Sjongejonge was wel ff een klus! Kwam moeizaam bij het linker schroefje, en dat ding maar schuiven haha. Uiteindelijk wel gelukt, alleen nog de fan erop en aansluitenquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:11 schreef n0ir het volgende:
Veel succes met die Scythe Mugen 4, vond het zelf nog een aardige klus om die ín de kast te monteren. Ik hoop dat je een schroevendraaier met een aardig sterk magneetje hebt omdat het anders lastig is het schroefje door het gaatje te prikken. Draai ook het eerste schroefje slechts een heel klein beetje aan omdat het bevestigingsplaatje anders zo scheef gaat staan dat je de andere er niet meer in krijgt. Het zal waarschijnlijk de eerste keer wel een beetje fout gaat maar dan kan je gelijk zien of de koelpasta een beetje netjes is verspreid.
Wel leuk om met dit topic mee te lezen, ben voor je aan het duimen![]()
Ohja die fan was ook een b*tchquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:14 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Sjongejonge was wel ff een klus! Kwam moeizaam bij het linker schroefje, en dat ding maar schuiven haha. Uiteindelijk wel gelukt, alleen nog de fan erop en aansluiten
Ga nu die fan doen ja haha... Fan moet toch gewoon naar de RAM modules wijzen...?quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:16 schreef n0ir het volgende:
[..]
Ohja die fan was ook een b*tchHopelijk heeft jouw kast iets meer ruimte aan de bovenkant tussen de fan en de behuizing dan die van mij anders wordt het pielen met je vinger.
Die zin snap ik niet helemaal... Gewoon richting de RAM monteren dus.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:19 schreef liedetector het volgende:
Jup en de fan moet vaak wel pas in de kast erop veel MBs zit preciesje fan aansluiting eronder
Ah ja zo, ja klopt ik volgde een paar tutorials, en die plaatste de koeler + fan gewoon in de kast... Is wel lastig moet ik zeggen, maar goed beetje pielen met schroefjes en hij zitquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:35 schreef liedetector het volgende:
hele koeler had je buiten de kast kunnen monteren... maar door allerlei stekkers lukt vaak de fan pas IN de kast
Je moet zorgen dat je fans niet tegen elkaar in draaien voor een goede airflow. Zoals hier bvquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:23 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Die zin snap ik niet helemaal... Gewoon richting de RAM monteren dus.
Snap alleen weer geen kut van het monteren van die fan, die ijzere pinnetjes zijn ziek irritant. Verschillende video's opgezocht, maar snap er alsnog geen bal van. Krijg hem op de een of andere manier niet in dezelfde houding als zij...Zelfde geld voor de gebruiksaanwijzing.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:11 schreef n0ir het volgende:
Veel succes met die Scythe Mugen 4, vond het zelf nog een aardige klus om die ín de kast te monteren. Ik hoop dat je een schroevendraaier met een aardig sterk magneetje hebt omdat het anders lastig is het schroefje door het gaatje te prikken. Draai ook het eerste schroefje slechts een heel klein beetje aan omdat het bevestigingsplaatje anders zo scheef gaat staan dat je de andere er niet meer in krijgt. Het zal waarschijnlijk de eerste keer wel een beetje fout gaat maar dan kan je gelijk zien of de koelpasta een beetje netjes is verspreid.
Wel leuk om met dit topic mee te lezen, ben voor je aan het duimen![]()
Dan mankeert er iets aan je ruimtelijk inzicht.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:27 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Snap alleen weer geen kut zier van het monteren van die fan, die ijzeren pinnetjes zijn ziek irritant. Verschillende video's opgezocht, maar snap er alsnog geen bal van. Krijg hem op de een of andere manier niet in dezelfde houding als zij...Zelfde geldt voor de gebruiksaanwijzing.
TS heeft precies de koeler zoals op het plaatje in mijn post hierboven, de Scythe Mugen 4.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:57 schreef liedetector het volgende:
Had laatst wel een versie waar de clipjes op de ribben niet meer eroverheen gaan maar ergens tussen de ribben vallen, geen idee welke versie TS heeft.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:55 schreef liedetector het volgende:
geld ook weer past maar op 1 manier
en zorg dat je fan goed ligt in de verdieping die er zit ...anders lukt het nooit, oowwww en vooral niks forceren! geduld engoed kijken en je komt er wel
Op dat plaatje gaat het uiteinde van die ijzere haken naar recht en dan naar beneden, mijne wijze naar boven toe...quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:55 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dan mankeert er iets aan je ruimtelijk inzicht.
[ afbeelding ]
Je haakt eerst één clip in de binnenste gaatjes van de fan, dan kun je die gemakkelijk in de inkeping op het koellichaam krijgen als je de fan eerst een klein beetje schuin houdt, met de zijde waar je de clip nog niet hebt bevestigd niet helemaal tegen het koellichaam aan. Dan haak je de andere clip in de binnenste gaatjes terwijl je de fan met je andere hand goed tegen het koellichaam aan houdt, en tenslotte kun je (met enige moeite) ook de tweede clip in de inkeping krijgen en dan zit de fan vast.
Die 4 haakjes plaats je in de gaatjes van de fan en vervolgens klem je de beugel om het koelblok.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:50 schreef Jefixed het volgende:
[..]
[..]
