proces dat jij gevoelens ontwikkelt voor een ander, maar hij is niet verantwoordelijk dat jij buiten de pot wil gaan piesen. Dat is jouw eigen keuze, jij bepaalt hoe je met jouw gevoelens en gevolgen van jouw beslissingen omgaat.quote:En waarom vind jij dat ik dat zelf moet doen, aangezien hij ook mijn man is en hier een deel schuldig aan is? Waarom vind jij dat ik geen hulp bij mijn man moet zoeken, aangezien het ook zijn leven betreft? We zijn getrouwd in goede en slechte tijden.
Tsja, als ik lees hoe je hier schrijft, dan kan ik me voorstellen dat het geen constructieve gesprekken geweest zijn. Misschien zit je wat hoog in je emoties, wat niet onbegrijpelijk is, maar je lijkt een aantal dingen niet meer zo goed te kunnen scheiden.quote:Wat gesprekken met hem betreft. Het gebeurt al 3 jaar. Dan komt er een dag seks en weer twee of drie maanden niets.
Maar je kan dit amper een Huwelijk noemen, wel een 'huwelijk'.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:13 schreef Helsinki het volgende:
Ik snap TS ergens wel. Zo te lezen probeert ze de aandacht van haar man te krijgen, maar wordt ze niet echt gehoord. Wat wil je zelf? Aan je huwelijk werken of een affaire?
Een goed huwelijk is het niet, nee. Om meerdere redenen niet. Maar aan haar alsnog de keus of ze er wat aan wil gaan doen of dat ze zich erbij neerlegt en het buiten de deur gaat zoeken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:16 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Maar je kan dit amper een Huwelijk noemen, wel een 'huwelijk'.
Devaluatie van het traditionele huwelijk komt hier weer tot uiting.
Hoe zou jij het vinden als hij jou ineens verteld getrouwd te zijn? Niet prettig toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 06:15 schreef Preuts het volgende:
[..]
Damn.
Je hebt ook helemaal gelijk. Zo moeilijk om hem te laten gaan. Want als hij weet dat ik getrouwd ben, denk ik ook zeker te weten dat hij me gaat haten.
Heeft ie poen?quote:
Ik mag jou wel.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:30 schreef RockNijntje het volgende:
Kutwijf of kuttroll. In ieder geval iets met kut, dus dat heb je goed gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |