abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153230226
best vreemd ja
pi_153230288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:28 schreef liedetector het volgende:
best vreemd ja
Waren niet echt veel kabeltjes, in totaal (met usb3.0 en hd audio) waren het er 6. Fans zijn ook aangesloten, twee stuks.
.
pi_153230309
meestal is het meer, maar je hebt idd een kast die ik niet ken....
pi_153230359
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:31 schreef liedetector het volgende:
meestal is het meer, maar je hebt idd een kast die ik niet ken....
Wat raden jullie trouwens aan, drupje koelpasta en door de kracht van de CPU koeler laten uitsmeren (automatic dus) of zelf uitsmeren?
.
pi_153230411
rijstkorrel en iets van pasje nemen en er even overheentrekken is wat ik meestal doe, maar iedereen heeft zn eigen methode
pi_153230600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:32 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Wat raden jullie trouwens aan, drupje koelpasta en door de kracht van de CPU koeler laten uitsmeren (automatic dus) of zelf uitsmeren?
Een speldepunt koelpasta precies in het midden van de CPU, meer niet.

Overigens had je de CPU koeler beter kunnen monteren vóórdat je het moederbord inbouwde. Had je in die video's niet gezien dat dit bij een nieuwe build altijd wordt gedaan? Dan kun je namelijk overal beter bij en kun je ook wat meer kracht zetten als je het moederbord plat op een stevige vlakke ondergrond zoals een tafel neerlegt zonder dat het moederbord doorbuigt (wat je beslist moet vermijden).
pi_153230812
^^ @ eerder doen... altijd makkelijker
pi_153230970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een speldepunt koelpasta precies in het midden van de CPU, meer niet.

Overigens had je de CPU koeler beter kunnen monteren vóórdat je het moederbord inbouwde. Had je in die video's niet gezien dat dit bij een nieuwe build altijd wordt gedaan? Dan kun je namelijk overal beter bij en kun je ook wat meer kracht zetten als je het moederbord plat op een stevige vlakke ondergrond zoals een tafel neerlegt zonder dat het moederbord doorbuigt (wat je beslist moet vermijden).
De vid's zie ik gezien heb deden het allemaal in de behuizing. Hou de backplate wel goed vast tijdens het kracht zetten :)
.
pi_153231191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:32 schreef Jefixed het volgende:

[..]

meeste nieuwe koelers komen met een laag koelpasta
pi_153231275
dat ken ik alleen (en al sinds jaar en dag) vande stockkoelers.... maar goed ik maak niet wekelijkseenpc voor mensen
pi_153231799
Veel succes met die Scythe Mugen 4, vond het zelf nog een aardige klus om die ín de kast te monteren. Ik hoop dat je een schroevendraaier met een aardig sterk magneetje hebt omdat het anders lastig is het schroefje door het gaatje te prikken. Draai ook het eerste schroefje slechts een heel klein beetje aan omdat het bevestigingsplaatje anders zo scheef gaat staan dat je de andere er niet meer in krijgt. Het zal waarschijnlijk de eerste keer wel een beetje fout gaat maar dan kan je gelijk zien of de koelpasta een beetje netjes is verspreid.

Wel leuk om met dit topic mee te lezen, ben voor je aan het duimen ^O^
pi_153231915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:11 schreef n0ir het volgende:
Veel succes met die Scythe Mugen 4, vond het zelf nog een aardige klus om die ín de kast te monteren. Ik hoop dat je een schroevendraaier met een aardig sterk magneetje hebt omdat het anders lastig is het schroefje door het gaatje te prikken. Draai ook het eerste schroefje slechts een heel klein beetje aan omdat het bevestigingsplaatje anders zo scheef gaat staan dat je de andere er niet meer in krijgt. Het zal waarschijnlijk de eerste keer wel een beetje fout gaat maar dan kan je gelijk zien of de koelpasta een beetje netjes is verspreid.