Op dat plaatje gaat het uiteinde van die ijzere haken naar recht en dan naar beneden, mijne wijze naar boven toe...
[ afbeelding ]
Mis waarschijnlijk wat ruimtelijk inzicht ja hahah
Dat is echt gewoon weer dikke onzin, het is niet dat je voor de eerste keer een pc gaat bouwen en alles meteen snapt... Is bij niemand zo, dus is makkelijk te zeggen met een bak ervaring jaquote:Op donderdag 4 juni 2015 09:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer je zulke elementaire dingen niet snapt, kun je beter de PC niet zelf bouwen.
Eerst droog oefenen dan voordat je koeler gaat inbouwen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:59 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Dat is echt gewoon weer dikke onzin, het is niet dat je voor de eerste keer een pc gaat bouwen en alles meteen snapt... Is bij niemand zo, dus is makkelijk te zeggen met een bak ervaring ja
Heb alles nu al gemonteerd en ga het niet eruit halen, het moet gewoon lukken heb echt ruimte zat, maar op alle manieren hoe ik het probeer wil het gewoon niet passen!quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Eerst droog oefenen dan voordat je koeler gaat inbouwen.
Dat doe ik nu echt al de hele tijdquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kijk eens goed naar de klemmen, de inkepingen op koelblok en gaten in de fan.
Met beetje inzicht ontdek je vanzelf hoe het goed vastzit.
als iemand het stukje ruimtelijk inzicht 'mist' dan gaat dat niet werken en zal hij een goed voorbeeld moeten hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kijk eens goed naar de klemmen, de inkepingen op koelblok en gaten in de fan.
Met beetje inzicht ontdek je vanzelf hoe het goed vastzit.
quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:06 schreef liedetector het volgende:
staat vast in de manual...had idd ook die de laatste keer de oudere versies viel ie over hele koelblok heen deze komen dus tussen je ribben
Ik zie zat plaatjes, zoals dezequote:Op donderdag 4 juni 2015 10:06 schreef mschol het volgende:
[..]
als iemand het stukje ruimtelijk inzicht 'mist' dan gaat dat niet werken en zal hij een goed voorbeeld moeten hebben.
Ja, dat is soms lastig te begrijpen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:06 schreef mschol het volgende:
[..]
als iemand het stukje ruimtelijk inzicht 'mist' dan gaat dat niet werken en zal hij een goed voorbeeld moeten hebben.
Damn, kan het met mijn ogen dicht maar hoe maak je zoiets duidelijk?quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:09 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Ja die handleiding zit er bij, dat is één plaatje die vreselijk onduidelijk is.
Ik weet hoe het voelt ja hahaquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Damn, kan het met mijn ogen dicht maar hoe maak je zoiets duidelijk?
wat ik bij mijn cooler gedaan heb, omdat ik nist uit de handleiding kwam was elke kant (heatsink en fan) eerst los van elkaar kijken hoe het erin zou moeten passenquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:08 schreef Jefixed het volgende:
[..]
[..]
Ik zie zat plaatjes, zoals deze
http://www.tweaktown.com/(...)oler_review_full.jpg
Alleen zo zit ie bij mij absoluut niet, krijg het niet eens voor elkaar...
Kan jij niet wat foto's maken, in welke richting etc... Heb alleen maar filmpjes gezien dat ie er gewoon opzit zonder dat ze het showen x]... Anders is het geen probleem denk ik.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Damn, kan het met mijn ogen dicht maar hoe maak je zoiets duidelijk?
Dat is het handigst, eerst de koeler en geheugen buiten de kast monteren, ook goed opletten of je nog goed bij 8 pins voeding stekker kan wanneer met grote koeler en moederbord dat boven in de kast zit.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:12 schreef mschol het volgende:
Maar ik heb het wel buiten de kast gedaan
Heb hier wel een goed filmpje gevonden: Alleen die kerel heeft hele andere ijzere pennetjes :Squote:Op donderdag 4 juni 2015 10:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is het handigst, eerst de koeler en geheugen buiten de kast monteren, ook goed opletten of je nog goed bij 8 pins voeding stekker kan wanneer met grote koeler en moederbord dat boven in de kast zit.
Misschien helpt dit filmpje?quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:15 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Kan jij niet wat foto's maken, in welke richting etc... Heb alleen maar filmpjes gezien dat ie er gewoon opzit zonder dat ze het showen x]... Anders is het geen probleem denk ik.
quote:
Zo te zien zit die goed.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:42 schreef Jefixed het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zit ie zo een beetje goed? Kan het trouwens kwaad dat die ijzere riggeltjes worden samengedrukt door dat ijzere pennetje zoals op de foto?
quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:44 schreef liedetector het volgende:
zou m dus minder strak doen zodat je niks krom trekt!
Dus 2 ribben minder meepakken
Zoiets?quote:
Nog beter.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:18 schreef Jefixed het volgende:
[..]
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Okay heb het nog één rip lager gedaan, zit ie net weer ff wat beter... Die ribben word echt maar ietsjes gedrukt door die ijzeren pinnetjes, maar goed dat kan niet anders. Zit verder prima aan beide kanten. CPU Fan aansluiten op de daarvoor bestemde aansluiting, vervolgens videokaart erin zetten (als het goed is easypeasy)...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |