abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153231799
Veel succes met die Scythe Mugen 4, vond het zelf nog een aardige klus om die ín de kast te monteren. Ik hoop dat je een schroevendraaier met een aardig sterk magneetje hebt omdat het anders lastig is het schroefje door het gaatje te prikken. Draai ook het eerste schroefje slechts een heel klein beetje aan omdat het bevestigingsplaatje anders zo scheef gaat staan dat je de andere er niet meer in krijgt. Het zal waarschijnlijk de eerste keer wel een beetje fout gaat maar dan kan je gelijk zien of de koelpasta een beetje netjes is verspreid.

Wel leuk om met dit topic mee te lezen, ben voor je aan het duimen ^O^
pi_153231915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:11 schreef n0ir het volgende:
Veel succes met die Scythe Mugen 4, vond het zelf nog een aardige klus om die ín de kast te monteren. Ik hoop dat je een schroevendraaier met een aardig sterk magneetje hebt omdat het anders lastig is het schroefje door het gaatje te prikken. Draai ook het eerste schroefje slechts een heel klein beetje aan omdat het bevestigingsplaatje anders zo scheef gaat staan dat je de andere er niet meer in krijgt. Het zal waarschijnlijk de eerste keer wel een beetje fout gaat maar dan kan je gelijk zien of de koelpasta een beetje netjes is verspreid.

Sjongejonge was wel ff een klus! Kwam moeizaam bij het linker schroefje, en dat ding maar schuiven haha. Uiteindelijk wel gelukt, alleen nog de fan erop en aansluiten :)
.
pi_153232042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:14 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Sjongejonge was wel ff een klus! Kwam moeizaam bij het linker schroefje, en dat ding maar schuiven haha. Uiteindelijk wel gelukt, alleen nog de fan erop en aansluiten :)
Ohja die fan was ook een b*tch _O- Hopelijk heeft jouw kast iets meer ruimte aan de bovenkant tussen de fan en de behuizing dan die van mij anders wordt het pielen met je vinger. :P
pi_153232074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:16 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ohja die fan was ook een b*tch _O- Hopelijk heeft jouw kast iets meer ruimte aan de bovenkant tussen de fan en de behuizing dan die van mij anders wordt het pielen met je vinger. :P
Ga nu die fan doen ja haha... Fan moet toch gewoon naar de RAM modules wijzen...?
.
pi_153232138
Jup en de fan moet vaak wel pas in de kast erop veel MBs zit preciesje fan aansluiting eronder
pi_153232300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:19 schreef liedetector het volgende:
Jup en de fan moet vaak wel pas in de kast erop veel MBs zit preciesje fan aansluiting eronder
Die zin snap ik niet helemaal... Gewoon richting de RAM monteren dus.
.
pi_153232818
hele koeler had je buiten de kast kunnen monteren... maar door allerlei stekkers lukt vaak de fan pas IN de kast
pi_153232905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:35 schreef liedetector het volgende:
hele koeler had je buiten de kast kunnen monteren... maar door allerlei stekkers lukt vaak de fan pas IN de kast
Ah ja zo, ja klopt ik volgde een paar tutorials, en die plaatste de koeler + fan gewoon in de kast... Is wel lastig moet ik zeggen, maar goed beetje pielen met schroefjes en hij zit :P.
.
pi_153232954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:23 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Die zin snap ik niet helemaal... Gewoon richting de RAM monteren dus.
Je moet zorgen dat je fans niet tegen elkaar in draaien voor een goede airflow. Zoals hier bv
:]
pi_153235305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:11 schreef n0ir het volgende:

Snap alleen weer geen kut van het monteren van die fan, die ijzere pinnetjes zijn ziek irritant. Verschillende video's opgezocht, maar snap er alsnog geen bal van. Krijg hem op de een of andere manier niet in dezelfde houding als zij...Zelfde geld voor de gebruiksaanwijzing.
.
pi_153236267
geld ook weer past maar op 1 manier
en zorg dat je fan goed ligt in de verdieping die er zit ...anders lukt het nooit, oowwww en vooral niks forceren! geduld engoed kijken en je komt er wel
pi_153236276
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:27 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Snap alleen weer geen kut zier van het monteren van die fan, die ijzeren pinnetjes zijn ziek irritant. Verschillende video's opgezocht, maar snap er alsnog geen bal van. Krijg hem op de een of andere manier niet in dezelfde houding als zij...Zelfde geldt voor de gebruiksaanwijzing.
Dan mankeert er iets aan je ruimtelijk inzicht.

