abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153054748
Hi allemaal,

Ik zit er de laatste tijd aan te denken een nieuwe PC aan te schaffen.
De PC die ik nu heb is zo'n 2,5 jaar oud, doet het nog prima kan ook nog een tijdje mee.
Alleen lijkt het mij gewoon mooi om games op een zeer hoge kwaliteit [ultra] te spelen, dus wist ik meteen in welke hoek ik moest zoeken: Game PC's. Veel op internet gekeken, vooral de website gamepc.nl, maar daar word je in principe gewoon een soort opgelicht qua prijs...

Losse onderdelen kopen, en alles zelf inbouwen is natuurlijk vele male goedkoper (en vaak nog beter ook). Daar zal iedereen het over eens zijn... Dus ik zou graag zelf een PC in elkaar willen zetten, losse onderdelen kopen etc. Alleen ik heb er 0,0% ervaring mee, ik ben dus een ''noob'' :Y
Ik heb al veel op internet gekeken hoe andere mensen het doen, ben ik wel iets wijzer van geworden maar, maar op veel vragen zijn nog steeds geen antwoorden.

Zo vraag ik mij af: Als ik verschillende onderdelen, van verschillende merken koop... Hoe weet ik dan dat deze het zullen doen, zullen ze elkaar niet afstoten bijvoorbeeld? Het zal vast een ''noob'' vraag zijn, maar niet elk merk is compatible met elkaar, lijkt mij?

Ik en een vriend hebben zelf de volgende onderdelen gevonden:
Processor: Intel Core i7-4790K Boxed
Moederbord: MSI Z97-G45 GAMING
Videokaart: MSI GeForce GTX970 GAMING 4G
Behuizingen: NZXT S340 Wit
Geheugen intern: Corsair Vegeance CMZ16GX3M4A1600C9B
Voeding: Cooler Master GM G550M
SSD: Samsung 850 EVO 250GB

En dan zelf nog een WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB Harde schijf gevonden, omdat een vriend van me die al had dus moest voor me zelf nog éénte zoeken... Maakt het uit wat voor een HDD je neemt? Of past 't gewoon altijd?
PC moet dus geschikt zijn om games op ultra te kunnen draaien, bijvoorbeeld games zoals Battlefield 4, GTA 5, etc...

Ik las op andere fora dat iedereen [zelfs beginners] het zelf bouwen van een computer als zeer makkelijk ervaren... Is dit ook echt zo? Want als ik al die dingen zie, dan denk ik toch wel even 8)7. Maar ja, er is mij verteld als je gewoon genoeg weet dat het mij zelfs zou moeten lukken *O*

Ik hoop op reacties... Ik zal nog een hoop vragen hebben.

Alles heeft z'n eerste keer :-)
.
pi_153055562
Alle aansluitingen zitten op het moederbord, dus als jij in de specificaties van je moederbord kijkt kun je zien of het bij elkaar past. Dingen zoals een socket ( 1150 ) voor de processor, type geheugen ( DDR3 ), maar ook sata aansluitingen en eventueel M.2. Bij de voeding dien je bijvoorbeeld ook te letten op het aantal aansluitingen dat op je grafische kaart zit.

Je hebt maar heel zelden last van dat merken niet met elkaar werken, zoals werkgeheugen wat het niet doet op een bepaald type moederbord. Maar dit zijn echt uitzonderingen. Voor de rest kun je op de specificaties af gaan.

Het lijstje wat je nu hebt klopt overigens wel prima met elkaar en is een erg krachtige build wel.

Consumenten harde schijven communiceren vrijwel altijd via de SATA interface en die zitten op jouw moederbord, dus komt helemaal goed.
pi_153055793
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:03 schreef Dasjonny het volgende:
Alle aansluitingen zitten op het moederbord, dus als jij in de specificaties van je moederbord kijkt kun je zien of het bij elkaar past. Dingen zoals een socket ( 1150 ) voor de processor, type geheugen ( DDR3 ), maar ook sata aansluitingen en eventueel M.2. Bij de voeding dien je bijvoorbeeld ook te letten op het aantal aansluitingen dat op je grafische kaart zit.

Je hebt maar heel zelden last van dat merken niet met elkaar werken, zoals werkgeheugen wat het niet doet op een bepaald type moederbord. Maar dit zijn echt uitzonderingen. Voor de rest kun je op de specificaties af gaan.