Sjongejonge was wel ff een klus! Kwam moeizaam bij het linker schroefje, en dat ding maar schuiven haha. Uiteindelijk wel gelukt, alleen nog de fan erop en aansluiten :)
.
pi_153232042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:14 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Sjongejonge was wel ff een klus! Kwam moeizaam bij het linker schroefje, en dat ding maar schuiven haha. Uiteindelijk wel gelukt, alleen nog de fan erop en aansluiten :)
Ohja die fan was ook een b*tch _O- Hopelijk heeft jouw kast iets meer ruimte aan de bovenkant tussen de fan en de behuizing dan die van mij anders wordt het pielen met je vinger. :P
pi_153232074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:16 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ohja die fan was ook een b*tch _O- Hopelijk heeft jouw kast iets meer ruimte aan de bovenkant tussen de fan en de behuizing dan die van mij anders wordt het pielen met je vinger. :P
Ga nu die fan doen ja haha... Fan moet toch gewoon naar de RAM modules wijzen...?
.
pi_153232138
Jup en de fan moet vaak wel pas in de kast erop veel MBs zit preciesje fan aansluiting eronder
pi_153232300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:19 schreef liedetector het volgende:
Jup en de fan moet vaak wel pas in de kast erop veel MBs zit preciesje fan aansluiting eronder
Die zin snap ik niet helemaal... Gewoon richting de RAM monteren dus.
.
pi_153232818
hele koeler had je buiten de kast kunnen monteren... maar door allerlei stekkers lukt vaak de fan pas IN de kast
pi_153232905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:35 schreef liedetector het volgende:
hele koeler had je buiten de kast kunnen monteren... maar door allerlei stekkers lukt vaak de fan pas IN de kast
Ah ja zo, ja klopt ik volgde een paar tutorials, en die plaatste de koeler + fan gewoon in de kast... Is wel lastig moet ik zeggen, maar goed beetje pielen met schroefjes en hij zit :P.
.
pi_153232954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:23 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Die zin snap ik niet helemaal... Gewoon richting de RAM monteren dus.
Je moet zorgen dat je fans niet tegen elkaar in draaien voor een goede airflow. Zoals hier bv
:]
pi_153235305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:11 schreef n0ir het volgende:

Snap alleen weer geen kut van het monteren van die fan, die ijzere pinnetjes zijn ziek irritant. Verschillende video's opgezocht, maar snap er alsnog geen bal van. Krijg hem op de een of andere manier niet in dezelfde houding als zij...Zelfde geld voor de gebruiksaanwijzing.
.
pi_153236267
geld ook weer past maar op 1 manier
en zorg dat je fan goed ligt in de verdieping die er zit ...anders lukt het nooit, oowwww en vooral niks forceren! geduld engoed kijken en je komt er wel
pi_153236276
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:27 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Snap alleen weer geen kut zier van het monteren van die fan, die ijzeren pinnetjes zijn ziek irritant. Verschillende video's opgezocht, maar snap er alsnog geen bal van. Krijg hem op de een of andere manier niet in dezelfde houding als zij...Zelfde geldt voor de gebruiksaanwijzing.
Dan mankeert er iets aan je ruimtelijk inzicht.

Je haakt eerst één clip in de binnenste gaatjes van de fan, dan kun je die gemakkelijk in de inkeping op het koellichaam krijgen als je de fan eerst een klein beetje schuin houdt, met de zijde waar je de clip nog niet hebt bevestigd niet helemaal tegen het koellichaam aan. Dan haak je de andere clip in de binnenste gaatjes terwijl je de fan met je andere hand goed tegen het koellichaam aan houdt, en tenslotte kun je (met enige moeite) ook de tweede clip in de inkeping krijgen en dan zit de fan vast.
pi_153236313
had laatst wel een versie waar de clipjes op de ribben niet meer eroverheen gaan maar ergens tussen de ribben vallen, geen idee welke versie TS heeft
pi_153236397
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:57 schreef liedetector het volgende:
Had laatst wel een versie waar de clipjes op de ribben niet meer eroverheen gaan maar ergens tussen de ribben vallen, geen idee welke versie TS heeft.
TS heeft precies de koeler zoals op het plaatje in mijn post hierboven, de Scythe Mugen 4.
pi_153236508
Ik had ook een 4 idd en eerste keer dat ik die versie in mn handen had, keren ervoor had ik die je post
pi_153236841
Staan trouwens pijltjes op de fan om de richting van de airflow aan te geven, wel richting de achterkant van je kast mikken
pi_153238240
Beetje natuurkunde en je weet welke kant een fan blaast.
pi_153238242
Warme lucht stijgt.
pi_153238245
Die clipjes moet je eerst ff droog oefenen op losse koeler voor de 1e keer.
pi_153240273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:55 schreef liedetector het volgende:
geld ook weer past maar op 1 manier
en zorg dat je fan goed ligt in de verdieping die er zit ...anders lukt het nooit, oowwww en vooral niks forceren! geduld engoed kijken en je komt er wel
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:55 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dan mankeert er iets aan je ruimtelijk inzicht.

[ afbeelding ]

Je haakt eerst één clip in de binnenste gaatjes van de fan, dan kun je die gemakkelijk in de inkeping op het koellichaam krijgen als je de fan eerst een klein beetje schuin houdt, met de zijde waar je de clip nog niet hebt bevestigd niet helemaal tegen het koellichaam aan. Dan haak je de andere clip in de binnenste gaatjes terwijl je de fan met je andere hand goed tegen het koellichaam aan houdt, en tenslotte kun je (met enige moeite) ook de tweede clip in de inkeping krijgen en dan zit de fan vast.
Op dat plaatje gaat het uiteinde van die ijzere haken naar recht en dan naar beneden, mijne wijze naar boven toe...

Mis waarschijnlijk wat ruimtelijk inzicht ja hahah
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')