Je haakt eerst één clip in de binnenste gaatjes van de fan, dan kun je die gemakkelijk in de inkeping op het koellichaam krijgen als je de fan eerst een klein beetje schuin houdt, met de zijde waar je de clip nog niet hebt bevestigd niet helemaal tegen het koellichaam aan. Dan haak je de andere clip in de binnenste gaatjes terwijl je de fan met je andere hand goed tegen het koellichaam aan houdt, en tenslotte kun je (met enige moeite) ook de tweede clip in de inkeping krijgen en dan zit de fan vast.
pi_153236313
had laatst wel een versie waar de clipjes op de ribben niet meer eroverheen gaan maar ergens tussen de ribben vallen, geen idee welke versie TS heeft
pi_153236397
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:57 schreef liedetector het volgende:
Had laatst wel een versie waar de clipjes op de ribben niet meer eroverheen gaan maar ergens tussen de ribben vallen, geen idee welke versie TS heeft.
TS heeft precies de koeler zoals op het plaatje in mijn post hierboven, de Scythe Mugen 4.
pi_153236508
Ik had ook een 4 idd en eerste keer dat ik die versie in mn handen had, keren ervoor had ik die je post
pi_153236841
Staan trouwens pijltjes op de fan om de richting van de airflow aan te geven, wel richting de achterkant van je kast mikken
pi_153238240
Beetje natuurkunde en je weet welke kant een fan blaast.
pi_153238242
Warme lucht stijgt.
pi_153238245
Die clipjes moet je eerst ff droog oefenen op losse koeler voor de 1e keer.
pi_153240273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:55 schreef liedetector het volgende:
geld ook weer past maar op 1 manier
en zorg dat je fan goed ligt in de verdieping die er zit ...anders lukt het nooit, oowwww en vooral niks forceren! geduld engoed kijken en je komt er wel
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:55 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dan mankeert er iets aan je ruimtelijk inzicht.

[ afbeelding ]

Je haakt eerst één clip in de binnenste gaatjes van de fan, dan kun je die gemakkelijk in de inkeping op het koellichaam krijgen als je de fan eerst een klein beetje schuin houdt, met de zijde waar je de clip nog niet hebt bevestigd niet helemaal tegen het koellichaam aan. Dan haak je de andere clip in de binnenste gaatjes terwijl je de fan met je andere hand goed tegen het koellichaam aan houdt, en tenslotte kun je (met enige moeite) ook de tweede clip in de inkeping krijgen en dan zit de fan vast.
Op dat plaatje gaat het uiteinde van die ijzere haken naar recht en dan naar beneden, mijne wijze naar boven toe...

Mis waarschijnlijk wat ruimtelijk inzicht ja hahah
.
pi_153240388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:50 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Op dat plaatje gaat het uiteinde van die ijzere haken naar recht en dan naar beneden, mijne wijze naar boven toe...
[ afbeelding ]
Mis waarschijnlijk wat ruimtelijk inzicht ja hahah
Die 4 haakjes plaats je in de gaatjes van de fan en vervolgens klem je de beugel om het koelblok.
pi_153240432
Wanneer je zulke elementaire dingen niet snapt, kun je beter de PC niet zelf bouwen.
pi_153240445
quote:
3s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer je zulke elementaire dingen niet snapt, kun je beter de PC niet zelf bouwen.
Dat is echt gewoon weer dikke onzin, het is niet dat je voor de eerste keer een pc gaat bouwen en alles meteen snapt... Is bij niemand zo, dus is makkelijk te zeggen met een bak ervaring ja }:|
.
pi_153240472
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:59 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Dat is echt gewoon weer dikke onzin, het is niet dat je voor de eerste keer een pc gaat bouwen en alles meteen snapt... Is bij niemand zo, dus is makkelijk te zeggen met een bak ervaring ja }:|
Eerst droog oefenen dan voordat je koeler gaat inbouwen.
pi_153240501
quote:
3s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Eerst droog oefenen dan voordat je koeler gaat inbouwen.
Heb alles nu al gemonteerd en ga het niet eruit halen, het moet gewoon lukken heb echt ruimte zat, maar op alle manieren hoe ik het probeer wil het gewoon niet passen!
.
pi_153240538
Kijk eens goed naar de klemmen, de inkepingen op koelblok en gaten in de fan.
Met beetje inzicht ontdek je vanzelf hoe het goed vastzit.
pi_153240558
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat doe ik nu echt al de hele tijd |:(
.
pi_153240591
staat vast in de manual...had idd ook die de laatste keer de oudere versies viel ie over hele koelblok heen deze komen dus tussen je ribben
pi_153240595
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
als iemand het stukje ruimtelijk inzicht 'mist' dan gaat dat niet werken en zal hij een goed voorbeeld moeten hebben.
pi_153240604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:04 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Dat doe ik nu echt al de hele tijd |:(
Heb je er een handleiding bij?
pi_153240622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:06 schreef liedetector het volgende:
staat vast in de manual...had idd ook die de laatste keer de oudere versies viel ie over hele koelblok heen deze komen dus tussen je ribben
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:06 schreef mschol het volgende:

[..]

als iemand het stukje ruimtelijk inzicht 'mist' dan gaat dat niet werken en zal hij een goed voorbeeld moeten hebben.
Ik zie zat plaatjes, zoals deze
http://www.tweaktown.com/(...)oler_review_full.jpg

Alleen zo zit ie bij mij absoluut niet, krijg het niet eens voor elkaar...
.
pi_153240633
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:06 schreef mschol het volgende:

[..]