Het lijstje wat je nu hebt klopt overigens wel prima met elkaar en is een erg krachtige build wel.

Consumenten harde schijven communiceren vrijwel altijd via de SATA interface en die zitten op jouw moederbord, dus komt helemaal goed.
Dankje voor je reactie, dus het komt er eigenlijk op neer: Als je goed de specificaties van je moederboard leest, dan weet je wat er wel/niet op kan... Gaat dit het zelfde met het in elkaar zetten van de PC? Gewoon goed de gebruiksaanwijzing lezen en dan kom je overal wel achter?
.
pi_153056057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:09 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie, dus het komt er eigenlijk op neer: Als je goed de specificaties van je moederboard leest, dan weet je wat er wel/niet op kan... Gaat dit het zelfde met het in elkaar zetten van de PC? Gewoon goed de gebruiksaanwijzing lezen en dan kom je overal wel achter?
In de gebruiksaanwijzing van je moederbord staat wel wat met wat verbonden moet worden en waar dat zit op het moederbord. Maar een guide zoals deze maakt al veel duidelijk: http://nl.hardware.info/r(...)gen-pc-2014-workshop
pi_153056181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:16 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

In de gebruiksaanwijzing van je moederbord staat wel wat met wat verbonden moet worden en waar dat zit op het moederbord. Maar een guide zoals deze maakt al veel duidelijk: http://nl.hardware.info/r(...)gen-pc-2014-workshop
Ja daar had ik inderdaad al naar gekeken, prima uitleg. alleen zal het voor elk moederbord etc het zelfde zijn?
.
pi_153056371
Alles past wel bij elkaar ja, als je let op de specificaties (eigenlijk alleen socket). Aangezien ook al jaren heel veel zaken onboard zitten, hoef je niet meer snel rekening te houden met extra aansluitingen of expansion slots.
Wat je in je OP hebt gezet is prima. Al ben ik niet meer zo kapot van gaming moederborden, overclocken is steeds minder de moeite waard en ze bieden vaak weinig voordeel tov het goedkoopste moederbord in die chipset, als je al niet uit de voeten kunt met een goedkoper chipset.
Videokaart is top, maar wel vrij duur. Het veroudert van alle componenten het snelst en is ook nog eens het makkelijkst te vervangen. Mocht het financieel een flinke rib uit je lijf zijn, kan je kijken naar een wat goedkoper alternatief. Dan kan je hem alsnog over 3 jaar vervangen met een dan gangbaar mid/high-end model. De rest van je systeem zal dan namelijk nog prima mee kunnen.
Voeding is volgens mij wel net te licht met deze videokaart.

Zelf inbouwen is zeker goed te doen, al kan het raadzaam zijn om een vriend met wat reserve hardware en wat ervaring mee te laten kijken als je niet zeker bent. Vooral als je de pech hebt dat je een DOA artikel krijgt, kan je niet meer weten wat je moet doen.

WD Red is een 5400 rpm schijf, prima voor opslag. Aangezien je zelf al een SSD wilt, vooral gebruiken.
pi_153056489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:19 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ja daar had ik inderdaad al naar gekeken, prima uitleg. alleen zal het voor elk moederbord etc het zelfde zijn?
nagenoeg wel, er zit alleen een klein verschil tussen AMD en Intel. AMD gebruikt pinnetjes in de processor, Intel juist pinnetjes in het socket. Alsnog hetzelfde eigenlijk. Hendel omhoog trekken, processor op de goede manier erin leggen (te zien aan het hoekje en evt missende pinnetjes) en weer dicht.

Verder nog wel een tip om een aftermarket cooler te halen. Voor 30-40 euro kan je zo'n mooi 2 kilo blok metaal op je processor leggen wat het geluid echt enorm ten goede komt. Vooral Intel levert standaard erg matige processorkoelers mee.
pi_153056698
Je geheugen kit is trouwens 4x4 GB. Ik zou gaan voor 2x8. Zijn zelfs goedkoper te vinden dan deze en je houdt nog slots over.
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:37:10 #9
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_153056898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:24 schreef Adames het volgende:
Mocht het financieel een flinke rib uit je lijf zijn, kan je kijken naar een wat goedkoper alternatief.
Als de OP per se goedkoper uit wil zijn, kan hij beter besparen op de processor dan op de videokaart. Voor games voegt een i7 weinig tot niets toe over een i5; games hebben helemaal niet zoveel baat bij extra cores of hyperthreading. Een GTX970 geeft momenteel bovendien gewoon het meeste waar voor je geld.

Een i5-4690K maakt net zoveel gehakt van games, maar is een stuk goedkoper en zuiniger. Voor de toekomst hoef je het momenteel ook niet te laten; ook een inmiddels vier jaar oude Core i5-2500K is heden ten dage nog ruimschoots voldoende. De focus ligt de laatste jaren meer op efficiëntie en zuinigheid dan op grote snelheidswinst.

quote:
Een voeding van 550W is ruimschoots voldoende. Een GTX 970 is behoorlijk zuinig en kun je al prima draaien op een 450W voeding (mits van goede kwaliteit) in een normaal systeem.

Edit: Oh, en OP: let op dat je geheugen hebt gekozen met grote heatspreaders met van die vinnen erop. Die zijn volkomen onzinnig en kunnen zelfs in de weg zitten als je een andere koeler op je processor wilt plaatsen. Kies liever voor een setje van 2x8GB zonder die dingen erop, zoals bijvoorbeeld de Crucial BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU.

[ Bericht 10% gewijzigd door Leshy op 28-05-2015 23:43:45 ]
pi_153056986
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:24 schreef Adames het volgende:
Alles past wel bij elkaar ja, als je let op de specificaties (eigenlijk alleen socket). Aangezien ook al jaren heel veel zaken onboard zitten, hoef je niet meer snel rekening te houden met extra aansluitingen of expansion slots.
Wat je in je OP hebt gezet is prima. Al ben ik niet meer zo kapot van gaming moederborden, overclocken is steeds minder de moeite waard en ze bieden vaak weinig voordeel tov het goedkoopste moederbord in die chipset, als je al niet uit de voeten kunt met een goedkoper chipset.
Videokaart is top, maar wel vrij duur. Het veroudert van alle componenten het snelst en is ook nog eens het makkelijkst te vervangen. Mocht het financieel een flinke rib uit je lijf zijn, kan je kijken naar een wat goedkoper alternatief. Dan kan je hem alsnog over 3 jaar vervangen met een dan gangbaar mid/high-end model. De rest van je systeem zal dan namelijk nog prima mee kunnen.

Zelf inbouwen is zeker goed te doen, al kan het raadzaam zijn om een vriend met wat reserve hardware en wat ervaring mee te laten kijken als je niet zeker bent. Vooral als je de pech hebt dat je een DOA artikel krijgt, kan je niet meer weten wat je moet doen.

WD Red is een 5400 rpm schijf, prima voor opslag. Aangezien je zelf al een SSD wilt, vooral gebruiken.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:27 schreef Adames het volgende:

[..]

nagenoeg wel, er zit alleen een klein verschil tussen AMD en Intel. AMD gebruikt pinnetjes in de processor, Intel juist pinnetjes in het socket. Alsnog hetzelfde eigenlijk. Hendel omhoog trekken, processor op de goede manier erin leggen (te zien aan het hoekje en evt missende pinnetjes) en weer dicht.

Verder nog wel een tip om een aftermarket cooler te halen. Voor 30-40 euro kan je zo'n mooi 2 kilo blok metaal op je processor leggen wat het geluid echt enorm ten goede komt. Vooral Intel levert standaard erg matige processorkoelers mee.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:32 schreef Adames het volgende:
Je geheugen kit is trouwens 4x4 GB. Ik zou gaan voor 2x8. Zijn zelfs goedkoper te vinden dan deze en je houdt nog slots over.
Thanks voor de reacties, een ''vriend'' van mij die ''beweerd'' handig te zijn met PC's en bouwen etc.
Hij zegt dat mijn moederbord allemaal overbodige dingen heeft, die ik nooit zal gebruiken: En dat ik dus inlever op processorsnelheid... Is dit waar?
.
pi_153057140
Bij sommige zaken kun je bij aanschaf van losse onderdelen ook laten assembleren en testen op compatibiliteit. Ik zou als beginner misschien processor op je moederbord laten zetten. Mensen sloopten die dingen nog wel eens. Op zich niet moeilijk maar je linie mensen. Doe er ook even koelpasta tussen als je het zelf in elkaar zet. Tussen processor en koeler dan wel te verstaan. Verder prima componenten gaan toevallig bijna precies dezelfde onderdelen in de bestellijst staan.