Ja, dat is soms lastig te begrijpen.
pi_153240641
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Heb je er een handleiding bij?
Ja die handleiding zit er bij, dat is één plaatje die vreselijk onduidelijk is.
.
pi_153240686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:09 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ja die handleiding zit er bij, dat is één plaatje die vreselijk onduidelijk is.
Damn, kan het met mijn ogen dicht maar hoe maak je zoiets duidelijk?
pi_153240692
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik weet hoe het voelt ja haha
.
pi_153240694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:08 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Ik zie zat plaatjes, zoals deze
http://www.tweaktown.com/(...)oler_review_full.jpg

Alleen zo zit ie bij mij absoluut niet, krijg het niet eens voor elkaar...
wat ik bij mijn cooler gedaan heb, omdat ik nist uit de handleiding kwam was elke kant (heatsink en fan) eerst los van elkaar kijken hoe het erin zou moeten passen

Maar ik heb het wel buiten de kast gedaan
pi_153240732
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kan jij niet wat foto's maken, in welke richting etc... Heb alleen maar filmpjes gezien dat ie er gewoon opzit zonder dat ze het showen x]... Anders is het geen probleem denk ik.
.
pi_153240761
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:12 schreef mschol het volgende:

Maar ik heb het wel buiten de kast gedaan
Dat is het handigst, eerst de koeler en geheugen buiten de kast monteren, ook goed opletten of je nog goed bij 8 pins voeding stekker kan wanneer met grote koeler en moederbord dat boven in de kast zit.
pi_153240781
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is het handigst, eerst de koeler en geheugen buiten de kast monteren, ook goed opletten of je nog goed bij 8 pins voeding stekker kan wanneer met grote koeler en moederbord dat boven in de kast zit.
Heb hier wel een goed filmpje gevonden: Alleen die kerel heeft hele andere ijzere pennetjes :S
.
pi_153240824
Even een foto genomen, (zo probeer ik ze btw niet te monteren) het is alleen om te laten zien wat voor een pinnetjes ik heb, en welke richting ze op wijzen etc:
.
pi_153240839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:15 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Kan jij niet wat foto's maken, in welke richting etc... Heb alleen maar filmpjes gezien dat ie er gewoon opzit zonder dat ze het showen x]... Anders is het geen probleem denk ik.
Misschien helpt dit filmpje?

pi_153241084
Filmpje is wel wat beter ja! Als het ware gewoon iets uitrekken tot ie in die gleuf past van het ijzere ding waar je de tegenaan monteert.
.
pi_153241304
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Misschien helpt dit filmpje?

Zit ie zo een beetje goed? Kan het trouwens kwaad dat die ijzere riggeltjes worden samengedrukt door dat ijzere pennetje zoals op de foto?
.
pi_153241333
zou m dus minder strak doen zodat je niks krom trekt!
Dus 2 ribben minder meepakken
pi_153241365
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:42 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zit ie zo een beetje goed? Kan het trouwens kwaad dat die ijzere riggeltjes worden samengedrukt door dat ijzere pennetje zoals op de foto?
Zo te zien zit die goed.
pi_153242020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:44 schreef liedetector het volgende:
zou m dus minder strak doen zodat je niks krom trekt!
Dus 2 ribben minder meepakken
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo te zien zit die goed.
Zoiets?

.
pi_153242128
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:18 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog beter.
pi_153242223
ja stuk netter! en uit ervaring weet ik dat ie dan nog prima vastzit
pi_153242251
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:24 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nog beter.
Okay heb het nog één rip lager gedaan, zit ie net weer ff wat beter... Die ribben word echt maar ietsjes gedrukt door die ijzeren pinnetjes, maar goed dat kan niet anders. Zit verder prima aan beide kanten. CPU Fan aansluiten op de daarvoor bestemde aansluiting, vervolgens videokaart erin zetten (als het goed is easypeasy)...
Als het allemaal goed is heb ik dan alles gehad:

-moederbord inschroeven
-processor installed
-processor koeler installed (fan aangesloten op CPUFAN2, omdat 1 voor de propellor van de behuizing is, kan geen kwaad neem ik aan of wel?)
-voeding incl kabels installed
-voeding kabels installed op moederbord
-powerled etc aangesloten
-fans van behuizing aangesloten
-ram installed
-SSD / HDD installed en aangesloten met sata kabel op moederbord+voeding

Als het goed is heb ik alles genoemd... Nu nog videocard installen en kabels netjes wegwerken en dan done...
Topic sluit trouwens over enkele posts, kan een MOD dit limiet niet ietsjes vergroten :D?
.
pi_153242294
Wanneer het nodig is bij problemen kun je altijd weer een nieuw topic beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')