Oh en even handen ontladen. Statische schok kan je computer slopen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:45:14 #12
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_153057192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:39 schreef Jefixed het volgende:
Thanks voor de reacties, een ''vriend'' van mij die ''beweerd'' handig te zijn met PC's en bouwen etc.
Hij zegt dat mijn moederbord allemaal overbodige dingen heeft, die ik nooit zal gebruiken: En dat ik dus inlever op processorsnelheid... Is dit waar?
Nee. "Inleveren op processorsnelheid" door "overbodige dingen op het moederbord" doe je niet.
pi_153057291
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:45 schreef Leshy het volgende:

[..]
Nee. "Inleveren op processorsnelheid" door "overbodige dingen op het moederbord" doe je niet.

Dus eigenlijk is het MSI moederboard dat ik wil kopen prima? Aangezien hij het ''compleet'' afraad
En is er nog wat te doen met chip sets ofzoiets? Of is dat altijd wel compatible...?
Nog tips voor andere onderdelen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Jefixed op 28-05-2015 23:56:49 ]
.
pi_153058165
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:44 schreef ssebass het volgende:
Bij sommige zaken kun je bij aanschaf van losse onderdelen ook laten assembleren en testen op compatibiliteit. Ik zou als beginner misschien processor op je moederbord laten zetten. Mensen sloopten die dingen nog wel eens. Op zich niet moeilijk maar je linie mensen. Doe er ook even koelpasta tussen als je het zelf in elkaar zet. Tussen processor en koeler dan wel te verstaan. Verder prima componenten gaan toevallig bijna precies dezelfde onderdelen in de bestellijst staan.

Oh en even handen ontladen. Statische schok kan je computer slopen.
Klopt het trouwens dat als je te weinig power supply hebt, dat er een chip kan ontploffen?
.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:17:57 #15
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_153058174
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:48 schreef Jefixed het volgende:
Dus eigenlijk is het MSI moederboard dat ik wil kopen prima? Aangezien hij het ''compleet'' afraad

Het is een prima moederboard, alleen betaal je gewoon twee keer zo veel voor premium features. Als jij de features gebruikt is dat het waard anders niet.

De chipset is gewoon het type chip van je moederboard. Deze is een Z97-chipset en de meest high-end chipset voor consumenten (als ik me niet vergis), vaak uitgerust met extra features en goed voor overclocken.

Deze heeft bijvoorbeeld dezelfde chipset: http://tweakers.net/price(...)7p-d3/specificaties/ maar kost bijna de helft. Je betaald voor looks, materialen en wat features, maar kijk goed of je deze nodig hebt, want anders kun je beter voor de extra 70 euro een extra sticky ram kopen bijvoorbeeld.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:19:15 #16
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_153058214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:17 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Klopt het trouwens dat als je te weinig power supply hebt, dat er een chip kan ontploffen?
Gebeurd niet 1-2-3, kleine kans dat je hardware kapot gaat, dan valt het vaak gewoon uit en is het onstabiel, maar het is wel mogelijk. Opzich is de gekozen voeding niet slecht, maar ik zou net even een wat betere pakken.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:21:11 #17
369251 Geralt
of Rivia
pi_153058261
quote:
Ik las op andere fora dat iedereen [zelfs beginners] het zelf bouwen van een computer als zeer makkelijk ervaren... Is dit ook echt zo?
Een ding is zeker. Tegenwoordig is het een stuk makkelijker dan vroeger. Alles plug en play.

Vroeger zat je vaak tot diep in de nacht te kloten om bv een geluidskaart aan de gang te krijgen, omdat een IRQ verkeerd stond of iets of een jumpertje wat net andersom moest staan.

Er was nog geen internet(!) en de handleiding was in het Jengels. Een combinatie van Japans en Engels en daardoor totaal onbegrijpelijk.

Uren lang tot diep in de nacht vaak gezeten klooien met mn vader samen en proberen om iets aan de gang te krijgen. En dan was dat dus geen hele pc, maar gewoon een los kaartje van het een of ander wat je erbij prikte.

Uiteindelijk was het dan toch echt ver voorbij bedtijd voor de kleine Geralt
en steevast daags erna had mn pa het aan de gang _O_

Mooie tijden O+

Dus ja, het is makkelijk tegenwoordig. Overal zit een duidelijke handleiding bij, internet staat vol met tutorials en als je ergens niet uitkomt gooi je je vraag op een forum en binnen no-time ben je good to go. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:28:49 #18
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_153058470
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een ding is zeker. Tegenwoordig is het een stuk makkelijker dan vroeger. Alles plug en play.

Vroeger zat je vaak tot diep in de nacht te kloten om bv een geluidskaart aan de gang te krijgen, omdat een IRQ verkeerd stond of iets of een jumpertje wat net andersom moest staan.

Er was nog geen internet(!) en de handleiding was in het Jengels. Een combinatie van Japans en Engels en daardoor totaal onbegrijpelijk.

Uren lang tot diep in de nacht vaak gezeten klooien met mn vader samen en proberen om iets aan de gang te krijgen. En dan was dat dus geen hele pc, maar gewoon een los kaartje van het een of ander wat je erbij prikte.

Mooie tijden O+

Dus ja, het is makkelijk tegenwoordig. Overal zit een duidelijke handleiding bij, internet staat vol met tutorials en als je ergens niet uitkomt gooi je je vraag op een forum en binnen no-time ben je good to go. :)
Hij vroeg of het makkelijk was, niet om een levensverhaal ;)

:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153058570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:17 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Het is een prima moederboard, alleen betaal je gewoon twee keer zo veel voor premium features. Als jij de features gebruikt is dat het waard anders niet.

De chipset is gewoon het type chip van je moederboard. Deze is een Z97-chipset en de meest high-end chipset voor consumenten (als ik me niet vergis), vaak uitgerust met extra features en goed voor overclocken.

Deze heeft bijvoorbeeld dezelfde chipset: http://tweakers.net/price(...)7p-d3/specificaties/ maar kost bijna de helft. Je betaald voor looks, materialen en wat features, maar kijk goed of je deze nodig hebt, want anders kun je beter voor de extra 70 euro een extra sticky ram kopen bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:19 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Gebeurd niet 1-2-3, kleine kans dat je hardware kapot gaat, dan valt het vaak gewoon uit en is het onstabiel, maar het is wel mogelijk. Opzich is de gekozen voeding niet slecht, maar ik zou net even een wat betere pakken.
Ah okay, specs 'n beetje aangepast:
Processor: Processor: Intel Core i7-4790K Boxed
Moederbord: Asus 1150 H97M-E (aanrader van iemand anders?) of gewoon de MSI Z97-G45 GAMING nog een beetje twijfel, tips?
Videokaart: Volgens sommige zou de GTX970 slecht zijn? Dus raden ze de STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5 aan? Is het waar dat de 970 slechter zou zijn?
Behuizing: Cosmos SE Case Black (Andere zou te klein zijn voor alles wat ik erin wil hebben?)
Intern geheugen:
Geheugen intern: Corsair Vegeance CMZ16GX3M4A1600C9B
Voeding: Cooler Master V850
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
Harde schijf: Seagate ST2000DX001

Beetje aanpassingen, op aanrading van een paar mensen... Is dit dan wat beter, of raden jullie alsnog de oude setup aan? Aanpassingen zijn welkom!
.
pi_153058637
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mooie tijden O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:28 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Hij vroeg of het makkelijk was, niet om een levensverhaal ;)

:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahah :-), ik heb me vandaag eens flink verdiept in het bouwen van PC's en ben toch echt stukke wijzer geworden! Normaal als ik het zag dacht ik: '''WTF...'' En nu weet ik tenminste wat een moederboard is, waar de processor moet, waar de videocard moet etc :-)
.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:40:05 #21
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_153058691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:33 schreef Jefixed het volgende:
Videokaart: Volgens sommige zou de GTX970 slecht zijn? Dus raden ze de STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5 aan? Is het waar dat de 970 slechter zou zijn?
De GTX980 is gewoon sneller dan de GTX970, echter betaal je er ook veel meer voor. Je krijgt minder bang-for-buck waarde. Wellicht is het slimmer om in de toekomst (1 a 2 jaar) 200-300 euro te investeren en dan een geweldige upgrade te nemen, want dit maakt amper verschil.
quote:
Cosmos SE Case Black
LOL, nee, die andere kast was groot genoeg.

quote:
Cooler Master V850
Nu schiet je overboard. 850W GOLD rated is te veel voor je systeem. Ga voor 550W Gold of voor 650W Bronze oid. Dat zou ik persoonlijk doen. Zoek verder een modulaire voeding en eentje die vrij stil is.

Zoals al eerder is gezegd: Kijk vooral ook even naar koeling. Deze case komt met twee case fans, wellicht iets te luidruchtig/niet voldoende air-flow om je systeem lekker chill te houden. Zoek een aantal mooie en zachte fans, zodat je niet gek wordt van het geluid en doe direct ook hetzelfde voor je CPU koeler.
pi_153058839
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:40 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

De GTX980 is gewoon sneller dan de GTX970, echter betaal je er ook veel meer voor. Je krijgt minder bang-for-buck waarde. Wellicht is het slimmer om in de toekomst (1 a 2 jaar) 200-300 euro te investeren en dan een geweldige upgrade te nemen, want dit maakt amper verschil.

[..]

LOL, nee, die andere kast was groot genoeg.

[..]

Nu schiet je overboard. 850W GOLD rated is te veel voor je systeem. Ga voor 550W Gold of voor 650W Bronze oid. Dat zou ik persoonlijk doen. Zoek verder een modulaire voeding en eentje die vrij stil is.

Zoals al eerder is gezegd: Kijk vooral ook even naar koeling. Deze case komt met twee case fans, wellicht iets te luidruchtig/niet voldoende air-flow om je systeem lekker chill te houden. Zoek een aantal mooie en zachte fans, zodat je niet gek wordt van het geluid en doe direct ook hetzelfde voor je CPU koeler.
Ja is niet echt mijn keuze, is meer advies van andere mensen... Cooler Master V850 is volgens mij een prima koeling toch? Ze gaven mij het advies om beter meer koeling te doen dan net te weinig, of net genoeg... En fans worden bij de behuizing mee geleverd als het goed is?
Zoals je ziet: Mijn ervaring is 0,0% 8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door Jefixed op 29-05-2015 00:54:58 ]
.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 01:04:52 #23
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_153059215
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:48 schreef Jefixed het volgende:
Ja is niet echt mijn keuze, is meer advies van andere mensen... Cooler Master V850 is volgens mij een prima koeling toch? Ze gaven mij het advies om beter meer koeling te doen dan net te weinig, of net genoeg... En fans worden bij de behuizing mee geleverd als het goed is?

550W is goed genoeg, maar ik zou liever gaan voor Gold certified dan bronze. 850W heb je gewoon nergens voor nodig tenzij je drie grafische kaarten in je PC gaat gooien, maar dat gaat niet gebeuren. Zoals ik al zei: 550W Gold, 650W Bronze daar zit je voor altijd goed mee. Je Pc gebruikt waarschijnlijk rond de 400~450 even als gok.

Koeling is gewoon belangrijk. Je hoeft niet veel te hebben, maar zorg voor voldoende. CPU koeler (aftermarket) is een must en een paar extra casefans bovenop de twee meegeleverde is ook niet gek.
pi_153059405
Kijk hier eens:
http://tweakers.net/revie(...)-guide-mei-2015.html

Een Intel i7 is niet nodig om te gamen, kun je beter in een videokaart steken.
pi_153059409
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 01:04 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

550W is goed genoeg, maar ik zou liever gaan voor Gold certified dan bronze. 850W heb je gewoon nergens voor nodig tenzij je drie grafische kaarten in je PC gaat gooien, maar dat gaat niet gebeuren. Zoals ik al zei: 550W Gold, 650W Bronze daar zit je voor altijd goed mee. Je Pc gebruikt waarschijnlijk rond de 400~450 even als gok.

Koeling is gewoon belangrijk. Je hoeft niet veel te hebben, maar zorg voor voldoende. CPU koeler (aftermarket) is een must en een paar extra casefans bovenop de twee meegeleverde is ook niet gek.
Ah oke, een koeler zit standaard bij de processor dus dat zit wel goed, alleen voor overclocken is ie niet goed, maar dat ben ik sowieso niet van plan. Alleen nog even kijken voor een paar extra casefans. Maar dat ga ik morgen doen, want het is nu tijd om te :Z :z :Z :z
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')